Dinajina svijest o pokretu

četvrtak, 31.05.2018.

Tijelovo...






Promatram plavetnilo iznad prozora, privid, utjelovljenje božanske istine… beskrajna niska vjerovanja… kolajna sakralnih vizija… mladi dan izranja iz skuta svemira… tama nestaje u odrazu svetog sakramenta na žrtveniku vječnosti… vjetar donosi šapat molitve izgovorene jedne davne noći punog mjeseca… presveto tijelo i sveta krv u kaležu divnih snovida… sveti duh u kruhu svagdašnjem…

Sjećam se procesija… bila sam sretna djevojčica … djetinjstvo uokvireno u nevinost vjerovanja u ukazanje na mjesecu… sreća utkana u bitak postojanja… koračanje sunčanom stranom životne staze… povratak u okrilje ljepote... u Grad na hridi beskraja... još uvijek osmijesi na licima djevojaka... neizbrisivo znakovlje kraj puta ka zvjezdama…

latice ruža kao avatar ljubavi… mirišljava iluzija u dolini suza… blagdanska radost na obzoru svijesti… nezaustavljiva povorka osjećajnih slika…

tijelovo obznanjeno u trenutku sretne zrelosti…

carpe diem dragi prijatelji… <3

Dijana Jelčić


Oznake: tijelovo

- 07:17 - Komentari (15) - Isprintaj - #

utorak, 22.05.2018.

Priča o mojoj mami...





Ovo je priča o mojoj mami, Vesni Starević- Smiljanić... majci, ženi glumici... 94 su joj godine... odigrala je mnoge uloge na daskama koje život znače... danas prolutah arhivom zapisa o njoj... isjećci iz novina, kritike, i fotografije... ima toga podosta... evo kratak fotovremeplov...

















ali jedna od prvih, uloga Antigone ju je obilježila za cijeli život...






Diže se zavjesa i na pozornici velikog svjetskog teatra hodaju stoje i sjede ljudi. Neki igraju karte, a tišina užasna i duga tišina se širi prostorom. Nekom slučajnom promtraču ove sličice iz života se pričinja da se sve zrcali u nekom nevidljivom ogledalu. U pozadini dubine, tamo iza ogledala su troja vrata. Iznenada iz tame izlazi čovjek i i progovora metalnim glasom:

"Dakle dobro, ove spodobe ovdje će vam ispričati priču o Antigoni. Antigona je ona mala mršava, ona što tamo sjedi i šuti. Gleda pred sebe. Razmišlja. Razmišlja o tome da će vam uskoro odigrati Antigonu, da više neće biti najmlađa kćer, najmanja sestra koju nitko nije shvaćao ozbiljno. Razmišlja o tome da kako će se odjednom suprostaviti svijetu i Kreontu, ujaku i kralju. Ona razmišlja o smrti i o svojoj mladosti koju je željela sretno odživjeti. Ali tu se ne da ništa mjenjati. Ona je Antigona i mora odigrati svoju ulogu do kraja. Zavjesa je podignuta i ona osjeća strah i svoje udaljavanje od sestre Ismene, one koja tamo u uglu radosno šapuće s onim mladićem. Mala Antigona će se večeras oprostiti i od svih nas, od nas koji večeras ne moramo umrijeti."


Kreont, ujak i kralj. Bolest koja uvijek dolazi ogrnuta haljama neprepoznavanja i s maskom na licu. Vanitas simbol, smrt skrivena u spodobu koja vreba srca slabih.

"Udaj se brzo Antigona, budi sretna. Život nije ono što ti misliš. Život je voda koju mladi ljudi nehajno puštaju da teče kroz prste. Skupi prste brzo. Zadrži je. Opet ćeš me prezirati, ali vidjet ćeš, kad to otkriješ, imaš neku sitnu utjehu da stariš, život je ipak možda samo sreća."

Antigona izgubljena pogleda šapuće: "Sreća...?", a onda podiže pogled i gleda kralja tu stravičnu snagu koja odlučuje o životu i smrti.

"Dobro si, Kreonte, rekao malo prije, Kuhinja. Ti imaš lice kuhara, kuhara sudbine. Što li mješaš u napitke koje nam nudiš, kojim začinima zaslađuješ zalogaje kojima nas truješ?"

Kreont je hvata za ruku i stišće je do boli.
"Zapovijedam ti da ušutiš, odmah ušutiš! Razumiješ li me?"

Antigona:
"Zapovijedaš mi, kuharu zla? Zar misliš da mi možeš to zapovijediti?"

