Fotografi svih zemalja naoružajte se...

subota, 30.08.2014.

Luciano Morpurgo - Fotografija u Hrvatskoj

30.08.2014. u 22:24 • 0 KomentaraPrint#

petak, 29.08.2014.

Još malo američke paranoje...

Kako javlja PINAC, jednog čovjeka koji je na jednom trajektu u New Jerseyu fotografirao svoje dvije (posvojene) kćeri, zaskočio je neki stranac ispitujući ih "da li on njih iskorištava [u seksualnom smislu]". Nakon toga se stranac identificirao kao agent agencije za domovisku sigurnost, iste one koja svakog fotografa tretira kao potencijalnog kriminalca. Naime, navodno mu je bilo jako sumnjivo zašto dotični fotografira dvije teenagerke čak 15ak minuta...

Man Photographing Daughters Accused of Suspicious Behavior by Man Claiming to be DHS Agent

29.08.2014. u 21:29 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 27.08.2014.

U jednom kafiću...

akteri: djevojka (s fotoaparatom), mladić i konobar

(djevojci se sviđao neki detalj u kafiću, pa se obratila konobaru)
djevojka: "Jel se smije tu nutra slikat?"
konobar: "Što?"
djevojka: (glasnije) "Jel se smije tu unutra fotografirati?"
konobar: "A šta bi slikali? Zašto?" (umjesto jednostavnog "da ili "ne", op.a.)
djevojka: "Ma za sebe."
konobar: "Što?"
mladić: "Daj idemo. (kreću prema izlazu) Kaj k...c kompliciraju. Manje problema bi bilo da uđeš s kalašnjikovom nego kad si s fotićem..."

27.08.2014. u 23:49 • 2 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 25.08.2014.

"Iskustvo" i "reference"

Pojedince i organizacije koji zgrću i obrću velike novce, ali su škrti plaćati fotografe za njihov rad, lako se može prepoznati po slijedećoj retorici: "[ubaci razlog zbog kojeg fotografa namjeravaju platiti malo ili ništa], ali steći ćete neprocijenjivo isksutvo, i značajnu referencu u životopisu."

Još je gora stvar, ako takvi naručitelj fotografskih poslova prvo namjeravaju od fotografa tražiti da radi (skoro) za badava, da bi pri tome stavkom u ugovoru prisvojili sve fotografije, i iskroištavali ih za promotivne/komercijalne svrhe. Takve stvari nisu ništa drugo nego iskorištavanje u robovlasničkom ili feudalnom stilu.

Po pitanju toga ima jedan veliki problem. Reference i iskustvo ne plaćaju utošeno vrijeme, trud, režije, životne troškove i amortizaciju fotografske opreme. Iako u životopisu može gordo zvučati da je neki fotograf nekad i negdje fotografirao "taj i taj" događaj, to zapravo ne znači apsolutno ništa. Fotografove glavne reference su - njegove fotografije.

No da stvar nije takva samo i po pitanju naručitelja fotografskih poslova, od slične boljke (tj. škrtosti) boluju i neki vrlo poznati i medijski razvikani fotografi. Naime, neki od vrlo poznatih i medijski razvikanih fotografa tako nemaju naviku plaćati svoje asistente (osobe koje pomažu u nošenju opreme, postavljaju rasvijete i sličnom - i to je rad, bez obzira što tko tvrdio) uz retoriku (i racionalizaciju) da "treba bit čast raditi sa tako poznatim fotografima kao što su oni", i naravno "da su time stekli važno iskustvo i reference".

25.08.2014. u 17:20 • 3 KomentaraPrint#

srijeda, 20.08.2014.

Smiješak!

20.08.2014. u 16:53 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 19.08.2014.

Špancirfestov fotograf

Završio je Špancirfestov natječaj za službenog fotografa. Pobjednik je odabran. Točnije, pobjednica. Fotografkinja.

Dakle, od dotične "slavodobitnice", očekuje se da 10 dana radi ozbiljan fotografski i fotoreporterski posao za tričavih 2000kn...

Ako se uzme u obzir da se ulaznice za Špancirfest prodaju po cijeni od 139 kn, jednostavnom računicom može se izračunati da već 15 posjetitelja pokrije (gore spomenuti) trošak fotografa. A koliko se posjetitelja očekuje? Koliko ih je bilo preteklih godina? Nekoliko desetaka tisuća? No iz nekog razloga organizatorima je problem "odriješiti kesu" i platiti fotografa kako spada...

19.08.2014. u 03:15 • 2 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 18.08.2014.

Boris Cvjetanović - Fotografija u Hrvatskoj

18.08.2014. u 00:01 • 1 KomentaraPrint#

subota, 16.08.2014.

