Dinajina svijest o pokretu

utorak, 15.09.2009.

Ljubav, sinestezija i trenutak spoznaje.

Sinestezija je sposobnost da jedno nepodraženo osjetilo primi podražaj upućen drugom, npr. pri slušanju glazbe vidjeti boje u svim nijansama, gledajući boje doživljavati melodiju u svim njenim tonovima ili mirisati napisane riječi.
Iako je sinestezija, kao pojava poznata stoljećima, tek se u zadnje vrijeme pokušava i znanstveno protumačiti.
U beskraju mogućnosti djelovanja mozga su otkriveni putevi po kojima nastaju misaone slike. Zaključeno je da bi te poprečne veze među ćelijama mozga mogle biti izvorišta sinestezije i kreativnosti.
Jedan sinestetičar vidi crno napisane brojeve uvijek u duginim bojama, drugi vidi uvijek plavo kada čuje zvuke klavira, a treći dodirujući mljeveno meso osjeća gorčinu u ustima.
Nadareni sinesteitičari govore onako kako vide svojim unutarnjim očima

“San se hvata zelenih brda i bujnih vinograda po kojima ruji rumeno grožđe kao plamen, bijelo gori kao ćilibar, a modro se crni kao tisuć stisnutih bregunica ispod jesenjeg lišća koje se napilo krvi sunčane"

Drugi su nesigurni u opisivanju svog osjećaja.

"Da, ja vidim dugine boje iako znam da su brojevi crni."

Za lakše razumjevanje nastajanja umjeća svakodnevnog pokreta predočavam misaonu sliku ljubavi, kako ju je izrazio Prevert, pa je onda sinestezijom zvukova, mirisa i dodira živim punim osjećajem.

Ta ljubav
lijepa kao dan
i ružna kao vrijeme


Pitam se, koji me to zvukovi, koje slike vode do iskonskih nagona, slobode, intuicije, snage.

Ta ljubav
tvrdoglava kao magarica
živa kao želja
okrutna kao sjećanje


Pitam se od kuda kreće pokret ruke, kada majka briše znoj sa čela bolesnog djeteta, a od kuda, pokret zaljubljene žene kada miluje lice muža, kad udara u napadu, kad se brani.

glupa kao kajanje
nježna kao uspomena
hladna kao mramor
lijepa kao što su dani ljepi


Vidim ružičasti zvuk željene rečenice, zapamćenim mirisom njegova tijela osjećam toplinu zagrljaja, plešući okus njegovih usana, srebrom mjesečine ljepotu poljupca.
To je stanje dionizijske opijenosti. Ljubav je nagon i ja u toj opijenosti gluha poput tetrijeba plešem ples ždrala, uz tonove simfonije svemira smaragdnih boja.

Ona nas gleda smješeći se
govori ne govoreći ništa
Ja je slušam drhteći
i vičem


U zanosu trenutka, u kojem ljubav vlada mojim tijelom, pokret čak i onaj najprozaičniji postaje umjeće.

Ta ljubav tako stvarna
Ta ljubav tako divna.................


Ljubav postaje pokret u kojem se zrcale moje najintimnije misli.
U pokretu vidim misli i želje, vidim vrijeme i osjećam tijelo. Taj novi osjećaj me ispunja bogatstvom i snagom. U mirisu pokreta prepoznajem sklad njegovih oblika i ljepotu dana u kojem se budim.

Ta ljubav vrebana
jer smo je vrebali


Ljubav- progonjena, ranjavana, gažena, poricana, zaboravljena
jer smo je progonili, ranjavali, gazili, poricali, zaboravljali...........
U tom stanju punom ljepote prepoznajem strah, strast, odlučnost, sreću, zrelu samoosjećanost i spoznajem trenutak u kojem trajem.

Mi zaljubljeni
imamo samo tebe


Obično u trenucima potpune sreće, vidimo najljepše misaone slike u životu i one traju, postaju bajke, djeluju kao pročišćenje, potpuno predavanje intuitivnom. U tom izobilju ljepote osmišljavam pokret i njime pričam bajke. Tu me zvukovi dodiruju, a boje davnih doživljaja mirišu snom i ja čujem ljubav i vidim trenutak, vidim tog dobročudnog boga, da tada uistinu vidim, čujem mirišem i kušam tu čudesnu dimenziju postojanja i živim u njoj, živim svoje prostor- vrijeme.

