jelenski blog

nedjelja, 24.03.2013.

Tranzicija

O okolnostima pod kojima je Jetsun Milarepa napustio put osvete i otišao od svoga učitelja crne magije. Radnja je kronološki smještena u vrijeme kada je u sebi već zažalio zbog osvetničkih djela koja je poduzeo protiv svojih zlih rođaka. Grizodušje ga je mučilo već neko vrijeme ali nije znao kako to reći crnom magu Yungtunu Trogyalu (kod kojeg je Milarepa bio „šegrt“) te što dalje činiti.

Poglavlje četvrto: Traženje Svete Dharme
Priča o tome kako je Jetsun otišao od gurua Crne Vještine i o tome kako je Jetsun pronašao svojeg gurua Istinske Doktrine, Marpu Prevoditelja.

Opet prozbori Rechung i reče: „O Učitelju, spomenuo si da si u ono vrijeme učinio i neka dobra djela, pri čemu zacijelo misliš na privrženost Svetoj Dharmi. Kako i koje okolnosti su te navele da tražiš religiju i na koji način si se susreo s njome?“

Gorko sam zažalio zbog razaranja i štete koju sam prouzročio svojom magijom, zbog ubojstva svojih neprijatelja i zbog stvaranja ledenih oluja.
Toliko sam žudio za religijom da sam zaboravio jesti. Tijekom dana htio sam sjesti dok sam hodao, a hodati čim bi sjeo. Noću nisam mogao spavati. Toliko sam bio pun grizodušja i kajanja, a opet nisam se mogao odvažiti da tražim od učitelja da me pusti da usvojim religiozni život. Tako sam nastavio služiti kod svoga učitelja cijelo vrijeme žarko želeći nekakvu priliku da ga pitam da li bi me mogao otpustiti da odem učiti Svetu Doktrinu.

Negdje u to vrijeme neki bogati svjetovnjak, predani mecena moga učitelja, ozbiljno je obolio i moj učitelj je pozvan da se pobrine za bolesnika. Tri dana kasnije učitelj se vratio sav pokunjen i natmurena lica. Pitao sam ga što se dogodilo, a on mi je rekao: „Kako su prolazna sva stanja egzistencije! Prošle noći taj predivni laik preminuo je i ja nisam mogao ništa nego oplakivati njegov gubitak. Napokon shvaćam jad sve svjetovne egzistencije. Štoviše od svoje mladosti cijeli život proveo sam prakticirajući magiju, baveći se Crnom Vještinom uzrokujući smrt i prizivajući ledene oluje. A i ti isto moj sine, od svoje mladosti ogrezao si u tu grešnu vještinu i već si zgrnuo hrpu zle karme koja će također teško opteretiti i mene budući da sam i ja, kao učitelj, odgovoran za tvoja djela."

Pitao sam ga nije li istina da su sva osjetilna bića ubijena magijskim metodama na neki način zapravo spašena i poslana u više domene egzistencije. Odgovorio je: „Razumijem da sva osjetilna bića posjeduju zraku Vječnosti i da moramo raditi na njihovu spasenju i razvoju. I ja znam neke rituale koji se koriste u tu svrhu ali sve ovisi o istinskom razumijevanju svrhe rituala i također o značenju riječi koje se koriste. Međutim ne pouzdam se da bi to moje površno znanje izdržalo test prave opasnosti. Stoga želim sada posvetiti se takvoj valjanoj doktrini koja ostaje stajati čvrsto i pouzdano u lice ama baš svega što može zaprijetiti. Ostani ti ovdje i služi kao zaštitnik mojoj djeci i ostalim učenicima, a ja ću otići i raditi za tvoje spasenje kao i za svoje vlastito. Ili pak idi ti, uči i prakticiraj Svetu Dharmu u moje ime kao i u svoje vlastito da me spasiš i pribaviš mi rođenje u sljedećoj egzistenciji u kojoj će biti nadalje unaprijeđen moj progres na Putu Emancipacije. A ja ću te opskrbiti sa svom potrebnom materijalnom potporom."

To je bilo upravo ono što sam želio i jako sam se obradovao toj prilici. Odmah sam ga zamolio da mene pusti da usvojim religiozni život. Moj učitelj je odmah pristao rekavši: „ Svakako. Ti si mlad i bogato obdaren energijom, ustrajnošću i vjerom. Ti ćeš biti vrlo iskren poklonik. Idi i živi život čistog religijskog studija.“

Darovao mi je jaka natovarenog finim vunenim tkanjem iz Yarlunga i usmjerio me u mjesto Nar u dolini Tsang gdje je živio lama iz stare mistične sljedbe, zvao se Rongtön-Lhaga. Za njega se pričalo da je ostvario nadnaravno znanje u doktrini zvanoj Veliko Savršenstvo (Dzogchen, prim. prev.) škole Nyingma.