9 najskupljih fotografija na svijetu

Postoje fotografije čiji su originalni primjerci iz nekih čudnih razloga prodani za enormno velike iznose.

The 9 Most Expensive Photographs in the World

Naime, po motivima koje prikazuju, neke od tih fotografija zapravo nisu ništa posebno. Štoviše, najskuplja je čak i retuširana...

16.08.2014. u 00:01 • 3 KomentaraPrint#

petak, 15.08.2014.

Woodstock '69

Na današnji dan, prije točno 45 godina, tj. 15. 8. 1969. godine, započeo je (danas legendarni) muzički festival "Woodstock". Reklamiran pod geslom "Tri dana mira i muzike" , prema rasporedu je trebao trajati od 15.-17.8., ali se zbog lošeg vremena, te organizacijskih i tehničkih poteškoća protegnuo i na 18.8... Prema nekim procijenama, na sam festival stiglo oko 400.000 ljudi, a navodno je još oko milijun ljudi "zaglavilo" na prilaznim cestama.

List of performances and events at Woodstock Festival

Neki od nastupa: Country Joe, Joan Baez, John Sebastian, Ten Years After, Canned Heat, Santana ...

Kolekcija fotografija (publike) nastalih na dotičnom festivalu...:

15.08.2014. u 00:01 • 3 KomentaraPrint#

srijeda, 13.08.2014.

Tradicionalne ruske fotografije vjenčanja

Fotografije vjenčanja trebale bi biti svakom novovjenčanom paru biti uspomena na taj događaj, s naglaskom na dokumentarnu vrijednost, bez previše egzibicija po pitanju umjetnosti.

No svejedno, događaju se ponekad pretjerivanja gdje se s jedne strane siluju "umjetnički" efekti, dok se s druge strane pokušava biti "jako kreativan". Kad se tome još doda želja da se prođe jeftino (unajmljivanjem, fotografa amatera), rezultat su katastrofalno loše vjenčane fotografije.

Evo jedne takve kolekcije ruskih vjenčanih fotografija čiji motivi variraju od bizarnih ideja za snimanje, pa do totalnih photoshop katastrofa... Štoviše, neke djeluju toliko očajno da su čak pomalo i smiješne.

Traditional Russian Wedding Pictures

13.08.2014. u 15:58 • 2 KomentaraPrint#

utorak, 05.08.2014.

Dan pobjede


Turanj, Muzej Domovinskog rata
foto: Toco1980 (sva prava pridržana)


Jedna prigodna...

...i još jedna.

05.08.2014. u 07:28 • 2 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 04.08.2014.

Raditi svoj posao?

Jedna od fraza kojom se fanatični mrzitelji fotografske i fotoreporterske struke vole razbacivati u situacijama kada fotograf snimi nešto iz domene "crne kronike" koja im ne paše, jest floskula "šta taj ima snimat, zašto ne pomogne?".

Iako se na prvi pogled možda nekom čak i čini logičnom, ta fraza je ortodoksna glupost, pogotovo ako se radi o prefesionalnom novinaru/fotoreporteru.

Naime, čini se da dotičnim dežurnim kritičarima koji tako gorljivo sraćkaju po fotografskom poslu nije jasno da fotoreportreri negdje snimajući nekoga ili nešto - rade svoj posao! No iz nekog razloga, upravo od strane kritičara se očekuje se da bi fotoreporteri zapravo trebali raditi sve drugo, ovisno o situaciji u kojoj se zateknu, samo ne ono što im je posao.

Svatko normalan će se složiti da je idiotski npr. od stomatologa očekivati da (usput, kad je već prisutan) umjesto popravljanja/vađenja zuba, a što je njegov posao (specijalizacija), operira očnu mrenu, vadi krajnike ili obavlja porođaje. Ali iz nekog čudnog razloga od fotografa/fotoreportera se uvijek očekuje da, umjesto da se bave svojom specijalizacijom - fotografiranjem - "oni bi trebali spašavat ljude iz smrskanih automobila/ ruševina, a ne slikat", i slično... iako za to postoje ljudi koji su za te vrste aktivnosti specijalizirani (Vatrogasci, Hitna pomoć, GSS ...).

Isto tako, još jedna od omiljenih floskula je i ta da oni (fotoreporteri) "koriste tuđu nesreću radi vlastite slave/profita". Ne koriste. Opet, oni samo rade svoj posao (za koji su plaćeni ovako ili onako* - opet se očekuje valjda da bi fotografi trebali radit besplatno? op.a.). To što netko snimi nešto što nitko drugi nije snimio, pa pobere Pulitzera ili neku drugo novinarsku nagradu, često je samo splet okolnosti (biti na pravom mjestu u pravo vrijeme).

