jelenski blog

srijeda, 27.11.2013.

Pavao je riješio otići…

http://www.index.hr/vijesti/clanak/ubio-se-pave-grubisic-cabo-torcidas-koji-se-suprotstavio-kerumu-/713609.aspx


Tko je bio Pavao Grubišić Čabo?

Po ovome je poznat u javnosti:

http://www.lupiga.com/vijesti/pavao-grubisic-cabo-kako-sam-zbog-keruma-dobio-otkaz-na-skladistu

http://www.jutarnji.hr/pavao-grubisic-cabo-nakon-napada-na-zeljka-keruma-ipak-vracen-na-posao/943375/

http://www.dalmacijanews.com/Hrvatska/View/tabid/77/ID/110458/Pavao-Grubisic-Cabo-Napravio-sam-kaos-u-malom-da-trgnem-ljude.aspx

http://www.vecernji.hr/crna-kronika/urbani-jugoslaven-cabo-razbijao-splitski-pravni-fakultet-503412

Ne znam puno o njemu, ali znam ovo:
Pisao je pod nick-om pavaogc, imao je i blog s tim naslovom, koji je poslije uklonjen, nakon toga pisao je blog serapeum.blog.hr koji još postoji i na kojem stoji njegovo ime s adresom u mjestu Jabuka kraj Trilja gdje je pronađen mrtav.
Bavio se temama duboke i skrivene religijske simbolike, uostalom kako je sam rekao „Zamke religije, duhovnosti i samospoznaje“. Što je zapravo tražio nisam nikad do kraja razumio ali znam da je bilo uvijek zanimljivo čitati ga. Osvježavajuće, intrigantno, baš ono čega na blog.hr ima sve manje i manje…
Koliko čujem da je puno pisao o takvim temama i na forum.hr.

A što je pak tražio u nogometo-navijačkim sferama, to mi osobito nije jasno. Ali sve to samo je još jedan podsjetnik da mi nikad ne možemo znati što se točno događa u umu drugog čovjeka. Kakvim strahovima, potragama ili nadanjima čovjek biva vođen? (Pro)suditi tko će i kojim metrom i aršinom?
Meni se čini da je imao u srcu iskren ideal borbe za pravdu i istinu, kojeg nažalost nije uspio pravilno artikulirati.

Njegovi zadnji komentari kod mene, bio je lani na jednu moju snježnu fotoreportažu s planine. Kad sam danas pročitao što se dogodilo, odmah sam išao naći taj komentar:

Lipo, oko Trilju zabilio za sada jedino vrh Kamešnice... Hladno navečer i ujutro, cipaju se drva, bićerin rakije sida, raštika, slanina... Kopiran sanskrt za status na facebooku.

A raštika, je kaže George Mateljan, najzdravija namirnica na svijetu.

U Serapeum pokraj Kamešnice si dobrodošao kad god bude prilike dakako!



I s tim njegovim riječima opraštam se. Prilike za naš sastanak nije bilo.
Zbogom prijatelju kojeg sam znao samo preko bloga, nađi svoj Serapeum drugdje. Bio si inteligentan i radoznao, možda i previše za svoje vlastito dobro. Nažalost tako to bude i prečesto kod inteligentnih i osjećajnih ljudi. Osobito je tako u ovakvim dekadentnim vremenima.

Oznake: nikad se ne zna

- 21:34 - Komentari (12) - Isprintaj - #

subota, 23.11.2013.

Mušmule

Netko bi pretpostavio da se sada više ne može naći nikakvih plodova na granama u voćnjaku. I bio bi naravno u krivu.

 photo IMG02943_zps5f851dfa.jpg
Mušmula koju sam eksperimentalno zasadio u kasnu jesen 2011.g. pokazala se kao pun pogodak.

