jelenski blog

nedjelja, 14.04.2013.

Susret s Marpom

Ovim odlomkom završavam na malo duže vrijeme pisanje o Milarepi i Marpi. Iako ćemo ih zacijelo spominjati još usput kroz neke druge teme mislim da je vrijeme da se okrenemo i drugim važnim osobama koje su trajno integrirane u povijest buddhizma. Zapravo možda ću u sljedećem nastavku samo još zaokružiti priču kroz slikoviti prikaz dotične loze o kojoj smo govorili u proteklom periodu.
A u neposrednoj budućnosti nakon toga vjerojatno ćemo se vratiti par stoljeća unatrag od 11. st. i družiti se malo sa nekim indijskim majstorima, pa ćemo onda skoknuti i do vremena povijesnoga Buddhe, Šakyamunija i podsjetiti se na neke zgode njega i njegovih učenika. A poslije kada se ponovno vratimo na Tibet morati ću početi konačno jednu temu o kojoj sam već odavna namjeravao pisati. Prošlu lunarnu godinu (koja je završila u veljači) na blogu sam obilježavao godinu Milarepe jer je prigodno bilo 960. godina od njegova rođenja pa je zato i bilo toliko postova o njemu, a ovu godinu posvećujem isto jednoj povijesnoj osobi koja je bila Milarepina suvremenica iz 11. st., iako prema dostupnim biografijama nikada se nisu susreli, boravili su u različitim regijama Tibeta i Himalaja. Riječ je, neki zasigurno već pogađaju, o Machig Labdron, velikoj tibetanskoj yoginki, jednoj od najvažnijih žena u povijesti budizma, čija je dragocjena ostavština, isto kao i ostavština Marpe i Milarepe ostala očuvana do današnjih dana na korist svim osjetilnim bićima. No o tome više će biti riječi kad dođe vrijeme za to, zasad samo formiram nekakav okvir za buduće bloganje ;-)


Kako sam dalje napredovao putem ipak sam još neke ljude pitao da li poznaju Marpu Prevoditelja. Susreo sam stočare i pitao njih također. Stariji su odgovorili da ne znaju. Ali tu se našao i neki vedar mladić, u lijepoj odjeći bogato ukrašenoj ornamentima, nauljene i dobro počešljane kose koji mi reče: “Ti zacijelo misliš na moga Gospodina i oca koji je običavao prodati sve iz naše kuće, kupiti zlato i odnijeti ga u Indiju te se vratiti natovaren ogromnom količinom ispisanih svitaka. Ako na njega misliš, on danas ore polje, nešto što ga još nikad nisam vidio raditi.“
Činilo mi se da bi mogla biti riječ o čovjeku kojega tražim ali opet nekako sam sumnjao da bi se velikoga prevoditelja moglo naći kako ore u polju.

Tako razmišljajući nastavio sam hodati cestom dok nisam susreo snažno građenog čovjeka, lamu. Bio je krupan, skoro bi se moglo reći korpulentan, punih očiju, ali bio je vrlo dostojanstvene pojave. Orao je polje pored ceste. Čim sam ga ugledao prožeo me osjećaj neizrecivog ekstatičkog blaženstva uslijed čega sam momentalno izgubio svijest o svemu okruženju oko sebe. Kad sam se pribrao rekao sam: „O Poštovani Gospodine, gdje bi se u ovome kraju moglo naći vjernog učenika slavnoga sveca Narope, Marpu Prevoditelja?“

Na trenutak lama me temeljito i ispitljivo promotrio od glave do pete i tada odgovorio s pitanjem: „Odakle dolaziš? Čime se baviš?“ Odgovorio sam mu da sam veliki grešnik i da dolazim s Visočja Tsang te da sam čuvši o slavi i znanju Marpe Prevoditelja došao k njemu učiti Istinsku Doktrinu pomoću koje bih mogao ostvariti Oslobođenje.
Na to je lama odgovorio: „Vrlo dobro; Omogućiti ću ti susret s njime ako umjesto mene dovršiš ovaj dio oranja.“, a u isto vrijeme izvadio je vrč chhanga ispod svoga šešira te mi ponudio da pijem. Prihvativši piće osjetio sam se izuzetno osvježeno. Povjerio mi je da dobro uzorem polje i otišao. Dovršio sam chhang i tada počeo orati polje s voljom i lakoćom.