I da, vrhunac idiotizma u čitavoj priči jest da valjda ti kritičari i lažni fotografski autoriteti očekuju da fotografije iz ratnih zona, područja zahvaćenih prirodnim katastrofama ili tek nekakve prometne nesreće, prikazuju nešto što nema veze sa time? Što bi trebale prikazivati? Ili zapravo očekuju da se ne bi trebalo snimati ništa što oni misle da se nebi trebalo snimati, jer im iz "moralno-svjetonazornih" razloga takvi prizori smetaju. (zbog puke činjenice da gledaju svijet kroz ružičaste naočale, bez dodira sa stvarnošću, a nepoželjni prizori u vidu "uznemirujućih" fotografija im narušavaju komociju vlastite neangažiranosti i nezainteresiranosti).

Zapravo, isti oni koji uporno sraćkaju po fotoreporterskoj struci zaboravljaju jedan sitan, ali bitan detalj - da nema novinara/fotoreportera koji snime neku fotografiju, oni sami nebi ni znali da se neki događaj uopće dogodio...

--------------------------------
* neke novinske agencije plaćaju fotoreportere prema broju dostavljenih/objavljenih fotografija, dok druge daju fiksnu plaću

04.08.2014. u 17:56 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 03.08.2014.

Građani reporteri

ili: "Kako (mobitelom) snimiti upotrebljivu novinsku fotografiju (ili video)."

Neke od domaćih dnevnih novina, kao i portali sa vijestima, omogućavaju svojim čitateljima (i građanima općenito) da im sami dostavljaju fotografije (i video uradke) događaja za koje smatraju da bi mogli biti nekakva vijest od interesa za javnost. Ne treba ni spominjati da su u toj kategoriji najčešće stvari iz crne kronike (prometne i slične nesreće), prometni zastoji, vremenske nepogode, rezultati ljudske gluposti i slično...

Razlog tome je naravno taj što fotoreporteri koji rade za te novinske agencije ne mogu istog trena doći na neku lokaciju, no prosječni prolaznik koji ima neki spravu za bilježenje slike može također "poslužiti svrsi". Ako je voljan to učiniti.

Međutim, jedna od stvari koje su gotovo pravilo u situacijama kada građani šalju svoje fotografije, jest da su fotografije često vrlo loše. Ponekad čak i potpuno neupotrebljive po pitanju onoga o čemu bi trebale "izvještavati". Čast rijetkim iznimkama koje samo potvrđuju pravilo.

Neki će reći da se više kvalitete ni ne može očekivati od snimki mobitelom (u usporedbi sa "profi" DSLR aparatima), međutim, dok mobiteli možda tehnički ograničavaju fotografiju ili video po pitanju same kavlitete slike, ona puno bitnija stvar - uhvaćeni kadar - ovisi isključivo o samom fotografu!

Nekoliko naputaka kako snimiti upotrebljivu novinsku fotografiju ili video:

1. Da bi novinska vijest bila potpuna, ona mora odgovarati na 6 pitanja. Tko (je sudjelovao)? Što (se dogodilo)? Gdje (se dogodilo)? Kada(se dogodilo)? Kako (se dogodilo)? Zašto (se dogodilo)? Fotografija ne može sadržajem odgovoriti na svih 6 pitanja, ali mora prikazati ono što se dogodilo, lokaciju gdje se dogodilo, i naravno prikazivati tko je u tome sudjelovao. Npr. ak se fotografira posljedice prometne nesreće, tada fotografija mora u većini kadra sadržavati razlupane aute (tko? i što?), i uz to se mora iz slike vidjeti i lokacija gdje se dotična nezgoda dogodila (gdje?).

2. Fotografska (fotoreporterska) maksima koju je postavio legendarni Robert Capa kaže: "Ako fotografija nije dovoljno dobra, nisi dovoljno blizu". Ovo ne treba previše objašnjavati. Koliko god je moguće treba doći što bliže onome što se želi snimiti.

3. Treba voditi računa, barem okvirno o nekim elementarnim pravilima kompozicije npr. da horizont bude ravan, i da su svi bitni elementi uhvaćeni u kadar. Upravo po pitanju novinske fotografije, bitniji je sadržaj, a manje bitna forma (u smislu nekih "egzibicija" po pitanju kompozicije, a kakve se često viđaju na umjetničkim fotografijama).