No krenimo redom da vidimo kako je to izgledalo tijekom ove godine:

 photo CAM00014_zps53f67cf6.jpg
Proljeće

 photo CAM00016_zps13176b69.jpg

 photo CAM00017_zpsa358d687.jpg
Veliki cvjetovi su me, priznajem, iznenadili,nisam očekivao da će ih uopće biti, a kamoli toliko puno. Tu su več u fazi kad su im otpale latice i počeli se formirati plodovi.

 photo CAM00130_zps6642cd00.jpg
Ljeto

 photo IMG02945_zps8b3e12a4.jpg
Jesen

Nije riječ o divljem sijancu (izraslom iz sjemena) nego je plemka kalemljena na podlogu. Nisam kalemio sam nego sam takvu kupio od pouzdanog uzgajivača. Na tržištu kod nas postoje, koliko mi je poznato, dvije sorte mušmula: „domaća“ i „plovdivska“. Ova moja je plovdivska.
Mušmula je voćka od koje je uzgojeno vrlo malo sorti osim dvije navedene, spominju se još „krupna nizozemska“ i „kraljevska“, ali nema velike razlike u sortama kao što je recimo s jabukama ili kruškama.

 photo IMG02942_zpsf58a8fac.jpg

 photo CAM00430_zpscc17f02d.jpg

 photo CAM00429_zps9f6b20ce.jpg

 photo CAM00428_zpsb2c59448.jpg

 photo CAM00427_zpscbd073d6.jpg
A ovo mi je najdraža slika, mislim da je to ista ona s prve slike pod malo drugačijim kutem

 photo CAM00426_zps57a9bee4.jpg


 photo CAM00438_zpsd8945137.jpg
Mušmule je najbolje ostaviti na granama do mraza, a ako nema mraza, pobrati i ostaviti u da se „umede“. „Međenje“ je, za one koji teže kopčaju (žao mi je, nisam mogao odoljeti :-) riječ koja znači. „postajanje poput meda“- to je proces tijekom kojega tvrda i opora mušmula omekša, u njoj raste količina šećera i na posljetku pretvara se u mekanu sočnu poslasticu.
Drugim riječima jede se tek onda kad izgleda kao da je trula :-D

Ako kome treba još više detalja, evo copy/paste jednog teksta koji sam našao, a solidno obrađuje sve od sadnje do obrezivanja:

U područjima umjereno vlažne i tople klime, sa 600-700 mm oborina na godinu, na dubokim, plodnim, propusnim, umjereno vlažnim tlima, najbolje uspijeva mušmula, lat. Mespilus germanica, nisko stablo ili grm iz porodice ruža, visok 2-5 m. Odlično podnosi sušu i niske temperature; čvrsto i žilavo drvo sporo raste pa ne strada ni pri temperaturama od minus 35 °C. Cvate kasno, potkraj svibnja, pa joj ne škode ni kasni proljetni mrazovi. Može se uzgajati u krajevima sa srednjom godišnjom temperaturom 8-9 °C, čak i na nadmorskim visinama 900-1000 ma.
Jednogodišnje sadnice mušmule, dobivene okuliranjem ili običnim spajanjem plemke mušmule i sjemenjaka mušmule, divlje kruške ili oskoruše te dunje MA ili BC-29 kao podloge, posadite u jesen, za blage zime ili u rano proljeće. Malo stablo mušmule lijepo pristaje uz rub tratine ili ispred visokog drveća uz ukrasne niskostablašice i grmlje.
Potrebno joj je 15 četvornih metara, a jama za sadnju, promjera 1 m, mora biti duboka oko 60 cm. Kako biste oblikovali nisko stablo, u proljeće sadnicu prikratite na visini 60-70 cm, a iduće godine za vegetacije ostavite 4-5 najljepših mladica za glavne kosturne grane. Sve ostale izbojke na deblu i granama ljeti redovito odstranjujte. Druge godine u proljeće glavne grane prikratite na duljinu od 30 cm kako bi se razvila pravilna piramidalna krošnja.
Sljedećih nekoliko godina grane redovito prikraćujte, a poslije krošnju redovito prorjeđujte da ne bude pregusta. Mušmula prve plodove razvija u trećoj ili četvrtoj godini poslije sadnje, a u punoj rodnosti može dati 60-70 kg po stablu.
Za redovito plodonošenje jednogodišnje grančice svake godine prikratite na polovicu. Poslije dvadesete godine krošnju povremeno pomladite kako donji dijelovi ne bi ogoljeli. Mušmula je otporna na bolesti i štetnike pa je dovoljno jedno prskanje bakrenim pripravcima u kasnu jesen ili u proljeće prije početka vegetacije. Uz redovitu rezidbu, gnojidbu, obradu i zastiranje tla ta voćka, s plodovima pomalo neobična oblika što nalikuje na zvrk, svake godine obilno rađa. Od cvatnje do dozrijevanja potrebno je 180-190 dana. Zelenkastosmeđi, tamnosmeđi ili čokoladnosmeđi plodovi s proširenom čaškom, za berbe u kasnu jesen, tvrdi su i opori.
Jedite ih svježe tek kad omekšaju, a smeđe, sočno, kiselkasto meso postane kremasto. Mogu se i prerađivati u voćnu pastu, marmeladu, liker, rakiju, a dodaju se i jabučnici za brže bistrenje. Sve su sorte mušmule samooplodne, a mogu biti krupnoplodne ili sitnoplodne, jabukolike ili kruškolike