Nakon nekog vremena mladić kojega sam ranije vidio sa stočarima, koji mi je dao informacije koje sam tražio, došao je k meni i pozvao me u kuću. Time sam bio vrlo obradovan te sam mu rekao: „Lama će mi omogućiti susret, tako da ću završiti ovaj posao oranja za njega.“ Nastavio sam raditi i završio dio posla koji je preostao. To polje koje mi je pomoglo ostvariti susret s mojim Guruom kasnije je nazvano Polje Pomoći. I danas ljeti stazica vodio uokolo granice polja, a zimi ravno preko njega.

Pošavši napokon s mladićem našao sam lamu posjednutog na dva sloja jastuka sa tepihom prebačenim preko njih, što je sve zajedno činilo trostruko sjedište. Primijetio sam kako se trudi obrisati prašinu sa svoga lica ali njegove obrve i ugao nosa još su nosili sitne tragove prašine. Tako je sjedio, a trbuh mu se primjetno isticao kako je bio krupnije tjelesne građe.
Iako sam odmah pomislio da je to isti gospodin s kojim sam se rastao ranije na polju, pogledao sam uokolo po prostoriji da vidim da nije možda još neki drugi lama posjednut negdje drugdje.

Čovjek sa sjedišta je tada rekao: „Naravno, ti me nisi prepoznao. Ja sam Marpa, sada me
možeš pozdraviti.“
Odmah sam se poklonio, dotaknuvši prvo njegova stopala čelom, a zatim i položivši ih na svoje tjeme. Izvršivši tu ceremoniju* rekao sam: „O Dragocjeni Guru, ja sam veliki grešnik sa Zapadnog Visočja i došao sam prinijeti svoje tijelo, govor i um tebi. Molim te da me opskrbiš sa hranom, odjećom i duhovnim instrukcijama i omogućiš mi da ostvarim Oslobođenje u tijeku ovoga života.“

Lama je odgovorio: „To što si ti veliki grešnik nema veze sa mnom. Nisam te ja slao da činiš grijeh u moje ime. Nego kakav si to grijeh počinio?“ Kada sam mu izložio u potpunosti okolnosti svoga slučaja Lama je rekao: „Vrlo dobro; Sviđa mi se tvoja ponuda da posvetiš meni svoje tijelo, govor i um, ali ne mogu te opskrbiti hranom, odjećom i duhovnim učenjem, ne svima trima zahtjevima. Ili ću te opskrbiti hranom i odjećom, a učenja ćeš tražiti drugdje, ili ćeš morati hranu i odjeću naći drugdje, a ja ću ti udijeliti učenja koja želiš. Izaberi koja ti opcija bolje odgovara. Ako ti ja udijelim Istine, potpuno će ovisiti o tvojoj vlastitoj ustrajnosti i energiji da li ćeš ostvariti Oslobođenje u tijeku jednoga života ili nećeš.“

Odgovorio sam: „Došao sam k tebi moj lama, po Istinu. Pronaći ću svoju hranu i odjeću drugdje.“ Odmah sam se počeo raspakiravati tamo, položivši nekoliko knjiga koje sam nosio na oltarsku policu. Ali lama mi je to odmah zabranio rekavši: „Van s tvojim starim knjigama; one bi zarazile moje svete relikvije i svete spise kao da bi im prenijele prehladu!“ *(2)

Odmah sam pomislio u sebi da je on znao kako su među knjigama i neke o crnoj magiji i da je zato prigovorio protiv stavljanja pored njegovih knjiga, slika i ostalih stvari. Nekoliko dana držao sam ih u prostoriji koju su dodijelili meni. Žena moga gurua donijela mi je dobru hranu i ostale potrepštine.

To je dio moje povijesti koji kazuje o tome na koji način sam došao k svome Guruu, što ujedno i čini Prvo od mojih Vrlih Djela.


