Fotografi svih zemalja naoružajte se...

nedjelja, 31.05.2015.

R.I.P. - Mary Ellen Mark

Mary Ellen Mark
(20.3.1940. - 25.5.2015.)

31.05.2015. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

subota, 30.05.2015.

PINAC report

Par friških vijesti iz Amerike, kako javlja PINAC

** Jednom srednjoškolcu su prijetili suspenzijom i federalnim organima reda zbog toga što je svoje fotografije objavio na internetu. Radilo se o dokumentarim fotografijama raznih školskih sportskih događaja. A sve uz nebuloze po pitanju toga čije su zapravo fotografije i kako takve fotografije nekoga "ugrožavaju" po pitanju "privatnosti".

High School Photographer Threatened with Suspension and Federal Investigation for Posting School Photos Online

** Jedna žena napala je novinarsku ekipu jer nije željela da ovi snimaju njeno smetlište.

Enraged Tennessee Woman Attacks Television News Crew

30.05.2015. u 19:43 • 0 KomentaraPrint#

petak, 29.05.2015.

"Oni zarađuju na tuđoj nesreći"

Poznata je stvar da su fotografi i fotoreporteri koji snimaju crnu kroniku (što će reći razne neugodne prizore ljudskih nesreća, prirodnih katastrofa i njihovih posljedica) trn u oku određenim ljudima koji takve prizore ne žele gledati. Hiperemotivne prekomotne mimozice i razni drugi slični dušebrižnici kojima ne paše kruta i tragična realnost koju bilježe fotografi i fotoreporteri, često se razbacuju floskulom da u takvim slučajevima "dotični zarađuju na tuđoj nesreći", pokušavajući njome fotoreportere prikazati kao nekakve "negativce", samo zbog toga što obavljaju svoj posao, uopće se ne obazirući na faktore koji su prenesenu nesreću izazvali. Obrušavaju se na glasnika koji tu vijest prenosti, i bez koga za tu vijest (u obliku fotoreportaže s mjesta događaja) nikada ne bi ni doznali.

Bitno je reći da u stvarnosti (za razliku od dušebrižničkog utopističkog nedostatka dodira sa istom na čemu baziraju svoje omalovažavajuće floskule) postoji gomila raznih službi, institucija i pojedinaca koje doslovno zarađuju na tuđoj nesreći, a da sa fotografijom nemaju nikakve veze, i štoviše, za razliku od fotografa/fotoreportera koje plaćaju redakcije novina, ovi upravo od unesrećenih poberu novce za svoje usluge... Npr.:

Odvjetnici - O kakvim se god pravno-zakonskim peripetijama radilo, gotovo neizbježno u njima odvjetnici imaju svoje prste, kako bi "riješili stvar". Naravno da to ne rade "na lijepe oči", već svoje usluge masno naplate od onoga tko treba njihove usluge jer se našao u nevolji, bilo po službenoj tarifi odvjetničke komore, bilo prema postotku vrijednosti samog spora. Ili se pak bogate na ovrhama.

Šarlatani - Nadriliječnici koji obećavajući prenaivnim i očajnim teško bolesnim ljudima (ili njihovoj rodbini) čudesno ozdravljenje svojim "metodama liječenja", a zapravo samo od tih istih izvlače novac; štoviše, učinak njihovih "metoda liječenja" je eventualno na razini placebo efekta, a nerjetko čak i aktivno truju ljude svojim bućkurišima (često napravljenim od industrijskih otapala ili teških metala).

Razni majstori obrtnici - npr. vodoinstalateri koji će sanirati puknute cijevi koje su u stanu izazvale poplavu, ili bravari koji će otvaranje vrata od stana koja su se zalupila jer je stanar ostavio ključeve u stanu, ili šlep-služba koja će odvući auto koji je ostao u defektu do prvog mehaničara, te sami mehaničari, i mnogi njima slični.. a koji će sve te svoje usluge naravno naplatiti upravo od onoga tko je ostao u nevolji.

Hitna pomoć - iako ih svi doživljavaju kao pozitivce, nije baš sasvim točno, jer ako nemate dopunsko, nakon njihove intervencije uskoro na kućnu adresu dolazi račun za njihove usluge.

Pogrebnici - Smrt je tragedija, a dotični naplaćuju svoje usluge ili od pokojnika, ili od njegove obitelji.

Treba li možda još primjera?

