Dinajina svijest o pokretu

četvrtak, 29.10.2009.

Poezija vode

Ispričat ću ti jednu davnu priču
u tom će mi pomoći moja muza
kol'ko se može kad se nekog voli
i čudna kako je poezija suza.

Niz tvoje lice sada teku rijeke
za nećim dragim što bez traga ode
a oči boje meda kriju lijepu tugu
i neku čudnu poeziju vode

Od mene samo sjećanje ti osta
i jedna rijeka za ljubavi što vapi
i nešto malo izmrvljena bola
i čudna, ćudna poezija kapi.

Dlanovi neba padaju sve niže
i mrtva ljubav u osvit novog dana
a sve su, sve su jači zagrljaji kiše
i stara pjesma starih oceana

Da ja sam umro i više me nema
na mome grobu tek trubadur piše
u tvojoj kosi tuga vjetra spava
i čudna, čudna poezija kiše.



Kada naš izmišljaj oživi u izmišljaju izmišljaja tada uistinu znamo da smo to mi. Maštarije su najljepši dio postojanja, to je onoj predivni svijet u kojem smijemo i možemo i trebamo biti samo mi, mi bez prošlosti u imaginaciji, u tim trenutcima, dohvatljive sreće.

PD Ouspensky piše: "Maštarenje je nešto što je potpuno suprotno od ‘korisnih’ mentalnih aktivnosti. Opservacija dejstva zamišljanja i maštarenja čini jedan važan dio samo-proučavanja."

A Gaston Bachelard, u svojoj knjizi "Voda i snovi" odabira četiri elementa: vatru, vodu, zemlju i zrak, da bi što bolje protumačio nastajanje i postojanje poetskih slika.
Grci, koji su prethodili Sokratu, su u tim elementima vidjeli prapočela, a Bachelard je služeći se njima napisao metodološki kontekst za vlastito istraživanje poetike. Nadahnuto ih je imenovao "hormonima imaginacije". U svojoj knjizi je svakom elementu posvetio barem po jednu studiju.

U Borgesovim "izmišljajima" se susrećemo sa krhkom tvari tlapnje, ljepotom poetskog izraza i vrtoglavom zbiljom. On je sjedinjujući izmišljaje svojim djelom podigao verbalni spomenik životu, spomenik koji je trajniji od mjedi.

Naslov gornje pjesme, "Poezija vode" je već davno bio za mene izazov za razmišljanje o VODI, tom čudesnom elementu koji život znači.

Voda osjeća, ona čuje, možda vidi, ali sigurno pamti informacije tvrdi nam današnja znanost i tu tvrdnju potvrđuje prikazivanjem zvučnih filmova u kojima kristali vode pri mjenjaju melodija, mjenjaju svoj oblik.

Poslušajmo devetu simfoniju i zamislimo si ples kristala pri kojem treperave zvjezdice postaju devetokraki kristali.

Kako voda zna da je ovo bila 9. simfonija?

Voda oživljava, voda hrani, voda liječi, voda sjedinjuje nebo i zemlju, voda je život u životu. Iz mora odpleše do neba i tka oblake, a onda se kao suze neba vraća u rijeke i jezera, vraća se na zemlju biljkama cvijeću i čovjeku, a onda napuštajući čovjeka odlazi u rijeku, more, oblake. Voda svojim vječnim preobražavanjem i mjenjanjem oblika zatvara krug svog i čovjekovog postojanja.

Dok živi u čovjeku, voda očito živi s čovjekom, sudjeluje u njegovoj svakodnevici, živi njegova raspoloženja, proživljava njegove osjećaje.

Dakle prihvatimo vodu kao živo biće, neka ona bude Voda koja razumije, osjeća, pamti.

Kada se ponovo vrati u prirodu, voda nastavlja proces autopoiese, proces dinamičke samoorganizacije svog postojanja i sjedinjujući se sa drugim molekulama vode i širi i izmejnjuje informacije zapamćene u vremenu kada je bila u čovjeku.

