Šempjarije podno Marjana


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Internet Monitor

12.04.2007., četvrtak

Stvaranje povijesti

Nekidan u naručju prelistavam Slobodnu. Slobodna je često izvor poluinformacija, nedovršenih zaključaka, pa često i laži. Vrtim suhe stranice s posebnom pažnjom uz vruću kavicu na štekatu Žnjana uz more. Preduskrsno raspoloženje. Ošli Splićani na selo. Dangubim ja tako, kad li ono, totalno nenamjerno moje uvo počne draškat jedan dijalog. Jedna vokacija mi je bila ful poznata. Rečenica započinje uvik sa "Kako b't reka…", a druga nepoznata. Književno, bez naglaska. Okrenula sam uho u smjeru glasova.

Kerum: "Kako b't reka, ja bi opalija jednu betonsku ploču od Zvončaca do Matejuške. Jedno pedes't metara nasipa. Razumiš ti mene. Kako b'ti reka, postalo mi je utisno. Skupo plaćan vez za jahtu. Razmiš ti mene 'vako bi uštedija. Kako b'ti reka, usidrija bi se uz nasip."

Banovina: "Vaša luksuzna jahta neće pokvarit svukupni dojam uz Vaše odmaralište."

Karum: "Kako b't reka, triban utopit negdi lovu. Razumiš ti mene. U Amerike kapital ne stoji u bičvu. Kako b'ti reka, odma se ulaže u kakvu nekretninu. Manji in je porez tako. Razumiš ti mene.“

Banovina: "Gospodine Željko, a bismo li mi mogli dobit jedan novi zeleni pojas za šetnjicu uz Vaše odmaralište?"

Kerum: "Kako b't reka, obavezno. Razumiš ti zato i financiran nasip. Nije to zbog moje jahte."

Banovina: "Vi ste veliki investitor u ovome gradu. POSovi stanovi, pa Vaš prijedlog za stanove uz Vojnu bazu Lora, zatim vaš prvi hotelčić prema Stobreču kojeg ste poklonili tada maloljetnoj kćerkici, niz vaših poslovnih objekata po Splitu i okolici. Moram spomenuti i vaš Kerum no.1 dućan na Brdima odakale ste se probijali kao kovrdžavi mladić…etcetera, etcetera."

Kerum: "Kako b't reka, ja san već onda ima viziju. Razumiš ti mene, ne bi se čudija da sebi dignen spomenik."

Banovina: "Doista? To bi bilo lijepo od Vas. Znate što se šuška? Da ću dobit 600 luksuznih soba za ekskluzivne goste, trgovačke, ugostiteljske, poslovne i kulturne sadržaje".

Kerum: "Kako b't reka, to ja nisan ima u vidu. Razumiš ti, mora san na to pristat radi kompezacije sa nasipon."

Banovina: "Jeste razmišljali o velikom parkiralištu za nove objekte?"

Kerum: "Kako b't reka, ma ne mogu se dogovorit sa gradon za cijenu. Razumiš ti mene, ja san planira izgradit višeetažnu javnu garažu s dvjestotinjak parkirnih mista."

Banovina: "Jao godspodine Kerume pa vi to sa mnom koketirate?"

Kerum: "Kako b't reka, koketiran kurac. Aaa, skužaj. Razumiš ti mene."

Banovina: "Dovodite nam vaše prijatelje iz Hrvatske kojima će ovdje biti registriran vez za megajahte. Mislili ste i na vaše prijatelje širom svijeta, brojnu rodbinu koja će čarterskim i izletničkim linijama pristajati uz naš nasip."

Kerum: "Kako b't reka, nije da se falin, nek in bude. Razumiš ti mene, veliki je to projekt."

Banovina: "Gospodine Kerume neke američke studije predviđaju porast razine mora za oko 0,5 m kroz nekoliko desetljeća. Takvim trendom do 2100. godine porast razine mora iznosit će između 1,68 do 2,4 m, što bi mogla biti katastrofa ako se ne naprave vrlo skupi i dugački nasipi?!"

Kerum: "Kako b't reka, e zato ustvari još nismo dogovorili kolko će metara bi dugačak nasip. Razumiš ti mene, mislin da je predloženih 18 metri premalo. Kako b'ti reka ja san prepun želja. Osin toga, nije ti ovo Amerka."

Kavica je dotakla dno čikare. Slobodnu san prelistala. Odzvanjalo mi je u ušima: "nije ti ovo Amerka…"..al' će bit.

- 13:34 - Komentari (6) - Isprintaj - #