29.05.2015. u 19:32 • 3 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 25.05.2015.

Fotografija u Hrvatskoj - Tošo Dabac

Tošo Dabac

25.05.2015. u 00:01 • 1 KomentaraPrint#

nedjelja, 24.05.2015.

Smrtonosni selfiji

Poznato je da su ljudi koji opsesivno snimanju selfije mentalno poremećeni, bilo da su patološki opsjednuti samim sobom i vlastitim izgledom (narcizam), ili pak imaju potrebu za vlastitim produciranjem i egzibicionizmom (histrioničnost). Ili oboje. Poseban slučaj su oni koji, da bi dokazali kako su "nešto posebno", pokušavaju snimiti "selfie kakav nitko nikad nije snimio". No također ima onih koji snimajući selfije uopće ne paze na kojim mjestima i u kojim situacijama ih snimaju.

Svima je zajedničko to da nakon što uključe kameru na svojem "pametnom" telefonu - isključe mozak.

Primjer prvi:
Jedna je ruskinja htjel ispasti cool, pa si je za potrebu "selfija" u glavu uperila pištolj. Zatim je stisnula okidač. Onaj na pištolju, umjesto onoga na kameri.

Ruskinja pozirala za selfie s pištoljem i upucala se u glavu

Primjer drugi:
Jedna rumunjka je je za snimanje "ultimativnog" selfija odabrala krov željezničog vagona. Dogodilo se da je, nakon što se popela na krov vagona, umrla je od ozlijeda nakon što ju je spržila struja. (Osim ovoga, zabilježeno je još takvih slučajeva.)

Htjela snimiti 'selfie' na vlaku, dotaknula žicu pa se zapalila

Primjer treći:
Čovjek je pokušao snimiti selfie na pruzi ispred jurećeg vlaka, i pri tome je naravno poginuo. (Jedan drugi čovjek je dobio "odgojnu", nogom u glavu, prilikom sličnog opasnog pothvata ).

Selfie ispred jurećeg vlaka: Imitirao scenu iz popularnog filma i poginuo

Primjer četvrti:
Slično kao u prethodnom primjeru, ali su poginula tri indijska studenta, također pokušavajući snimiti grupni selfie.

Three College Students Die in India After 'Train Selfie' Attempt

Primjer peti:
Žena je vozeći automobil snimala selfije i uploadala ih na društvene mreže, da bi upravo zbog gledanja u mobitel (umjesto da gleda kud vozi) poginula u frontalnom sudaru.

Selfie crash death: Woman dies in head-on collision

24.05.2015. u 07:25 • 8 KomentaraPrint#

20 "prvih" fotografija

Važne fotografije iz povijesti, kao što su prva fotografija uopće, prva kolor fotografija, prva fotografija, prva fotografija osobe, prva fotografija iz zraka itd...

20 First Photos from the History of Photography

24.05.2015. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

subota, 23.05.2015.

Muljatori, kompleksaši, paranoici

Tri vrste ljudi koji se vole iživljavati na fotografima, jer su im kamere i snimatelji neprijatelji.

MULJATORI
Bilo da se radi o nekom tko je negdje nešto skrivio pa je tražena osoba, bilo da se radi o tome da je na krivom mjestu u krivo vrijeme, sa krivom osobom, ili pak radi neke "krive" stvari, odmah je jasno zbog čega takvima smetaju kamere. Snimka naime može poslužiti kao dokaz tih njihovih muljanja i "krivina".

KOMPLEKSAŠI
Bilo da se radi o kompleksima vezanim uz vlastiti izgled (ono klasično "joj, nisam fotogenična/an") ili pak nekakvim napadajima veličine proizašlim iz nečijeg narcizma, pa smatraju da su toliko važni da imaju pravo drugima oko sebe određivati tko što gdje (ne) smije raditi, i usput časte fotografe raznim pogrdnim epitetima.

PARANOICI
Bez obzira radilo se o paranoicima "vulgaris", pedofilifobima ili "mjerodavnima" (bilo samozvanima ili institucionaliziranima), u svemu vide nekakvu "opasnost". Kakvu? To obično ni oni sami ne znaju (jer je zapravo najčešće i nema osim u njihovoj imaginaciji i nesuvislim "razlozima"), ali kao glavno "riješenje" tog "problema" nameću tvrdnju da je "za sve loše krivo fotografiranje". Pa su im tako fotografi "teroristi", "pedofili", "voajeri"...