Ovo je moje slobodno razmišljanje o znanstvenoj teoriji nazvanoj memorija vode. Tako ja sebi objašnjavam kako voda pamti tonove i kako voda osjeća i čuje razliku između ritma 7 ili 9- tu Bethovenov- u . simfoniju, prepozna ih i plešući svoj vječni ples oblikuje sedmero ili devetokraki kristal.



Slap ljubavi

U dječjim i mladalačim snovima, potaknuta Cesarićevom poezijom, njegovom pjesmom "Slap", napisah ovaj pjesmuljak o ljubavi........Smije li se krasti ritam srca stvarnih pjesnika????????? ....
"Ukrala" sam ideju pjesnika da izrazim svoj osjećaj.....krađa u poeziji je moguća, ali moramo uvijek navesti izvor iz kojega se napajamo da bi naši pjesmuljci dobili ozračja naše duše..... oni koji kradu, a ne priznaju da kradu, su kradljivci tuđih snova, a to je najtužnije svojstvo ljudskoga uma.........:-)))

Iz morske pjene i sedefa iznjedrena
u bisere pretvorena,
ljubav ta božanska niska
prosu slap ljepote
svjetlucave kapljice sreće,
božansih ruku djelo,
te slavljene, oslikane i opjevane
ljepotice ljudske dobrote.

U daljini vječnoj, utopljen u nebeske skute
mjesec taj pustolov noći s
perlama se igra i ljestvama svetim,
slijedi tajnovite rute
i možda nesluteći prelazi
drevne Jakobove pute.
U beskaju vječnom, u plavetnilu snova,
u bisernom dvorcu eonima znana,
milenijima okrunjena,
zvijezdana i sjajna ljubav svojom moći
bisreni slap poklanja putnicima noći.

Biserna niska,
iz sedefa ljepote u ljepotu iznjedrena,
početkom svojim dodiruje kraj,
ouroboros, simbol sjedinjenja,
čeka na osjećaje snene
da sunčana joj otvori vrata za sve one duše
i sva srca ona u kojima sjećanja ne postoje.
Nebeska rijeka, čudesni slap snova,
niska pjesnikove duše,
bljesak jedan u čudo slijeva
iz kojeg uistinu izrasta iskri slap,
a
u ljepoti božjega oka opijena uživa
ponajmanja, samosvjesna,
ljudska oživjela kap.

Biserni je dvorac, univerzum svijesti.
perle se u nisku slažu redom
na tom Jakobovom putu
će se putnici na ljestvama sresti
i
sve će se događati božanskim slijedom.
Iz morske pjene i sedefa iznjedrena ljubav,
biserna kap božje ljepote
postade znak ljudske dobrote.


Dok slušamo neku nama dragu melodiju mi budimo, možda u ovom trenu uspavane, kristaliće vode u sebi. Vltava ta čudesna voda sjedinjena u predivne, nezaboravne tonove vječne melodije budi u meni ljepotu postojanja. Voda u meni pleše, trepereći se sjedinjenjuje kapljicama rijeke i ja osjećam kako postaje homeoterapeut za cijelo moje tijelo.

Voda, koju nosimo u sebi, tako postaje lijek koji sami svojim sudjelovanjem u poeziji vode stvaramo i sjedinjujemo se svaki sa svojom poezijom života kojom potvrđujemo sebi i drugima svoju istinu o životu.

- 08:15 - Komentari (1) - Isprintaj - #

srijeda, 28.10.2009.

Vječni zagrljaj Apolona i Dafne

Personifikacija zore, Dafne, se pretvara u grm, trenutak prije nego je uhvati bog Sunca. Barokni umjetnik je želio ovim djelom dočarati kretanje, osmisliti ljepotu ljudskog tijela u pokretu.
Bernini je unio dinamiku i dao skulpturi ritam svog doživljaja, budeći u nama sinesteziju.
Kao promatrač skulpture, vizuelnim osjetilom doživljavam miris zore i grma, zelena boja lovora se mješa s nijansama ružičaste boje mladog tijela djevojke u bijegu. U meni se rađa uzbuđenje i pričinja mi se da sama sudjelujem u toj ljubavnoj igri.


