Fotografi svih zemalja naoružajte se...

nedjelja, 26.02.2017.

Mačak Garfield

... i problemi kod snimanja grupne fotke.

STRIP

26.02.2017. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

subota, 25.02.2017.

Neke stare fotografske knjige

Iako se danas može naći mnogo novih knjiga i priručnika o fotografiji, nije na odmet zaviriti malo i u stare fotografske knjige, koje mogu biti zgodna literatura za nekoga tko želi malo više naučiti o fotografiji... S obzirom da se radi o starim izdanjima, uglavnom ih je moguće naći samo u oglasnicima, antikvarijatima i buvljacima...

Evo popis samo nekih:

** Popularni kurs fotografije
(Živojin Jeremić)
Knjižica u kojoj je jednostavnim jezikom opisano i objašnjeno sve bitno za nekoga tko se prvi put susreće sa fotografijom i tko želi ono najbitnije vezano za fotografiju. Od osnovnih pojmova koje svaki fotograf treba znati, pa do praktičnih savjeta za snimanje.

** Zbirka recepata i tablica
(Živojin Jeremić)
Zbirka recepata za razne fotografske kemikalije (razvijače, fiksire, prekidače, oslabljivače, tonere i ostalo...) te tablice ekspozicija, vremena razvijanja isl...

** Fotografija - od ideje do realizacije
(Vidoje Mojsilovic)
Kako naslov kaže, od ideje pa do realizacije slike...

** 555 grešaka u fotografiji
(P. Červenka, E. Einhorn)
Sve moguće i nemoguće greške, njih točno 555, koje se mogu dogoditi prilikom fotografiranja, razvijanja i korištenja fotografija.

25.02.2017. u 00:01 • 2 KomentaraPrint#

petak, 24.02.2017.

Portretist - Wilhelm Brasse

Wilhelm Brasse bio je za vrijeme drugog svjetskog rata zatvorenik logora Auschwitz. Kako je bio školovani fotograf, dobio je zaduženje snimati identifikacijske fotografije logoraša, te fotografije medicinskih eksperimenata pod paskom dr. mengelea. O njegovom ježivotu i radu nedavno snimljen je dokumentarni film "Portrecista".

[Film je na poljskom jeziku, nažalost bez ikakvog prijevoda]



Slike iz Auschwitza
Auschwitz u slikama

24.02.2017. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 23.02.2017.

Prijenosna minijaturna "tamna komora"?

Netko se sjetio izmisliti tzv. "Lab-Box". Napravu u kojoj je moguće razviti fotografski film. Naime, sprava je koncipirana tako da se u nju točno na propisan način ubaci rola filma, namota na spiralu za razvijanje i zatim u njoj razvija.

LAB-BOX Lets You Develop Your Film at Home Without a Darkroom

S jedne strane, djeluje kao zgodna spravica za nekoga tko snima na film, no s druge strane se svodi na "izmšljanje tople vode", s obzirom da već odavno postoje "vreće" za ubacivanje filmova u "klasičnu" dozu za razvijanje, a što je moguće bez problema, i za daleko manje novca napraviti u kućnoj radinosti (malo crne tkanine koja ne propušta svijetlost, igla i konac).

23.02.2017. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 22.02.2017.

Nikola Tesla

Malo poznate fotografije Nikole Tesle...

25 Rare and Fascinating Photos of Nikola Tesla

The last known photo of Nikola Tesla, 1943

22.02.2017. u 00:01 • 1 KomentaraPrint#

utorak, 21.02.2017.

5 početničkih grešaka kod snimanja na film

5 grešaka koje najčešće rade ljudi koji se tek uče snimati na film. Bilo da su potpuni početnici, bilo da su prvo snimali digitalno, a zatim odlučili pokušati snimati i na film...

1. Pogrešno umetanje filma
Ovo je jedan od najčešćih problema s kojima se susreću fotografi koji se tek uče snimati na film. Umetanje filma je radnja koja zahtjeva dosta vježbe, pogotovo kod starijih aparata sa ručnim namatanjem filma (na nekim novijim aparatima je dovoljno umetnuti kazeticu s filmom i zatvoriti aparat, nakon čega aparat sam namota film). Kod neispravnog umetanja može se dogoditi da se film otkvači, da se podere preforacija ili čak da film i pukne.

