Dinajina svijest o pokretu

utorak, 08.05.2018.

Veliki odlazak u Bjelovaru...



Prema drami Thomasa Bernharda ‘Minetti’
Prijevod, adaptacija, režija i izvedba ZDENKO JELČIĆ

…ako se naši kazališni vlastodršci zanimaju i za ono staro, dobro kazalište, toplo im preporučujem monodramu Zdenka Jelčića "Veliki odlazak", rađenu prema drami Thomasa Bernharda "Minetti"… Riječ je o iznimno emotivnoj predstavi u kojoj je Jelčić ostarjeli glumac koji u predvorju nekog zapadnoeuropskog hotela u silvestarskoj noći čeka direktora kazališta. Direktora koji mu je ponudio da još jednom odigra ulogu Kralja Leara.

Denis Derk, Večernji list

…Više je tu slojeva zbilje i istine, a svi su dani u umjetničkom ritmu koncentrirane glume, u punom rasponu i snazi. Predstava je duboka, dirljiva i ujedno zajebantska… Bernhard bi… bio oduševljen svakim detaljem ove i emotivno i intelektualno uzbudljive, mračne i duhovite predstave.

Tomislav Čadež, Jutarnji list

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK
U svakom segmentu predstave Zdenko Jelčić doista pokazuje istinsku paradu glumačkog umijeća... Sjajan je kada govori Leara ili Vojnovića, ali i kada "reklamira" čaj od kadulje. I to je ta moć glume, koje je ovaj umjetnik i više nego svjestan: svi mi možemo odabrati da želimo umrijeti, ali samo će si glumac tu želju i ispuniti.

Bojana Radović, Večernji list

Jelčićev je tekst prštav, duhovit, pun dinamike do samoga kraja. Publiku drži u neizvjesnosti, pomalo nalik na neki triler po napetom iščekivanju koji će se od ponuđenih scenarija zaista i zbiti. Od smijeha do ganuća vodi nas Jelčić kroz čitavu predstavu.

Mihela Hadrian, kontraportala

Veliki odlazak je emotivno snažna, intimna ispovijest umjetnika ispričana kroz složenu igru različitih razina zbilje i fikcije. Mnogo više od demistifikacije stvaralačkog čina, kroz smjenjivanje, suočavanje i sukobljavanje racionalnog i sentimentalnog bića umjetnika. Zdenko Jelčić je oblikovao uspjelu i vrlo dojmljivu predstavu.

Olivera Radović, Kazalište.hr

Glumački sjajno, bez vike koja je postala loš znak glumstva u hrvatskom kazalištu, lako i potresno, s puno misaonih dubina i nijansi, „Veliki odlazak" Zdenka Jelčića u komornoj izvedbi u Polukružnoj dvorani Teatra ITD" postaje predstava koja se mora vidjeti.

Miroslav Međimorec, Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća

… ne zna se kada govori on a kada Bernhard, kada se radnja zbiva u Zagrebu a kada u Švicarskoj. Taj stav ‘ne želim vam lagati’ (lišen svake taštine) i pristup da svatko (pa i glumac) mora jednom pristati na ‘veliki odlazak’ (ne očekujući pri tom i veliko sažaljenje) učinio ga je herojem koji je pred nama izrastao u malog velikog čovjeka, jer je u jednoj večeri pokazao da može prevladati mnoga ograničenja, što mi ostali često nismo u stanju.

Bojan Munjin, Novosti

dijelovi kritika o predstavi...







Jelčić započinje svoju priču kako se odrekao klasike, iako željno očekuje direktora i kao posljednju dragocjenost nosi masku kralja Leara koju je napravio akademik Zlatko Bourek. Svojim promuklim glasom priča, kako je operirao rak na glasnicama i kako ga je spasila onkologinja koja ga je prepoznala kao velikog glumca kojeg je gledala u Schauspielehausu. Jasno je da nema snage za višesatnog kralja Leara, ali mu se svejedno nada. U međuvremenu priča o mladosti-o angažmanu u dubrovačkom teatru, tada jednom od najboljih kazališta u Jugoslaviji, gdje je glumio velike uloge-od Smerdjakova Dostojevskog do Držićevih velikana. Nakratko spominje i kako su ga protjerali iz Zagreba, te se vratio amaterskom teatru u rodnoj mu Čapljini, te na koncu otišao u pečalbu u Švicarsku...





