14

subota

srpanj

2007

...Utjeha kose...

Poznat naslov?

Gledao sam te sinoć u snu. U snu. Tužnu. Mrtvu.
U dvorani kobnoj, u idili cvijeća,
Na visokom odru, u agoniji svijeća,
Gotov da ti predam život kao žrtvu.


Iz koje su Matoševe pjesme ovi stihovi:
a) Adieu
b) Utjeha kose
c) Mrtvac
d) Oproštaj
e) Srodnost

-„Heeeej, pa to su stihovi od Hladnog Piva!“- to je bilo prvo što mi je palo na um dok sam gledala pitanja za prijemni.
U sljedećem sam trenu mislila drugačije:
-„Nemoj me zezati. Pa to je Matoš napisao.“- osmijeh od uha do uha. Lampica iznad moje prazne glave svijetli.

Odmah sam upalila tu pjesmu. Naravno, zvučnici pojačani do kraja.

Sviđaju mi se one četiri riječi na kraju pjesme U smrti se sniva

Ove sam riječi udubila u neke korice bilježnica. Sa šestarom, naravno.

Koliko puta?
Ne znam.
Zar je bitno?


Gledao sam te sinoć u snu. U snu. Tužnu. Mrtvu.
U dvorani kobnoj, u idili cvijeća,
Na visokom odru, u agoniji svijeća,
Gotov da ti predam život kao žrtvu.


Nisam plakao. Nisam. Zapanjen sam stao
U dvorani kobnoj, punoj smrti krasne,
Sumnjajući da su tamne oči jasne
Odakle mi nekad bolji život sjao.

Sve baš, sve je mrtvo: oči, dah i ruke,
Sve što očajanjem htjedoh da oživim
U slijepoj stravi i u strasti muke,

U dvorani kobnoj, mislima u sivim.
Samo kosa tvoja još je bila živa,
Pa mi reče: Miruj! U smrti se sniva.



Ove riječi, ne, nisu moja molitva. Predstavljaju nešto neobjašnjivo za mene.


Utjeha kose.mp3



Ovo je moj hit.



Ovdje obitavam i dalje.

I ne, ne odustajem!

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.