Kreont pokazuje prema vratima u dubini zrcala:
"Predsoblje je puno svijeta. Zar se hoćeš upropastiti? Čut će te."

"Za njega gradu evo ja proglasih sad,
da grob mu nitko ne spremi nit ožali,
bez groba nek mu tijelo pusti pticama
i psima da ga žderu – grdno pogledat!"

"...a ja iz prikrajka ti slušat mogu to,
tu djevu kako žali grad, što s najgorom
sad smrću gine zbog čina predivnog,
a od svih žena najmanje to zavrijedi..."


Antigona:
"Pa, dobro, otvori vrata. Tako je, oni će me sada čuti. Neka me čuju, neka saznaju istinu. Ti si bolest današnjice, ogrnut odorom života ti kradeš sretnima dane, zatvaraš ih u odjele spasenja gdje trune krv i pucaju pluća."

Kreont joj pokušava silom zatvoriti usta:
"Zaboga hočeš li već jednom ušutjeti?"

Antigona se otima:
"Požuri, kuharu! Pozovi stražu!"

"Pa nećete l' je brže voditi? Grobu je
Zatvor'te, kako rekoh, pod svod, samu je
Bez ikoga vi pustite, nek ili mre
Il' živa pod onakvim krovom počiva!
Ta mi smo čisti što je do te djevojke;
A s nama tu na svijetu neće boravit."


I straža dolazi i zatvaraju je u grobnicu i ona uhvaćena, zatvorena, osuđena, zbog nekog njoj nerazumljivog čina, ustravljena od smrti glađu odlazi u smrt samovoljno.

"Nju na dnu groba opazismo, za vrat se
objesila i omčom rupca platnena
njega stegnu..."

"Taj jadnik na se ljutit, kakav biješe,
Naperiv, mač zatjera posred rebra..."


Hemon umire od tuge za njom.




to je bila ona... glumica...



a ovo je ona danas ... moja divna majka... usrećuje me... i sjetih se mog davno napisanog štiva...

Jesam li slićna maloj Antigoni

danas se pitam ponovo... jesam li joj slićna?..



Oznake: Vesna Starević- Smiljanić

- 18:28 - Komentari (38) - Isprintaj - #

subota, 19.05.2018.

Europa jučer, Europa danas...



Kako shvatiti Krležu? Nikako. Njega, jednostavno, treba neprestano govoriti kako bi Hrvati shvatili tko su i što su i što im je činiti. Prekjučer K und K monarhija, jučer Kraljevina Jugoslavija, jučer navečer SFR Jugoslavija, danas slobodna Hrvatska u EU i NATO.
Europa danas, Europa oduvijek... potišteni, potlačeni, poniženi Hrvati...

Ta i druga pitanja u centru su pažnje koncertnog čitanja ulomaka iz izbora tekstova Miroslava Krleže koje je priredio Zdenko Jelčić, a 19. svibnja u KIC-u interpretirat će ih Domagoj Janković i Nikša Marinović.

Program se realizira u suradnji s Teatrom Erato, a ulaz je slobodan.

Program započinje u 19 sati.




“Vrijeme je da se zamislite što znači kad jedan živ čovjek smatra prirodnim da ga njegovi suvremenici dignu do polubožanstva, i što znači kad se je netko pretvorio u tajanstven pojam iza zavjese, a pred zavjesom kleči puk i moli litanije. Milosnici vaši, korisnici vaši, udvornice i laskavci, dvorjanici, dostojanstveni pripuzi, dvorske budale, plaćenici, podmićena pera, akademici, kardinali, sav onaj šareni narod papiga i opica, svi oni kleče pred vašim spomenikom, a ja vam kažem da u ovoj nesretnoj blitvanskoj zemlji neće biti tako dugo pravde dok se vaša glava ne nađe na konopcu ili na krvničkom panju.”

Miroslav Krleža

Sinoć smo u zagrebačkom KIC- u doživjeli ljepotu i vječnu aktualnost Krležinih tekstova, te moć glumačkog izričaja...

Tri glumca su nam kazivanjem, zvucima gitare i pjesmom dočarali istinu... nekad i sad... istovjetnost zbilje, kao da je vrijeme zaustavljeno u trenutku, bez pomaka...

Sat vremena je publika tiho slušala i na kraju se zaorio gromoglasni aplauz...

Da, bila je to večer za pamćenje...

Dijana Jelčić











Domagojeva mama i ja smo bile prve u gledalištu


Oznake: Krleža, Europa danas, kic

- 09:09 - Komentari (22) - Isprintaj - #

srijeda, 16.05.2018.

