jelenski blog

nedjelja, 12.05.2013.

Tamo i tu

Opraštamo se, kako sam i najavio prošli put, od Tibeta 11. i 12. stoljeća i vraćamo se nekih 1500 godina ranije na potkontinent smješten južno od Zemlje Snijega, u Indiju. Zemlju koja je bila naravno i domovina Šakjamunija, Prosvijetljenoga Mudraca iz naroda Šakja kojega danas poznajemo kao povijesnoga Buddhu ovoga našeg izuzetno povoljnog eona. Ali Indija je zemlja fascinantna iz tako mnogo drugih razloga, zemlja koja predstavlja na vanjskome planu ono što je zapravo u svima nama (neki bi rekli mikro i makro kozmos) bez obzira na naše biomehaničko svjetovno podrijetlo, na naciju, rasu, poslovnu profesiju, sklonosti ove ili one, političke svjetonazore i što već, a čemu smo se skloni u patetici neznanja dotjecati kao uporištima. „Uporišta“ koja su bez prave veze s biti, s prvom svrhom i smislom koji onda iz nje proistječe sve nas takva „uporišta“ na kraju jako skupo koštaju koliko god možda bila sladunjava i ugodna u startu. Upravo o tome govore i sljedeće dvije priče koje sam nakanio (ponovno) objaviti. Riječ je o meni osobno vrlo simpatičnim pričama jer jedna me podsjeća na davne godine kada sam tek počinjao čitati o buddhizmu, a druga mi je pomogla par godina kasnije u jednom nepovoljnom razdoblju kada su me mučile neke privatne sumnje i nedoumice (tu ćemo valjda sljedeći put). Već sam ih objavljivao na blogu ali prije više godina, ne vjerujem da ih se itko sjeća, zato uživajte.

Prva priča ujedno je popularna među vegetarijancima kako budistima tako i ne-budistima ;-) Moje skromno mišljenje je da ipak nije riječ baš o čisto problematici prehrambenih navika ali prosudite sami:

Dok je boravio u samostanu Veluvana u Rajagahi (današni grad Rajgir u saveznoj državi Bihar), Buddha je govorio o slučaju koji se zbio s jednim mesarom-svinjarom po imenu Cunda:

Mesar Cunda je bio neobično pohlepna i okrutna osoba. Životinje je ubijao na neki osobit način tako da je njihovo meso bilo kupcima ukusno i primamljivije od mesa koje su pripremali drugi mesari. (Iz današnje perspektive možemo pretpostaviti da je riječ o tome da je meso životinje koja ugiba polako u strahu i mukama „natopljeno“ hormonom nadbubrežne žlijezde- epinefrin/adrenalin koji se luči u takvim situacijama i da je zato konzumentima Cundinim mušterijama i njemu samom osobito prijalo i djelovalo na njih adiktivno)

Zgrnuo je veliko bogatstvo svojim poslom ali nikada nije pokušao svojim novcem učiniti nekakvo plemenito djelo.

Iako je Buddha boravio u lokalnom samostanu ni jednom ga Cunda nije posjetio niti mu iskazao poštovanje, ne ponudivši mu ni šaku cvijeća ni žlicu riže niti je učinio ikakva drugog dobrog djela u životu.
Cunda je naposljetku obolio, a s vremenom ga je obuzelo i teško ludilo.
Kada je doživio takav napad ludila mesaru Cundi ponašanje se promijenilo u skladu sa njegovim prošlim djelima. Počeo je roktati poput svinje i hodati četveronoške na rukama i koljenima po kući. Ukućani su ga pokušavali svezati i ušutkati ali sve je bilo uzalud, nitko nije mogao spriječiti da se izvrše posljedice njegovih djela, njegova karma. Samo je roktao, cvilio i hodao četveronoške kao svinja.

Nitko u sedam okolnih kuća nije mogao spavati zbog njegovog glasanja. Članovi njegove obitelji mogli su samo zabarikadirati vrata od kuće da ne bi takav izašao van. Nakon takve muke koja je trajala sedam dana Cunda je umro i rodio se ponovno u carstvu patnje.

Redovnici su cijelo vrijeme osluškivali kontinuirano cviljenje i roktanje iz njegove kuće koje je trajalo danima. Neki od njih su se obratili Buddhi riječima: «Plemeniti, već sedam dana vrata kuće mesara Cunde su zatvorena i sedam dana neprestano traje klanje svinja; zacijelo on sprema veliku gozbu za brojne goste. Takvog okrutnog i razvratnog čovjeka nitko nikada nije vidio!»

Buddha im je odgovorio: «Redovnici, nije on klao svinje ovih sedam dana. Posljedice njegovih zlih djela su ga sustigle. Čak i u ovom životu ukazale su mu se muke iz carstva patnje. Zbog tih je muka poludio i hodao četveronoške po kući sedam dana cvileći i rokćući poput svinje. Danas je umro i ponovno je rođen u paklu.» Čuvši to redovnici su rekli: «Poštovani Gospodine, on je dakle nakon patnje ovdje na ovom svijetu otišao opet na mjesto patnje i ponovno se rodio tamo.»