Moj pokret je svojom jednostavnošću postao sinestezija boje, zvuka, mirisa i slike. Pokret, to sam ja u ružičastom svijetu sreće. Moje tijelo je materijal koji, slično skulptoru koji upotrebljava dlijeto, ja klešem pokretom. Ono mijenja oblik, sljubljuje s prostorom i pokretom oblikuje njega i sebe, postaje vidljivi znak ritma mojih unutarnjuh zvukova i misaonih slika nastalih mirisima i dodirima koje sam godinama pamtila.

- 07:07 - Komentari (2) - Isprintaj - #

srijeda, 09.09.2009.

Trenutak jednog umjetnika.

Umjetnici pokreta su prepoznatljivi po svojoj težnji ka stvaranju svijeta koji izrasta iz uvijek novih iskustava. Taj iskustveni svijet iz kojeg se rađa pokret plesača, antropološki sažeto, pronalazi svoja dva polazišta u osjećajima za pokret i zvuk, a tek spajajući te dvije točke u univerzumu svoga uma, u umjetniku se rađa ritam, pomoću kojega on pokretom ostvaruje svoj estetski oblik prostora i pretvara ga u superprostor svog trenutka.

Koreograf crta svoje misaone slike i na papiru nastaju kružnice, zakrivljeni trouglovi, kubusi, tetraederi, poliaederi, a plesač, nošen zvukovima melodije, pleše to nacrtano i dočarava nam višeprotežnost svoga utjelovljenog uma.

Te slike koje gledamo na pozornici doista imaju perspektivu i prisjećaju nas na renesansnu umjetnost. Promatrajući tijelo plesača, ono nam odaje svu svoju ljepotu, sve svoje proporcije i sklad.

Pokret plesača si nesmijemo zamisliti kao nešto apstraktno, jer mišićima impuls za njegov početak šalje mozak. Plesač se pokreće uz tonove glazbe, pa iako zvuk dolazi izvana, njegov mozak ga čuje i spaja s unutarnjim zvukovima koje mi svjesno ne čujemo, ali nošen svojim talentom plesač te zvukove čuje svojim unutarnjim ušima. Mi nažalost još uvijek vjreujemo da taj netko postoji samo u drugome i mi se divimo tom netkom u drugome. Vjerujte mi i naš mozak u svakom slučaju čuje više od nas i u svakome od nas spava zatomljen talenat plesača.

Da bi osluhnuli, ono što naš mozak čuje, potrebna nam je vještina spoznavanja svog ritma koji se onda sljubljuje s ritmom zvuka koji čujemo.

Unutarnji i vanjski zvukovi potiču mozak na djelovanje i on organizira potrebnu količinu energije kojom proizvodi impulse za ritam. Svjesno spoznatim ritmom mi sami onda ostvarujemo preduvjete za kreiranje uvijek novih oblika pokreta i načina kretanja. U obliku i trajanju pokreta se odražava energija koja ga stvara, pa tako tonovi zvuka izraženi ritmom prelaze u energiju kretanja i postaju plesni koraci.

Da i ja sam nekada davno tog nekoda tražila u drugome, a onda zahvaljujući pročitanom i naučenom povjerovah u znanost i potražih tog nekoga u sebi.

Kada se pri obavljanju svakodnevnih poslova stavim u mislima u poziciju umjetnika, kreatora kazališnog, baletnog i plesnog pokreta, osjećam svaki pokret kao novo iskustvo slušanja i gledanja svijeta i onda ga pretvaram u moje umjetničko djelo i posao koji obavljam postaje moj umjetnički čin. Ja sama postajem pokret i na koncu moj pokret postaje umijeće mog izražavanja o meni samoj drugima.

Ta interakcija je uvijek dvosmjerna, jer kada umjetnik propitujući sebe samoga osjeti pokret i svoju pokretljivost u apstraktnom smislu, on je uistinu osjetio sam početak pokreta, a onda doista ovisi o samoosjećajnosti svakog umjetnika što će učiniti s toplinom, prazninom i slobodom te "odskočne daske" koja mu se u tom trenu našla pri ruci. Spoznavši posredstvom tonova zvuka, koji dolaze iz vana, osnovni ritam u sebi umjetnik postaje lik koji u tom trenu igra i mi promatrajući njegov ples razumijemo govor njegova tijela.