O prijateljstvu...





Prijateljstvo je jedna duša u dva tijela.
Aristotel

@Pjaceta je objavila post o projateljstvu... sjetih se ovog davno napisanog teksta... objavila sam ga prije deset godina na ovom blogu... komentari su me danas opet oduševili... to je bilo vrijeme koje nazivam tihim umiranjem... suprug je stajao na vratim smrti... a virtualni prijatelji su mi darivali utjehu...

Prijateljstvo







Poznati francuski filozof Jacques Derrida je umro ali ostalo je njegovo djelo "Filozofija prijateljstva". To je malena knjižica u kojoj je sažeta sva mudrost o tom čudesnom osjećaju. Čitajući je vratih se ponovo u vrijeme djetinjstva i mladosti kada smo prijateljstvo vrijednovali srcem. To je bilo vrijeme kada ništa do osjećaja "prijateljstvo" nismo posjedovali i stvarno bili sretni, neopterećeni i spremno otvoreni za osjećanje i njegovanje tog čudesnog osjećaja.

Prijateljstvo je najdragocijeniji poklon prirode, ogromno bogatstvo koje nam nitko ne bi mogao oduzeti da ponekada sami nismo destruktivni.
Filozofija prijateljstva ne definira prijateljstvo, nego nam ucrtava put za uzdizanje u onaj dio svjesnosti gdje osjećamo i spoznajemo pravi osjećaj.

Qualija tog doživljaja je najintimnije svojstvo koje posjedujemo.
Osjetiti nezadovoljstvo, neku skrivenu tugu ili bol prijatelja je u isto vrijeme i osobna tuga, osobna bol, sjedinjenje u osjećanju osjećaja.

U iskrenom prijateljstvu su ispružena ruka, ponuđeno uho, otvoreno srce najvrijedniji pokloni koji možemo dobiti. Taj poklon treba znati ponuditi, prihvatiti i uistinu vrednovati.

Potražiti ne materijalnu, nego misaon- osjećajnu pomoć kod prijatelja je jedina prava sigurnost našeg stvarnog postojanja u univerzumu. Dobiti podršku od prijatelja, osjetiti njegovu želju za pružanjem pomoći, želju za sudjelovanjem u poteškoći u kojoj smo se našli, je ono što prijateljstvo čini prijateljstvom. Osjetiti prijateljevo vrijeme u svom vremenu je stvaranje najelitnijeg misaono- osjećajnog kružoka.

Nedavno osjetih tugu i strah. U univezumu misaono- osjetilno- osjećajnog u meni se uskovitlala neka, meni do sada, nepoznata energija. Osjetih oluju nepoznatih osjećaja i upitah se na čije srce smijem pokucati, koga smijem opteretiti mojom boli.

U kojem i kakvom vremenu mi danas živimo?
Zar se prijateljstvo stvarno izgubilo u beskrajnom spektru osobnih problema, zbog kojih nemamo više povjerenja u one s kojima smo nekada nesvjesno dijelili sve dimnezije života, koje smo u nekom davnom trenutku smatrali prijateljima?
Da li je moguće da nismo u stanju odgovoriti na jednostavna pitanja koja prijatelj u trenutku osobne nesigurnosti postavlja?
Bojimo li se osobnih neznanja ili smo jednostavno nezainteresirani za probleme "prijatelja"?.

Slijedim poeziju misli i težinu pitanja koja se umnožavaju i postaju energija koja me je nosi dublje u san i ja poželjeh uistinu osjetiti osjećanje osjećaja PRIJATELJSTVO. Očekujem odgovore na postavljena pitanja i čujem samo tišinu.

Mene zanima tišina koja ostaje iza mog pokušaja uspostavljanja dijaloga.
Znači li ta tišina odbijanje ili nerazumjevanje?
Da li je ona znak koji ja negdje u dubini duše ne želim prihvatiti, znak nezainteresiranosti za moje shvaćanje prijateljstva?
Možda je ipak greška u mojim moždanim vijugama, greška u transportu mojih transmitera koji zakazuju na sinapsama mog emocionalnog uma?

Tada se upitah:

Gdje se nalazi okus čokolade? U čokoladi samoj ili u mojoj glavi? Zašto ja ne volim čokoladu? Zbog njenog okusa ili zbog neke, tako, spojene sinapse u mojoj glavi?