I na kraju ovom prilikom štovanom čitateljstvu preporučam interesantnu web stranicu: http://www.stare-hrvatske-vocke.com

P.S.
 photo CAM00434_zps498d1b48.jpgAha, a što je pak ovo?
Jesen je vrlo intrigantno godišnje doba.

Oznake: Porodica ruža, plod, cvijet

- 21:52 - Komentari (22) - Isprintaj - #

četvrtak, 07.11.2013.

Tema u 2 dijela

Prvi dio:
Tada se Ngan-Dzong-Tonpa*(1) obratio Jetsunu ovim hvalospjevnim riječima: „O Jetsun Rinpoče, ti mora da si sam veliki Buddha Dorje-Chang, koji je došao u ljudskom obličju da prikaže svoja djela na dobrobit osjetilnih bića ovoga svijeta. A ako nisi, tada barem mora biti da si stekao mnogo zasluga kroz bezbrojne Kalpe*(2) i tako si priskrbio status takvog Velikog Bića- onoga koje se više neće vratiti u Samsaru. Bio si spreman žrtvovati i sam život za religiju i ustrajao si predano u potrazi za devocijskom meditacijom. Svi znaci Inkarniranog Buddhe mogu se pronaći u tvome životu. Za bića poput nas, koja žive za svoja individualna sebstva tvoja krotkost i trajna posvećenost, nepokolebljiva vjera kroz period dok si učio kod svoga Gurua, sve tegobe koje si podnio čine se sasvim neshvatljivima čak i u našim srcima. Za nas bi bilo nezamislivo podnositi sve takve teškoće u svrhu Istine, tko bi bio sposoban učiniti to? Pa čak i ako bi netko imao volju i smjelost da pokuša, njegov fizički ustroj ne bi to mogao podnijeti. Tako je dakle sigurno da Jetsun mora biti ili je morao biti ili Bodhisattva ili Buddha u prošlosti, a mi smo blagoslovljeni što možemo vidjeti tvoje lice i čuti tvoj glas. Oni među nama koji su time povlašteni sigurno će postići Oslobođenje iako nismo sposobni slijediti svoju devociju tako izravno. Neka ti bude ugodno otkriti nam koji Bodhisattva si ti bio u prošlosti.“