Buddha je dodao pojašnjenje u nekoliko stihova:

Idha socati pecca socati
papakari ubhayattha socati
so socati so vihannati
disva kammakilitthamattano.

Ovdje je patio sada i patiti će ondje poslije
Onaj koji čini zlo pati u obje egzistencije
Tuguje jer ga muči bol
Dok spoznaje izopačenost vlastitih djela.



 photo nirayazablog2_zps312ba2cf.jpg

niraya 1 photo nirayazablog_zpsd06ccbd7.jpg

Kaže sa da je Cundino ludilo uzrokovano time što je još živ mogao osjetiti vatru iz carstva patnje koja se uzdizala pred njim.
Ove tradicionalne slikarije (pripadaju kineskoj tradiciji) slikovito ilustriraju ono što se na sanskrtu naziva niraya ili naraka – domena pakla, koja je podijeljena na više stupnjeva. Recimo „Dno Svemira“ ili Avici Niraya (doslovno a-vici = bez valova) najniži je stupanj u nizu niraya ili naraka tj. paklova. Slično kao područje iza rijeke Kocit u Danteovoj Božanskoj komediji. Naravno riječ je samo o konceptualnim interpretacijama s kakvima već voli baratati ljudski um.

Oznake: Veluvana, Cunda, Avici Niraya

- 16:17 - Komentari (12) - Isprintaj - #

nedjelja, 05.05.2013.

Loza, zaključak

Danas je trebala ići neka fotoreportaža, izlet na planinu, šetnja po voćnjaku i sl. Međutim jutro je počelo s kišom ali i dosta jakom tučom, nasreću kratkotrajnom. Kišovito se vrijeme zadržalo i preko dana pa sam fotoreportaže odgodio za neki drugi put.

Zato danas donosim jedan zaključak koji sam i najavio u prošlom postu, a koji spremam već duže vrijeme.
U knjizi „The Flying Mystics of Tibetan Buddhism“, Glenna H. Mullina, pronašao sam ovu sliku i pripadajući odlomak pod znakovitim nazivom Let(enje), Smijeh i Prosvjetljenje. Ilustracija koja se tamo nalazi u vidu slike tradicionalne tibetanske duhovne umjetnosti se savršeno uklapa kao nadogradnja na priču koju smo obrađivali u proteklom periodu. Mislim naravno na lozu ranih učitelja iz tradicije Kagyu ( tib. bka' brgyud- usmena linija, učenje preneseno šapatom) Marpa - Milarepa- Gampopa- Dusum Khyanpa). Naravno njima prethode indijski mahasiddhe- Tilopa i Naropa, ali fokus ovdje je konkretno stavljen na spomenutu tibetansku četvoricu koji tvore sukcesiju dotične učiteljske transmisijske linije, a koja je ostala očuvana do današnjih dana kao Karma Kagyu- jedna od četiri velike škole sjevernog budizma.
O toj lozi možda ću opet jednom pisati, ali kako sam spomenuo prošli puta, ne baš u neposrednoj budućnosti, pa bi ovo došlo ujedno i kao svojevrstan zaključak jednog većeg poglavlja u aktivnostima ovoga bloga. Uživajte i pozdrav do čitanja:

 photo Image1zablog_zps1da4541d.jpg
Slika je dimenzija 56.52x34.93cm, nastala u istočnom Tibetu u 18. st. tehnikom nanošenja pigmenata od usitnjenih minerala na platno.

Danas samo kratki opis ovog likovnog umjetničkog djela, izvor je briljantna internetska riznica tibetanske duhovne umjetnosti: www.himalayanart.org svakako preporučam malo pronjuškati kroz kolekcije umjetnina koje su tamo dokumentirane. Kako je tamo i navedeno riječ je o „najvećem svjetskom edukativnom izvoru himalajske umjetnosti i ikonografije u kome je katalogizirano preko 50 000 djela.“

 photo Image2_zpsb71c1269.jpg
(Centralna figura na slici) Dusum Khyenpa, Prvi Karmapa Lama (1110.-1193.) zajedno sa lozom ranih tibetanskih gurua tradicije Kagyu.
Prikazan je u nešto starijoj dobi, sa sijedom kosom i neobrijan. Izvodi mudru (mudra je simbolična gesta rukama) učenja Dharme sa objema rukama pri srcu, slično Kotaču Dharme. Na glavi nosi crnu vadžra krunu primljenu kao dar od Dakina u svrhu priznanja njegove realizacije, odjeven je u narančaste i žute halje, odjeća potpuno zaređenog redovnika, a zaogrnut je i sa meditacijskim ogrtačem od žutog brokata. Sjedi na niskom sjedištu za naslonom, namijenjenom za redovnike. Sjedište je prekriveno brokatom. On sjedi u vadžra položaju (u nekim granama buddhističke tradicije uobičajen je naziv padma položaj tj. lotosov položaj ali to ne treba zbunjivati, radi se u oba slučaja o istom sjedećem položaju)

 photo stoli1070zablog_zpsc48c85be.jpg
a pred njim je stolić na tri noge na kome su Dharma knjiga (u vidu svitka), zdjela s voćem i Tri Dragulja (simbolična Triratna tj. Buddha, Dharma, Sangha).