Učitelj me tražio da idem i učim doktrinu od toga gurua i da ju prakticiram dobro. U skladu sa njegovom željom otišao sam u Nar u dolini Tsang i potražio lamu.
Tamo sam našao laminu ženu i nekoliko njegovih učenika koji su me obavijestili da je to mjesto sjedište samostana, ali da lama nije doma u tom trenutku jer ima ogranak samostana u Rinangu u gornjem dijelu doline Nyang i da ga tamo mogu naći. Tada sam im rekao da me poslao učitelj magije Yungtun Trogyal i da sam voljan nagraditi svakog tko me može odvesti k lami. Gospođa je u skladu s time poslala jednoga učenika sa mnom da mi bude vodič.

U Rinangu našao sam lamu i ponudio mu jaka i balu vunenog tkanja kao prinos, rekavši da sam veliki grešnik koji dolazi iz Zapadnog Visočja u potrazi za doktrinom koja bi vodila do oslobođenja od sve samsaričke egzistencije u tijeku jednoga života i uputio sam molbu da mi takvu doktrinu dodijeli.

Lama je rekao: „Moja doktrina zvana Veliko Savršenstvo, jest savršenstvo zaista. Ekscelentna je jednako u svome korijenu, u stablu, kao i u granama- profitabilna je onome od koga se pribavlja kao i onome tko ju pribavlja, kao i u svome plodu koji jest znanje Yoge. Onaj tko meditira na nju kroz jedan dan, oslobođen biva u tijeku istoga toga dana, isto se događa onome tko na nju meditira u tijeku noći. Onima nadarenima, onima čija je karma povoljna, samo slušanje doktrine dovoljno je da im priskrbi Oslobođenje, oni niti ne trebaju meditirati na nju. To je doktrina za one intelekte koji su najviše razvijeni. Dodijeliti ću ti tu doktrinu." Inicirao me tamo na licu mjesta i dao mi nužne instrukcije.

Nakon toga misao je nastala u mome umu kako sam ranije dok sam učio magiju za ubilačke potrebe trebao četrnaest dana, a da ostvarim nakanu prizivanja ledene oluje trebalo mi je sedam dana, a eto sada sam susreo doktrinu koja će me emancipirati u bilo kojem trenutku, bilo danju, bilo noću, gdjegod odlučim meditirati na nju, dok onima nadarenima i favoriziranima njihovom karmom samo slušanje iste biva dostatno da ih spasi. Rekao sam u sebi: „Pa i ja sam možda jesam jedan od favoriziranih i nadarenih osoba!“
Tako sam bio napuhan ponosom da nisam uopće meditirao nego sam umjesto toga išao spavati ne dovršivši svoje zadatke te tako nisam uspio staviti doktrinu na test prakse.

Nakon nekoliko dana lama je došao k meni i rekao: „Ti si sebe nazvao velikim grešnikom koji dolazi s Visočja i u tome si bio savršeno u pravu. No ja sa svoje strane odviše sam izdašno nahvalio svoju doktrinu. Kako sada izgleda, sasvim mi je jasno da ja neću biti u stanju preobratiti tebe. Postoji jedan samostan zvani Dovo-Lung (Žitna Dolina) u Lhobraku, gdje danas živi vjerni učenik Narope, velikog indijskog sveca. On je najvredniji od najvrednijih među ljudima, sam kraljević među prevoditeljima, onaj koji je pribavio nadnaravno znanje u novim Tantričkim Doktrinama, nenadmašen u svima trima svjetovima, ime mu je Marpa Prevoditelj. Između tebe i njega postoji karmička sveza koja potječe iz prošlih života. K njemu moraš poći.



Moj osvrt:
Kad sam prvi puta čitao biografiju Milarepe pomislio sam da je bogati seljak taj mecena od Yungduna Trogyala zacijelo bio vrlo izdašan sponzor kad je njegova smrt tako duboko potresla toga velikog crnog maga i gurnula ga prema takvim dubokim promišljanjima :-)
Danas kad vidimo ljude sve žešće pribijene, k angažmanima koji nemaju veze s ničim smislenim ni trajno korisnim, k „velikim“ nogometnim utakmicama, ka „kretanjima tržišta“, k političkim igrama i da ne nabrajam dalje… kako traže uporišta svojih zbunjenih egzistencija u takvim najjadnijim kulama od karta. Dragocjeniji mi se time čini slučaj crnog maga koji je iako kroz život duboko zabrazdio u zla djela i materijalističko koristoljublje svejedno na kraju instinktivno naslutio ono što u buddhizmu nazivamo Trima Odrednicama Egzistencije: anitya, dukha i anatman (netrajnost, neugoda i lišenost suštine).