Još uvijek uvjerena u osjećaj koji je ostavio trag u mom emocionalnom pamćenju mislim da odnos prijatelja ne bi smio biti određen nikakvim svrhovitim napretkom, ne bi smjelo doći do prekoračenja sebe sama u misaonom dijalogu, ne bi smjelo doći do povrede osjećaja. Rezultat razmjene mišljanja pa i sama misaona neravnoteža proizvodi energiju za stvaranje dinamičke ravnoteže i proširuje dimenziju trajanja prijateljstva.

Qualija, taj subjektivni, neusporedivi doživljaj prvog lica jednine, intrinsiški doživljaj prijateljstva, ostaje tajnom semantičke nemogućnosti izražaja, ostaje samo moj doživljaj, doživljaj koji mogu sačuvati, ako želim, u ladici prijateljstva u riznici mojih sjećanja.

Za mene prijateljstvo čuva tajnu misaonog nadopunjavanja, ima svoje vrijeme u prošlim stanjima i u očekivanju njegova budućeg trajanja. To zajedničko trajanje ne ovisi samo o meni, ono je sjedinjenje tog oblika ljubavi ili njeno odbijanje. Prihvatiti iznenadno odbijanje moje ljubavi od strane prijatelja je bolna istina s kojom treba naučiti živjeti.

I tako razmišljajući pitam se gdje su ostala ona intrinsiška spoznavanja našeg postojanja u prekrasnom vremenu kada je konkurencija bila nepoznanica, kada smo zajedno vjerovali u život, kada smo stvarno iskreno voljeli samo čovjeka u prijatelju, kada smo mu, isto kao i sebi, željeli samo uspjeh. Zar je to stvarno moguće ostvariti samo u mladalačkoj zanesenosti, punoj snova o budućnosti.

Jesmo li danas osjetljiviji na kritiku, uvredljiviji, netolerantniji?

Naša prošla desetljeća smo koristili u induciranju znanja da bi se izdigli iz osrednjosti, da bi koristeći umreženost našeg središnjeg nervnog sustava ostvarili ciljeve neke bolje budućnosti. Prijateljstva iz davnih vremena su ostala dio nas, ona su tu i traju i sazrijevaju zajedno s nama. Za njih ne moramo više ništa činiti, ona postoje kao što postoji sunce, ona su tu kao što smo i mi tu, mi sa svim svojim manama i vrlinama.

Šta smo u našem intelektualnom sazrijevanju naučili da bi novonastala prijateljstva isto tako trajala?
Susreti u sredini života su uvjetovani nekim drugim okolnostima, drugim situacijama, interesima i mogućnostima. Mnogi su prošli kroz naše živote neostavljajući traga u sjećanju. Neke zadržavamo samo zbog broja članova na zajedničkim susretima, zbog njihovog statusa u društvenom životu, zbog lažnosti našeg samopriznavanja, zbog osobne nesigurnosti.

Prijateljstvo bi trebalo biti najuzvišenija veza jer ne postoji model za prijateljstvo, ono se može komparirati samo sa samim sobom. U ovom vremenu nemamo više vremena za duge produktivne razgovore o ničemu. Konkretizirajući život mi smo konkretizirali i prijatelje i razgovore i vrijeme određeno za susrete. Mi se pripremamo za susret kao što smo se nekad pripremali za ispite. Konkurentnost koju iskreno prijateljstvo ne poznaje je postala naše svojstvo. Kao da si više nesmijemo dozvoliti pokazivanje slabosti. Izgleda mi da je poslovni život od nas napravio automate koji samo funkcioniraju.

Kako razbiti klišee u koje smo zarobili svoj današnji život?
Kako izaći iz mlina u kojem usitnjavamo one vrijednosti koje novcem nisu kupljive ni odredljive?
Kada ćemo shvatiti da vrijeme ne možemo izgubiti ako ga sjedinimo u misao koja će postati mostom ka pravom životu?

Šta je smisao života je pitanje na koje svatko od nas ima svoj odgovor. Kupovna moć nam daje sigurnost, određuje naše ukuse, ostvaruje naše želje, oblikuje naše ciljeve. Jedino što o njoj ne ovisi je prijateljstvo u svom najiskrenijem obliku. Prijatelja ne kupujemo, njega osvajamo sposobnostima svog emocionalnog uma. Tako nastalo prijateljstvo je most ka pravom životu, jedini most ka osjećaju iskrenog pripadanja, ka povjerenju i slobodi izraza.

Osjećamo li mi danas razliku između riječi prijatelj i poznanik?