Na vrhu slike u centru jest Marpa Lotsawa Chokyi Lodro (1012.-1097.) prvi tibetanski guru u lozi koja će kasnije prerasti u Karma Kagyu - jednu od četiri glavne škole tibetanskog budizma:

 photo ZMarpazablog2_zps2f4b3f4e.jpg
Sa kratkom crnom kosom, brkovima i kozjom bradicom , odjeven je u odjeću laika/svjetovnjaka, a sa obje ruke izvodi mudru „uzimanja Zemlje za svjedoka“. Na lijevoj strani je glavni Marpin učenik, slavni yogi Milarepa (1040./1052.?-1137.):
 photo Milarpazablog_zps61abeaeb.jpg
sa dugom crnom kosom, odjeven u jednostavnu platnenu odjeću i crveni meditacijski pojas. Desne ruke prinesene iza uha, a lijeve spuštene na tlo iza tijela, posjednut je u opuštenom položaju na sivoj jelenskoj koži. Na desnoj strani slike je prikazan glavni Milarepin učenik:

 photo Gampopaipticazablog_zps50e709f2.jpg
Gampopa (1079.-1153.) koji je bio učitelj Dusuma Khyenpe (Prvog Karmape tj. centralnog lika na ovoj slici). Gampopa sa dvije ruke pri srcu izvodi mudru podučavanja Dharme.
Nosi crvenu kapu sa širokim resama, a odjeven je u narančastu i crvenu redovnički halju. Spomenuli smo u prošlom članku da je Gampopa prvi redovnik u liniji Kagyu. (možemo govoriti o tome kako je i Marpin guru mahasiddha Naropa bio redovnik u mlađim danima ali on je napustio redovnički život kad je pošao u potragu za svojim učiteljem- mahasiddhom Tilopom.)

 photo pticazablog_zps8a5c09fd.jpg
Osobito simpatičan detalj, gore desno između Marpe i Gampope: ptica u letu.

Na dnu slike lijevo i desno prikazani su meditacijski deiteti, iako možda je bolje koristiti termin yidam, a ne deitet jer kao što znamo u kontekstu buddhizma nipošto ne možemo govoriti o „božanstvima“ u smislu u kojem se to čini u teističkom poimanju duhovnosti i religije. Konkretno riječ je o deitetima tzv. gnjevnih aktivnosti. Prvi je (dolje lijevo):

 photo Hayagrivazablog_zpsac492048.jpg
Hayagriva iz Obitelji Padma Buddha (Obitelj Lotosa), crven, u najjednostavnijoj formi, znači sa jednim licem i dvije ruke podignute uvis, u desnoj drži štap s nataknutom lubanjom, a u lijevoj crveni plamičak.

Na donjoj desnoj strani slike prikazan je Vajrapani (Vadžra Pani- nositelj munje) iz Vadžra Buddha Obitelji (Obitelj Žezla/Munje), plave boje, također u jednostavnoj formi sa jednim licem i dvije ruke:

 photo Vajrapanizablog_zps171e8266.jpg
U desnoj drži podignuto zlatno žezlo (tj. vadžru), a lijevu drži pri srcu u gnjevnoj gesti- gesti egzorcizma- istjerivanja pogrešnosti i smetnji). Oboje su odjeveni u tipičnu odjeću i dekoracije "gnjevnih deiteta", a okruženi su plamenom primordijalne svjesnosti.

Dusum Khyenpa bio je utemeljitelj Karma (Kamtsang) grane Kagyu škole. Služio je nakon Jetsuna Gampope kao opat u samostanu Daklha Gampo, a utemeljio je samostan Tsurphu koji je postao sjedište budućih inkarniranih Karmapa lama. Izvorni samostan Tsurphu uništen je 1966.g. nakon kineske okupacije Tibeta u sklopu tzv. „kulturne revolucije“. Obnova je počela tijekom 1980-ih zahvaljujući zalaganju 16.-og Karmape Rangjung Rigpe Dorje-a:

 photo Picture-281-500x331_zps2db28c49.png
Današnji 17.-ti Gyalwang Karmapa Ogyen Trinley Dorje, ustoličen je u obnovljenom samostanu Tsurphu i tamo je boravio do 2000. godine kad je prebjegao u Indiju. Kapa koju nosi je simbolična crna vadžra kruna kakvu na ovoj slici koju smo danas obrađivali nosi i Prvi Karmapa Dusum Khyenpa.

Oznake: Karmapa, vadžra, mudra

- 18:39 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< svibanj, 2013 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)
Veljača 2013 (3)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se