jelenski blog

nedjelja, 18.08.2013.

Povratak u Kapilavastu

Danas ćemo se samo vrlo kratko osvrnuti na okolnosti pod kojima je Šakjamuni Buddha, sedam godina nakon odlaska s očevog dvora, prvi puta nakon Prosvjetljenja ponovno posjetio svoju obitelji i grad Kapilavastu u kojem je njegov otac Suddhodana vladao kraljevstvom naroda Šakja.

Nakon obraćenja Sariputte i Moggallane*(1), Gospodin je ostao u Rajagahi (današnji grad Rajgir u državi Bihar) sljedeća dva mjeseca. Čuvši da Gospodin boravi u Rajagahi, Suddhodana, njegov otac, poslao mu je poruku: „Želim vidjeti svoga sina prije nego umrem. Drugi uživaju koristi njegove doktrine, ali ne i njegov otac i rođaci.“
Čovjek koji je nosio poruku bio je Kaludayin, sin jednoga od Suddhodaninih dvorjanina.
I glasnik je po dolasku rekao Buddhi: „O svijetom štovani Tathagata, tvoj otac nada se tvome dolasku, kao što ljiljan iščekuje izlazak sunca.“ Blagoslovljeni je prihvatio poziv i krenuo na put prema očevom domu, u pratnji većeg broja svojih učenika.

Gospodin je putovao polako u etapama, a glasnik Kaludayin otišao je hitro naprijed da obavijesti Suddhodanu kako Blagoslovljeni dolazi i da je već na putu.
Ubrzo vijest se proširila zemljom naroda Šakja. „Princ Siddharth, koji se otputio iz doma u beskućništvo kako bi postigao prosvjetljenje, ostvarivši svoju namjeru dolazi kući u Kapilavastu“- te su riječi bile na usnama svega stanovništva.
Suddhodana i Mahaprajapati pošli su sa svojom rodbinom i ministrima da susretnu svog sina. Kada su ga vidjeli izdaleka ostali su zapanjeni njegovom ljepotom i dostojanstvom i sjajem i obradovali su se u srcu, ali u trenu nisu našli ni riječi kojom bi se mogli izraziti.
Tako su se jedino i mogli osjećati jer takve su bile odlike Buddhe. Kako je blizak bio veliki Šramana njihovim srcima, a opet kakva je razdaljina ležala među njima! Plemeniti Muni*(2) nije više bio Siddharth, njihov sin, on je sada bio Buddha, Blagoslovljeni, Sveti, Gospodin Istine i Učitelj Čovječanstva.
Kralj Suddhodana uviđajući religijsko dostojanstvo svoga sina, sišao je s kočije i prvi pozdravio: „Sedam je godina kako te nismo vidjeli. Kako smo žudjeli za ovim trenutkom.“

Tada su sjeli zajedno, Buddha nasuprot svome ocu. Kralj se žudno zagledao u svoga sina. Žudio je da ga zazove po imenu ali nije se usudio naglas iako je u srcu vapio „Siddharth, Siddharth, vrati se svome starom ocu i budi opet njegov sin.“ Ali vidjevši licem u lice svoga sina i osjetivši njegovu predanost, kralj je potisnuo svoje osjećaje. Tuga je obuzela njega i Mahaprajapati.
Tako je otac sjedio lice u lice sa svoji sinom, radujući se u svojoj tuzi i tugujući u radosti. Iako je osjetio ponos na svoga sina, no ponos se lomio pri spoznaji da taj sin neće nikada biti njegov nasljednik.
„Ponudio bih ti svoje kraljevstvo“, rekao je kralj „ali za tebe to bi bilo kao da ti nudim pepeo.“
Gospodin je tada rekao kralju: „Znam da je kraljevo srce puno ljubavi i da zbog svoga sina duboko žaluje. Ali pusti da spone ljubavi koje te vezuju za sina koga si izgubio obuhvate jednakom dobrotom sva tvoja bratska stvorenja, tada ćeš na njegovo mjesto dobiti većega od svoga sina Siddharthe, primiti ćeš onoga tko je učitelj istine, propovjednik ispravnosti, taj donosioc mira i Nibbane ući će u tvoje srce."
Suddhodana je zadrhtao od radosti kada je čuo melodičan glas svoga sina, sklopivši ruke i suznih očiju uzviknuo je: „Prekrasna je promjena! Moja prevladavajuća žalost nestala je. Isprva tuga u mome srcu bila je teška ali sada žanjem urod tvoga velikog odricanja. Ispravno si motiviran svojim velikim suosjećanjem, zaista trebaš odbaciti zadovoljstva moći i ostvariti svoju plemenitu svrhu u religijskoj predanosti. Našavši put, ti sada možeš propovijedati svoju Dharmu svima koji teže ka spasenju.“