Moja najbolja prijateljica je i danas nakon pedeset godina još uvijek moja najbolja prijateljica. Razdaljina i godine odsustva nisu djelovale na osjećaj njenog postojanja u mom životu.
Voljeti prijatelja znači voljeti i njegove slabosti i snage, razumjeti njegova neraspoloženja, opravdati njegove histerije, saslušati njegove misli, sudjelovati u njegovim tugama, vesliti se njegovoj sreći. Pomoći prijatelju znači djeliti s njim vrijeme njegovih problema bez osjećaja gubitka osobnog vremena.
U prijateljstvu nema molbi niti njihovih odbijanja, prijateljstvo je vječna nadogradnja postojećeg osjećaja.
Poznanika moramo uljudno zamoliti za malo njegovog vremena i onda prihvatiti njegovo obrazloženje, bilo ono po nas pozitivno ili negativno.

Dobar poznanik daje povratnu informaciju iz koje nam postaje jasno dali je daljnja komunikacija moguća ili nije.

Slučajni poznanik, u kojem nismo svojom osobnosti ostavili traga, ne odgovara na naša pitanja i time nam daje do znanja da ne želi dalju komunikaciju. Tu činjenicu je lako akceptirati.

Teško je prihvatiti šutnju onih koje smo smatrali prijateljima. Tada nam se čini da se nalazimo na mostu koji se urušava, a mi smo vjerovali u njegovu čvrstu konstrukciju. To je bolan osjećaj omalovažavanja intimnosti kojoj smo otvorili vrata. Shvatiti u tom trenutku svoju osobnu nasilnost u ostvarenju nečega što je nemoguće je proces sazrijevanja u svojoj osobnoj emocionalnosti.
Prihvatiti šutnju kao odgovor je sposobnost koju nam omogućava naš emocionalni um. Ukrotiti tugu, pretvoriti je u ravnodušnost da bi spoznali i prihvatili svoj emocionalni poraz, je isto tako proces sazrijevanja.

Deridina knjiga "Filozofija prijateljstva" mi je otvorila nove puteve spoznaje, uvela me u osjećanje osjećaja koji nazivam tim čudesnim imenom PRIJATELJSTVO

Odlučih se i stavih svoju tugu, boli i strahove u ovaj predivni virtualni svijet. Otvorih srce i proplakah poezijom duše. Vaši odgovori su dolazili i slijevali se kao najnježniji melem na moje nemirno srce. HVALA VAM MOJI DRAGI VIRTUANI PRIJATELJI!!!!!!!!!

Sretna zaključih da na osjetilno- osjećajnom nivou univerzuma našega uma nikad ne smijemo prestati vjerovati. Prijatelji su tu, oni su uvijek tu, samo ih treba pozvati, treba im pokazati svoju tugu, odkriti svoje strahove i boli.

Ne, mi nikada ne smijemo prestati vjerovati niti učiti.


Dijana Jelčić



Oznake: o prijateljstvu

- 18:18 - Komentari (22) - Isprintaj - #

četvrtak, 10.05.2018.

Dodir stakla i boje...







Jasmina Vrljić, draga prijateljica, šaptica macama i igračica staklenim perlama stvara novo staklo, njeno staklo. Oslikavanjem i dekoriranjem staklom u prahu, pigmentima, staklenim listićima, granulama, štapićima, staklom u boji, unikatnom čarobnosti utjelovljuje ljepotu svoje nutrine. U njenim rukama staklo dobija oblik, a u dodiru s toplinom dušu. Zamolila me je da napišem osvrt o njenom umijeću za katalog njenoj izložbi... kada me zamolila za osvrt bila sam zatečena i počašćena... i začuh nutarnji glas...
odgovori joj stihom... oslikaj joj nju i njeno umijeće pjesmom... tako izričeš ono inače neizgovorljivo... njenu jednostavnost i ljepotu njenih uradaka... to je bio izazov koji se ne odbija... ljepotu i uzvišenost jednostavnosti njenog umijeća... svaki njen uradak priča posebnu priču... vidim je, čujem tihovanje njene umjetničke duše... već godinama sudjelujem na gozbi njenih osjećanja... sretna sam...







Volim upotrebne predmete od stakla... zdjele i tanjure... pojačavaju snagu okusa... zaobljenost i izduženost čaša
pićima daruje puninu... ushit gozbi osjetila... naslijedih secesijske zdjele za voče i kolače... pojačavaju ugođaj serviranog...








godinama skupljam slonove... Murano staklo utjelovljuje krhkost njihove snage...





Staklo svojom krhkosti čuva tajne... u Zadarskom muzeju antičkog stakla se to osjeća... u staklu zgusnuta tisućljeća... tajne prohujalog vremena...
U Zürichu postoji crkva sa Chagallovim vitražima... okna sa dušom umjetnika oplemenjuju svetost prostora... tišinu hrama
razbija ushit doživljaja... oslikane legende,.. moć stakla je poput pamćenja...





