TYCHE

nedjelja, 11.02.2007.

zasto se pusim - objasnjenje & prica

Prenosim jedan od svojih komentara na blogu rado mi citane blogerice, i sad mi se cini da sam prilicno zestoko raspalila, a sve zbog prilicno neduzne opaske o gledanju kusturicinog filma:

Kusturica- gadi mi se ... zao mi je, poznavatelji finesa i kvaliteta filmske rezije i stovatelji njegovog lika i djela - od samog pocetka sam tvrdila - sve je u marketingu... a on ima za sto biti vjeran staroj jugi koja ga je siroke ruke promovirala - primjer : da se netko dosjeti razmazati drek po slikarskom platnu u vise nijansi, poskropiti ga jeftinom bosanskom rakijom, platiti skupe kriticare i dati dobre novce za marketinsku kampanju, proglasiti to novim trendom u umjetnosti i necim revolucionarnim, APPPPSLOUTNOOO DRUKCIJIM i praaavim osvjezenjem na likovnoj sceni... posebnom nadarenoscu i osjecajem za prikaz BITI ZIVOTA i besperspektivnosti nase probave komparirajuci to sa misaonim procesima koji se natopljeni rakijom kao simbolom surovog zivota dogadaju u okruzenju autohtonog egzoticnog bosanskog/srpskog/planinskog/tkoznagdjeboguizanoguprimitivnog povijesnotragicarskog mentaliteta ... ah - i drek je surova zivotna cinjenica ali nam ne pada na pamet uzivati u prikazu istog - meni je slican model vezan za kusturicu - on je u svoje vrijeme progovorio drugacije na filmskom platnu u staroj jugi, tako se probio van, vani je za filmski svijet bio nesto drukcije i cista egzotika , njegove ekspresije i biranje tematskih sadrzaja, njegov lik i djelo, njegovi istupi, njegova zivotna filozofija, njegova ORIGINALNOST I POSEBNOST - oprostite, ali meni se to sve gadi - gadio mi se i prije nego li je napravio za vrijeme rata to sto je napravio... ne mogu reci da sam osim prvih revolucionarnih djela gledala nesto puno od njegovih uradaka, samo isjecke, osvrte i kritike, i uz rizik da cu dobit pokudu da sudim neutemeljeno - opet tvrdim da kusturica uopce nije dobar za iciju mentalnu higijenu... il meni osobno ne pase takav tip pervertitnog oslikavanja zivota, niti takav tip humora - nikad mi nije bilo smijesno gledati niti mr beana - bio je megapopularan, a meni se grstilo na nj jer mi je sve skupa izgledalo kao ismijavanje nesmijesnog retardiranog celjadeta u poluretardiranom humoru za neretardirane ljude

eh... sad se vi pitate zasto ja toliko mrzim Kusturicu? ma nije rijec samo o njemu, problem je u sirem kontekstu - da pojasnim :
- 1997. godine sam na ICQ upoznala mladu damu iz Japana, tad buducu hrvatsku nevistu ( sretnik je Zagorac - IT inzinjer koji je zaglavio iz poslovnih razloga u Tokiju ) koja me je pitala za recept za sarmu, strukle i jos kojesta kako bi se pokazala lijepo kad doseli - Croatia - oo da, ona je ocarana, njen Dinko, Samobor, sarma, Dubrovnik, Kusturica, war..
- daleke 1998 godine sam bila u Norveskoj. Ljudi koje sam upoznala kad su culi da sam iz Hrvatske, reakcija je bila: aa Suker, Dubrovnik, Kusturica, war...
- 1999. na Napsteru pricam sa gospodom iz Renoa, Nevada s kojom se jos dopisujem, umirovljena profesorica engleskog porijeklom iz Italije, odakle su preselili dok je bila mala beba... Je, taj Kusturica je nekako jako zivopisan ali ona ne misli iz kontakata sa mnom da mi bas tako zivimo, to je i rekla svojoj kceri koja je udana u Belgiji, rekla joj je isto da bi trebala ipak ici na ljetovanje u Makarsku kao sto je planirano... ili ?
- 2001. godine sestra mog supruga kod prvog upoznavanja telefonom - aaah Croatia je predivna, Dubrovnik, Visnjic, war, gledala je neki nas film o nekom bracnom paru koji nije znao da je rat gotov, neki Kusturica...
- 2002. moj gospodin prvi put ugoscen na Uskrsno jutro kod mojih roditelja, dobio posvecene hrane iz crkve - malo sunkice, kuhanog jajeta i komad kuglofa... pricao poslije tog vikenda kolegi s posla koji je amer rodom sa Havaja kako je jeo pravi unique Dalmatian ham - jeo je zapravo dalmatinski prsut koji je stari dobio od rodbine na poklon - ovaj mu na to veli razrogacenih ociju - I TI SI TO JEO????!!!!!!!!!!!!! pa kako si mogao???/!!!!!!! moj suprug veli - pa super je bilo, sto ne bih jeo? A gospodin Boni ce na to - JA NIKAD NE BIH MOGAO JESTI PSECE MESO !!!!!!!! Ne treba niti napominjati da je Boni tad bio na stanu kod bosanske obitelji koja je intelektualna pa ima Kusturicu s prijevodom na engleski ... mom suprugu posudio video kasetu da je pogledamo, pa na kraju nismo...
- 2003. godine u Engleskoj, decko bivse supruge mog gospodina supruga je bio jako prijazan, elem, kad smo se upoznali rece - aaa... Croatia, Dubrovnik, my mum had honey moon at Plitvice, Kusturica, war...
- 2004. u Texasu, zubar mog gospodina supruga, umirovljeni casnik americke vojske koji je nekad bio stacioniran u Grckoj i koji sad ima vlastitu kliniku i jato prelijepih kao kloniranih plavokosih plavookih zubarica i sestara, dok je kinjio mog zakonitog u stolici a ja sjedila pored rece - Croatia? Dubrovnik, Zemunik, Opatija, Kusturica, war... ovih dana cekate stati u red za clanstvo u EU? Ima li kod vas Baptista i je li dozvoljeno upraznjavati religijske obicaje te vrste?
- 2005. me tajnica suprugove agentice za nekretnine me pita je li zbilja kod nas tako kako opisuje njena susjeda bosanka i je li ja volim isto cecu, jooj sto je onaj Kusturica seksi...