Osobito mi je zanimljivo kad Yungdun Trogyal kaže Milarepi:
„Razumijem da sva osjetilna bića posjeduju zraku Vječnosti i da moramo raditi na njihovu spasenju i razvoju. I ja znam neke rituale koji se koriste u tu svrhu ali sve ovisi o istinskom razumijevanju svrhe rituala i također o značenju riječi koje se koriste. Međutim ne pouzdam se da bi to moje površno znanje izdržalo test prave opasnosti.“
- Iz tih rečenica bi se dalo naslutiti da se i on negdje i nekada očešao o Dharmu, da se tako izrazim, ali ga je daljnji život vjerojatno odveo ka „unosnijim“ magijskim praksama kakve su bile popularne u Tibetu još od davnina, od predbudističkih religija, bon šamanizma itd. Međutim ono što se čini unosnim tijekom života lako se demaskira u iluziju bez prave osnove kad ozbiljna opasnost zakuca na vrata, a zakuca uvijek. Prpošnost koja se ispoljava u čovjeku dok je mlad, zdrav, uspješan, bogat, sit, dok pobjeđuje omiljeni klub, dok auto dobro ide… sve nestaje u tren oka i ostaje čuđenje što, kako, zašto.
Kaže neka doskočica, nečiji citat, ali ne znam sad čiji točno, kaže mnogo se ljudi barem jedanput u životu spotakne o istinu, ali velika većina njih se brzo pridigne, otrese i nastavi dalje svojim putem. Meni se čini da su neke religije kakve su prevladale danas na svijetu baš zamišljene tako da takvog spotaknutog o istinu žurno prigrabe i otprave dalje uz poruku „ohrabrenja“ nije to ništa bilo, ne obaziri se samo šibaj dalje… i dalje… i dalje, čak i preko smrti- k Bogeku ideš (ako si dobar), opet imaš dalje i dalje, to je takav linearno-eternalistički koncept Vječnosti. Ali nije ovo tema za to. Radije bi se osvrnuo na konkretne ljude. Čini mi se ponekad da ljudi sebe vide samo kroz obaveze, funkcije i naučene sklonosti koje prakticiraju na svjetovnom planu, ja sam to i to, bavim se time i time, držim do toga i toga, a to i to me ne uopće ne zanima itd. pa se pitam da li je to zato jer su ti ljudi našli zaista nekakav svoj mir i trajnu sreću u tim svojim svetim obavezama i ulogama koje tako prpošno brane ili je tu riječ o velikom strahu i bijegu od najveće obaveze, one prema prirodi našega uma? Onoj obavezi od koje se bježi radije u sigurnost svih ostalih obaveza u začahurene obrambene niše svakojakih identiteta? Zaglušujuća je tišina iz vlastitog uma, ljudi pretpostavljaju da iza tih vrata nikoga nema, pa radije lutaju okolo i kucaju posvuda osim na njih. Najgori je strah od samoga sebe od bivanja sa sobom i polaganja računa pred svojom pravom prirodom, najčešće se zato ljudi pobrinu da im se takva situacije ostanka samog sa sobom i samog pred sobom nikada ne dogodi, čak niti na kratki trenutak. A Milarepa je lijepo rekao „Prebivaj sam i naći ćeš prijatelja.“, no eto…
Na kraju samo još par riječi od Milarepe, jednoga od onih blagoslovljenih koji spotaknuvši se o Istinu nisu se samo prpošno otresli i nastavili dalje i dalje u beskorisnu jurnjavu krugom Samasare. Osobito je važan posljednji odlomak jer u njemu briljantno i živopisno elaborira Trikayu ili Trostruko Tijelo tj. trojaku prirodu Prosvjetljenoga Uma koju je vrlo teško objasniti konvencionalnom i konceptualnom umu, a s kojom se prema svemu sudeći na svojim putovanjima na Istok susreo i Krist Izraelac i donio među Semite nov koncept Trojednog Boga i s njime misteriju Svetoga Trojstva. Taj odlomak sam stavio podebljano. Uživajte do sljedećeg čitanja!

-Sve svjetovne težnje ili potrage imaju jedan neizbježni kraj, a to je patnja: stjecanje završava u rasipanju, gradnja u rušenju, sastanci završavaju u rastancima, rođenja u smrti. Znajući to pojedinac se treba od samog početka odreći stjecanja i gomilanja, odreći se građenja i sastanaka i predano uputama eminentnog gurua uputiti se u ostvarenje Istine (koja nema rođenja ni smrti)

-Ako izgubiš svako razlikovanje između sebe i drugih, bit ćeš sposoban služiti drugima.
A kada u služenju drugima ostvariš uspjeh tada ćeš susresti se sa mnom,
A pronašavši mene, ostvariti ćeš Buddhinstvo.

-Život je kratak i vrijeme smrti je nepredvidljivo, dakle primjeni sebe u meditaciji. Izbjegavajući činjenje zla stječi dobrobit najbolje što možeš, čak i pod cijenu vlastitog života. Ukratko: postupaj tako da nemaš razloga stidjeti se i ne odstupaj od toga pravila.

-Uzdržavaj stanje neometenosti i smetnje će odletjeti od tebe
Prebivaj sam i naći ćeš prijatelja.
Zauzmi najniže mjesto i dosegnuti ćeš najviše.
Žuri polako i uskoro ćeš stići
Odreci se svjetovnih ciljeva i postići ćeš najviši cilj.