23.05.2015. u 07:22 • 1 KomentaraPrint#

subota, 16.05.2015.

Stanko Abadžić - Marginalia

16.05.2015. u 20:31 • 1 KomentaraPrint#

četvrtak, 14.05.2015.

Kad bi netko nešto džabe...

...može ga se prepoznati po govoru

Na uvodnu izjavu o tome da fotografski posao fotografu neće biti plaćen novcem (npr. "Nemamo novca,..."), ili da će biti plaćen nekim smiješnim i uvredljivo malim novčanim iznosom (npr. "Predviđeni budžet za fotografske usluge je [smiješno mali iznos] kn,..."), redovito slijedi famozni "...ali..." i zatim jedna ili više izlizanih nebuloznih fraza kojima se pokušava "uljepšati" činjenica da se zapravo teži iskorištavanju:

"... steći ćete neprocijenjivo iskustvo."
- Netko tko naruči fotografa da kvalitetno snimi nešto, ako je zdrave pameti, tražiti će upravo fotografa koji već ima gomilu isksutva u tom tipu fotografije. Stoga je takvo "obećavanje isksutva" totalno besmisleno.

"... imati ćete vrijednu referencu u životopisu."
- "Vrijedne reference" same po sebi ne plaćaju režije, stanarinu, hranu, prijevoz do mjesta snimanja i amortizaciju opreme. Niti su bilo kakva garancija novih angažmana.

"...biti ćete potpisani ispod fotografija."
- Neki vjeruju kako potpis ispod fotografija "reklamira fotografa". Ne reklamira. Samo naznačuje tko je njen autor.

"...za uzvrat ćete od nas dobiti [smještaj/obrok/nježnik u stražnjicu/nešto-treće]."
- Takvi bi za uzvrat trebali očekivati "kiflu", a ne fotografije.

Inače, paradoksalno je to da najčešće na fotografima i njihovim uslugama škrtare i pokušavaju jeftino ili džabe dobiti kvalitetne fotografije upravo oni koji u startu imaju izdašan budžet, kao i oni koji namjeravaju te fotografije koristiti za daljnju samopromociju a koja će im u konačnici donositi popriličan profit.

Primjeri:
Neki mladenci smatraju da je "skupo" platiti fotografa (koji će ostaviti trajni zapis) 5000kn, ali im nije skupo dati 5000kn samo za cvijetne aranžmane (koji će ionako uvenuti) ili još jedan desert (koji će biti pojeden, a višak bačen). Pa onda da prođu jeftinije angažiraju "susjedovog malog" koji će to džabe snimiti mobitelom, ali će se čuditi kad snimke ne budu kvalitetene koliko bi željeli.

Neki noćni klubovi koji si angažiraju fotografe da snimaju događaje za siću (ili im čak kao "plaću" daju besplatno piće) da bi kasnije te snimljene fotografije koristili za reklamu kako bi si povećali promet, i privukli što više ljudi kojima će naplaćivati ulaz i već na tome zarađivati (a kamoli još od dodatnog prometa na hrani i piću).

Na kraju, treba li možda spominjati i slučaj sa prošlogodišnjeg varaždinskog Špancirfesta?

14.05.2015. u 18:45 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 12.05.2015.

Opet malo pedofilofobije na djelu

U Australiji se dogodio slučaj da je jedna "brižna" (čitaj: pedofilofobski nastrojena paranoična, op.a.) majka pokrenula internetsku hajku protiv jednog čovjeka jer je, kako je dotična vjerovala, "ovaj snimio njenu djecu". Ona je zatim pratila i snimila njega, i zatim snimku distribuirala na društvene mreže. Kako se ispostavilo, dotični uopće nije snimao njenu djecu već "selfie" ispred plakata sa likom Dartha Vadera (zlikovcem iz filmskog serijala "Ratovi zvijezda") kojeg je namjeravao poslati svojoj djeci.

Nakon što se stvar ekspresno proširila internetom (navodno podijeljena preko 20,000 puta na društvenim mrežama), a nakon što je usput otkriveno i tko je dotični, ovaj je, ni kriv ni dužan, počeo dobivati i prijetnje smrću.

