jelenski blog

nedjelja, 16.06.2013.

Review I. dio

Došao je na red tradicionalni review (evaluacija, procjena) povrtnih zbivanja, proljeće 2013.

Iako je to, istina, svjetovno-svakodnevna tematika, koja nije spomenuta u uvodnom postu 03.06. 2007. kad je sve započelo i kada je objavljen kanon, aršin, mjera svih stvari. Taj kanon bi potpisao danas, uslijed životnog iskustva, uslijed zbivanja koja zapažam kako u sebi tako i u svijetu, sa još mnogostruko većim žarom nego što sam uopće mogao zamišljati onda prije šest godina, tu činjenicu sam već spomenuo prošli put. Ali isto tako s vremenom neke „nekanonske“ stvari imaju tendenciju uvući se postupno i udomaćiti se u srcima ljudi zato mislim da nije skroz loše pisati povremeno i o ovakvim temama
:-)

Grm tayberry-ja, prvi put je došao u rod:
 photo tajberi1_zpsc46b62d9.jpg

 photo tajberi2_zps1ad8a89f.jpg

 photo tajberi3_zps6dfe82c3.jpg
Plodovi su čvršće konzistencije od malina, krupniji, kupinska komponenta im očito daje formu, a okus je dominantno malinski iako malo blaži.

 photo radi10D0_zps6e36697f.jpg
Radič, sorta katalonski, zasad ne izgleda isto kao na slici s paketića sjemenja, ali je salata od njega odlična.

 photo kukuruz_zps2a41ecff.jpg
Kukuruz, sorta domaći bijeli, namjena- za pripremu mlječeca/pecijana/kakgodvećtozovete… ali to će doći tek u kasnijoj fazi ljeta.

 photo pastrnjakampkoraba3_zps3b6aa113.jpg

 photo pastrnjakampkoraba2_zpsa059b67b.jpg
Zanimljiv primjer simbioze pastrnjaka i korabice :-)

 photo paradajzi_zpsb6ebc118.jpg
Ne osobito zanimljiv red paradajza.

 photo hren2_zps3dd5f1e5.jpg
Hren

 photo hren1_zps2acd2faa.jpg
Izniman slučaj suživota hrena i božičine srebrne smreke, na rubu vrta.

 photo prunuspersica_zps7baa0124.jpg
Prunus persica, izrasla iz koštice u ukopanoj tegli.

 photo stevia_zps7a69f4af.jpg
Pomodno je danas imati steviju ;-)

 photo mati10D0njak_zpsec89ee6e.jpg
Limunska trava (matičnjak) koji sam nedavno dobio na poklon.

 photo timijan_zpsa7894893.jpg
Sitnica u teglama, ružmarin i timijan.

 photo ribiz_zpsaa31fc9f.jpg
Zlatni ribiz

 photo jagode_zps9693c239.jpg
Šumske jagode

 photo patlke1_zps4ddba2a7.jpg
A druge strane ograde je mali voćnjak, ujedno domena gnjevnih ptica:

 photo patke2_zpsf90a4a18.jpg

 photo jabuke_zps3845a4ba.jpg
Ljetne jabuke hrženjke, imaju još nekoliko tjedana do zrenja ali već su počele emitirati svoj specifični opojni miris. Ima ih puno, mislio sam da ih tuča jač reducirala, no u procesu zrenja mnoge jabučica će još otpasti.

 photo breskve2_zpsdb68a38f.jpg

 photo breskve1_zps56760517.jpg
Divlje dlakave breskve, tzv. vinogradarke. Bolest kovrčavost lista je žestoko napala ove godine, svejedno dosta plodova se očuvalo.

Ne smijem propustiti niti najveću instalaciju u cijeloj priči- kupinovu brajdu:

 photo kupine01_zps6c3b6608.jpg
Kupine su na vrhuncu cvatnje, od jutra do mraka brajda je zaposjednuta pčelama i bumbarima.

 photo kupoine02_zpsd16e6c6d.jpg

 photo kupinebumbar_zps51269764.jpg
Ko se sjeća prošlogodišnje reportaže o proljeću u vrtu, možda će znati da li je to isti onaj bumbar koji je i lani pozirao za blog?