-Guru koji je sam kao Dharma-Kaya, zbir svih prosvijetljenih bića, usporediv je s nebeskim prostranstvom
-Na nebeskom licu skupljaju se Oblaci Dobrih Želja Sambhoga-Kaya- zbir pokroviteljskih božanstava nebeskih svjetova
-Iz Oblaka plovećih nebeskim prostranstvima pada pljusak cvijeća Nirmana-Kaya -Veliki Učitelji utjelovljeni na Zemlji
-Oni padajući na Zemlju neprestano gaje i dozrijevaju žetvu Spašenih Bića“

Oznake: Lhobrak, Marpa Prevoditelj, Žitna Dolina

- 13:20 - Komentari (14) - Isprintaj - #

nedjelja, 10.03.2013.

Papirni Zmaj

U prošlom članku obrađivali smo priču o Danzanu Rabji, Petom Gobi Noyon Hutagtu, a danas donosim priču koju je on sam napisao i koja se očuvala u popularnosti do današnjih dana.
Ovu poetsku parabolu napisao je 1825. u dobi od 22 godine. Ubraja se među ukupno 19 njegovih djela koja se nazivaju njegovim učiteljskim pjesmama.

(Prema wikipediji: Parabola je kratka, jezgrovita priča u prozi ili stihu, koja donosi moralnu ili religioznu poruku. Razlikuje se od basne po tome što parabola sadrži samo ljudske likove u priči, dok su u basni najčešće likovi životinje, biljke i sile prirode.)

Uglazbljena je sukladno ondašnjem stilu i postala je vrlo omiljena među narodom. Parabola uključuje kako drevne religijske filozofije tako i citate iz folklora.
Prema ovoj paraboli, čovjek „iz pograničnog kraja“ jedne noći sanja susret s čovjekom koji na vjetru pušta zmaja. Zmajar pušta zmaja da odleti s vjetrom, a čovjek promatrač koji propitkuje svoj život, svoju svrhu i ambicije, mu tada pristupa i njih dvoje počinju razgovarati. Radi pojašnjenja treba reći da u tibetanskoj tradiciji „stanovnik pograničnih krajeva“ u pjesmama i pričama često se pojavljuje kao stereotipni lik neotesane, neobrazovane individue koja je u najmanju ruku „bez religije“, bezvjerac odnosno barbar. U tom kontekstu likom „graničara“ kojeg savjetuje mudri „zmajar“ koristio se i Danzan Rabja u svojoj paraboli.


„Da li je lako napraviti takvoga zmaja?“- seljak iz graničnog područja pita zmajara.
„Da lako je“- odgovori mu on.
"Što još je lako činiti?", nastavlja čovjek s pitanjima.
-"Lako je činiti loša djela.
Čega ima malo?
-Ljudi koji sebe ne brane, takvih ima malo.
Čega ima mnogo?
-Nemarnih ljudi sa lošim uvjerenjima.
Što je ružno?
-Ružni su neznalice.
Što je lijepo?
-Čist um je lijep.
Što je štetno?
-Misli ispunjene mržnjom su štetne.
Što je korisno?
-Dobar um je koristan.
Što je varka?
-Ovaj život je varka.
A što je istina?
-Tri Dragulja su istina.
Što je zlo?
-Odsustvo Dharme je zlo.
A što je dobro?
-Hrabrost je dobra.
Kakva je narav čovjeka u ovim vremenima?
- Oh jao, razmatrati karakter naroda današnjeg vremena, kao da razdiru nit koja nas povezuje sa pravom prirodom ovoga svijeta. Kada čine prinose Trima Draguljima to doživljavaju kao breme, kada slušaju učenja osjećaju da im je to nešto nametnuto.

Ljudi koji se sprijateljuju sa redovnicima polako ih čine svojim robovima. Sebični su i čuvali bi sve što im pripada makar to bio i pas. Istovremeno ne mare za druge i ostavili bi tuđe nezaštićeno čak i da je riječ o nečemu što pripada svima makar to bio i Buddha.

Ponašaju se lijepo prema onome tko je bogat čak i ako im je to neprijatelj, a napustili bi i vlastite roditelje koji su siromašni.
Ako bi im to nudilo dobit i svoja vlastita tijela podali bi u sužanjstvo. Oni izmiču dobroj karmi jer nemaju hrabrosti. Hvalili bi i lopova ako se zaljube u njega. Sprijateljili bi se i s đavolima ako bi postojala mogućnost koristoljubivog partnerstva. Ne mogu ni opisati svu zloću Samsare."


Zmajar zaključuje riječima: „Ukratko svezani karmičkim užetom u zatvoru Samsare, opijeni prianjanjem u tami neznanja, porezani nožem ljutnje, opečeni ponosom, izluđeni zavišću, mučeni su svijetom patnje.
Suosjećanje svima njima! Jadna živa bića. Život bez esencije, nit vodilja prema spasenju prekinuta je. Oko koje vidi što treba odbaciti, a što kultivirati oslijepljeno je. Suosjećanje svima njima, svim tim jadnim živim bićima!“

Čovjek tada upita zmajara: „U takvim lošim vremenima, kojim smjerom bi se pojedinac trebao uputiti da pronađe istinu?“ Zmajar mu odgovori: "Iako je oprez čovjekov najbolji prijatelj, nemoj biti previše kritički oprezan prema svome lami, ocu, majci ili Trima Draguljima. Iako je biti prijateljski nastrojen najveća vještina nemoj drugovati s ljudima loše karme. Iako je tradicija da se na sastancima priča, nemoj pričati previše.
Nema utočišta višega od Buddhe stoga čuvaj smjernost i ne postani sumnjičav. Nema mudrosti veće od Dharme zato uči ali nemoj se ponositi. Nema potpore jače od Sanghe zato poštuj Sanghu i ne traži joj mane."