‘Creep’ Shamed for Taking Photo of Kids Was Actually Snapping a Selfie with Darth Vader

'OK people, take a look at this creep!': Man who mum shamed on Facebook because she thought he was taking photos of her kids... was just taking a selfie in front of a Darth Vader display to show HIS children


Iako se dotična žena naknadno ispričala, njena isprika zapravo nema nikakvog smisla ni svrhe, jer neće popraviti štetu koja je, zbog njene pretjerane paranoje, već učinjen potpuno nedužnom čovjeku.

(Kao ilustracija i pouka, serija "Don't judge too quickly" reklama koje na zoran način pokazuju kako se neke bezazlene situacije mogu protumačiti na potpuno pogrešan način.)

12.05.2015. u 17:35 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 10.05.2015.

Naramak ratnih fotografija

Povodom obljetnice svršetka drugog svjetskog rata...

** 50 koloriranih fotografija iz 2. svjetskog rata

50 Breathtaking WWII Colorized Photos Look Like They were Taken Yesterday

** kako je Berlin izgledao za vrijeme drugog svjetskog rata i kako izgleda danas.

Incredible Pictures Comparing Berlin at the End of World War II and Now

Berlin Battleground – Pictures of The Battle for Berlin and 70 Years Later

10.05.2015. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

subota, 09.05.2015.

Verbalni okršaj

Sjedim na terasi kafića na jednom jadranskom otoku i pijucakam kavu. Mala natkrivena terasa ja skoro prazna, za jednim stolom ja, za drugim, susjednim stolom, sjede dvojica - jedan čovjek kojeg površno poznajem, i jedan kojeg sam tada prvi put vidio.

Sa terase se prostire pogled na luku i okolni akvatorij. Kako nikuda, a pogotovo ne na godišnji, ne idem bez fotoaparata, tako i ovaj put imam uz sebe spreman DSLR ("profesionalni aparat"). U jednom trenutku odlučih snimiti taj pogled na more, pa dignem aparat, usmjerim ga prema moru i okinem. Baš u trenutku okidanja konobarica ušeta u kadar.

Uslijedilo je (po sjećanju, op.a.):

- "Ček, jesam ti ušla u kadar?"
- "Da.
- "Mogu vidit?" - dolazi do mene
Iako nemam običaj ljudima pokazivati snimljeno, pogotovo ne onima koji se bune i tvrde da se "ne vole fotka", pokažem dotičnoj sliku.
- "U kontralihtu si. Vidi se samo silueta."
Na što će ona važnim tonom
- "Ajd dobro, al ja inače ne dozvoljavam da me se snima bez pitanja."

U tom trenutku javlja se poznanik za susjednim stolom, vrlo vjerojatno iz nekakve potrebe da zadivi konobaricu izigravajući joj advokata, važnim tonom (po sjećanju, op.a):

- "Ej, ti fotograf, pazi da nebi dobio prijavu."
- "Za što?"
- "Za snimanje bez pitanja!"
- "Na javnom mjestu je snimaje dozvoljeno."
- "Ne bez pitanja!"
- "Ma pričaj ti što hoćeš... na javnom smo mjestu, i ni jedan zakon ne zabranjuje snimanje na javnom mjestu. Šta ti misliš da oni što postave nadzorne kamere pitaju svakoga tko prošeta ulicom dal ga smiju snimat? "
- "Znam ja. Ti ćeš to na Facebook stavit. Vidio sam..."

(Tu dolazim do zaključka da dotični - sere. Nemam ga na listi prijatelja pa ne može vidjeti što stavljam na svoj profil, a niti stavljam svoje snimljene fotografije na web, kamoli ne na Facebook). Prilično iziritiran dotičnom na to odgovaram:

- "Ja ne stavljam slike na Facebook. Najbolji su mi oni koji tvrde da se ne vole slikat, a pun Facebook njihovih slika. A kamere ionak smetaju samo onima koji ili imaju putra na glavi ili su teški kompleksaši."

I tu razgovor završava.

Inače, zanimljivo da se njegov prijatelj za stolom uopće nije upletao u razgovor, ali je čini se, ipak stao na moju stranu. Naime, potvrdno je klimao glavom na svaku moju tvrdnju.

09.05.2015. u 14:50 • 1 KomentaraPrint#

Na Maslenici zabranjeno snimanje?

Kako sam prilikom odlaska na godišnji odmor prolazio autuputom preko novog masleničkog mosta, nisam mogao iz busa ne primjetiti kako s velebitske strane mosta , na samom ulazu na most, stoji znak "zabranjeno fotografiranje". Uz taj znak je i onaj da je mostom zabranjen prolaz za pješake.