Stvorite si u misaonu sliku jednog umjetnika plesa kojem ste se nekada, gledajući da na daskama, sigurno divili. Postanite samo za trenutak on i pokušajte u potaji svoje dnevne sobe odigrati jednu scenu iz svog života. Pustite na kasetofonu melodiju koja vam je draga i osjetit ćete ritam u sebi, tada izvodite pokrete tim ritmom, pišite na računalu, peglajte, perite prozore, brište prašinu ili jednostavno sjedite osjećajući taj ritam u sebi.

Ja sam studirajući povijest modernog plesa pronašla za sebe lik u plesačici Isadore Duncan. Ona je u svojoj kratkoj karijeri pretvorila svoj pokret u osjetilno osjećajni izražaj. Izmjeničnom igrom između čvrstine prizemljenja i suptilnosti govora tijelom ona je svojim pokretima stvarala grčke statue i freske velikih renesansnih majstora slikarstva.

Snaga njenog izraza pokretom je proizlazila upravo iz njene povezanosti s prirodom u kojoj je rado plesala. Spojivši u sebi dva antička božanstva Apolona i Dionizija, ona je u suzdržanosti svoga bića plesala dionizijski zanos svojih osjećaja.

Kada u svojoj dnevnoj sobi pokušavam napraviti veliko spremanje, tada uistinu slijedim Isadorine misli i njeno objašnjavanje doživljaja pokreta. Ona me tada poziva u meni još neotkrivenu dimenziju mog postojanja i ja ulazim u svijet misaonih slika. Izvor i ušće pokreta je u samom pokretu koji se onda ulijeva u rijeku mog gibanja dnevnom sobom.

Tada postajem, meni najdraža boginja iz vremena nastajanja mitova, boginja lova i mjeseca, Diana. Stvarajući si misaonu sliku boginje na konju, zamišljam da me beskrajem nose nebeski vranac, krilati Pegaz i ja se sljubljujem s pokretima te prekrasne životinje i osjećam kako se moj ritam sljubljuje s njenim.

Stabilizirana zdjelica omogućuje mojim nogama treperavi pokret i ja jezdim prostorom. Pokreti mojih ruku, slični napinjaju luka i strijele, polaze iz stabilnih ramenih zglobova i sve što s njima tada obavljam odvija se ritmom mojih misli i moga tijela. Iznad stabilizirane kralježnice, lebdi moja glava i ja očima slijedim plijen, zamazane prozore, mrlje na podu ili prašinu na zadnjem regalu police za knjige. Izvodeći svjesno te pokrete ja osjećam prostor koji njima omeđujem i on na koncu uistinu postaje zakrivljen kao kružnica puna harmonije.

Mislim da bi za svakoga od nas bilo zanimljivo do kraja proanalizirati na koji su način umjetnici plesa razbijali klišee, otvarali nove mogućnosti eksperimentiranja, dodirujući se misaono pokreta poznatih misterija i gozbi u antičkom svijetu, ritualnim obredima egipatskog ili srednjovjekovnog bogoštovanja, letačkih pokušaja Leonarda da Vincija i svih onih barokno pretjeranih oblikovanja tijela u pokretu.

Tada bi spoznali da su umjetnici na razne načine doživljavali pokret, gestu i ples, te da su na ovaj ili onaj način, u određenom trenutku života, često iste te pokrete koristili kao medij svog izražavanja i u svakodnevnom životu. Zašto mi to isto nebi pokušali.

Uvjetovana trendom kolektivna kinetička svijest nastaje u vremenu i prostoru življenja, ali ona, kao svijest o svemu drugome, uvijek vuče korijene iz početaka svog nastajanja.

Samorazvojem tempa života dolazilo je do paralelnog razvoja pojedinih stilova kretanja, na početku su to bili ritualni plesovi primitivnih naroda, folklor, klasični balet, društveni plesovi, suvremeni balet, ritmika, umjetnička gimnastika i stilski definirane koreografije.

U cijelom tom razvoju je uvijek dolazilo i do vječnog vraćanja početku, analizi ljudskog pokreta svodeći ga na inicirajući impuls, na onaj prapokret svemira. Oni čudesni nebeski vranci su u nama, bog sretnog trentka, Kaoros stavlja u svakom treptaju našega oka naše biće na vagu i pokušava tijelo i dušu uskladiti u svijesnu spoznaju našeg postojanja.

Mi, generacija koja živi u dva milenija, doživljavamo renesansu naše misli i polako spoznajemo da njome sudjelujemo u održanju i širenju univerzuma.