Suddhodana se vratio u svoju palaču, a Buddha je ostao u šumarku sa svojom pratnjom. Sljedećeg jutra Blagoslovljeni Gospodin uzeo je svoju zdjelu i pošao prositi hranu u Kapilavastu. Vijest se brzo proširila, „Siddharth ide od kuće do kuće ne bi li dobio kakav milodar, u gradu gdje se nekad vozio u kočiji u pratnji svojih dvorjana. Njegova halja je kao crveni oblak, a u rukama nosi zemljanu zdjelu.“

Čuvši takve čudne glase, Suddhodana je pošao k njemu u velikoj žurbi i uzviknuo: „Zašto me tako sramotiš? Zar ne znaš da ja mogu opskrbiti hranom tebe i tvoje redovnike?“ A Gospodin je na to odgovorio: „Takav je običaj moga Reda.“
„Ali kako to može biti?“
pitao je Suddhodana, „Ti nisi jedan od onih koji su ikada prosili hranu.“ „Da, oče“ reče mu Gospodin „Ti i tvoja rasa možete tvrditi svoje podrijetlo u kraljevskoj lozi, ali moje podrijetlo je u lozi od Buddha Prošlosti. Oni su prosili svoju hranu i uvijek živjeli od milostinje.“
Suddhodana nije ništa odgovorio, a Blagoslovljeni je nastavio: „Uobičajeno je da kada čovjek pronađe skriveno blago, da najdragocjeniji dragulj iz riznice ponudi na poklon svome ocu. Dopusti mi dakle da ti ponudim svoj najvredniji dragulj koji je Dhamma.“ Blagoslovljeni Gospodin još je rekao svome ocu: „Ako se oslobodiš svojih snoviđenja, ako otvoriš svoj um prema istini, ako budeš energičan, ako budeš prakticirao pravednost, pronaći ćeš vječno blaženstvo.“
Suddhodana je slušao njegove riječi u tišini i naposljetku rekao: „Moj sine! Tako kako ti kažeš tako ću nastojati da činim.“


*(1) Sariputta i Mogallana dvojica glavnih učenika Buddhe Šakjamunija, njhova imena ovdje su u verziji na paliju, a na sanskrtu glase Sariputra i Maudgalyayana. (U originalu ovaj tekst dolazi s palijskim terminima pa sam tako i ostavio iako su sanskrtski termini možda malo poznatiji iz moderne literature, npr. Dhamma/Dharma ili Nibbana/Nirvana).

*(2) Muni= Mudrac, Šakja Muni, uobičajeni naziv za povijesnoga Buddhu, doslovno Prosvijetljeni Mudrac iz naroda Šakja.

*(3) Mahaprajapati ili Prajapati Gautami, Buddhina pomajka, sestra njegove majke, odgajala ga nakon majčine smrti.

*(4) Šramana


 photo King_Suddhodana_zpsbbc5b21b.jpg
Umjetnička ilustracija: kralj Suddhodana začuđen je zašto njegov sin i ostali redovnici hodaju Kapilavastuom sa zemljanim zdjelama i prose hranu. Hvata ga za ruku s izrazom nerazumijevanja koji kazuje „ što to radiš!?“

Moj dodatak: Takve su dakle bile okolnosti susreta Šakjamunija Buddhe sa ocem Suddhodanom. Taj susret u Kapilavastuu bio je ujedno i pretposljednji put u životu da su se sreli. U tijeku tog boravka Buddhe u Kapilavastuu kralj Suddhodana slušajući njegove propovijedi postao je sotapanna, (onaj koji je ušao u lozu Buddhinoga učenja, onaj koji intuitivno osjeća stvarnost Dharme u vidu Osmerostrukog Plemenitoga Puta, iako još nema realizirano efektivno znanje). Kada je nekoliko godina kasnije Suddhodana bio na umoru opet ga je posjetio njegov sin i održao mu propovijed, kaže se da je kralj Suddhodana, otac povijesnoga Buddhe Šakjamunija umro kao ostvareni arhat (onaj koji iako nije savršeno prosvijetljeni Buddha ali je spoznao iluziju i ne podliježe više preporađanju u samsaričkome krugu, odnosno arhat- onaj koji ne podliježe više zakonu karme)

Šakjamunijeva pomajka Mahaprajapati je kasnije postala prva bhikkuni, prva žena redovnica. Budući da je ona osim što ga je odgajala kao pomajka bila i njegova tetka uobičajio se naziv Ani (doslovno tetka ili ujna) iz poštovanja za redovnice koji se koristi do danas (iako u nekim tradicijama preferiraju drugačije nazive). Uglavnom kad vidite neko ime recimo Ani Tsondrun ili Ani Pema onda prva riječ nije osobno ime nego izraz koji se odnosi na redovnički status, isto kao recimo sestra kod katoličkih redovnica.