-5. Gobi Noyon Hutagt Danzan Rabjaa (1803.- 1856.)
Odlomak iz knjige Michaela Kohna: „Lama of the Gobi – The Life and Times of Danzan Rabjaa Mongolia's Greatest Mystical Poet“

Oznake: Hutagt, Tri Dragulja, parabola

- 17:04 - Komentari (14) - Isprintaj - #

subota, 02.03.2013.

Yods Huu

Kroz neke predaje o iscjeljenjima (a i ostalim iznimnim djelima) koja je izvodio 5. Gobi Noyon Hutagt Danzan Rabjaa proteže se specifičan humor. Na primjer priča o „žrtvi“ domino pločice. Kao uvod za razumijevanje priče treba znati da se u Mongoliji igraća pločica s četiri točke naziva Yods, a sa dvije točke Yods Huu- doslovno Yodsov Sin.

Prema ovoj priči neki zabrinuti čovjek posjetio je poznatoga tibetanskog lamu astrologa da ga pita za sudbinu svoga bolesnog brata. Lama je konzultirao astrološke instrumente i utvrdio da će čovjekov brat umrijeti za tjedan dana jer za njegovu bolest nema lijeka.
Čovjek je ostao jako ražalošćen time, pomislio je da treba ipak drugo mišljenje, zaputio se u posjet k Hutagtu Danzanu Rabji u samostan Hamar Hiid.

Po dolasku u Hamar Hiid čovjek je zatekao Danzana Rabju u dvorištu kako se igra sa svojim domino pločicama. Oklijevao je pristupiti mu jer Hutagt je ionako bio poznat kao vrlo ekscentričan i nepredvidljiv, a čovjeka je osobito bilo sram jer je prvo konzultirao drugoga lamu, tj. spomenutoga Tibetanca. Zato je čekao ništa ne govoreći.
Iznenada bez ikakvoga pozdrava Rabjaa ga je upitao za zdravlje njegova brata.
Jako je bolestan, Hutagt! Ali kako si znao?- zaprepastio se čovjek.
Mogu ti čitati misli, odvratio je usput Rabjaa i dalje ne svraćajući pozornost sa svoje igre.
Tibetanski lama kojeg si posjetio je u pravu.- nastavio je Rabjaa. -Bit će mrtav kroz tjedan dana. Međutim Tibetanac ne zna kako spasiti tvojega brata. Ipak ima jedan način. Rekavši tako Rabjaa se opet potpuno posvetio svojim domino pločicama na drvenoj tabli.

Čovjek je napeto iščekivao, nadajući se da će mu Danzan Rabjaa sada objasniti kako se može spasiti njegova brata. Ali Rabjaa nije ništa rekao. Umjesto toga uzeo je pločicu sa dvije točke- Yods Huu, podigao ju uvis na trenutak i tada ju svom silinom bacio na tablu rekavši „Yods Huu, ti umri umjesto brata ovog čovjeka!“ Od udarca pločice o drvenu tablu čuo se oštar zvuk koji je odjekivao još par trenutaka, kao jeka.

Čovjek je ostao sasvim zbunjen. Činilo mu se da Rabjaa možda izvodi nekakvu šalu na njegov račun, ali Hutagt se nije smijao. Nadalje je čovjeka sasvim ignorirao, pa je ovaj otišao kući žalostan i zabrinut.

Kako su dani prolazili bratovo zdravlje se popravljalo. Prošlo je tjedan dana i on je ostao živ.
Čovjek je bio presretan, ali zanimalo ga je objašnjenje. Zato je otišao opet k tibetanskom lami koji mu je prvi put rekao da će brat sigurno umrijeti. Tibetanac je još jednom konzultirao svoje astrološke instrumente. Raširio je po podu različite kamenčiće i kosti i proučavao njihov raspored. Zadivljen je ustanovio da je čovjekov brat zaista živ.
Vidim da je netko imenom Yods Huu umro umjesto tvojega brata! Kakvu veliku žrtvu je učinio, umrijeti za tvojega brata iz čistoga suosjećanja…! Da li znaš tko je taj Yods Huu? Da li je iz tvoga kraja?
Tibetanac nije znao da je Yods Huu mongolski naziv za domino pločicu s dvije točke i slušatelji su se uvijek lijepo nasmijali na njegov račun, kad se prepričavala ova priča.

