Fotografi svih zemalja naoružajte se...

petak, 01.07.2016.

Degradacija fotografske umjetnosti

Postoji nekoliko razloga zbog kojih se u današnje vrijeme fotografe i fotografiju sve manje cijeni kao vještinu i umjetnost... čak štoviše, počinje ju se na svakom koraku zanemarivati, omalovažavati i prezirati te doživljavati kao nešto negativno.

1. DOSTUPNOST FOTO OPREME

Danas si fotoaparat može priuštiti svatko. Gotovo da i nema osobe koja danas ne posjeduje nekakvu spravu za snimanje slike, makar se pod time podrazumjevao i mobitel s ugrađenom kamerom. Naravno, ima i onih koji umjesto mobitela s kamerom imaju i "ozbiljniji" fotoaparat.

Iz toga proizlazi da su danas praktički svi ljudi nekakvi "fotografi".

No samo posjedovanje fotoaprata čini čovjeka fotografom jednako koliko ga i posjedovanje motorne pile čini drvosječom.

2. TEHNOLOGIJOM PROTIV ZNANJA

Danas se u velikoj mjeri zanemaruje fotografska edukacija. Mnogima je posjedovanje "pametnog mobitela s kamerom" ili "skupog profesionalnog fotoaparata" dovoljno, s obzirom da su digitalna i računalna tehnologija omogućile takvu automatizaciju, da doslovno svatko, bez ikakvih (fotografskih) znanja o ekspoziciji, estetici, načinu nastanka slike i dr., pukim pritiskanjem okidača može proizvoditi fotografije. "Pametna" automatika odrađuje sav posao umjesto (neukog) "fotografa" čiji se rad svodi samo na to da objektivom zahvatiti kadar.

Zahvaljujući tome, danas svatko, bez ikakvih bitnih fotografskih znanja i vještina, može biti fotograf. No, istovremeno, većini onih koji gaje pristup fotografiranju upravo na način "da njima teorija ne treba" jer "imaju dobar/pametan fotoaparat", bilo kakva starija fotografska oprema predstavlja veliku enigmu po pitanju korištenja, ili im pak uopće nije jasno zašto je neka slika dobra ili nije.

Štoviše, koliki je naglasak na tehnologiji i koliko se zanemaruje znanje, dovoljno govori da danas oni koji se žele ozbiljnije baviti fotografijom uglavnom prvo postave pitanje "koji fotoaparat kupiti?", umjesto "iz koje knjige se može naučiti osnove fotografije?".

3. KVANTITETA NAUŠTRB KVALITETE

Zahvaljujući digitaliji, moguće je snimati puno više fotografija nego što je to bilo moguće za vrijeme klasične, filmske fotografije. To je pak dovelo do hiperprodukcije fotografija, a što je pak dovelo do generalnog pada kvalitete objavljenih fotografija. Pogotovo onih kakve se viđaju na društvenim mrežama.

U moru fotografija koje su uglavnom u kategoriji fotografskog smeća ili jedva gledljive dokumentaristike, pokušaj pronalaska kvalitetnih fotografija svodi se praktički na traženje igle u plastu sijena. Kvantiteta je doslovno pojela kvalitetu.

Štoviše, javlja se neka čudna tendencija da ljudi kriminalno loše fotografije samo zbog gomile lajkova smatraju "remek-djelima", a kvalitetne radove uopće ne doživljavaju...

4. MEDIJSKA DISKRIMINACIJA

Mediji, bilo tiskani, bilo elektronski, iako se uglavnom oslanjaju na fotografiju (u fotoreporterskom i ilustrativnom smislu) u zadnje vrijeme jako malo izvještavaju o fotografima i fotografskim događanjima. Takve stvari se tek tu i tamo usput spominju.

S druge strane mediji nimalo ne štede na prostoru ako se radi o nečemu što nema veze sa fotografskom umjetnošću, npr. novom selfiju neke "poznate osobe" (iz čega pokušavaju stvoriti neviđenu senzaciju), ili pak spominjanju fotografije i fotografiranja u nekom negativnom kontekstu (npr. slučajevima voajerizma, ucjenivanja, pornografije i slično). Uz to, takve stvari se obavezno stavljaju na naslovnice.

Zbog takvog medijskog pristupa narod neizbježno dobiva dojam da su fotografi isključivo negativci, nekakvi "voajeri", "zabadala", "lešinari", "paparazzi", potencijalni teroristi i slično... te da je općenito fotografija nešto loše i negativno.

5. DUŠEBRIŽNIŠTVO, DEMAGOGIJA I "RAD DRŽAVNIH INSTITUCIJA"

Zbog izoliranih slučajeva, koji čak ni nemaju prave zročno-posljedične veze sa fotografijom, izmišljaju se "sigurnosne mjere" i "preporuke" koje se uglavnom svode na ograničavanje ili zabranjivanje fotografije i fotografiranja, kako bi se nekoga ili nešto "zaštitilo" od neke hipotetske ili imaginarne opasnosti.

Uz to, dušebrižništvom i demagogijom se pokušavaju progurati nebulozni zakoni (koje sastavljaju uglavnom ti isti dušebrižnici i demagozi, izigravajući lažne autoritete, bez ikakvih konzultacija sa strukom), a koji u konačnici rade više štete fotografima nego koristi onima koje deklarativno "štite od opasnosti". I, štoviše, samo služe kao pokriće ljudima koji vole maltretirati fotografe...

01.07.2016. u 20:17 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< srpanj, 2016 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.

(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)

Linkovi

Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?

Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad

Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Travanj 2024 (2)
Ožujak 2024 (2)
Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Svibanj 2020 (12)
Travanj 2020 (23)
Ožujak 2020 (27)
Veljača 2020 (17)
Siječanj 2020 (11)

Početak