Oznake: Šramana, Suddhodana, Ani

- 19:30 - Komentari (2) - Isprintaj - #

petak, 09.08.2013.

Sjeverni Velebit, II. dio

Dakle nastavak dvodnevne šetnje po sjevernom Velebitu. Znam da poprilično kasnim s ovim, ali eto, kako mi se nije dalo pisati, tako mi se niti sada ne da opravdavati svoje nepisanje :-P

Kako je spomenuto na kraju prvoga dijela stigli smo do Lubenovačkih vrata, odakle je trebalo zaputiti se vrletnom stazom prema Vratarskom sedlu. Ne bez razloga na stijeni pri samom početku staze napisano je upozorenje: Samo za iskusne planinare. Iskusni kakvi jesmo nismo se dugo premišljali.
 photo 1_zpsf95e216d.jpg
Oštri bridovi stijena i škrapa gadna su stvar, malo su stradale gojzerice.

 photo 2_zps6be370b4.jpg
Jedan prijelaz oko stijene je čak osiguran sajlom.
I tako gore na Vratarsko sedlo, pa samo onda ustanovili da se stazica i markacije prema Premužćevoj stazi ovim smjerom više ne održavaju već neko vrijeme (kako smo kasnije saznali zato da se u ovom strogom prirodnom rezervatu ne bi uznemiravalo tetrijebove) pa onda probijanje kroz makiju, stradavanje mojega slamnatog šešoara, konzultiranje kojekakvih gadgeta, gps-ova, planinarskih karti itd… :-P

 photo livadaispredrossijeve_zpsdb3e19ad.jpg

 photo premu17E0i1070eva_zps0489f719.jpg

 photo koliba1_zps196bce07.jpg

 photo rosssijeva2_zpsa95cf691.jpg
I onda konačno nakon kojekakvih peripetija i nekoliko predaha izlazak na stazu i već u sumrak dolazak na Rossijevu kolibu. Kako je bila subota Rossijevu su već zaposjele dvije planinarske ekipe od ukupno sedam ljudi, nas je bilo petero, postavilo se pitanje da li će biti mjesta za sve u kolibi. Namjeravao sam stoga noćiti na otvorenom nešto niže na proplanku, što bi bilo sasvim u redu, vrijeme je bilo idealno, ali na kraju smo se svi uspjeli smjestiti po podu, ispod stola, na klupe i tako samo pozaspali. Tijekom noći su nas posjećivali puhovi, na stolu su pojeli domaće kobasice koje je ponio prijatelj, a moje kekse sa suhim grožđem nisu dirali, vjerojatno i puhovi preferiraju domaću hranu pred onom iz dućana? No to su sve sitne nepodopštine tih stanara svih planinskih skloništa na koje se iskusni planinari više ni ne obaziru.

 photo Rossojeva_zps5995374f.jpg

 photo Pasari10704_zpsee98b3b3.jpg


Rano ujutro obavili smo brzinski uspon na Pasarićev kuk, neposredno iza skloništa

 photo pasari1070_zpse39548b4.jpg

 photo pasari10701_zps9f5ad132.jpg
Uspon na Pasarićev kuk nije preporučljiv. Osim ako baš niste ludi za vidicima, vizurama i sl. :-)) ali potreban je maksimalan oprez.

 photo Pasari10703_zpsb388b7c5.jpg
Pogled u dubinu s Pasarićevog kuka prema Rossijevoj kolibi. Treba dobro promotriti da bi se primijetilo krov s dimnjakom.

Nakon spuštanja s Pasarićevog kuka počinjemo se pripremati za polazak.

 photo koliba_zps16773e25.jpg
Prije rastanka jedna zajednička svih nas koji smo se našli u tome trenutku na tome mjestu s dobrim razlogom posjete planini.

 photo Crikvena_zps8f2f518a.jpg
Usput u toku spusta posjećujemo i vrh Crikvena koji se nalazi samo par minuta uspona od Premužićeve. Tu na Crikveni nalazimo ovu interesantnu mlakicu u stijeni.

 photo Crikvena1_zps0757a7f3.jpg
Na Crikveni pokušavam se stopiti s kamenom.

 photo 17D0lijeb_zpsbf2cffcf.jpg
Žlijeb neposredno ispod Crikvene.

 photo gams1_zpse7274673.jpg

 photo gams2_zpsd60a0d0b.jpg

 photo gams_zpsbb7bfd94.jpg
Na jednoj stijeni ukazuje nam se gams!

