Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr

Posjetite i moju
tvornicu želja

Marenda

ponedjeljak, 07.01.2008.

Marenda za sva vremena iz bakine kuhinje

Ono u šta se uvjek možemo pouzdati i smatrati ga
velikom tajnom svoga kulinarskog umijeća je bakina
ili nonina kuhinja.Ovih blagdana često sam slušala
o čudesnim receptima,neponovljivim okusima i mirisima,
a i sama često koristim i spominjem recepte moje bake
u mojim blogerskim marendama.

U čemu je tajna "bakine kuhinje",pitala sam se i
onda sam shvatila ....U LJUBAVI..Ni jedno kuhanje,i to
toliko iskreno ,nije povezano s tim pojmom toliko važnim
u našem životu.Bakino kuhanje proizilazi iz ljubavi prema
onome kome se kuha.iskrena ljubav pretočena u mirise
i okuse onoga što se krije u loncu.Želja da se dobro
skuha,da se ugosti i razveseli ne mijenja se s tim da li je
lonac na šporetu na drva ili štednjaku,da li je u njemu
palenta ili brodet od skupe ribe,jer bogatstvo namirnica
ili ona poznata staračka štedljivost ne mogu smanjiti
one mirise ljubavi i sreće što će se oko njezinog stola
okupiti njezina djeca.

Iako se danas,u svijesti mnogih,zbog novca,prestiža
ili već čega hoćete, a što nam je sa kapitalizmom donio
zapad,smatra da je .."izvikani kuhar u prestižnom restoranu"
ono čemu težimo,ono što je pokazatelj našeg dobrog ukusa
i našeg uživanja u hrani ,svi se i dalje u okviru blagdanskog
raspoloženja zaklinjemo da smo najbolju juhu,šugo ili topli,
domaći kruh jeli kod bake.Ma koliko vam bio debeli
račun u banci i ma kolko se hvalili da ste probali sva
vrhunska jela svijeta ,ako niste osjetili miris koji se
širi u kuhinji vaše bake onda ste najsiromašniji čovjek na svijetu.

Slika moje bake,odjevene u tamno,sa cvijetnom
maramom zavezanom oko glave i čistom bijelom keceljom sa
rubom opšivenim čipkom meni je ostala u dubokom sjećanju.
Ona nas je rano napustila,u 54-oj ju je odnijela leukemija,
ja sam tada imala samo 14 godina,ali sam već tada znala da sam
povlaštena,posebna jer moja baka je pekla najbolje kolače,
kuhala najmirisnije juhe i pravila najbolje knedle sa šljivama na
svijetu,pohala njukusnije batačiće i pekla takav kruh u krušnoj peći
da je cijela ulica mirisala...Meni je poslije njezine smrti mama
uručila njezinu rukom pisanu knjižicu recepata,umašćenu
i izgužvanu,ali najsvetiju knjigu na svijetu.

Utjecaj kulinarskog umijeća moje bake i bezgranična ljubav
prema kuhanju za nas širila se i iz kuhinje moje mame,a kako ni nje
nema eto već 8 godina ja se trudim da mojoj djeci prenesem
taj posebni osjećaj i te posebne mirise ljubavi spremajući za
njih jela iz bakine kuharice.

Sve sam vam ovo napisala jer sam od moje Starije,onako
nenadano i bez nekog posebnog povoda dobila najveću pohvalu
koju jedna majka može dobiti,naime ona je sada često odsutna od
kuće,odlazi k prijateljima,često gostuje u kući svoga dečka i
njegovih rođaka i vidi kako se živi,jede i kakvi se mirisi šire oko
njihovih stolova pa mi je rekal."Mama mi smo jedina prava obitelj
koju ja poznajem.Samo se kod nas čeka da svi zajedno jedemo
svaki put kada je to moguće i samo ti kuhaš tako da miriše cijela
ulica.Cijeli svijet je na to zaboravio.Baš sam sretna zbog toga."

Nemam više ništa za dodati.Srce mi je veliko,a osmjeh zrači.


- 10:26 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Travanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (1)
Prosinac 2008 (1)
Srpanj 2008 (1)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (5)
Veljača 2008 (4)
Siječanj 2008 (4)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (2)
Kolovoz 2007 (6)
Srpanj 2007 (5)
Lipanj 2007 (6)
Svibanj 2007 (15)
Travanj 2007 (24)
Ožujak 2007 (26)
Moj kreativni nered