4. Ne treba štediti okidač! Bolje snimiti što više fotografija pa naknadno odabrati one koje se čine boljima, i njih poslati novinama, nego "u prolazu" okinuti samo jednu pa kasnije shvatiti da je mutna, loše kadrirana ili da ne prikazuje sve ono što bi trebala prikazivati (točka 1.)

5. Puno ljudi se ustručava snimati neke stvari jer misle da je "zabranjeno" ili "nije etično" iz ovih ili onih razloga; sve ono što se događa na javnoj površini smije se snimati bez obzira što netko tvrdio. Ako nešto nije za objavu po novinskim standardima ili je potrebna cenzura (npr. leševi, ili potreba za zaštitom nečijeg identiteta magljenjem lica, registarskih pločica... i slično), o tome će se brinuti ljudi u novinskoj redakciji, ako se odluče za objavu fotografija.

6. Treba voditi računa da se ne smije ulaziti u područje ograđeno policijskom trakom ili ogradom (ili zapriječeno policijskim vozilima s upaljenim rotirkama, ako nema trake), kao i da se za vrijeme snimanja ne ometaju interventne službe (policija, vatrogasci, hitna pomoć, spasilačke službe...) u obavljanju posla.

7. Kod snimanja videa mobitelom, mobitel treba okrenuti horizontalno!

I ono zadnje, ali zapravo najvažnije, da dokumentarne fotografije (i video klipovi) u službi novinskog izvještavanja moraju biti u novinsku redackiju biti poslane što prije, dok je vijest još "friška".

03.08.2014. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

petak, 01.08.2014.

Stanko Abadžić - Fotografija U Hrvatskoj

01.08.2014. u 15:58 • 1 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>



< kolovoz, 2014 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada u New Yorku (2001.) i Londonu (2005.), i pojave zloupotrebe interneta i fotografije, demagogijom i djelovanjem raznih "velikih moralista", dušebrižnika, birokrata i drugih lažnih autoriteta, fotografi i videografi su od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, u očima javnosti pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati da se drže teme posta i bontona! Svi nesuvisli i nebulozni komentari, te komentari koji budu sadržavali uvrede, omalovažavanja, provokacije, trolanje, spam i slično će biti obrisani bez pardona, a komentatori blokirani.

(Napomena: Moguće je da u starijim postovima nedostaju slike i videi, i da linkovi na slike, videe ili druge web stranice ne rade, zbog toga što su u međuvremenu te stranice, slike, ili videosnimke uklonjene, preimenovane, ili je onemogućeno njihovo linkanje)

Linkovi

Važniji članci na blogu
Hrvatski zakoni
131. vs 144.
Vrste nasilja nad fotografima
Birokratsko nasilje
Kome i zašto smetaju kamere
Razlikovanje pojmova za idiote #1
Razlikovanje pojmova za idiote #2
Za domaće pilote dronova
Zašto je dobro imati auto-kameru
Murphijevi zakoni fotografije
Murphijevi zakoni fotografije 2
Zašto takav naziv bloga?

Fotografski blogovi
Bablfotograf rip
Bergaz naopačke rip
Delicatus
Fotografske priče
Geomir
hawkeye_1306
Klik-Po Europama rip
Kojekakve rip
Let lastavica
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota rip
VladKrvoglad

Ostali blogovi
Alexxl
Čarapa Floyd
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice
Semper contra rip
U zvijezdama piše

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Siječanj 2024 (3)
Prosinac 2023 (6)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (3)
Kolovoz 2023 (5)
Srpanj 2023 (4)
Lipanj 2023 (9)
Ožujak 2023 (1)
Veljača 2023 (4)
Siječanj 2023 (13)
Prosinac 2022 (10)
Studeni 2022 (12)
Listopad 2022 (3)
Kolovoz 2022 (1)
Srpanj 2022 (6)
Lipanj 2022 (8)
Svibanj 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Ožujak 2022 (10)
Veljača 2022 (10)
Siječanj 2022 (13)
Prosinac 2021 (8)
Studeni 2021 (10)
Listopad 2021 (15)
Rujan 2021 (5)
Kolovoz 2021 (7)
Srpanj 2021 (9)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (5)
Travanj 2021 (10)
Ožujak 2021 (15)
Veljača 2021 (8)
Siječanj 2021 (14)
Prosinac 2020 (12)
Studeni 2020 (4)
Listopad 2020 (9)
Rujan 2020 (6)
Kolovoz 2020 (10)
Srpanj 2020 (17)
Lipanj 2020 (4)
Svibanj 2020 (12)
Travanj 2020 (23)
Ožujak 2020 (27)
Veljača 2020 (17)
Siječanj 2020 (11)
Prosinac 2019 (8)
Studeni 2019 (9)

Početak