Na to je Jetsun odgovorio: „Ni ja sam ne znam čija sam reinkarnacija, ali iako sam možda inkarnacija bića prethodno egzistirajućega u jednom od Tri Stanja Mizerije*(3), ipak ako me vi smatrate za Dorje-Changa ili za bilo koji drugi deitet, vi ćete tada zadobiti milost i blagoslov upravo toga deiteta po valjanosti svoje vjere. Osobna ljubav i poštovanje prema meni tjera vas na razmišljanje da sam ja zacijelo visoka Inkarnacija, ali prema Dharmi istovremeno činite veliki grijeh sumnje i skepticizma. To je stoga jer ne posjedujete snagu neposredne devocije.
Jer samo zbog velike snage Svete Dharme ja sam bio sposoban postići takav duhovni napredak da sam sada u kasnijoj fazi svoga života vrlo blizu Savršenom Buddhastvu iako sam bio kriv za zla djela u mladosti. Zato jer sam čvrsto vjerovao u stvarnost Zakona Karme mogao sam se upraviti revno ka Istini, odričući se svih primisli o ovome životu i svijetu. A posebice sam bio sretan što me k sebi primio savršeni Guru koji je bio u stanju predati mi one specifične Istine i Tekstove koje su bili meni najpogodniji i koji su me osposobili da slijedim Kratki Put Mistične Mantrayane. On mi je dao Istine oslobođene od svih suvišnih uresa i zavjesa, dodijelio mi je sve nužne Inicijacije i opunomoćio me da meditiram na te Istine na pravi način. Da je bilo tko drugi primio isto i nastavio meditirati na to, nema ni najmanje sumnje da bi i taj postigao savršeno prosvjetljenje u tijeku jednoga života.
Ali ako čovjek provodi život čineći ništa doli deset nevrlih djela i pet beskrajnih grijeha, nema ni najmanje sumnje će takav pasti u najjadnije domene Pakla. Ako pojedinac ne vjeruje u Zakon Karme tada mu nedostaje žara da se bavi svojim devocijskim studijem, ali ako vjeruje čvrsto u Zakon Karme, pomisao na mizeriju u Tri Donje Domene zasigurno će ga ispuniti grozom i inspirirati ga na najintenzivnijom težnjom ka Buddhastvu. Tada, njegova vjera i krotkost prema Guruu, žar i energija u meditaciji na Istinu i konačno način na koji će se nositi s iskustvom duhovnog rasta i znanja, odgovarati će sasvim jednako mojoj u svakom pogledu.
A kada netko ostvari takav duhovni razvoj, svjetovnjaci običavaju ponosno pripisivati to njegovom bivanju Avatarom nekog Buddhe ili Bodhisattve. Ali zapravo to je nevjera u Kratki Put Mantrayane. Stoga nalažem vam da učvrstite svoju vjeru u Zakon Karme. Meditirajte na to, razmatrajte i odvagujte pažljivo ozbiljne fakte sadržane u biografijama prethodnih svetih života, Zakon Karme, nepogodnosti i patnje svih samsaričkih stanja egzistencije, teškoće zadobivanja blagodati vrlo pogodnog ljudskog života, sigurnost smrti i nesigurnost točnog trenutka smrti, te tako sve odvagnuvši u svome umu, posvetite se studiju i praksi Mantrayanskog nauka. Ja sam zadobio duhovno znanje kroz odricanje od svih primisli o hrani, odjeći i imenu. Inspiriran žarom u svome srcu podnio sam svaku tegobu i privikao se na razne oskudice. Posvetio sam se meditaciji u najzabačenijim osamama. Tako sam stekao i znanje i iskustvo, dajte stoga i vi slijedite stazu koji sam ja utro i prakticirajte devociju tako kako sam i ja činio.



*(1) Ngan-Dzong-Tonpa (Budhi-Raja) punim imenom Ngan-Dzong-Tonpa Byang Chub Gyalpo iz Chim-Lung-a, jedan od Osam Sinova Srca, glavnih učenika i nasljednika Jetsuna Milarepe

*(2) Kalpa- najveća mjera vremena u budističkoj kozmologiji- kompletni životni vijek jednoga Svemira.

*(3) Tri Stanja Mizerije- tri najniže domene egzistencije- pakao, gladni duhovi i životinje.