*(1)- ceremonija o kojoj je riječ je način na koji shishya (učenik, aspirant) odaje dužno štovanje guruu (majstoru, učitelju).

*(2)- kako Milarepa i dodaje u sljedećem pasusu, majstori Tajnih Znanja, kakav je bio i Marpa Prevoditelj pridržavaju se spoznaje da knjige, baš kao i osobe emaniraju specifične auričke utjecaje, stoga je Marpa odbio da se knjige o crnoj magiji stavlja na istu policu sa njegovim dharmičkim knjigama i da dolaze u kontakt sa svetim relikvijama.

P.S.
Kako nije bio odgovora na (ne)nagradno pitanje u prošlom nastavku, da se podsjetimo:
Tko je bio „vedar mladić, u lijepoj odjeći…“, s početka, a kojega je Milarepa susreo tražeći Marpu. A također kasnije dolazi na polje pozvati Milarepu u kuću.
Koju je ulogu on trebao imati ali što se dogodilo s njime?

Oznake: Naropa, Marpa Lotsawa, Milarepa

- 17:25 - Komentari (10) - Isprintaj - #

subota, 06.04.2013.

Gdje je Marpa?

Kada je njegova žena ušla da posluži doručak rekla je: „O Gospodine, noćas sam sanjala da su došle dvije žene, rekle su da dolaze iz zemlje Urgyan* na zapadu, a u rukama su nosile kristalni relikvarij koji je bio malo zaprljan. Tražile su od mene da kažem tebi da ti tvoj guru Naropa nalaže da posvetiš taj relikvarij sa svim nužnim ceremonijama pravilnoga posvećenja i da ga položiš na vrh brda. A ti si rekao da je relikvarij već blagoslovio sam veliki svetac Naropa, no da kakav god bio njegov nalog mora se poštovati te si relikvarij tada oprao svetom vodom iz vaze, obavio ceremoniju posvećenja nad njim i položio ga na vrh brda. Relikvarij je onda emitirao svjetlost sjajnu poput sunca i mjeseca, a također je i reproducirao iz sebe nekoliko istih takvih relikvarija koji su se smjestili na vrhunce okolnih brda. Kao zaštitnici predmete su čuvale dvije ženske osobe. Što znači taj san?"

Iako je, čuvši to, u sebi bio vrlo zadovoljan podudarnošću toga sna s onim kojega je on sam usnuo te noći, Marpa je naglas rekao samo: „Ne znam značenje nasumičnih snova. Idem danas uzorati ono polje kraj ceste. Pripremi mi sve za taj posao.“
A njegova žena je na to rekla: „Ali imaš toliko radnika koji rade za tebe. Što će reći ljudi ako ti veliki lama odeš raditi u polje kao običan radnik? Bit će to pravi skandal. Molim te ostani kod kuće, nemoj ići!“
Bez obzira na njene primjedbe, Marpa je otišao na polje samo dobacivši: „Donesi mi dobru mjeru chang-a“ (tibetansko pivo od ječma). Kad mu je kasnije žena donijela puni vrč changa rekao je: „To će možda biti dovoljno za mene, ali donesi još za goste.“ Kad mu je donesen drugi vrč, stavio ga je na tlo i pokrio svojim šeširom, sjeo pored vrča i polako otpijao svoj chang, odmarajući se nakon posla.

U međuvremenu ja sam se približavao cestom ispitujući svakoga koga sam putem sreo: „Gdje bi tu živio Veliki Yogi, Marpa Prvoditelj?“ Ali nitko mi nije znao dati informaciju koju sam tražio. Napokon neki čovjek reče da tu negdje živi jedan Marpa, ali nema nikoga tko bi nosio takvu grandioznu titulu Veliki Yogi Marpa Prevoditelj. Tada sam ga pitao gdje je Žitna Dolina, a on je pokazao rukom i rekao „Evo tamo je“. Onda sam ga pitao tko živi tamo, a čovjek mi je odgovorio da tamo živi taj Marpa kojeg je spomenuo. „Zar ga ne zovu još nikako drugačije?“- odmah sam upitao. Na to mi je odgovorio da ga neki zovu i lama Marpa. To je umirilo moje sumnje i znao sam da to mora biti Marpa kojega tražim. Onda sam pitao kako se zove planinski hrbat na kome smo stajali u tome trenutku i odgovoreno mi je da ime toga mjesta Chho-la-gang (Greben Dharme). Pomislio sam u sebi kako je to vrlo povoljan znamen, što sam ostvario prvi pogled na obitavalište moga gurua sa toga planinskog grebena.

