POESSIS https://blog.dnevnik.hr/totalno108

četvrtak, 07.05.2009.

Politika

- prema tekstu pjesme "Politika", Hladnog piva
pjesma se može poslušati na prethodnom postu koji nosi naziv "Šef gradilišta"


Politika
Čega god da se prihvatim ona me podsjeti da ju moram uvažavati, koliko god da to ne želim. Ako ju pokušam izbjeći, i tek što mi se učinilo da mi je u životu krenulo, i tek kad pomislim da je došlo mojih pet minuta, evo nje. Evo je da me podsjeti na sebe kao u onoj dječjoj pjesmici o mišjim svatovima. Dakle, ženio se miš, u selu Šalali. Djevojku su vodili, mačka nisu zvali....Čekajte i gosta ne zvana....
Tako je i ovdje, tek što pomisliš da će nešto moći bez politike i njenih ogranaka, vidiš da to nije tako. Ubrzo, uočiš njezine sjene. Kada i gdje? To može biti sjena koja se nadvila nad tobom pred vratima zatvorene tvornice, ili jedna od najmračnijih, pogubna sjena rata. Ovaj život, iz vremena mračnog srednjeg vijeka nazvan dolinom suza, za razliku od neba kao mjesta gdje blaženici uživaju svoj čas, dobiva novo ime. Ime mu je poluotok, najvjerojatnije samo zbog rime, jer na polutoku postoji mogućnost da se neke stvari, osobito one opasne, drže na oku. No, poluotok govori i o polovičnosti svega, osobito o nedorečenosti stvari, o nedosljednosti, o nedostatku istine. Zemljopisno, gledavši, mjesto je to sa tri strane okruženo morem.To je donekle zaseban dio, koji se ipak veže na jednu veću cjelinu. Slika je to uže zajednice koja je samo jedan ogranak veće cjeline.
Kako naći izlaz? Gdje je rješenje? Boriti se, razmrsiti konce politike, a ne uplesti se. Ne, ovdje se takvo rješenje ne nudi. Ovdje se, uslijed jednog gađenja prema općoj društvenoj situaciji, traži mjesto koje bi bilo izvan utjecaja politike.
Pozivam sve dobronamjernike da krenu sa prijedlozima o takvom mjestu. Postoji li, ili ga možemo izgraditi i staviti pod prozirnu kupolu, poput onog mjesta za Svijet čarolije, u filmu The flight of Dragons (Jato zmajeva) ( u engleskoj verziji na youtube-u).
Krenuti u neki kompleksniji program i djelovati u smislu općeg poboljšanja postojećeg svijeta. Odlično, još bolji prijedlog. Odlično, još bolje, samo gdje je taj program i kuda nas vodi?
U nedostatku boljeg, i u brzini ritma koje nam nalaže glazba koja je podloga tekstu pjesme „Politika“, na brzinu, u bijegu od politike, gledamo gdje se skloniti, gdje na miru razmisliti? Gdje je to mjesto, bez njezinih podmuklih i podlih zakučica, gdje je to mjesto nevinosti, mjesto gdje ona još nije bila?
Pitanje: Gdje? Gdje ga treba tražiti?
Odgovor: U tvome krevetu.
Zašto, pitaš ti, da li samo zato što ona tamo još nije bila? Ma, ne. U tvom krevetu, tražim i nalazim mirno mjesto, jer je krevet simbol tople ljubavi, i onog elementarnog, onog što nas sve vezuje za izvore. U krevetu nema ničeg stranog. Tu smo onakvi kavi jesmo, suočeni sa nekim tko je tu isto takav kakav je. Tu smo suočeniu sami sa sobom. Tada nas više ne zanima površnost ovoga svijeta i ne može nas uplašti misao da li će marka rasti ,ili pasti. I zato:
„Kad se stisnem uz tvoje toplo dupe meni je super“
Iz ovoga se vidi da je biće kao biće, ono biće uz koje se privijam značajnije od svijh izmišljenih – izama.
Politika

Politika me u životu uvijek pratila u stopu
bacala duge sjene uvijek kad mi krene
od radnih akcija, stabilizacija i rata
do privatizacija i zatvorenih vrata tvornica
oduvijek mi za petama

?ega god da se prihvatim, ona me podsjeti
da ju na ovom poluotoku valja držat' na oku
trudio sam se iz petnih žila
da na?em mjesto gdje još nije bila
i našao ga usred tvoga kreveta

A kad se stisnem uz tvoje toplo dupe
meni je super

ogor?enje me izjeda iznutra kao rak
tupi jalovi bijes krade mi zrak
kad vidim taj puk kako vjerovati voli
da bivši drug može postat'gospodin
kako psuje, za kog glasuje

Kad se stisnem uz tvoje toplo dupe
briga me da l'marka raste il' pada
jedino znam da mi je super
i da te imam.... sada


Pjesničku slobodu svoje vrste, vidim u izbjegavanju znanstveno pravilnije riječi, stražnjica. Radi sklonosti ljudskog uma i srca rimi koristi se riječe koja se nalazi, također u svojevrsnoj, rimi sa riječju Super. Sam, pisac, ovdje pjesnik, ne snosi nikakvu odgovrnost za takav sticaj okolnosti.
Ipak, mislim da ovaj tekst postiže svoj vrhunac, u strofi gdje se progovara o ljudskoj skonosti prema naivnosti koja graniči sa guranjem glave u pijesak, kad naiđu nevolje. To se ogleda u stihovima koji slijede:
„kad vidim taj puk kako vjerovati voli
da bivsi drug moze postati gospodin
kako psuje, za kog glasuje“
Kako, naivno. Pri tom se iz vida gubi i narodna mudrost izražena u poslovici: Vuk dlaku mijenja, ali ćud nikada. A da je nevolja u pitanju jasno postaje uvidom u to kako puk glasa. Kako psuje, a kako glasuje?
Razmislimo!
Psovka koju narod upućuje je kritika postojećeg, a njihovo glasovanje program budućnosti koja će sutra osvanuti kao realnost.
Pet i četiri su devet, ajmo mi u krevet.

07.05.2009. u 23:24 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  svibanj, 2009 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Rujan 2009 (1)
Lipanj 2009 (2)
Svibanj 2009 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

filozofski osvrt na razlicite tekstove osobito na pjesme koje okupiraju paznju mnogih (pjesme poznatih sastava i samostalnih izvođača).
*** Ovdje želim govoriti o tekstovima uspješnih hitova. Osim glazbe, želim ukazati kako i na koji način tekst pridonosi uspješnosti nekog hita. Zašto nam se nešto sviđa? Što se nalazi u dubinama tekstova i kako glazba u nama oblikuje najdublje istine.

Linkovi


Roletari.hr