 photo Velebita_zpsad011f0b.jpg
Pogled iz predvorja jame Velebite. Tu smo se samo malo naluknuli samo u prolazu, ulaz u jamu je nešto udaljen od planinarske staze, nalazi se na teškom terenu i ne predstavlja zanimljivost za izletnike, mi smo bili pod vodstvom iskusnog speleologa koji se već ranije spuštao u dubine jame Velebite pa smo zato navratili do ulaza u jamu. Inače u toj jami nalazi se vertikala u visini od petstotinjak metara što predstavlja najvišu takvu vertikalu otkrivenu na svijetu do danas. Zaista bilo je vrlo povoljno za nas totalne laike po pitanju podzemlja biti u društvu s znalcem koji je odradio takav speleološki podvig i od njega slušati priče iz prve ruke. Nadam se samo da će se javiti u komentarima sa još detalja kojih se ja sad više ne sjećam.

 photo vrta10D0a_zps81a8fd59.jpg
Pa ponovno vrtača sa snijegom. Uvijek je predivno vidjeti snijeg, osobito ljeti ;-)

 photo kraja10D03_zps827fcf07.jpg

 photo kraja10D02_zps44f38121.jpg

 photo kraja10D0_zpsf915b27d.jpg
Onda naposljetku posjećujemo i Krajačev kuk, posljednju destinaciju ove ekspedicije.

 photo Seravskivrh_zps492613ae.jpg
Pogled na Seravski vrh, ako se ne varam.

 photo velebitkupine1_zps12f85fbf.jpg

 photo velebitkupine_zpse6e8736e.jpg
Velebitske kupine na Krajačevom kuku

 photo ptica_zps91c55779.jpg
Ptica u letu.

 photo DSCN4643_zps735a3656.jpg
I na putu prema Alanu odakle smo i krenuli prethodnoga dana, prelazimo preko velikih osunčanih i vjetrom šibanih livada, gdje presvlačimo majice da nas na toj vjetrometini ne propuše bura ili što je to već puhalo :-)

 photo more1_zps2f507982.jpg

 photo more_zps1e7235ce.jpg
I eto nas već skoro se može u more skočiti… ako koga to zanima :-)


Za kraj, vrlo kratko, malo poezije.
Nekom prilikom redovnik imenom Ligor Sharu, učenik Milarepin, pitao ga je zašto ne prihvati donekle svjetovnije konvencije i uglađenije manire ne bi li tako zadobio interesente i sljedbenike u krugovima uglednih učenjaka i lama.
Milarepa je odbio tu ideju rekavši da će do kraja slijediti upute svoga gurua (Marpe Lotsawe) da živi povučeno u zabačenim predjelima, a prema svojoj navadi pjesničkog odgovaranja, kao odgovor Ligor Sharuu otpjevao je pjesmu:

Klanjam se Marpi, Prevoditelju.

Spoznavši da je ugled nestvaran kao jeka,
Ne napuštam asketski život,
Odbacujući sve obzire i priprave
Kakva god bila moja reputacija,
Uvijek ću biti sretan i zadovoljan.

Spoznavši da su sve stvari iluzija,
Odbacujem imovinu;
Jer za blagom postignutim trvenjem nemam ni najmanje želje!
Kakva god bila moja sredstva i moj ugled
Uvijek ću biti sretan i zadovoljan.

Spoznajući da su svi sljedbenici samo fantomi
Nemam briga oko odnosa s ljudima
I putujem kuda želim
Za razliku od tih izvještačenih učenjaka-svećenika
Koji se ponašaju oprezno i uzdržljivo.
Kakav god bio moj društveni status
Uvijek ću biti sretan i zadovoljan.

Spoznajući da su želje i patnje
Same po sebi Velika Istovjetnost.
Odsijecam uže strasti i mržnje.
Sa ili bez suradnika,
Biti ću uvijek sretan i zadovoljan.

Priroda bivstvovanja je iznad igre riječima;
Privrženost bilo kojoj doktrini ili konceptu
Jest stvar pukog samo-zbunjivanja.
Raskinuvši okove između znalca i znanog
Što god postane od mene i gdje god budem
Uvijek ću biti sretan i zadovoljan.

U velikome Svijetlu Uma samom,
Ne vidim nikakvih zagađenja lutajućim mislima.
Odbacujući svako mišljenje i opažanje,
Kakve god riječi da čujem ili izgovorim,
Uvijek ću biti sretan i zadovoljan

Oznake: Velebit, gams, Ptica u letu

- 20:36 - Komentari (19) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< kolovoz, 2013 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (3)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se