Međutim, nekoliko dana kasnije u povratku primjetih da takvog znaka na suprotnoj strani mosta - nema. Postoji samo znak zabrane prolaska za pješake.

I sad pitanje tko je tu lud? Ili se pravi lud.

Zašto nema znaka sa druge strane? Je li ga tko zaboravio postavili ili ga je netko ili nešto odni(je)o?

Kako onaj tko je postavio znak (odnosno nametnuo zabranu) misli uopće provoditi tu zabranu kada doičnim mostom dnevno prijeđe na tisuću vozila? Velika je šansa da netko iz autobusa prilikom prelaska okine koju fotografiju Novskog ždrila koje inače predstavlja vrlo lijepu vizuru; ako to učini sa samoga mosta de facto krši zabranu.

I na kraju, čemu uopće znak zabrane snimanja? Je li "autor" zabrane time mislio da je zabranjeno snimati s tog mosta vizuru Novskog ždrila? Ili je zabranjeno snimati sam most (kao u neka davna vremena gdje se snimanje mostova i tunela smatralo subverzibvnom i kontrarevolucionarnom aktivnošću)? Inače, onaj tko nametne neku zabranu, a nema sposobnost provođenja te zabrane u potpunosti, bez diskriminacije (npr na temelju veličine foto-opreme), samo od sebe i čitavog sustava radi budalu.

Stvarno smo Apsurdistan...

09.05.2015. u 10:10 • 2 KomentaraPrint#

utorak, 05.05.2015.

Još malo novih fotografskih pojmova

(1. dio)

FOTOBOMBER - (engl. photobomb) osoba koja slučajno ili namjerno uletava u kadar i na taj način upropasti fotografiju.

FOTO-KRAMA - Stara, rabljena i dugo nekorištena fotografska oprema, upitne ispravnosti, koja skuplja prašinu.

FOTO-SKALAMERIJA - Fotografska naprava, često improvizirana ili nezgrapna, za koju je upitno da li i koliko služi svrsi, i kako se njome uopće rukuje.

FOTO-SKLEPARIJA - Improvizirana naprava za snimanje, npr. Camera obscura izrađena od limenka, isl.

FOTO-RADIONIČAR - Fotograf koji svoje znanje o fotografiranju skuplja na raznim fotografskim radionicama svih vrsta ili fotograf koji organizira fotografske radionice.

FOTOŠOPER - (od engl. Photoshop - program za obradu fotografija) fotograf kojemu je kod snimanja glavna maksima "popravit ću kasnije u photoshopu", odnosno koji više "popravlja " slike u photoshopu nego što ih zapravo snima.

ÜBERFOTOGRAF - (od njem. über - iznad) fotograf koji iz ovog ili onog razloga za sebe misli da je najbolji fotograf svijeta i okolice, sklon omalovažavanju svih drugih fotografa.

05.05.2015. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 04.05.2015.

Poznati na Instagramu

Evo samo nekoliko linkova na Instagram profile domaćih "zvijezda" koje dobivaju enormno velik prostor u medijima samo zbog svojih objava na Instagramu...

Nives Celzijus
https://instagram.com/nivescelsius/

Maja Šuput
https://instagram.com/majasuput/

Severina
https://instagram.com/severina/

Ella Dvornik
https://instagram.com/elladvornik/


...pa procijenite koliko one same narušavaju vlastitu privatnost svojim objavama (odnosno koliku imaju potrebu za egzibicionizmom) s obzirom da su im profili javno dostupni.

04.05.2015. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 03.05.2015.

Generali poslije bitke

Generali poslije bitke su osobe koje pametuju o tome "što i kako je nešto trebalo napraviti" nakon što je to već napravljeno, odnosno nakon što su se već dogodile posljedice neke akcije.

Ne treba ni spominjati da u generale poslije bitke najčešće spadaju upravo osobe koje uopće nisu sudjelovale u samom događaju (u smislu da su bile na licu mjesta ili imale bilo ikakav utjecaj na ishod događaja dok se ovaj događao) i osobe koje uopće nisu kompetentne za područje o kojem pametuju (tj. izigravaju generala poslije bitke). Ta pametovanja se najčešće svode na nekakve površne ad hoc argumente i slične nesuvisle i nelogične gluposti. Ad hoc "argument" je svaka na licu mjesta izmišljena tvrdnja bazirana na nekoj logičkoj pogrešci ili totalnoj gluposti/ismišljotini, čime se pokušava racionalizirazti ili opravdati nečiji stav, ili bagatelizirati neka teška situacija.