Jasmina Vrljić staklenom fuzijom stvara novo staklo, njeno staklo. Oslikavanjem i dekoriranjem staklom u prahu, pigmentima, staklenim listićima, granulama, štapićima, staklom u boji, unikatnom čarobnosti utjelovljuje ljepotu svoje nutrine. U njenim rukama staklo dobija oblik, a u dodiru s toplinom dušu.







Sanjačica stakla…

Iz raznovrsnosti ljepote
izranja univerzum svjetlosti i boja,
svijest umijeća
umjetnice.
Osluhnuh šapat vjetra
u krošnji umjeća,
začuh uzdah stakla,
očutih moć vatre.

Poželjeh gledati u plamen,
odgonetnuti porijeklo
i osloboditi se strahova
od pakla,
od plamteće sfere
bolnog umiranja.

Titraji kristala
zaustavljeni,
zaobljeni,
kvadrirani,
uranjaju u
vizualni režanj,
izazivaju
znatiželju,
divljenje,
titraje neurona,
umrežavanje
u pamćenje.

Čujem šapat ruku,
nepostojeći jezik stvoriteljice,
zov njena umijeća,
vatru nastajanja,
tihovanje šutljivih učtelja
utkanog u prah,
u vrtlog
svevremene
zavojnice
otišlih
i dolazećih
stvaraoca
kristalne
ljepote.

Dijana Jelčić





i dobih djelić njenog umijeća na dar...

Oznake: Jasmina Vrljić. staklo i boje

- 07:27 - Komentari (11) - Isprintaj - #

utorak, 08.05.2018.

Veliki odlazak u Bjelovaru...



Prema drami Thomasa Bernharda ‘Minetti’
Prijevod, adaptacija, režija i izvedba ZDENKO JELČIĆ

…ako se naši kazališni vlastodršci zanimaju i za ono staro, dobro kazalište, toplo im preporučujem monodramu Zdenka Jelčića "Veliki odlazak", rađenu prema drami Thomasa Bernharda "Minetti"… Riječ je o iznimno emotivnoj predstavi u kojoj je Jelčić ostarjeli glumac koji u predvorju nekog zapadnoeuropskog hotela u silvestarskoj noći čeka direktora kazališta. Direktora koji mu je ponudio da još jednom odigra ulogu Kralja Leara.

Denis Derk, Večernji list

…Više je tu slojeva zbilje i istine, a svi su dani u umjetničkom ritmu koncentrirane glume, u punom rasponu i snazi. Predstava je duboka, dirljiva i ujedno zajebantska… Bernhard bi… bio oduševljen svakim detaljem ove i emotivno i intelektualno uzbudljive, mračne i duhovite predstave.

Tomislav Čadež, Jutarnji list

T. Bernhard: VELIKI ODLAZAK
U svakom segmentu predstave Zdenko Jelčić doista pokazuje istinsku paradu glumačkog umijeća... Sjajan je kada govori Leara ili Vojnovića, ali i kada "reklamira" čaj od kadulje. I to je ta moć glume, koje je ovaj umjetnik i više nego svjestan: svi mi možemo odabrati da želimo umrijeti, ali samo će si glumac tu želju i ispuniti.

Bojana Radović, Večernji list

Jelčićev je tekst prštav, duhovit, pun dinamike do samoga kraja. Publiku drži u neizvjesnosti, pomalo nalik na neki triler po napetom iščekivanju koji će se od ponuđenih scenarija zaista i zbiti. Od smijeha do ganuća vodi nas Jelčić kroz čitavu predstavu.

Mihela Hadrian, kontraportala

Veliki odlazak je emotivno snažna, intimna ispovijest umjetnika ispričana kroz složenu igru različitih razina zbilje i fikcije. Mnogo više od demistifikacije stvaralačkog čina, kroz smjenjivanje, suočavanje i sukobljavanje racionalnog i sentimentalnog bića umjetnika. Zdenko Jelčić je oblikovao uspjelu i vrlo dojmljivu predstavu.

Olivera Radović, Kazalište.hr

Glumački sjajno, bez vike koja je postala loš znak glumstva u hrvatskom kazalištu, lako i potresno, s puno misaonih dubina i nijansi, „Veliki odlazak" Zdenka Jelčića u komornoj izvedbi u Polukružnoj dvorani Teatra ITD" postaje predstava koja se mora vidjeti.