Bez obzira na mitologiju, ova sklupltura je nešto najljepše što sam ikada vidjela. Doživjeh je u Galleria Borghese, u Rimu. Prozirni mramor, to je nešto što fotografija ne može dočarati. Kao ni ljubav. Dok ljubav ne pustane dio nas samih, energija koja od nas čini prozirnim mramorom i
na vjetru trepravim lovorom.


Dafne, ta nimfa snena, ljepotom odjevena
Apolonov zanos u njoj snagu izgrađuje
srca dva ljubavlju prestrašena
dok lovorov se grm radosno naslađuje.

Treperava haljina zelenog lovora
žena nježno nestaje u beskrajnom moru
bježi od dodira tog nebeskog stvora
tek uranjajući u svjedoćanstva zoru.

zelenkaste listove prosipa po njoj
zora joj nudi snagu treptavoga bića
Dafne se pretvara u lovoriku nijemu
koja bježeći od ljubavi o ljubavi priča.

Ljubila je tajno u božanskoj sjeni
njegovana snagom svjetlosti snažne
nadala se da će dodir njezin sneni
apolonu pokazati njene usne vlažne.

Sakrivala je lice, brisala je suzu
božjom voljom postajala granje
zorom zaiskreno treptavo u nizu
nadajući se snazi svjetlosti danje.


Ovu pjesmicu sam napisala pred dvadesetak godina, poslije posjete Rimu i galeriji. Bila sam još uvijek pod dojmom čudesne skulpture i pokušah osjećaj pretvoriti u nespretnu rimu. Ovu pjesmicu sam već davno objavila u sklopu moje studije o umijeću svakodnevnog pokreta iako mislim da je pomalo neugledna. Ali ne želim mijenjati drevna djela, ona svijedoće moje tadašnje neznanje o ljepoti poezije. Objavila sam je 05. 06. 2008- e godine na mom blogu Odmor za umorna srca u sklopu teksta Balada tijelu i pokretu. Ova pjesmica, kao i mnoge druge se provlači kroz mnoge koje tekstove, nekad ka rečenica, nekad kao naslućena misao, a nekada kao personifizirana svijest o pokretu.

Zašto je danas objavljujem?

Uvijek naglašavam i ukazujem na majstore od kojih sam učila, to činim kada pišem prozu, kada pišem studije o umijeću svakodnevnog pokreta ili kada pokušavam napisati pjesmu. Sve moje pjesme su izrasle na temeljima drevnih pjesnika, onih čudaka koji su nam ucrtali put ka umijeću poezije.

Nedavno sam optužena od strane jedne blogerice da joj kradem stih, prognana sam sa jednog portala jer sam se pokušala obraniti od te klevete, a danas pročitah moju davnu pjesmu na istom portalu, objavljenu od iste blogerice, samo ogrnutu novim ruhom. Umjesto u drevnu antiku, autorica je ljubav smjestila u šumu.

Moram priznati da mi to godi, jer dokazuje da su moji učitelji uistinu bili pravi, jer je ova drevna pjesma, možda nesvjesno pročitana, ostavila traga u autorici ove nove pjesme.

Čudesno je saznanje da ideja neke pjesme budi u drugima nove ideje, da slijede nit koju sam tek slučajno ostavila u virtualnom svijetu.

Velika gala predstava 04. 07. 2007.

- 14:51 - Komentari (0) - Isprintaj - #

0

Pokret počinje u glavi, a ne u mišićima

  • manu propria kineziterapija je koncept izrastao iz moje misaone slike o univerzum misaono-osjetilno- osjećajnog u meni i postao moja misaona slika o "savršenoj" kineziterapiji. U mojoj ideokinetčkoj slici kineziterapeut služeći se svojim teoretskim znanjem i svojim radnim iskustvom svojeručno pronalazi, dijagnosticira i obrađuje funkcionalne promjene pacijentovog sustava za pokretanje, učeći ga četverodimenzionalnom samopoimanju, četverodimenzionalnoj samostabilizaciji da bi ga kasnije usmjerio u četverodimenzionalu samomobilizaciju.

Linkovi

svaki posjet me veseli




  • Ihre Partner für einen schönen Carport Gewa.de !