Misao je jedina energija koja ja se širi brže od svjetlosti, pomnožimo njenu brzinu s masom naših misaonih slika i stvorit ćemo energiju za umijeće pokreta i umijeće našeg življenja.

Brzinu naših misli zamišljam kao one čudesne nebeske vrance koji jezde beskrajem univerzuma, i ona je mjerljiva samo u nano sekundama koje su za nas nespoznatljive, ali mi spoznajemo misao i možemo ju ubrzavati i usmjeravati.

Misaona slik neka bude masa te čudesne nebeske kočije, a naše misli neka budu ubzanje koje možemo tada prissjećajući se pri tome Einsteinove formule o energiji međusobno pomnožiti i dignuti na kvadrat.

Ako vam je slika Pegaza daleka i ne prihvatljiva, ako vam se to čini neuvjerljivo, zamislite vašu trepreavu misao kao ples sunca i mjeseca, kao treperenje Venere kada se bez srama na noćnom nebu pred mjesecom presvlači i postaje Danica. Možete misao pretvoriti i u sliku ljubavnog plesa ždrala ili tetrijeba, samo neka misaona slika postane slika nečega što volite.

Istinski pjesnici, poete čijom poezijom sam se u mladosti hranila i još uvijek se njome oduševljavam su iz svog unutarnjeg ritma stvarali stih i svoje osjećaje, svoje misaone slike pretvarali u poeziju. Pjesnici to uvijek čine, pa pokušajte i vi napisati pjesmicu vašoj misli, nazovite je imenom koje u vama budi ljepotu i lakoću postojanja.

Što su ljepše i uvjerljivije naše misaone slike o mislima, osjećajima, tijelu i pokretu i što smo sposobniji svojom voljom i željom te slike pretvarati u pokret stvaramo uvijek veću količinu energije iz koje proizlazi naše umijeće življenja u svakodnevici.

- 08:54 - Komentari (1) - Isprintaj - #

nedjelja, 06.09.2009.

Osjećanje osjećaja

Einstein je usvojoj autobiografiji napisao da je u vremenu rada na teoriji relativiteta neprestano bio vođen "nečim" što nemože objasniti drugačije nego riječima, bezimeni osjećaj "nečega" što se u njemu nagomilavalo.

To "nešto" je uplitalo u njega uvijek novi osjećaj koji ga je nosio ka "nečem" opet novome, a to "nešto " ,za njega nepoznato, danas nazivamo "osjećanje osjećaja".

Jasno je da bez znanja o matematici i fizici Einstein ne bi bio u mogućnosti pretvoriti to "osjećanje osjećaja " u elegantnu teoriju koja je promjenila svijet.

Sjedinjenjem misaonog i emocionalnog uma preobražavamo energiju misli u pravi istinski osjećaj, u umjetničko djelo ili znanstveni uzorak, u mudrost tijela ili umjeće pokreta.

Svatko od nas je u stanju spoznati razliku dobrog i lošeg osjećaja koji se u tijelu budi, ali mi u svakodnevnom životu ne razmišljamo o tijelu nego o sebi. Uvjereni da samo misaono spoznajemo situaciju ne obraćamo pažnju na protudjelovanja koja se u tim trenutcima događaju u tijelu. Mi tijelo jednostavno upotrebljavamo kao sredstvo uživanja ili odbijanja.

Činjenica je da naše tijelo reagira na ono što mi mislimo, ali često nismo svjesni da tijelo bez obzira na našu misaonu notu osjeća i naše duševno stanje.
Taj osjećaj se često objašnjava kao "ono" podsvjesno u nama. Kada tijelom počnemo osjećati tijelo, osjećanje osjećaja postaje svjesno i prisutno u nama. Postaje nam jasno da postoji netko u očima njegovim,
netko nevidljiv očima našim. Tada osjećamo da je taj netko lepršav i zlatan, od ljepote satkan, čuvar naših snova, našeg života sjena, srca našeg sjeta.

Ako i nastaje iz arhetipova naših prijašnjih stanja, to novo stanje je istina trenutka u kojem ga spoznajemo.

To novo stanje postaje straža naših misli, straža koja tužne misli poput pčela roji, postaje vitez osjećaja naših, vitez koji sretne osjećaje kao leptirće broji.