Čisto kao primjer takvih idiotarija može se navesti slučaj bacanja fotoreportera u manduševac (kojemu je pri tome stradala kompletna fotografska oprema), gdje su "generali poslije bitke" po internetu nakon toga sve u 16 izvaljivali "pametne", pokušavajući umanjiti ozbilnost situacije, opravdavati huligane koji su ga gurnuli, pa čak za situaciju prebaciti krivnju na žrtvu. Tako su se mogli čitati komentari tipa da "zašto nije imao vodootpornu opremu", da "zašto nije snimao iz veće udaljenosti", da "što je imao tako skupu opremu", "da ak je ta oprema toliko skupa da onda mora biti vodootporna" i tome slične idiotarije.

No generala poslije bitke ima svugdje, npr. u slučajevima silovanja ima onih koji silovanje pokušavaju "opravdati" time da "što se cura tako provokativno odjenula" ili "što se napila"... Ili u situaciji gdje netko nekoga premlati pametuju da se žrtva "trebala maknuti" i tome slično... Ili npr. u situacijama gdje netko premlati fotografa koji se zateko ili na plaži ili blizu nekog igrališta, pa iako se utvrdi da nije snimao ništa nelegalno, pokušava opravdati nasilništvo time "što je imao fotoaparat kod sebe" isl.

Takav "generalizam poslije bitke" je i situacija kada npr. neki fotografski kritičar ili "kritičar" tumači nekom fotografu da je fotografiju trebalo snimiti na ovaj ili onaj način, nakon što je ova već snimljena i nakon što ju se ne može više ponoviti...

03.05.2015. u 09:37 • 3 KomentaraPrint#

subota, 02.05.2015.

Stanko Abadžić - Miris žene

(PAŽNJA! Sadrži golotinju! Nije za mlađe od 18 godina.)

02.05.2015. u 07:28 • 0 KomentaraPrint#

petak, 01.05.2015.

Početničke greške u uličnoj fotografiji

Iako se dosta fotografa njome bavi, ili barem pokušava baviti, ima nekih stvari, reklo bi se početničkih grešaka, na koje bi svatko tko se misli baviti uličnom fotografijom trebao obratiti pažnju:

** Prevelik naglasak na opremu - Često je vjerovanje da bolja i skuplja oprema znači automatski i bolje fotografije. Ne znači. Uličnu fotografiju je zapravo moguće snimati bilo čime, bilo kakvim aparatom, dokle god se time može uhvatiti željeni (odlučujući) trenutak. S jedne strane, veliki i skupi DSLR-ovi, iako izvrsni aparati, nekad znaju upravo zbog veličine biti nespretni i nezahvalni za uličnu fotografiju (fotografa svi odmah uoče i prestanu se ponašati prirodno, naporno ih je dugo nositi isl.), dok su s druge strane foto-mobiteli često jako spori pa nisu baš pogodni za snimanje akcije, a u lošjim svjetlosnim uvjetima daju slike loše kvalitete. To ne znači da se sa DSLR-ovima ili mobitelima ne može snimati ulična fotografija, no zapravo nekakva "zlatna sredina" (kompaktni mirrorles, rangefinder ili "point-and-shoot" aparati) se čine kao najbolja opcija, iako i tu ima određenih kompromisa.

** Snimanje nezanimljivih prizora - Ovo se prvenstveno odnosi na snimanje "običnih" šetača i/ili ljudi koji sjede na klupama. Šetnja sama po sebi nije naročito zanimljiva. I sjedenje na klupi isto tako. Može biti zanimljivo jedino ako se šetač nalazi na nekomm neobičnom mjestu, nosi u rukama nešto neobično, bude neobično odjeven, ima neki neobičan izraz lica, ili pak bude "uokviren" nekakvim geometrijskim oblicima i sličnim. Za sjedenje, ležanje ili spavanje na klupi vrijedi isto. Poanta ulične fotografije je više u hvatanju neobičnih i nesvakidašnjih ljudi i trenutaka, a manje u pukoj dokumentaristici.