Kako sam dalje napredovao putem ipak sam još neke ljude pitao da li poznaju Marpu Prevoditelja. Susreo sam stočare i pitao njih također. Stariji su odgovorili da ne znaju. Ali tu se našao i neki vedar mladić, u lijepoj odjeći bogato ukrašenoj ornamentima, nauljene i dobro počešljane kose koji mi reče: “Ti zacijelo misliš na moga Gospodina i oca koji je običavao prodati sve iz naše kuće, kupiti zlato i odnijeti ga u Indiju te se vratiti natovaren ogromnom količinom ispisanih svitaka. Ako na njega misliš, on danas ore polje, nešto što ga još nikad nisam vidio raditi.“
Činilo mi se da bi mogla biti riječ o čovjeku kojega tražim ali opet nekako sam sumnjao da bi se velikoga prevoditelja moglo naći kako ore u polju.


* zapadna zemlja Urgyan ili Orgyen koja se spominje dosta u tibetanskoj tradiciji označava područje današnjeg sjevernoga Pakistana gdje je tantričko učenje sazrelo i procvjetalo, veliki učitelji poticali su odande, naravno najveći od tantrika- guru Padmasambhava (koga Tibetanci zovu Guru Rinpoče- Dragocjeni Učitelj) iz 8. st., a koji je trajno ustanovio prisutnost Buddhine Dharme na Tibetu. Također i Marpin guru- mahasiddha Naropa, njega su još nazivali kašmirskim učenjakom, rođen je u tom kraju u gradu Lahoreu.


 photo ZMarpa2_zps3ffb7283.jpg

 photo ZMarpa1_zps9bdbec91.jpg

 photo ZMarpa_zps25b8f7e3.jpg

 photo 937Marpa-1_zpse900d99f.jpg

Marpa iz Lhobraka ili najčešće Marpa Lotsawa (Prevoditelj)
Prvi Tibetanac u lozi gurua tradicije Kagyu (njemu prethode indijski mahasiddhe Tilopa i Naropa), a nasljeđuje ga Milarepa.
Na sve četiri slike primjećujemo zajedničke detalje, dva su najvažnija (ne računam njegovu karakterističnu frizuru i brkove iako i to treba uzeti u obzir), a to je odjeća i mudra tj. simbolična gesta rukama (o mudrama će biti više riječi sljedeći puta).
Eto prilike da obnovimo zapostavljenu tradiciju kviza za čitateljstvo :-)
Da li netko možda primjećuje koji je specifični položaj Marpinih ruku na sve četiri slike i koja je simbolika? To je sasvim lako pitanje, dotična mudra je vrlo poznata iz primjera povijesnoga Buddhe Šakyamunija.

Dakle Marpa je uvijek prikazan u dvostrukoj odjeći- u košulji svjetovnjaka, znači „civilna“ tibetanska odjeća iznutra, a zaogrnut je meditacijskim plaštem ili haljom kakva je karakterističan za yoginske meditante i pustinjake, tantričke praktičare. Tako je stoga jer je Marpa osim što je bio realizirani tantrički majstor bio i zemljoradnik, nakon povratka s prvog putovanja u Indiju i ženidbe s Dagmemom počeo je graditi svoje poljoprivredno gospodarstvo koje je kako i vidimo iz ovog odlomka s vremenom postalo tako uspješno da su posao obavljali njegovi brojni radnici, a on se do kraja života bavio prevođenjem i podučavanjem studenata.

