On/Off

By: Lucija ^^

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Moj zivot u Torontu.


E-mail adresa:
torontosunshine@live.ca

Linkovi

Blog.hr
Blog servis

Toronto.com
Monitor.hr

Pomozimo malom Patriku

One koje volim citati

annabelle
brod u boci
champselysees
elle woods gone brunette
jezev blog
jja
kinky
kucanica u japanu
luki&goldie
neverin
otok
omladinka
pijesak u gacama
pjesma o jednoj mladosti
snoopy
tibica
zoccao
zvrk






hit counter download
hit counter download




Zastrasujuce rijeci - rak dojke

Photobucket

Vec duze razmisljam da li da napisem post o tome ili ne. Posto je ovaj blog i neka vrsta izpusnog ventila ipak sam odlucila da si olaksam.
Ja nemam rak dojke, ali ima ga moja teta.

Moja teta je jedina rodbina koju imam u ovoj dalekoj zemlji, ona je vise nego teta, gledam na nju kao na moju kanadsku mamu. Ona je stvarno divna osoba, jednostavno zraci dobrotom, i zato mi je jos teze razumijeti zasto mora prolaziti kroz sve ovo, ali kao sto nas zivot uci bolest ne bira.

Sve se desilo vrlo brzo. Prije mjesec dana otisla je na rutinski pregled koji ukljucuje i memogram. U Kanadi nakon 45 godine zenama se preporucuje da svake druge godine idu na pregled memogramom (za one koji ne znaju memogram je rendgen masina za snimanje dojki). Nakon tri dana poslali su nalaz njenoj doktorici sa zahtjevom da ponovno dode za magnification (uvecanje) i biopsy. Vec onda smo znale da nesto nije u redu, ali nadale smo se da opet nije bas najgore. Teta je otisla na drugi pregled gdje su joj izvrsili biopsy. To je bilo u srijedu, i u petak su poslali rezultate njenoj doktorici - the growth is malignant, carcinoma, rak.

Iako je znala da je to jedna od mogucnosti, kada je cula te rijeci bila je sokirana. Nazvala me je i samo rekla "It's not a good news". Ona je plakala, ja nisam, vjerovatno zbog soka i mislila sam ako se i ja razplacem biti ce joj jos teze. Izplakala sam se tu noc, nisam spavala.

Iduci tjedan, pregled kod specijaliste, oncologist u Cancer Clinic. Doktor ohrabrujuce govori, ovo je pocetak, boriti cemo se zajedno dok ga ne savladamo. Tumor je 1.3 cm, u sredini desne dojke. Kaze da je u prvoj fazi posto je manji od 2 cm, ali je invasive, sto znaci da je tumor prerasto iz jednog mljecnog kanala i poceo se siriti. Ne zvuci dobro, ali uhvacen je na vrijeme. Doktor govori o dvema opcijama, ali oba dvije opcije ukljucuju operaciju. Prva operacija je lumpecotmy - tumor i zdravo tkvio sto okruzuje tumor se izvade, i nakon toga slijedi radijacija. Druga operacija je mastectomy - cijela dojka se uklanja. Uz prvu i drugu operaciju postoji jos jedan zahvat, biopsija limfnih cvorova. Limfni cvorovi koji se nalaze izpod ruke se testiraju da li su maligni ili ne.

Teta je izabrala drugu operaciju, mastectomy, s nadom da ce izbjeci radijaciju. Operacija je bila prosli cetvrtak. Dosle smo u bolnicu u 8:30 u jutro, bio je jako dug dan, nismo izasle do 9 na vecer. Da, uklanjanje dojke je u jednom danu, ne ostaje se u bolnici.

Prvo na redu je bila nuklearna medicina. Tu su joj ubrizgali radioaktivne izotope u dojku i pod skenerom utvrdili koji je limfni cvor najblizi dojci. Taj se limfni cvor odstrani tijekom operacije i testira da se vidi da li je malignant.

Kada je to zavrsilo preostalo je cekanje u pre-op odjelu. Pre-op je ogromna soba koja je pregradena panoima. Pacijenti koji cekaju na red za operaciju leze u krevetima i prikljuceni su na IV. Dozvoljeno je blizoj obitelji da bude sa pacijentom dok nije njihov red za operaciju. Ja sam sjedila pored tete cijele vrijeme. Nije joj se bas pricalo, dremala je. Ja sam pokusavala citati knjigu. Mogu vam samo reci da sam vidjela svasta, i da sam stvarno zahvalna sto sam zdrava.

Tetin red je dosao u 5 sati. Malo se bojala, uhvatila je nervoza, ali kirurg je dosao popricati s njom (i sa mnom) i objasnio je ponovno sve o operaciji i sta se desava nakon operacije.

Operacija je trajala 1:45, ja sam cekala u cekaonici. Kirurg je izasao i rekao da je sve proslo u redu, da izgleda zadovoljavajuce i da je izvadio jedan limfni cvor (prije operacije je rekao da ce izvaditi 5, okay, to mora da je dobar znak). Vidimo se za dva, tri tjedna kad pathology results are back.

Prosao je jedan tjedan. Teta se dosta dobro osjeca. Izvadili su joj onu cjevcicu sto je imala ispod ruke da bi se sprijecila infekcija. Medicinske sestre su dolazile svaki dan. Danas je bio zadnji dan da su dosle. I sada cekamo, nadamo se da ce rezultati biti iduci tjedan. Nadamo se da se rak nije prosirio u limfne cvorove. Nadamo se da nema drugih metastaza. Nadamo se dobrim vijestima.

Ako procitate ovaj post zamolila bi vas da napravite nesto za sebe - pregledajte si grudi. Ako ne znate kako, otidite lijecniku i pitaje ga/nju. Kazite i drugim zenama koje poznajete - majkama, bakama, tetama, prijateljicama. I ako imate preko 45 godina obavezno idite na memogram, ako vas doktor odbije inzistirajte, to je vase pravo i vase zdravlje. Listopad je Breast Cancer Awareness mjesec, volila bi kada se takva obljetnica nebi obiljezavala jer to bi znacilo da ta bolest vise ne postoji.


|četvrtak, 29.10.2009., 06:41|

|29| Komentari| Print| #






<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.