Oznake: Yods, Yods Huu, Hutagt

- 20:57 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< ožujak, 2013 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (3)
Rujan 2016 (3)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (3)
Lipanj 2016 (2)
Travanj 2016 (2)
Ožujak 2016 (2)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (2)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (2)
Srpanj 2015 (2)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Veljača 2015 (2)
Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Studeni 2014 (1)
Listopad 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (2)
Srpanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (3)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (2)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (2)
Ožujak 2013 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • jelenske teme

    CURRENT MOON


























Linkovi

  • Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa lošom namjerom govori ili radi, tog patnja prati kao kotač volovsku zapregu.

    Um je preteča svih stvari, um ih stvara i njima upravlja. Tko sa dobrom namjerom govori ili radi, tog sreća prati nerazdruživo kao sjena
    Buddha Sakyamuni

    Onaj tko se svim raspoloživim sredstvima
    Trudi postići zadovoljstva samsare
    I nije mu stalo do nikoga osim njega samog
    Toga se može nazvati Inferiornom Osobom.

    Onaj tko zapostavlja životne užitke
    I okreće se od grešnih djela
    Ali ipak brine samo za svoj osobni mir
    Taj treba biti nazvan Osrednjom Osobom.

    Onaj tko sasvim traži potpuno dokinuće
    Svih patnji svih bića jer njihova patnja
    Pripada njegovom vlastitom toku svijesti
    Taj jest Superiorna Osoba.

    Atisha, "Svjetiljka na Putu do Prosvjetljenja"


    Jedna baklja može raspršiti tminu koja traje tisuću eona.
    -Tilopa

    Kada pravilno ispitaš svoj um, prestaješ za svoje probleme okrivljavati druge.
    -Lama Thubten Yeshe

    -Moderni čovjek živi u obmani da zna što želi, dok u stvari želi ono što se od njega očekuje da želi
    -Erich Fromm

    Nije nikakav znak zdravlja biti dobro prilagođen bolesnom društvu.
    -Krishnamurti

    Ako sam slobodan to je samo zato jer uporno bježim.
    -Jimi Hendrix

    Neznalice postavljaju pitanja na koje su mudri ljudi odgovorili pred tisuće godina.
    -Johann Wolfgang von Goethe

    Kada postane očigledno da se cilj neće moći ostvariti, nemoj promjeniti cilj, promjeni postupak ostvarenja cilja.
    -Konfucije

    Pijevac kukuriče samo kad ugleda svjetlost zore. Stavite ga u tamu i nikad neće zakukurikati. Ja sam vidio svjetlo i kukuričem!
    -Muhammad Ali

    Kakva bi tišina nastala kad bi svi ljudi govorili samo ono što znaju.
    -Karel Čapek

    Po meni čovjek treba marljivo brusiti vlastiti dijamant, ne preostaje mu ništa baš ništa drugo za raditi u životu. Odnosno, nit ne može ništa drugo nego ili dangubiti (što ležeći, što kopajući po vrtu, što filozofirajući i premišljajući) ili aktivno brusiti. Ako je priroda njegovog dijamanta jednostavnost, rezultat će i biti jednostavnost. Biti će jednostavan na početku , na putu i na cilju. Ako je pak kompleksnost, kompliciranost (ili što god drugo smatrali opreci jednostavnosti) , biti će onda to. Jednostavno, ne može biti ništa drugo.
    -Lilianke

    Istina je da smo ujedno fantastačna bića ali si tako lako prerežemo krila u čast onoga što se zove "matrica".
    -Neverin

    Avalokitešvara ima svoje planove i uopće ne mora značiti da se oni i ne provode. Božansko suosjećanje ima vrlo široku platformu koja nije na prvu loptu...
    -Mariano Aureliano

    Moja poanta je bila ta da mi se čini da većina ljudi stupi u život jako nesigurno, a onda počne raditi samo ono što vide oko sebe; ponavljati neke određene obrasce ponašanja. Nakon nekog vremena život uzme svoj zamah i nema više vremena za preispitivanje i uskoro smo u penziji i čekamo da smrt pokuca na vrata.
    -Unusual suspect

    “Intuitivni um sveti je dar, a racionalni um onaj koji vjerno služi.
    Stvorili smo društvo koje odaje počast slugama, a koje je zaboravilo na dar.” - Einstein

    Opasno je živjeti u svijetu i to ne zbog onih koji čine zlo, već zbog onih koji to gledaju i ništa ne čine.
    -Albert Einstein

    Parafrazirati ću Thoreaua… radije nego ljubav, nego novac, vjeru, slavu i poštenje… daj mi istinu.
    Christopher McCandless (Alexander Supertramp)

    Ne šalji um u potragu za samim sobom;
    nema uma, njegova suština je prazna.
    Pa ipak, iako prazan, nema mu kraja,
    i sve je jasno.
    U velikom spokoju, gde jasnoća i praznina nisu odvojeni,
    budi vrhunski meditant neometene meditacije nemeditacije.
    -Lama Gendun Rimpoche

    Ako koristiš svoj um za proučavanje stvarnosti nećeš razumjeti niti svoj um niti stvarnost.
    Ako proučavaš stvarnost ne koristeći um, razumjeti ćeš oboje.
    -Bodhidharma


    Nisam ovdje ni tamo.
    Nisam u pravu niti u krivu.
    Ne postojim,ali nisam ne-postojeć.
    Nit sam u Samsari niti u Nirvani.
    Svim Buddhama klanjam se zbog učenja o praznini. Hvala Vam!

