Fotografi svih zemalja naoružajte se...

ponedjeljak, 30.05.2016.

Povijest fotografije

Serija od 12 edukativnih filmića o vrstama i razvoju fotografskih procesa, odnosno načina dobivanja fotografske slike kroz povijest, od samih začetaka fotografije do danas:

Nažalost, svi filmići su na engleskom, bez prijevoda.







30.05.2016. u 16:00 • 2 KomentaraPrint#

nedjelja, 29.05.2016.

Sramežljive hostese

Hostese su zgodne djevojke i žene koje se može vidjeti na raznim sajmovima i prezentacijama, a njihov posao zna varirati od toga da imaju neko konkretno zaduženje (npr. dočekivanje i upućivanje posjetitelja), preko toga da nude ljudima promotivne materijale (letke, balone i slične sitnice), pa do toga da samo stoje kao "dekor", smješkaju se i izgledaju lijepo.

Većina onih koje se odluče raditi taj posao, ne zazire od snimanja, fotoaparata i kamera, a što u tom poslu spada pod normalno, s obzirom da promocija nekoga ili nečega, te sama javna narav nekog takvog događaja (npr. prezentacije ili sajma) podrazumijeva i snimanje, bilo ono za promotivne potrebe od strane samog organizatora, ono za izvještavanje u medijima, ili pak fotografiranje od strane posjetitelja za njihove osobne potrebe i uspomene, a što ponekad uključuje i poziranje sa hostesama.

Međutim među hostesama se nažalost ponekad nađe i onih koje bi rado radile kao hostese, "ali se one ne vole fotkati" (osim valjda kada same snimaju "selfie",op.a.), iz nekih samo njima znanih razloga. Takvo razmišljanje se svodi otprilike na onu izreku da "bi spolno općila, ali bez penetracije". Štoviše, ponekad takve "hostese" znaju izazvati i pomalo nezgodne situacije kako fotografima/fotoreporterima tako i ljudima koji su ih angažirali. Naime, nije nimalo reprezentativno (štoviše, zna biti odbojno) kad se iz usta hostese čuje "Joj nemojte mene", "Ja se ne volim slikat", "A jel' baš morate fotkat!?" i slično...

Takve pojedine individue koje se jednostavno ne mogu ili ne žele pomiriti sa time da time da će ih, dok rade kao hostese na nekom javnom događanju, htjele one ili ne, gomila ljudi "slikati i naslikavati", svim mogućim spravama za snimanje (mobitelima, kompaktima i DSLR-ovima), i svim pozama, najbolje je da ni ne pokušavaju raditi kao hostese, već da u startu traže neki drugi posao.

29.05.2016. u 15:31 • 2 KomentaraPrint#

subota, 28.05.2016.

Djeca i njihove kamere

Naramak starih fotografija djece i njihovih fotoaparata...

Future Photographer – Interesting Black and White Vintage Photographs of Children with Their Cool Cameras

28.05.2016. u 15:02 • 1 KomentaraPrint#

petak, 27.05.2016.

Stakleni negativi

Povremeno se među starim stvarima može naći kakav stari fotoaparat koji je namjenjen snimanju na staklene fotografske ploče, ili pak čitave foto-arhive koje se sastoje samo od staklenih negativa.

Za one koji ne znaju, stakleni negativ, odnosno saklena foto-ploča je tanka staklena ploča izrezana na određenu dimenziju (ima ih od minijaturnih do vrlo velikih), na koju je navučen foto-osjetljivi sloj, koji je zatim snimljen i razvijen, nakon čega je na staklu ostala slika u negativu. Iz te slike se kontaktnim kopiranjem ili povećavanjem moguće napraviti neograničen broj "pozitiva". U današnje vrijeme ih je moguće i skenirati.

Stakleni negativi su dominirali od sredine 19. stoljeća, pa sve do početka 20. stoljeća; nakon izuma i masovne upotrebe filma, staklene ploče su se počele sve manje koristiti. Danas se više ne koriste, osim od strane pojedinih entuzijasta...

Postoje dva glavna načina na koje se snima(lo) na staklene ploče, a razlikuju se po vrsti fotoosjetljivog sloja koji se koristio...

1. Mokri koloidni postupak

Mokri koloidni postupak je prvi koji se pojavio, i koji je zamjenio tzv. "talbotipiju" (zvanu još i "kalotipija"; gdje se kao nosač negativa umjesto stakla koristio papir).