Govori i kako je gledao velikog francuskog glumca Piccolija-za kojeg je rezervirano jedno od mjesta u kazalištu ako svrati (drugo je rezervirano zaa gospodina direktora), kako glumi Minettija, kojem je ogromnim stasom i nalikovao, u raskošnoj inscenaciji s balerinama, vatrometima, prolaznicima i snijegom…Snijegom koji u završnoj sceni prekriva starog mrtvog glumca na klupi s Learovom maskom..

“Nemojte mučiti duha njegovog,
Nek ide samo. Onaj mrzi na nj,
Što bi još dulje raspinjat ga htio
Na muke ovog svijeta krutog.”


Tada Jelčić stavlja Learovu masku i umire..Slijedi mrak i pljesak..

No, predstavi nije kraj. Jelčić se ustaje i šeretski dobacuje:

”Zar ne znate kako mi glumci volimo umirati-na pozornici..”

Tada ponovo stavlja Learovu masku i umire. Svjetla se gase i predstavi je kraj.

Publika aplaudirala...




Evo i fotki sa šetnje i druženja u Bjelovaru



Bjelovarski park sa divnim Paviljonom



statua svetog Jurja







fontana s kitovima...







i na koncu večera s prijateljima...

Oznake: veliki odlazak, bjelovar, zdenko Jelčić

- 06:16 - Komentari (21) - Isprintaj - #

nedjelja, 06.05.2018.

Večeras u Bjelovaru...





Bjelovarski odjeci kazališta ili u skraćenoj i omiljenoj verziji – BOK-fest, kazališni je festival koji se održava u gradu Bjelovaru. Tijekom trajanja festivala grad posjete mnogobrojni umjetnici i ožive cijeli kraljevski grad. Pprikazuju se najkvalitetnije kazališne predstave u Hrvatskoj uz gostovanje uvijek zanimljivih umjetnika i iz drugih zemalja. Uz to, jedan je od rijetkih festival u Hrvatskoj koji objedinjuje kazališne predstave za djecu i za odrasle.

Večeras u 20 sati u Bjelovarskom kazalištu

Thomas Bernhard, Veliki odlazak

monodrama Zdenka Jelića





Ovo je Learova maska koju je napravio Bourek...Bourek osobno...To je najdragocijenija stvar koju imam.
Maska je Lear.
Želio sam Learovu masku od Zlatka Boureka i on mi ju je napravio...

Čudovišna perverzija...Nositi cijelu svjetsku književnost na glavi, na obrazu....

Vjerujem da je našem razgovoru sam Šekspir bio nazočan.
Kazalište je čudovišna umjetnost rekao sam Boureku...Načini mi Learovu masku ...
Ali njemu Šekspir nije značio ništa....Nije imao pojma tko je to...Htjeo je naučiti sve o Learu ali sam mu rekao da ne uči ništa....Zaboravite čitavu klasiku....čitavu... rekao sam... Nije imao pojma tko je to Šekspir...Nije imao pojma što je to Lear...Nije znao ništa o svjetskoj književnosti...ali mi je napravio masku....najčudovišniju masku koja je ikad napravljena.... S tom maskom ću igrati za dvjestogodišnjicu Dubrovačkog teatra. Dao sam riječ direktoru...Umjetnik mog kalibra ne ostavlja ljude na cjedilu.

Lear...u Bourekovoj masci....




Oznake: BOK-fest, zdenko Jelčić

- 07:27 - Komentari (14) - Isprintaj - #

0

Pokret počinje u glavi, a ne u mišićima

  • manu propria kineziterapija je koncept izrastao iz moje misaone slike o univerzum misaono-osjetilno- osjećajnog u meni i postao moja misaona slika o "savršenoj" kineziterapiji. U mojoj ideokinetčkoj slici kineziterapeut služeći se svojim teoretskim znanjem i svojim radnim iskustvom svojeručno pronalazi, dijagnosticira i obrađuje funkcionalne promjene pacijentovog sustava za pokretanje, učeći ga četverodimenzionalnom samopoimanju, četverodimenzionalnoj samostabilizaciji da bi ga kasnije usmjerio u četverodimenzionalu samomobilizaciju.

Linkovi

svaki posjet me veseli




  • Ihre Partner für einen schönen Carport Gewa.de !