Moj osvrt: Ovaj odlomak iz knjige -Tibet's Greatest Yogi: Milarepa, Sir W.Y: Evans-Wentz-a i Ven. Lame Kazi Dawa Samdup-a osobito mi je drag. U njemu vidimo kako Milarepa sasijeca kriva gledišta svojih učenika u startu.
Kad Ngan-Dzong Tonpa kaže: „Oni među nama koji su time povlašteni sigurno će postići Oslobođenje iako nismo sposobni slijediti svoju devociju tako izravno.“ tu se osjeća opasnost onog misterijskog poboženja, deifikacije učitelja koja vodi konačno u statičnost i smrt duhovnosti kod učenika i preokret u puko okultno evociranje mističnog spasitelja. Ideja u stilu „eh ja sam mali sitni čovječić, ma što ću ja nego kuća-pos'o-birtija, a duhovno ću se emancipirati eventualno tako da se obožavanjem nakalemim na pojavu nekog velikog povijesnog ostvarenog bogo-čovjeka“
Paralela se jasno nameće i s gnostičkim kršćanima i načinu na koji su oni prakticirali duhovnost nasuprot onome što je proizvoljno zamislio crkveno-koncilski establišment koji je na kraju i prevladao. Ali to su već neke druge teme o kojima više ne kanim pisati.
Kako god Milarepa im je na svoj tipično izravan način poručio ono što svi mi instinktivno znamo, samo ne želimo priznati- ako se neki put čini primamljiv jer je lagan i ljepljivo sladunjavo zavodljiv onda taj put sigurno ne vodi u pravom smjeru. Što dalje tim putem sve je veća putnikova buntovnost i averzija na sve i svakoga tko bi to putovanje u propast i smrt pokušao zaustaviti. Ako pogledamo svijet i ljude današnjice na tome putu, toliko kuljajuće prpošnosti…
Marširajući smo uglancani i našminkani kao ss-ovci na paradi. Ideološki zadojeni prividnom funkcionalnošću svoga sitno-patetičnog momentalnog životnog angažmana i interesa… sve dok ne bude već prekasno za bilo što.To je Samsara.


Drugi dio:
Dok je Milarepa sjedio u meditaciji na planinskoj padini protrčao je pored njega uplašeni jelen kojeg je ganjao krvožedni lovački pas.Snagom svoje ljubeće dobrote i suosjećanja (Metta-Karuna*(1), Milarepa je učinio da su životinje polijegale po jedna sa svake strane, a on im je počeo propovijedati. Tada je stigao vatren i ponosan lovac Chirawa Gompo Dorje, ostao je razjaren tim prizorom. Pomislio je da je Jetsun možda nekakav planinski duh i odlučio je ispaliti strjelicu da vidi može li ga pogoditi. Strjelica nije otišla u smjeru u kojem je lovac htio nego je odletjela uvis. Milarepa mu je, prema svome običaju, otpjevao pjesmu i njegovo srce počelo se okretati Dharmi. Kada je lovac shvatio kako Milarepa neustrašivo vodi svoj pustinjački život velika vjera narasla je u njemu. Htio je i on početi prakticirati Dharmu ali tek nakon konzultacije sa svojom obitelji. Da ga upozori Jetsun mu je rekao kako se njegova momentalna vrla zamisao može promijeniti i u svrhu ohrabrenja lovcu da ustraje u svojoj odluci otpjevao mu je ovu pjesmu. (Pjesma je moj amaterski prijevod s engleskoga, nažalost boljeg izvora Milarepine poezije zasad nemamo, zahvaljujem na razumijevanju)

Posluhni, posluhni lovče!
Iako gromovi tutnje, to je samo prazan zvuk
Iako je duga bogata bojama, uskoro će izblijedjeti
Zadovoljstva ovoga svijeta su kao snoviđenja
Iako čovjek uživa u njima ona su samo teret
Iako sve što vidimo izgleda vječno, uskoro će se raspasti na dijelove i nestati.

Jučer je možda netko imao dovoljno ili više, a danas sve je nestalo i nije mu ostalo ništa
Lani netko je bio živ, ove godine umro je.
Dobra hrana pretvara se u otrov, a voljeni drugovi u suparnike.

Ružne riječi i prigovori uzvraćaju se na dobru volju i zahvalnost.
Tvoji grijesi ne štete drugome nego tebi samom.
Od stotinu glava svoju cijeniš najviše
Od svih deset prstiju, ako je samo jedan porezan, osjećaš bol.
Od svega što vrednuješ, ti sam si najvredniji.

Život juri brzo, uskoro će smrt zakucati na tvoja vrata.
Bedasto je stoga duhovnu devociju odgađati.
Što drugo mogu rođaci učiniti nego baciti čovjeka u Samsaru?
Težiti sreći nakon ovoga života važnije je nego tražiti ju sada.
Tebi je došlo vrijeme da se pouzdaš u svoga Gurua,
Došlo je vrijeme da prakticiraš Dharmu.