Jedan od glavnih problema ovog postupka bio je taj što je sve procese stvaranja slike, od oslojavanja staklene ploče fotoosjetljivim koloidnim slojem, preko snimanja, do razvijanja, trebalo obaviti dok je ploča još bila mokra. To je u najboljem slučaju iznosilo 10-ak minuta, vrlo često i manje.

Zbog toga su fotografi, ako su radili na terenu, morali sa sobom vući kompletni prijenosni foto-studio (tamnu komoru i sve potrebne kemikalije) kako bi na licu mjesta mogli sve obaviti.

Isto tako, jedan od problema predstavljalo je to što je mokri koloid (kao i njegovi prethodnici - "dagerotipija" i "talbotipija") bio osjetljiv samo na plavo svijetlo, tako da su fotografije često ispadale "nerealne" (npr. plavo nebo sa oblacima ili plavi "karirani" stoljnjak su na slikama uvijek ispadali jednolično bijeli, dok je odjeća, iako zapravo šarena ili živih boja, na slikama često ispadala crna).

Bilo je pokušaja da se napravi tzv. "suhi" koloid, a neki od tih pokušaja su čak bili i uspješni. Suhi koloid je, za razliku od mokrog, omogućavao da se na staklenu ploču snima satima pa čak i danima nakon što je ploča oslojena fotoosjetljivim slojem, dokle god je još bila "vlažna"; iako je s te strane bio praktičniji od mokrog koloida, suhi koloid je bio dosta sporiji, u smislu da ga je trebalo duže eksponirati.

2. Suhe fotografske ploče

Suhe fotografske ploče pojavile su se kasnije, krajem 19 st., a umjesto (mokrog) koloidnog sloja koristile su sloj na bazi želatine i zapravo se ne razlikuju mnogo od fotografskog filma (zapravo samo u toliko da je fotoosjetljiva emulzija na bazi želatine umjesto na celulodini film navučena na staklenu ploču.).

Za razliku od kolodinih ploča koje su bile osjetljive samo na plavo svijetlo, kasnije su ove ploče bile osjetljive na plavo i zeleno svijetlo (tzv. ortokromatske), pa su davale malo bolju i realniju reprodukciju tonova.


Inače, upravo iz vremena staklenih fotografskih ploča dolazi i onaj stereotipni prikaz fotografa sa velikom kamerom na tronožcu (koja ima mijeh), velikom crnom krpom i bljeskalicom koja "eksplodira" (u to doba tada su se naime koristile "bljeskalice" koje su kao gorivo koristile magnezijev prah koji izgara vrlo blještavim plamenom).

27.05.2016. u 23:26 • 2 KomentaraPrint#

utorak, 17.05.2016.

Neprimjerena fotografija?

Nedavno se internetom opet "viralno" proširila jedna fotografija. To se dogodilo nakon što je Facebook fotografiju ocijenio neprimjerenom te ju je cenzurirao, odnosno obrisao.

Zašto je neprimjerena? Zbog toga što sadrži golotinju.

Naime Facebook je vrlo poznat po tome da ne dozvoljava golotinju bilo koje vrste - bez obzira radilo se o aktu, dokumentarnoj fotografiji ili hard-core pornografiji, sve ih se bez ikakve razlike trpa u isti "nepoćudni" koš. Rezultat? Brisanje fotografije. A što je u ovom slučaju samo rezultiralo tzv. "Streisand efektom" (velikim interesom javnosti za stvar koju se pokušava sakriti ili cenzurirati).

Što zapravo fotografija prikazuje?
Fotografija prikazuje golo dijete (dječaka) u naručju njegovog oca. Oboje su u kupaoni ispod tuša. Ne vide se spolni organi, a štoviše, zbog kuta snimanja se ne može vidjeti je li i otac gol ili na sebi ima kupaće gaće.

Facebook Repeatedly Censors Viral Father/Son Photo, Causes Uproar

No osim što Facebook uporno cenzurira dotičnu fotografiju, zabrinjavajuće je i to da se među komentarima ispod medijskih napisa o tom slučaju našlo i onih kojima je prva asocijacija prilikom pogleda na dotičnu fotografiju bila - spolno zlostavljanje djece!. (Jesu li takvim ljudima, po tim njihovim "moralnim kriterijima", na nudističkim plažama i FKK kampovima gdje sasvim goli zajedno borave i odrasli i djeca, svi odrasli zbog toga "nastrani"? op.a.)