Za kraj, da ne bi sve proteklo u svjetovno-apstraktnom tonu, nešto konkretno, nekoliko konkretnih riječi od Jetsun Mindroling Khandro Rinpoče. Khandro Rinpoče je kćer jednoga od najvećih majstora dvadesetog stoljeća 11.-og Mindroling Trichena- Njegove Svetosti Trichen Dorje Chang-a (1930.-2008.)- mahasiddhe novije povijesti. Rođena (1967.g.) kao Tsering Paldron, a prepoznata, od strane 16. Gyalwang Karmape, (prilikom posjeta zajedno s ocem samostanu Rumtek u Sikkimu gdje je 16. Karmapa već bio u egzilu) kao reinkarnacija Khandro Urgyan Tsomo, Dakini iz Tsurphu-a velike yoginke iz vremena 15. Karmape. Sjetimo se, o tome smo govorili nedavno, samostan Tsurphu u Tibetu bio je sjedište Karmapa lama od prvoga Karmape Dusuma Khyenpe, koji je utemeljio Tsurphu, pa sve do kineske okupacije zemlje. Zbog tih okolnosti Khandro Rinpoče predstavlja izvor znanja iz dvije izuzetne bogate linije učenja, škole Nyingma (po svome ocu) i škole Kagyu (po svojoj vlastitoj lozi). Iznimno je povoljno i to što je ona zahvaljujući svjetovnom obrazovanju na zapadnim školama i znanju jezika rijedak primjer autentične ženske učiteljice koja aktivno u kontinuitetu djeluje na Zapadu.

Oznake: pastrnjak, korabice, gnjevne ptice

- 20:38 - Komentari (21) - Isprintaj - #

petak, 07.06.2013.

Priča o bolesnom redovniku

Eto kako ste me teškom mukom nagovorili da ipak nastavim pisati ;-)
U ovom periodu dok nemam još spreman nekakav opširniji tekst niti nikakvu fotoreportažu, donosim jednu izuzetnu priču, meni osobno jednu od najdražih koja se tiče povijesnoga Buddhe. Ali opet, čini mi se da to isto kažem svaki put za svaku od njih, nije li? :-))
Danas nije nimalo lako ostati spokojan ponekad (zapravo sve češće) kada vidimo na svijetu taj sveopći polazak u maglu, što se ono kaže ko guske, kao da sve prpošnije i buntovnije kreću u tom smjeru, nakostriješene već u predostrožnom obrambenom gnjevu na sve i svakoga tko bi se možda eventualno usudio makar samo usporiti ih na njihovu putu u sigurnu propast… Ali s time na pameti nam i jasnije sjaje i plamte baklje onih najostvarenijih među ljudima i njihovi primjeri koje su davali marljivo suprotno svim izgledima i odnosima i bez obzira na to koliko samo neshvatljivo mali broj ljudi bi zastao da bi te primjere usvajao, dok velika većina se otpravlja kao u neko privatno „trijumfalno postignuće“ daljnjega lutanja i pobune protiv svoje vlastite dobrobiti i svoje vlastite prave prirode. Odmah mi pada na pamet ona ohrabrujuća rečenica koju je izrekao mahasiddha Tilopa: „Jedna zapaljena baklja u trenu raspršuje sav mrak, makar je on trajao i tisućama eona.“ Eto to bi bio samo moj kratki uvodni osvrt. Pozdrav do čitanja!

Jedan redovnik bio je vrlo teške naravi. Tijekom života u samostanu, kojemu je pristupio već u starijoj dobi, loše se odnosio prema drugim mlađim redovnicima. Zbog toga nitko ga nije volio. Jednom je obolio je od strašne bolesti zbog koje mu je tijelo bilo prekriveno gnojnim čirevima. Prizor njegovog tijela i strašan smrad bili su tako grozni da mu se nitko nije htio približiti niti pomoći mu u nevolji. Nekom prilikom Blagoslovljeni je posjetio viharu u kojoj je ležao bolesnik. Čuvši o tome slučaju naložio je da se pripremi topla voda i pošao je u bolesničku sobu da se svojim rukama pobrine za pacijenta, usput rekavši svojim učenicima:

Tathagata*(1) je ušao u ovaj svijet da se sprijatelji sa siromašnima, da zaštiti ranjive, da njeguje one koje muči tjelesna bol, kako učenike Dharme tako i nevjernike. Da podari vid slijepima, prosvijetli umove zaluđenih, da se zauzme za prava sirotih kao i ostarjelih te da čineći takva djela postavlja primjer ostalima. To je dokončanje Njegova posla i tako On ostvaruje veliki životni cilj baš kao rijeka koja nestaje, gubi sebe u oceanu.“

Blagoslovljeni se tako brinuo za bolesnog redovnika svakodnevno koliko god dugo je boravio u toj vihari. I poglavar grada došao je jednog dana k Buddhi da mu oda štovanje. Čuvši o njezi koju u vihari Gospodin pruža bolesniku pitao je Blagoslovljenoga o prethodnoj egzistenciji toga bolesnog redovnika. Buddha mu je rekao:

„U danima prošlim živio je pokvareni kralj koji je od svojih podanika iznuđivao sve što je mogao, taj kralj naredio je svojem službeniku da bičem udari jednoga uzoritog čovjeka. Službenik nije puno razmišljao o boli koju nanosi drugima, poslušao je kralja bez oklijevanja. Ali kad je žrtva kraljeva gnjeva molila za milost, osjetio je suosjećanje i nije ga udario punom snagom, nego je bičem zamahnuo polaganije. U sadašnjem životu kralj je ponovno rođen kao Devadatta*(2) kojega su na kraju napustili svi njegovi sljedbenici jer nisu više bili voljni podnositi njegovu surovost i koji je umro jadan i ispunjen žaljenjem. Kraljev službenik to je bolesni redovnik, koji je često vrijeđao svoju braću iz ove vihare, a na kraju je ostavljen od njih bez pomoći u nevolji koja ga je snašla. Uzoriti čovjek pak, koji je nepravedno udaren bičem i koji je molio za milost, to je bio Bodhisattva, on je ponovno rođen kao Tathagata. Sada je zadatak Tathagate da pomogne službeniku budući da je i on imao suosjećanja za njega.“

Blagoslovljeni je još ponovio ove riječi: „Onaj koji nanosi bol bezazlenima, ili lažno optužuje nevine, naslijediti će jednu od Deset Velikih Nevolja*(3). Ali onaj tko je naučio patiti sa strpljenjem bit će pročišćen te će i sam postati izabrani instrument za uklanjanje patnje.“

Bolesni redovnik čuvši ove riječi okrenuo se k Buddhi, ispovjedio svoju lošu narav i pokajao se. Srca tako očišćenog od pogrešaka odao je štovanje Gospodinu.


Neke umjetničke ilustracije ove priče:
 photo zBuddha_and_Ananda_washes_sick_monk_zps95b4d623.jpg
Buddha i Ananda peru bolesnog redovnika.

 photo z16_zpsba62bce5.jpg


*(1) Tathagata je termin s kojim se uvijek susrećemo u buddhizmu, a nisam siguran koliko je ljudima poznato što to znači. Riječ je o imenu s kojim se je povijesni Buddha Šakjamuni u razgovoru koristio da bi se referirao na sebe samoga, dakle kao zamjena za manjkavu i nepreciznu osobnu zamjenicu „ja“. Tathagata je, može se reći jedna šaljiva igra riječi jer može značiti dvije stvari:
- ako je napisano tath-gata znači „Onaj koji je tako otišao“
- ako je napisano tath-gata onda znači „Onaj koji je tako došao“
Naravno izrečena riječ zvuči praktički isto u oba slučaja. Onaj koji i (ne) dolazi i (ne) odlazi.
Tathagata je iznad dolaženja i odlaženja, on je iznad vječne promjene koja upravlja svim stvarima, onaj koji je pronašao jedini put da se nadvlada beskorisno stanje vječnoga kruženja i vrtloženja uma.

*(2) Devadatta- Šakjamunijev daljnji rođak iz klana Šakja. Bio je vrlo ljubomoran jer si je umislio da bi on sam trebao biti takav duhovni vođa kao Buddha i uživati ugled među sljedbenicima. U više navrata pokušao je ubiti Buddhu Šakjamunija.


*(3) Deset Velikih Nevolja koje ovdje spominje Buddha, navedene su u Dharmapadi (Dhammapadam), zbirci njegovih jezgrovitih izreka. Dakle ako netko bude čitao Dharmapadu može se prisjetiti da četiri strofe pod rednim brojevima 137.-140. imaju korijen upravo u ovoj zgodi u razgovoru na temu bolesnog redovnika, a u cjelini glase ovako:
Tko kažnjava one koji to ne zaslužuju , tko povređuje miroljubive i nedužne, uskoro se susreće s jednim od deset stanja:
Može doživjeti okrutnu bol, gubitak, tjelesnu povredu, tešku bolest ili ludilo;
Gnjev vladara ili tešku optužbu, smrt rodbine ili iznenadni gubitak vlasništva;
Ili će mu u požaru izgorjeti kuća. Nakon smrti svoga tijela budala sigurno ide u pakao.

Oznake: Tathagata, vihara, Bodhisattva

- 19:33 - Komentari (8) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 03.06.2013.

Samo toliko

 photo quechuazablog_zpse06b0900.jpg

… da se javim ;-)

Ovaj blog.hr u zadnje vrijeme nekako ne nalazim baš povoljnim zdravim okružjem kakvome težim u svome pisanju zato ću kako sam i predosjećao još od početka ove godine polako ili privoditi kraju aktivnosti bloga ili ih barem radikalno reducirati. U međuvremenu štovano čitateljstvo možete meditirati na ovu sliku, ako vam je gušt naravno… ako nije, ne morate :-D
Možda netko pokuša pogoditi što, gdje, zašto... to je isto kao nenagradni kviz.

- 17:28 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< lipanj, 2013 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kolovoz 2017 (2)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se