Kaže se da veliki yogi uvijek „čita“ onoga s kime se susretne, vidi u čovjeku ono što niti on sam u sebi ne može vidjeti. Istina Milarepa ionako nije nikad u svojim pjesmama pokušavao ublažiti stavove prema samsaričkim ugodama za kojima jure svjetovnjaci. I svi koju su došli s njime u kontakt imali su priliku čuti nešto slično na tu temu. Ali opet ovom prilikom izgleda da je htio naročito izravno dati do znanja lovcu da ostavi sve primisli o svjetovnom životu i angažmanima i da dođe odmah k njemu, kao što vidimo iz predzadnjeg stiha: „Tebi je došlo vrijeme da se pouzdaš u svoga Gurua,“ uz upozorenje da bi ga rođaci i konzultacije s njima mogle odvratiti od toga puta (tj. od „vrle ideje“).

O kakvome se naročitom potencijalu tu radilo i zašto nije bilo vremena za gubljenje nego su morale pasti direktne riječi koje se nama zadojenim ideološkim svjetovnjacima mogu učiniti grube i netaktične, koje bi one od nas sa slabim potencijalom vjerojatno momentalno odbile od čovjeka koji bi nam ih uputio i gurnule nas u averzijski gnjev (kao kad bi onoga marširajučeg ss-ovca iz prijašnje usporedbe netko pokušao izvaditi iz kolone).
Zašto su te riječi pale na plodno tlo to možemo pokušati razumjeti ako pogledamo koje mjesto je Gompo Dorje zauzeo u povijesti prihvativši Milarepin poziv.

Lovac kojega je Milarepa susreo toga dana postao je ne samo njegov učenik nego jedan od Osmorice Sinova Srca*(2)- Jetsunovih dharmičkih nasljednika, poznat kao Khyirarepa- u prijevodu- khyira- lovac, re(s)pa- u bijeloj halji. Kao što smo već jednom prilikom spominjali od svih Milarepinih učenika devetoro ih je transmigriralo iz tjelesne egzistencije na osobiti način na koji odlaze samo visoki yogiji- nakon smrti njihovo tijelo razložilo bi se u svjetlost ne ostavivši nikakvih fizičkih ostataka. Od te devetorice, šestero su bile žene yoginke, a samo trojica su bila iz skupine Osam Sinova Srca- Rechungpa, Shiwa-Wod Repa i naravno- lovac Khyirarepa.

*(1) Metta- Karuna: metta ljubav prema svim bićima bez razlike, ono što na engleskom prevode sa loving kindness, možemo reći „ljubeća dobrota“ ali bez sebičnog prianjanja. karuna: aktivno suosjećanje, želja da se patnje svih bića dokinu. Termin metta- karuna iz buddhizma možemo usporediti s konceptom Kristove ljubavi u kršćanstvu, one koja nema samsarički izvor- nema uporište u koristoljubivim odnosima, u reciprocitetu, u sebičnoj privrženosti, u naučenosti ili u zbrkanim emocijama.

*(2) Osmorica Sinova Srca, principalnih učenika Jetsuna Milarepe: Rechungpa, Jetsun Gampopa, Shiwa-Wod Repa, Ngan Dzong Tonpa, Khyira Repa, Seban Repa, Bri-Gom Repa, Sangyay Kyab Repa.


Susret lovca, koji je postao Khyirarepa sa svojim budućim guruom popularan je motiv umjetničkih interpretacija:

 photo Milarepa-amp-Gompo-Dorjezablog_zpse44f2a0e.jpg
Na prvoj slici prikazama je situacija kada Gompo Dorje pokušava ustrijeliti Milarepu, ali strjelica odlazi uvis i on ju zaprepašteno prati pogledom.

 photo gompodorje2zablog_zps5bde007b.jpg
Na drugoj lovac je položio svoj luk i nekakvu lovačku torbu (ili možda je to tobolac sa strijelama) te je poslušao Milarepinu pjesmu.

Oznake: Gompo Dorje, lovac, metta-karuna

- 19:50 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< studeni, 2013 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (3)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se