Milarepa:
 photo 921Mila-1_zpsb1c2e8dd.jpg

 photo Mila-3small.jpg

 photo g_milarepanovo.jpg

 photo milarepa1.jpg

 photo Milarepa-1.jpg
Milarepa i još jedan primjer- Milarepin učenik Rechungpa s druge strane oni nisu prikazani sa svjetovnjačkom košuljom ispod yogijske halje jer oni su Herukpe – tj. nagi, oni koji su se sasvim razodjenuli od svjetovnih ambicija i angažmana.

Rechung(pa):
 photo rechupa_zps03c62d7f.jpg

 photo Rechungpa-e1355933096171_zpsd8bf4c19.jpg
Rechunga se bez greške može determinirati na slikama po njegovoj specifičnoj zašiljenoj kapici. Na drugoj slici čak poput Milarepe i Rechung drži ruku iza uha u znak osluškivanja- osluškuje prirodu, orkanski vjetar Himalaja, rijeke, ptice, zahvaljujući svojoj visokoj realizaciji što god sluša čuje Dharmu. A na prvoj slici položaj nogu i ispružena desna ruka odgovara potpuno položaju Milarepe sa prve od njegovih slika (gdje ne drži desnu ruku iza uha nego preko koljena).

Gampopa:
 photo Gampopa276_zps0adafafa.jpg

 photo gampopa.jpg
Drugi Milarepin učenik ujedno i njegov formalni nasljednik u lozi Kagyu- Jetsun Gampopa nije pak bio niti yogi klase Herukpa niti tantrika svjetovnjak poput Marpe nego nešto treće, nešto novo u toj lozi- redovnik. Kaže se da je Jetsuna Gampopu prorekao povijesni Buddha Šakyamuni u Sutri Bijelog Lotosa gdje je zapisano: „Jednog dana Buddha Šakyamuni okrenuo se k svome učeniku Anandi i rekao- Ananda, nakon mojeg odlaska u Parinirvanu, u smjeru sjevera na ovoj hemisferi naći će se potpuno zaređeni redovnik koji će biti poznat kao Bhikshu Liječnik. On će biti netko tko je prošao kroz brojne prethodne živote potpuno posvećene praksi Dharme.“
- Bhikshu Liječnik tj. Redovnik Liječnik uzima se da se odnosi na Gampopu jer on je bio vrlo poznat u Tibetu kao uspješni liječnik, ali u vrijeme epidemije neke bolesti su umrli njegova žena i dijete, kako ih nije mogao spasiti prestao se baviti medicinom i postao redovnik, a kasnije u životu i glavni učenik Jetsuna Milarepe. Kako vidimo na slici Jetsun Gamopopa odjeven je u redovničku odjeću kakvu redovnici nose i danas. Nadalje Gampopin učenik Dusum Kyenpa bio je prvi Karmapa lama, poglavar ustanovljene škole Karma Kagyu kakva se održala do danas.

 photo nm_karmapa_zps83520c7a.jpg
Današnji 17. Gyalwang Karmapa Ogyen Trinley Dorje
S kapom sa širokim resama, sličnoj Gampopinoj kapi sa slike.

 photo Picture-281-500x331_zps2db28c49.png
Na ovoj slici 17. Gyalwang Karmapa sa puno poznatijom kapom- crnom vadžra krunom, ornamentom svih utjelovljenih Karmapa lama počevši s Prvim, spomenutim Dusum Khyenpom, Gampopinim učenikom. O Dusumu Khyenpi i o simbolici njegove vadžra krune više neki sljedeći put.

P.S. kad već obnavljamo zapostavljenu tradiciju kviza za štovano čitateljstvo, evo još jednog pitanja. Tko je bio „vedar mladić, u lijepoj odjeći…“, a kojega je Milarepa susreo tražeći Marpu i koju je ulogu on trebao imati ali što se dogodilo s njime. (Podsjetnik za one koji su se kasnije uključili: riječ je o autonagradnom kvizu, to ne znači da se dobije auto nego osoba koja točno odgovori može se sama počastiti nagradom kakvu god poželi, a jasno računa se kao da je od mene :-)

Oznake: Guru, mudra, Marpa Lotsawa

- 21:01 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< travanj, 2013 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se