    Pobjednička zastava Buddhine Mudrosti
    Šesnaesti Gyalwa Karmapa Rangjung Rigpe Dorje vidio je ovu zastavu u snu i objavio „Gdje se god bude vila ova zastava Dharma će cvjetati“ Povijesno gledano predviđanja Karmapi pokazala su se točnima

    Pravo je tibetanskoga naroda samoodređenje i slobodna praksa tradicije Prosvjetljenja u svojoj vlastitoj zemlji.

    Veliki orao istoka
    Maše krilima i leti s lakoćom
    Lebdeći slobodno na nebu
    Bez ikakva straha od pada.
    Na isti način nevezani yogi
    Prirodno živi u zabačenim i izoliranim mjestima,
    Ne radi straha od buke ili smetnje
    Nego zato jer je to put siddha.
    -Milarepa


    Dok trčiš za svojim mislima
    poput psa si koji ganja bačeni mu štap
    Svaki put kad je štap bačen trčiš za njim
    Umjesto toga budi poput lava
    koji umjesto da lovi štap
    svoj pogled skreće prema bacaču.
    Na lava se štap baca samo jedanput!
    -Milarepa


    Mila'i Mgur Bum, Milarepina Pjesma Ljubavi i Suosjećanja

    Prostirem se pred Marpom Prevoditeljem
    Neka me blagoslovi i čuva od sukoba

    Blagoslov moga lame dopire do mojeg uma
    Nikada me nisu porazile smetnje

    Meditirajući na ljubav i suosjećanje
    Zaboravio sam na razliku između sebe i drugih

    Meditirajući na svojeg lamu
    Zaboravio sam one koji su utjecajni i moćni

    Meditirajući uporno na svoj yidam
    Zaboravio sam na prosti svijet osjetila

    Meditirajući na upute tajne tradicije
    Zaboravio sam dijalektičke knjige

    Održavajući čistu svjesnost
    Zaboravio sam iluzije neznanja

    Meditirajući na osnovnu prirodu uma- Trikayu
    Zaboravio sam svoje nade i strahove

    Meditirajući na ovaj život i onaj nakon njega
    Zaboravio sam na strah od rođenja i smrti

    Iskusivši radost osamljenosti
    Zaboravio sam na potrebu ugađanja prijateljima i rođacima

    Usvojivši učenje u svoj tijek svijesti
    Zaboravio sam upuštati se u doktrinarne polemike

    Meditirajući na ono što ne nastaje, ne nestaje i ne traje
    Odbacio sam sve konvencionalne forme

    Meditirajući na percepciju svih fenomena u vidu Dharmakaye
    Zaboravio sam na sve konceptualne forme meditacije

    Boraveći u nepromijenjenom stanju prirodnosti
    Zaboravio sam putove licemjerja

    Živeći ponizno u tijelu i umu
    Zaboravio sam prijezirnost i aroganciju velikaša

    Načinivši samostan unutar svoga tijela
    Zaboravio sam samostan izvan njega

    Prigrlivši duh radije nego slovo
    Zaboravio sam igre riječima


    Ova priča o oslobođenju Milarepe
    Poput Dragulja koji ispunjava želje sjajeći svjetlom akcije
    Osvijetlila je učenje svih Buddha
    I ispunila nade i težnje osjetilnih bića.
    Neka ovaj dragocjeni dar bude ugodan Buddhama prošlosti.

    Arya Nagarjuna

    Buddha je neke ljude podučavao učenjem dualizma da im pomogne
    izbjeći grijeh i zadobiti duhovnu dobrobit.
    Druge je podučavao ne-dualizmu, koji je nekima bio zastrašujuć.

    Prinijeti kao žrtvu tri stotine posuda hrane triput dnevno ne može se mjeriti sa
    duhovnom korišću koja se postigne jednim trenutkom ljubavi.

    Sve filozofije su mentalne fabrikacije.
    Nikada nije postojala jedna jedinstvena doktrina po kojoj bi pojedinac mogao spoznati pravu srž stvari.
    -Nagarjuna

  • Niti na nebu
    Niti na dnu oceana
    Ni u planinskoj špilji
    Ne može se naći mjesto na svijetu
    Gdje može krivac uteći
    Od posljedica svoje krivnje.
    Buddha, Dh 127


    Odajem poštovanje umu,
    koji je poput dragulja koji ispunjava želje,
    kojim možemo postići sve naše ciljeve.
    Priroda uma osnova je svega;
    ni u Samsari, ni u Nirvani, ničega nema što iz njega ne izvire.
    Guhyagarbha tantra

    Na putu ka istini
    čovjek moze napraviti
    samo dvije greške.
    Da ne prođe cijelim putem,
    ili - da ne krene.
    -Buddha


    "Ja nisam, Ja neću biti.
    Ja nemam, Ja neću imati.
    Ovo plaši svu djecu…,
    I ubija strah u mudrima."
    -Nagarjuna


    Uzrok nemira jest egocentrični um. Kada pojedinac
    prihvati ideju o "Ja" egu nema kraja! Samo Buddha je rekao
    da je to "Ja" bez osnove, nitko drugi nije. Prema tome nema
    druge metode osim njegove da se postigne potpuni mir.
    -Kamalasila


    Kakva god je radost na svijetu
    Proizlazi iz želje da drugi budu sretni,
    A kakva god je patnja na ovom svijetu
    Proizlazi iz želja da ja budem sretan.