Ponekad takvom osjećaju dajemo misteriozna imena kao intuicija, instikt ili poimanje, ali rijetko pri tome obraćamo pažnju na govor tijela. Dijalog tijelo- mozak je uvijek prisutan u nama no da bi ga mogli koristiti trebali bi ga naučiti slušati.

Sredstvo za ostvarenje tog cilja je tijelo kojem smo vratili izgubljenu inteligenciju, a spoznaja se odvija u univerzumu našeg utjelovljenog uma.

"Osjećanje osjećaja" nije u nama i ne čeka na našu spoznaju, nego nastaje i traje misaonim procesom. Proces svjesne spoznaje "osjećanja osjećaja" nas ponekad vraća u prošlost ili osvješćuje u nama novi osjećaj kojeg možemo spoznati samo misleći o njemu. Često na vratima srca nevidljiv stojii šapuće o sreći o onome što osjećati nismo smijeli, ili možda nismo htjeli. Sokol našeg vida što duševnoj tami odoru skida i
srcem hrani, ljubav našu brani.

"Osjećanje osjećaja" je jasnoća nečeg što u nama traje, nešto što stvarno postoji, nešto što u nama živi svojim životom, čemu se možemo direktno obratiti, to je proces koji se, zahvaljujući našem egoistčnom umu, odvija spoznajom samoosjetilnost i samoosjećajnosti i prelazi u samorazumjevanje tijela. Spoznavajući tijelo, u našoj glavi nastaju misaone slike o njemu, pa tada osjećamo da se to "nešto" nalazi u tijelu, da već posjeduje i uvijek iznova stvara svoj prostor.

U tom novo spoznatom prostoru je "osjećaj osjećaja" za nas, spoznatljiv i odredljiv.
Sebi i tijelu za ljubav trebali bi te bezimene osjećaje misaono obuhvatiti, dodirnuti, slušati, kušati, udahnuti i istovremeno koristeći se zaboravljenim metaforama, izraslim iz materinjeg jezika, stvarati svoj emocionalni jezik.

Tek tada ćemo osjetiti koliko je naše osobne energije komprimirano u tome "nečemu" čemu nismo znali ime i koje nismo osjetili, vidjeli, čuli niti svjesno spoznavali.

Vještinom tumačenja sebe samoga sebi samome mi ulazimo u čudesni svijet istine o svom postojanju. Naše tijelo je onda stvarno cjelina koja je je više od zbroja njegovih djelova.

Misaona slika "osjećanja osjećaja" u tijelu

Ovo je slika o "osjećanju osjećaja" u tijelu i jedino je mogu opisati služeći se i ponavljajući riječ osjećaj.

Zamišljam da stojim, s malo rastavljenim stopalima, na vrhu svijeta. Oko mene su ljudi koji me promatraju. Osjećam da je moje tijelo puno više od materije koja ispunjava prostor u ovom djeliću vremena, ono je više od onoga što vide njihovi znatiželjni pogledi.

Promatram njih i njihove pokrete kao što promatram statue u alejama moga sna, a istovremeno ne gledajući sebe osjećam laganu savijenost mojih koljena, osjećam kako mišićima okovani kukovi učvršćuju zdjelicu i kralježnicu i opuštenost ruku koje vise na postojanom ramenom pojasu iznad kojeg savitljivi vrat omogućava glavi slobodan pokret. Glava lebdi, a vrtlog novonastalog osjećaja sljubljuje moje tijelo s energijom mog utjeljovnjenog uma.

Osjećam život u tijelu i znam da je to ono što znatiželjne oči mojih promatrača ne vide.
"Osjećanje osjećaja" života u tijelu potiče nove misli. Njima slijedim zlatni rez u sebi, tražeći njegovu zadnju točku ulazim u prostor zdjelice i osjećam kako se iz jezgre jednog atoma oslobađa moja životna energija. To je točka u kojoj osjećam dinamiku moje unutarnje ravnoteže i sjedinjujem se s njom. Pokušavam podići desnu nogu. Tijelo se buni gubeći ravnotežu, gubi postojanost i podiže ruke koje počinju treperiti slično krilima ptice. Da ne bi palo ono, težeći koraku, ispruža podignutu nogu prema zemlji, okrećući se u pravcu pokreta noge. Osjećam kako se i točka težišta pomiče noseći tijelo sa sobom u korak. Oba stopala su na zemlji. Držanje tijela se ponovo učvršćuje. Osjećam postojanost zdjelice iz koje izrasta dinamička spirala na čijem vrhu osjećam misao koja me spaja sa univerzumom. Ruke se spuštaju ka tijelu. Glava slobodna u svom postojanju lebdi iznad ramena, a moje oči još uvijek promatraju ljude oko mene. Ostajem par trenutaka u tom položaju osjećajući osjećaj spokojstva u tijelu. Isti pokušaj s lijevom nogom. Korak za korakom i tijelom se polako širi novo osjećanje osjećaja. Ono je, sigurno u mojoj namjeri, prihvatilo titraje moga ritma. Ubrzavam tempo, tražim puteve s vrha svijeta prema dolje i vraćam se ponovo na vrh. Stojim, pružam ruke prema nebu, skidam zvjezde i vraćam ih. Ponovo korak, ovaj put u prazno, osjećam protudjelovanje skočnog zgloba u obrambenim pokretima njegovih ustrojstava. Taj spontani pokret me održava na nogama, ali se istovremeno proširio i cijelim tijelom.