Miroslav Međimorec, Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća

… ne zna se kada govori on a kada Bernhard, kada se radnja zbiva u Zagrebu a kada u Švicarskoj. Taj stav ‘ne želim vam lagati’ (lišen svake taštine) i pristup da svatko (pa i glumac) mora jednom pristati na ‘veliki odlazak’ (ne očekujući pri tom i veliko sažaljenje) učinio ga je herojem koji je pred nama izrastao u malog velikog čovjeka, jer je u jednoj večeri pokazao da može prevladati mnoga ograničenja, što mi ostali često nismo u stanju.

Bojan Munjin, Novosti

dijelovi kritika o predstavi...







Jelčić započinje svoju priču kako se odrekao klasike, iako željno očekuje direktora i kao posljednju dragocjenost nosi masku kralja Leara koju je napravio akademik Zlatko Bourek. Svojim promuklim glasom priča, kako je operirao rak na glasnicama i kako ga je spasila onkologinja koja ga je prepoznala kao velikog glumca kojeg je gledala u Schauspielehausu. Jasno je da nema snage za višesatnog kralja Leara, ali mu se svejedno nada. U međuvremenu priča o mladosti-o angažmanu u dubrovačkom teatru, tada jednom od najboljih kazališta u Jugoslaviji, gdje je glumio velike uloge-od Smerdjakova Dostojevskog do Držićevih velikana. Nakratko spominje i kako su ga protjerali iz Zagreba, te se vratio amaterskom teatru u rodnoj mu Čapljini, te na koncu otišao u pečalbu u Švicarsku...





Govori i kako je gledao velikog francuskog glumca Piccolija-za kojeg je rezervirano jedno od mjesta u kazalištu ako svrati (drugo je rezervirano zaa gospodina direktora), kako glumi Minettija, kojem je ogromnim stasom i nalikovao, u raskošnoj inscenaciji s balerinama, vatrometima, prolaznicima i snijegom…Snijegom koji u završnoj sceni prekriva starog mrtvog glumca na klupi s Learovom maskom..

“Nemojte mučiti duha njegovog,
Nek ide samo. Onaj mrzi na nj,
Što bi još dulje raspinjat ga htio
Na muke ovog svijeta krutog.”


Tada Jelčić stavlja Learovu masku i umire..Slijedi mrak i pljesak..

No, predstavi nije kraj. Jelčić se ustaje i šeretski dobacuje:

”Zar ne znate kako mi glumci volimo umirati-na pozornici..”

Tada ponovo stavlja Learovu masku i umire. Svjetla se gase i predstavi je kraj.

Publika aplaudirala...




Evo i fotki sa šetnje i druženja u Bjelovaru



Bjelovarski park sa divnim Paviljonom



statua svetog Jurja







fontana s kitovima...







i na koncu večera s prijateljima...

Oznake: veliki odlazak, bjelovar, zdenko Jelčić

- 06:16 - Komentari (21) - Isprintaj - #

nedjelja, 06.05.2018.

Večeras u Bjelovaru...





Bjelovarski odjeci kazališta ili u skraćenoj i omiljenoj verziji – BOK-fest, kazališni je festival koji se održava u gradu Bjelovaru. Tijekom trajanja festivala grad posjete mnogobrojni umjetnici i ožive cijeli kraljevski grad. Pprikazuju se najkvalitetnije kazališne predstave u Hrvatskoj uz gostovanje uvijek zanimljivih umjetnika i iz drugih zemalja. Uz to, jedan je od rijetkih festival u Hrvatskoj koji objedinjuje kazališne predstave za djecu i za odrasle.

Večeras u 20 sati u Bjelovarskom kazalištu

Thomas Bernhard, Veliki odlazak

monodrama Zdenka Jelića





Ovo je Learova maska koju je napravio Bourek...Bourek osobno...To je najdragocijenija stvar koju imam.
Maska je Lear.
Želio sam Learovu masku od Zlatka Boureka i on mi ju je napravio...

Čudovišna perverzija...Nositi cijelu svjetsku književnost na glavi, na obrazu....

Vjerujem da je našem razgovoru sam Šekspir bio nazočan.
Kazalište je čudovišna umjetnost rekao sam Boureku...Načini mi Learovu masku ...
Ali njemu Šekspir nije značio ništa....Nije imao pojma tko je to...Htjeo je naučiti sve o Learu ali sam mu rekao da ne uči ništa....Zaboravite čitavu klasiku....čitavu... rekao sam... Nije imao pojma tko je to Šekspir...Nije imao pojma što je to Lear...Nije znao ništa o svjetskoj književnosti...ali mi je napravio masku....najčudovišniju masku koja je ikad napravljena.... S tom maskom ću igrati za dvjestogodišnjicu Dubrovačkog teatra. Dao sam riječ direktoru...Umjetnik mog kalibra ne ostavlja ljude na cjedilu.