A MENI ZLO...

Ja isto imam jednu gadnu manu koja nije vidljiva prostim okom i kad me gledate i slusate ne mozete to uopce niti pretpostaviti - NEMAM POLOZEN VOZACKI ISPIT! Uvijek sam zivjela u centru grada i u blizini svega sto mi je trebalo, pa mi zapravo nikad i nije trebalo imati auto, nije to isto neka lova koju covjek ne moze dati, ali moja je tad nedotupavna logika bila- sto bih je davala ako ne moram? Sad mi je to naravno problem! Ne mogu polagati tu u njemackom sustavu jer ne znam - moja druga sramota - niti beknuti njemacki, a u bazi mogu to rjesavati samo pripadnici oruzanih snaga americke vojske, ministarstva obrane i srodnih sluzbi sto ja nisam.

Eto, jedan od suprugovih kolega je htio biti dobronamjeran pa mi je dao savjet kad smo pricali o mom zadnjem razgovoru za posao i da nemam vozacki : pa zasto ne bi otisla u Bosnu, Hrvatsku ili neku od tih zemalja treceg svijeta, tamo ti Frenk moze za tisucu eura kupiti jednostavno vozacku... priznaje se tu ... naravno on nije znao da sam ja Hrvatica, moje ime mu ne zvuci ni malo hrvatski - svi me tu zovu Anci.

A MENI ZLO!!!

Ne znam zasto sam postala tako osjetljiva na te stvari, nisam bas nekako za vrijeme rata osjecala da sam prema zadanom opisu neka velika Hrvatica. Naime, nisam bila od onih Hrvata koji su tad pljuvali po svim Srbima (naprosto jer ne mislim da se moze svakoga kriviti za postupke pojedinaca, premda sam bila jako daleko od toga da ih volim i razumijem i mrklo mi je bilo pred ocima na sam spomen ekavice). Isto tako nisam se iz principa htjela uclaniti u HDZ niti nakon nekoliko poziva jer sam vidjela kako se prave karijere i imetci, u doba kad su mnogi veliki Hrvati zdimili iz Osijeka za vrijeme bubetane i kad nas je u gradu od 120 000 stanovnika ostalo samo 20 000 zajedno sa hrvatskom vojskom, jurila sam svaki dan na posao i nisam znala hocu li se u komadu vratiti doma. TO je za mene znacilo biti Hrvatom. Ostati i dokazati da si svoj na svome, raditi i omoguciti da Grad zivi. Valjda je to razlog zasto se tako nakostrijesim svaki put kad se dogodi kriva interpretacija od strane ljudi koji mahom ne znaju o Hrvatskoj tako puno osim pojmova Dubrovnik, VIsnjic, war ... KUSTURICA !!!!!!!

Zato ne volim Kusturicu - po svijetu nas - "Balkance" - godinama prikazuje kao zemlju Treceg svijeta, zaostalu, pijanu, iscasenu, prljavu, primitivnu egzotiku koja se pripisuje SVIMA na ovim prostorima. Kako da ja objasnim tipu iz bijelog svijeta i ponosnom sinu LAND OF THE FREE kome je praprapra... djed jeo sirovo meso u doba kad je u Dubrovniku bila otvorena prva ljekarna, ili kojem su preci piskili iza grmlja u doba kad je u Osijeku vozio prvi tramvaj?

Kako da ja objasnim poznanicima koji tesko razlikuju nijanse i tek pomalo naziru gdje bi Hrvatska mogla biti, da mi iako nismo mozda bas od stoljeca sedmog, ali ipak nismo od onih kojima goveda i kokosi kakaju po ulici i koji pjevaju uvece kod vatre... i gdje se moze za par sto eura kupiti drolja za po kuci ili vozacka?

Tako to izgleda u svijetu koji Kusturica oslikava ... sve je to isto, Balkan gdje je sumrak civilizacije.

O njegovim ljudskim i karakternim osobinama ne bih.

- 10:55 - Komentari (4) - Isprintaj - #