** Pogrešne tehnike snimanja - Jedna stvar na koju se mahom svi početnici pale je tzv. bokeh - zamućenje pozadine zbog vjerovanja da "slika nije profesionalna ako nema bokeh". U uličnoj fotografiji bokeh je zapravo nepoželjan; poanta je prikaz nečega na ulici. Oštrina glavnog objekta i jako zamućenje pozadine zapravo izdvaja taj objekt iz okruženja u kojem se nalazi.

** Pretjerana obrada slika - Ulična fotografija nalazi se u domeni dokumentarne fotografije, a cilj dokumentarne fotografije je što je moguće više realistično prikazati zabilježeni trenutak. Popravak kontrasta, c/b konverzija i izrez su sasvim OK, ali nekakvo ekstremno nabrijavanje kontrasta, HDR ili čak retuširanje (dodavanje ili micanje elemenata sa fotografije, osim ak se ne radi o prašini na senzoru ili ogrebotinama na filmu) ne dolaze u obzir. Nažalost tome često pribjegavaju oni koji totalno nezanimljive fotografije pokušavaju učiniti "umjetničkima".

** Nedostatak selekcije - Glavna razlika između dobrih i loših fotografa je u tome da dobri fotografi ne pokazuju drugima svoje loše fotografije, već rade selekciju onih koje im se čine najboljima. Nažalost velik broj fotografa-početnika misli da su im baš sve fotografije koje snime "dobre" pa ne rade selekciju i zapravo objavljuju sve i svašta, od zadnjeg smeća, preko tehnički OK ali sadržajno nezanimljivih slika, pa do onih rijetkih vrhunskih. Inače, ako se pažljivije pogleda radove poznatih fotografa, može se primjetiti da poznati fotografi koji su desetljaćima snimali, imaju u svojim portfolijima relativno malo fotografija. Zašto? To su njihove najbolje fotografije. Možda nekoliko stotina ili nekoliko tisuća najboljih fotografija od nekoliko desetaka ili stotina tisuća snimljenih.

01.05.2015. u 09:55 • 0 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>



< svibanj, 2015 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada na WTC u New Yorku (2001.) i podzemnu željeznicu u Londonu (2005.), te nakon pojave interneta i digitalne fotografije, fotografi i fotoreporteri su demagogijom raznih "velikih moralista", dušebrižnika i drugih lažnih autoriteta, od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati postove da se drže teme koju obrađuje post, da se pridržavaju bon-tona, da ni ne pokušavaju provocirati, patronizirati ili trolati, već da koriste logički ispravne argumente. U suprotnom, kao i u slučaju bilo kakvog spama, komentari će biti izbrisani bez pardona.

Linkovi

Fotografski blogovi
Alexxl
Bablfotograf
Fotografske priče
GP-Zagrebancije
Klik-Po Europama
Kojekakve
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota

Ostali blogovi
Bitke kroz povijest
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Studeni 2017 (1)
Rujan 2017 (3)
Kolovoz 2017 (19)
Srpanj 2017 (31)
Lipanj 2017 (30)
Svibanj 2017 (31)
Travanj 2017 (32)
Ožujak 2017 (28)
Veljača 2017 (26)
Siječanj 2017 (32)
Prosinac 2016 (16)
Studeni 2016 (22)
Listopad 2016 (15)
Rujan 2016 (14)
Kolovoz 2016 (15)
Srpanj 2016 (15)
Lipanj 2016 (14)
Svibanj 2016 (7)
Travanj 2016 (7)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (19)
Siječanj 2016 (25)
Prosinac 2015 (18)
Studeni 2015 (16)
Listopad 2015 (18)
Rujan 2015 (21)
Kolovoz 2015 (9)
Srpanj 2015 (19)
Lipanj 2015 (16)
Svibanj 2015 (18)
Travanj 2015 (11)
Ožujak 2015 (14)
Veljača 2015 (13)
Siječanj 2015 (25)
Prosinac 2014 (24)
Studeni 2014 (10)
Listopad 2014 (10)
Rujan 2014 (8)
Kolovoz 2014 (14)
Srpanj 2014 (14)
Lipanj 2014 (15)
Svibanj 2014 (20)
Travanj 2014 (24)
Ožujak 2014 (13)
Veljača 2014 (23)
Siječanj 2014 (19)
Prosinac 2013 (23)
Studeni 2013 (14)

Početak

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se