Lear...u Bourekovoj masci....




Oznake: BOK-fest, zdenko Jelčić

- 07:27 - Komentari (14) - Isprintaj - #

utorak, 01.05.2018.

Dogodio se sinoć susret blogerica i poezije...




Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića
i Hrvatsko društvo pisaca

pozivaju nas na

predstavljanje knjige poezije
Dražena Katunarića
"Znak u sjeni"
(izd. Hrvatsko društvo pisaca, 2017.)

Sudjeluju:
Dražen Katunarić
Ingrid Šafranek
Žarko Paić
Zvonimir Mrkonjić
Ervin Jahić, urednik knjige

Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića
Trg P.Preradovića 5, Zagreb

30.04.2018. od 19:30 sati ...


Nije pretjerano kazati da Dražen Katunarić vodi svojevrstan lirski dnevnik, da svoju nomadsku narav izaziva na neposredne reakcije pred krajolicima, stvarima i ljudima. Njegovi stihovi uglavnom kreću od doživljenog, viđenog, da bi potom obišli oko motiva, sagledali ga s druge ili treće strane i konačno se usmjerili prema onostranom.

Evidentno je da mu Sredozemlje i otočnost nude ishodišni položaj, notorno je da polazište nalazi i u relevantnoj duhovnoj tradiciji, ali se nipošto ne dade uvjetovati konvencionalnim ili standardnim tekovinama nasljeđa i stečene erudicije. Istina, Katunarić jest poeta doctus, ali bitno otvoren izazovima trenutka, neravnodušan prema ljudima koje susreće i znatiželjan za iskustva koja ga tek očekuju.

U ovom sažetom pregledu njegova već trodesetljetnoga poetskog nastojanja i stvaralačke realizacije pratimo jedan opus koji zauzima vrlo određeno mjesto u novijem hrvatskom pjesništvu, ništa pritom dugujući trendovskim usmjerenjima ili pak grupnim poetikama.

Tonko Maroević




Blagdan sjena i sunca…

Dva-tri puta, u isto doba dana,
po pasjoj vrućini, priljubio si se
uz sjene stabala da spasiš se od sunca.
Oženio si četvrtu, zapravo petu sjenu drvoreda,
a šesta se udala za tebe.
Bilo je to tvoje sedmo vjenčanje,
a Kronos bijaše kum između
sjene i sunca.
Otišao je u goru i donio granje divlje masline,
palmino lišće i drveće tamarisa, za blagdan obitelji.
I bila je velika radost, vjenčanje u ljeto,
slavili smo guste i kao čipkom ispletene sjene,
da sunce ne žari pustinjom naših života
da nam srca sačuvaju malo svježine
za ljubav koja dolazi iznenada.


i došla je iznenada... dogodio se susret... @luki 2 i mi... veseli... a onda smo slavili ljepotu poezije i susreta... svjesni sutra će nas probuditi majsko jutro... ljepota majskih ruža...








evo još fotki...




Marijan Grakalić





Marijaan Buklijaš




Zdravko Zima..



Dražen Katunarić




Zdenko Jelčić Katunarićev prijatelj iz mladosti




eto i mene na slavlju poezije i susreta...

bila je to još jednaa divna, nezaboravna večer... večer na obodu mjeseca poezije vlati trava i ruža... !!!

Oznake: dražen katunarić znakovi sjena, poetska večer

- 12:00 - Komentari (17) - Isprintaj - #

0

Pokret počinje u glavi, a ne u mišićima

  • manu propria kineziterapija je koncept izrastao iz moje misaone slike o univerzum misaono-osjetilno- osjećajnog u meni i postao moja misaona slika o "savršenoj" kineziterapiji. U mojoj ideokinetčkoj slici kineziterapeut služeći se svojim teoretskim znanjem i svojim radnim iskustvom svojeručno pronalazi, dijagnosticira i obrađuje funkcionalne promjene pacijentovog sustava za pokretanje, učeći ga četverodimenzionalnom samopoimanju, četverodimenzionalnoj samostabilizaciji da bi ga kasnije usmjerio u četverodimenzionalu samomobilizaciju.

Linkovi

svaki posjet me veseli




  • Ihre Partner für einen schönen Carport Gewa.de !