"Osjećam osjećaj" napetosti u mišićima i to osjećanje se širi tijelom. Ono ostaje uspravno. Postajem sigurnija, jer znam da moje tijelo misli sa mnom. Koračam dalje, i osjećam kako tijelo udisajem uzima i izdisajem daje univerzumu energiju. Mišići se opuštaju. To je novo "osjećanje osjećaja" kojim spoznajem njihovu prirodnu tenziju. Zaustavljam se stavljajući stopala jedno pored drugoga pri čemu smanjujem podlogu na kojoj stojim. Osjećam vibriranje u mišićima. Zatvaram oči i gubim kontak sa prostorom oko mene i osjećam osjećaj pri gubitku unutarnje i vanjske ravnoteže.

Obuzima me osjećaj straha od novonastalog prostora u meni. Spuštam se na koljena, oči su još uvijek zatvorene, glava lebdi iznad tijela, ruke se skupljaju na prsima. Smanjivši visinu i širinu tijela smanjila sam i silu teže na njega. U tom položaju se ja i tijelo osjećamo sigurnije. Zatvorivši oči izgubila sam kontakt sa svijetom oko mene, izgubila sam osjećaj za vanjski ,ali dobila bolji osjećaj za moj unutarnji prostor. Tijelo me svojom postojanošću smiruje i budi novo "osjećanje osjećaja" u meni. Ponovo se uspravljam zatvorenih očiju. Čini mi se kao da je tijelo izgubilo težinu. Sila teže ga je prihvatila u svoje okrilje, sljubila se sa životnom energijom i one su zajedno zaoblile prostor svojim skladnim titrajima.

Kao da sam se našla na Kairusovoj vagi, moja unutarnja dinamička ravnoteža se sljubila s vanjskom, u nivrzumu misaono, osjetilno osjećajnog u meni vlada sklad vječna harmonija. Ja u središtu mog tijela, tog skladnog prostora, osjećam ugodu postojanja u njemu i ljepotu postojanja njime.

Otvaram oči, podižem ruke prema nebu i zamišljam nebeske vrance koji me u čarobnoj kočiji beskrajem nose. Jezde nebeski vranci vjetrom nošeni, osjećam vjetar oko sebe, vjetar kojem se predajem. Koračam niz vjetar, osjećam lakoću gibanja, vraćam se uz vjetar, osjećam otpor u mišićima koji stabiliziraju zglobove.

Ja i moje tijelo, viđeni očima sokola moga vida postajemo nedjeljiva cjelina, sklad postojanja, središte svijeta u kojem živimo.

Samopoimanje

- 09:08 - Komentari (1) - Isprintaj - #

0

Pokret počinje u glavi, a ne u mišićima

  • manu propria kineziterapija je koncept izrastao iz moje misaone slike o univerzum misaono-osjetilno- osjećajnog u meni i postao moja misaona slika o "savršenoj" kineziterapiji. U mojoj ideokinetčkoj slici kineziterapeut služeći se svojim teoretskim znanjem i svojim radnim iskustvom svojeručno pronalazi, dijagnosticira i obrađuje funkcionalne promjene pacijentovog sustava za pokretanje, učeći ga četverodimenzionalnom samopoimanju, četverodimenzionalnoj samostabilizaciji da bi ga kasnije usmjerio u četverodimenzionalu samomobilizaciju.

Linkovi

svaki posjet me veseli




  • Ihre Partner für einen schönen Carport Gewa.de !