Prvo je bitno proučiti sam sadržaj slike. Da li se na slici vide spolni organi? Ne. Da li slika prikazuje eksplicitnu spolnu aktivnost? Ne. Vidljivost spolnih organa ili eksplicitni prikaz spolne radnje su glavni i vrlo konkretni objektivni kriteriji prema kojima se neka fotografija može smatrati pornografskom ili ne. Sama golotinja ne mora nužno značiti i pornografiju, a s druge strane, pornografske fotografije uopće ni ne moraju sadržavati golotinju s obzirom da je određene spolne radnje moguće obavljati i u odjevenom stanju.

Tu je također i popratni tekst (koji opisuje okolnosti nastanka fotografije), a koji mnogi, koji su se tako obrušili na sliku, uopće nisu pročitali...

I još ako se krene od toga da je perverzan onaj tko perverziju vidi tamo gdje je nema, onda zapravo samo nekakvom "latentnom pedofilu" može na fotografiju, koja osim golotinje oca i djeteta ne prikazuje niti seksualne aktivnosti niti spolne organe, glavna asocijacia biti nekakvo seksualno zlostavljanje, bez obzira što se on sam deklarira kao nekakav "dušebrižnik" i "pedofilofob".

No možda ne bi bilo na odmet prisjetiti se kako su se već događali slični slučajevi cenzure "nepoćudnih fotografija" u kojima je netko vidio "pornografiju",... od toga da je Instagram ugasio profil jedne majke koja je objavila fotografiju svoje curice, kao i nedavna cenzura i zgražanje nad fotografijom majke s ožiljkom od carskog reza i njenog malog djeteta...

17.05.2016. u 17:55 • 19 KomentaraPrint#

četvrtak, 12.05.2016.

Kažnjavanje fotografa zbog snimanja

Dogodilo se nekoliko slučajeva gdje je policija kažnjavala fotografe zbog snimanja, pravdajući to ovim ili onim zakonom. Apsurndno je to da su kažnjavanjem fotografa indirektno branili one koji su - kršili zakon. Konkretno, radi se o nepropisnom parkiranju...

Jedan novinar kažnjen je sa 200 maraka (oko 800kn) zbog fotografiranja nepropisno parkiranih automobila. Policija je došla na zahtjev vlasnika obližnjeg kafića koji je zbog snimanja bio "uznemiren", pa je fotograf zbog snimanja optužen da je "neovlaštenim snimanjem narušavao javni red i mir".

Novinar kažnjen s 200 maraka zbog fotografiranja


Jedna Španjolka je kažnjena sa 800 eura jer je na Facebooku objavila fotografiju policijskog automobila na parkingu za invalide.

Spanish woman fined for posting picture of police parked in disabled bay

Naime, španjolski "Zakon o zaštiti građana", koji je poznatiji kao "Zakon za ušutkavanje" između ostaloga zabranjuje "iz sigurnosnih razloga" snimanje policijsih službenika "jer bi takve slike mogle ugroziti sigurnost policijskih službenika ili njihovih obitelji ili zaštićenih objekata ili policijskih operacija." Štoviše, po tom "sigurnosnom" zakonu, ako netko snimi slučaj policijske brutalnosti, neće biti kažnjeni policajci koji krše ovlasti, već onaj tko se usudio to snimiti!

12.05.2016. u 04:34 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 09.05.2016.

Selfie-kulturocid

Imbecilnost onih koji snimaju selfije nedavno je doživjela još jedan "vrhunac"...

Ovaj put se (uvjetno rečeno "na sreću") ne radi o smrtnom slučaju koji je razultat nečije opsesivne potrebe za "selfijem kakvog nitko nema". Radi se o tome da je jedan nadobudni snimač selfija uspio prilikom snimanja selfija uništiti jednu vrijednu 126 godina staru statuu...

126-Year-Old Statue Smashed by Selfie-Snapping 24-Year-Old

09.05.2016. u 17:32 • 3 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>



< svibanj, 2016 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.

(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)

Linkovi

Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?

Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad

Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Svibanj 2020 (12)
Travanj 2020 (23)
Ožujak 2020 (27)
Veljača 2020 (17)
Siječanj 2020 (11)
Prosinac 2019 (8)
Studeni 2019 (9)

Početak