    Postoji li potreba da se kaže nešto više?
    Djetinjasti rade u svoju korist,
    Buddhe rade za dobrobit drugih.
    Pogledaj samo razliku među njima!
    -Shantideva


    U radosti i boli svi su jednaki
    Dakle budi čuvar svih kao samoga sebe
    -Shantideva

    Spasi me od sumnje, toga strašnog duha,
    Okrutnog koji plovi nebom
    Krajnje sljepoće, koji šteti
    Mojem stremljenju ka uvjerenju,
    Koji ubija moje oslobođenje
    -Prvi Dalaj Lama Gedun Drub


    Ako se pokušaš na trenutak sprijateljiti
    s neprijateljem postat će ti prijatelj.
    Ako se ponašaš prema prijatelju kao
    prema neprijatelju isto će se tako promjenit
    i u suprotno. Zato mudri nikada ne podliježu
    vezivanju za hranu, odjeću ili ugled kao ni za
    prijatelje i neprijatelje razumijevajući ne-trajnost
    privremenih odnosa. Otac postaje sin u
    drugom životu, majka postaje žena,
    neprijatelj prijatelj. Sve se uvijek mijenja.
    Prema tome ništa nije definitivno u Samsari.
    -Shakyamuni Buddha


    Buddha reče i ovo:

    "Duga je noć onom koji bdije, dug je put budalastome, koji ne zna za zakon istine.
    Ako putnik ne sretne boljeg od sebe ili bar ravnog sebi, bolje je da sam produži svojim putem,
    jer sa budalastim nema korisnog prijateljstva.

    Budalast čovjek koji je svjestan svojih gluposti, mudar je bar u tome,
    ali budala koja sebe smatra mudrim, stvarno je prava budala.
    Budalasti je najveći neprijatelj samom sebi, jer on čini losa djela koja mu donose samo gorke plodove.

    Jedno djelo je loše djelo kada se čovjek zbog njega mora kajati i njegove plodove sa strahom i suzama primati.
    A dobro djelo je ono djelo za koje se čovjek ne kaje i
    čiji plod prima radosno i zadovoljno."

    " Moji sinovi pripadaju meni i ovo bogatstvo pripada meni.
    Ovakvim mislima budalast čovjek muči sebe.
    Pa, on sam ne pripada sebi, kako će onda sinovi i bogatstvo?"

    "Dobro je lako činiti od dobrog, ali teško od lošeg.
    Loše je lako činiti od lošeg, ali teško od dobrog."

    "Volja za životom je zakon života,
    ko ga ne ispunjava nestaje,
    odnosi ga bujica okolnosti.
    Junak koji stvarno živi,
    uživa radosti življenja."

    Nitko na svijetu ne može promijeniti Istinu. Ono što možemo i trebamo učiniti jest tražiti istinu i služiti joj jednom kada ju pronađemo. Pravi sukob je unutarnji sukob. Iznad okupacijskih vojski i hekatombi eksterminacijskih logora postoje dva nepomirljiva neprijatelja unutar svake duše: dobro i zlo, grijeh i ljubav. Od kakve koristi su pobjede na bojnim poljima ako bivamo poraženi u dubini našeg samog bitka?
    -- Sv. Maximilian Kolbe

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“
    -Martin Niemöller

    Lice Tibeta se mijenja ali po volji kineskih vlasti. Tibetanci u svojoj zemlji polako postaju manjina. O tome u našim medijima ni slova a predsjednik Josipović, kao i ostali svjetski političari, putuju u Kinu i dive se njihovim dostignućima. Svaka im čast na dostignućima u ekonomiji, ali, po mom mišljenju, u ljudskim pravima su u Tibetu i Xinjiangu danas najbliže fašizmu.
    -Stipe Božić


    Ovo je moja bitka i samo je na meni da snagu svoju usporedim sa snagom tih čudovišta i samo je moja uloga ovdje biti herojem.
    -Beowulf

    Beowulf: kažu da imate čudovište ovdje? Da je vaša zemlja prokleta?
    Vojnik: Zar tako kažu?
    Wiglaf: Bardovi pjevaju o sramoti Hrothgarovoj od smrznutog sjevera do obala Vinlanda.
    Vojnik: Zar je sramota biti žrtva moćnih demona…
    Beowulf: Ja sam Beowulf i došao sam ubiti vaše čudovište.

    …ako umremo bit će to za slavu… ne za zlato!
    Misliš da si ti prvi koji me pokušao ubiti?
    -Beowulf



    free counters

    Free Counter
    Free Counter


    Locations of visitors to this page

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se