2. Pogrešno određivanje ekspozicije
Film ima stalni ISO koji se ne može mijenjati (za razliku od digitalije), te jednom kad se umetne film određene ISO vrijednosti, ta vrijednost je konstantna sve dok se film ne ispuca. Jedine dostupne varijacije su otvor blende i brzina zatvarača. Zadnje generacije automatizranih aparata na film imaju tzv. DX kodiranje (gdje aparat sam prema oznakama na kazeti prepozna koji je ISO filma koji je umetnut u aparat) i tu uglavnom nema problema, no stariji aparati imaju ručno određivanje ISO vrijednosti, pomoću kotačića ili tipke, a čija postavka je povezana sa ugrađenim svjetlomjerom; ako se njena vrijednost ne postavi na vrijednost filma, sav film će biti pogrešno eksponiran. A ima i onih koji misle kako se (poput digitalije) i kod filma može mijenjti ISO vrijednost za svaku zasebnu snimku.

3. Brzopletost

Kad se pritisne okidač, to je to. Na filmu nema brisanja loših snimaka. Tako da je nonšalantno snimanje svega i svačega u nadi da će se uhvatiti nešto zanimljivo zapravo upropaštavanje filma. Kad se snima na film, onda se mora dobro promisliti što se točno želi dobiti na snimci. Ponekad su potrebni i dobri refleksi za hvatanje odlučujućeg trenutka. I da, prije svega, ako je aparat potpuno mehanički, potrebno je ručno podesiti ekspoziciju i fokus.

4. Nemirna ruka
Za razliku od novih (digitalnih) aparata koji su opremljeni svom silom pomagala za stabilizaciju slike, kod starih (pogotovo potpuno mehaničkih) aparata na film to nije slučaj. Jedina stabilizacija slike je fotografova (mirna) ruka.

5. Osvjetljavanje filma

Prije vađenja snimljenog filma iz aparata, potrebno je prvo film premotati natrag u kazetu. Iznimka su aparati koji snimaju na 120 film, ili pak oni s automatskim premotavanjem. U suprotnom će se prilikom otvaranja aparata film osvijetliti, odnosno uništiti. Uz to, ima i onih koji misle da se snimljene slike odmah vide na filmu, odnosno ne znaju da film nakon snimanja prvo treba razviti, pa nakon okidanja nadobudno otvore aparat "da vide što su snimili" i tako sve upropaste.

21.02.2017. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 20.02.2017.

André Kertész

André Kertész

20.02.2017. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 19.02.2017.

(Ne)sigurost na prvom mjestu

Već se događalo da su ljudi ginuli prilikom snimanja. Bilo prilikom snimanja selfija, bilo snimanjem "ozbiljnih" fotografija ili čitavih fotosessiona.

Pojedini fotografi u svojim nastojanjima da snime nešto "posebno" i "spektakularno" počnu više brinuti o samim fotografijama, dok s druge strane uopće ne brinu za vlastitu sigurnost i sigurnost ljudi oko sebe.

Pa se tako događalo da su fotografi i/ili modeli bivali pregaženi, padali s visine itd...

Photographer hit and killed by train as he took photos of a model on the tracks

Rooftopping Photographer Dies in NYC After Slipping Off 52-Story Hotel


Najnoviji slučaj, dogodio se nedavno, kada se jedan fotograf odlučio snimati modela na jednoj visokoj zgradi u Dubai-u, gdje se ova naginje i visi sa zgrade, 300-tinjak metara iznad zemlje, bez zaštitne opreme (gurtni, sigurnosnih pojaseva i sličnog...). Iako je sve ipak završilo bez mrtvih, stvar je vrlo vrlo lako mogla završiti tragično...

Model Dangled Off 1,000ft Skyscraper for Reckless Photo Shoot

...a kako se čini, samo radi "lajkova".

19.02.2017. u 00:01 • 0 KomentaraPrint#

subota, 18.02.2017.

Zašto horizontalni video?

Društvene mrežame poput Facebooka i kanali za dijeljenje videa poput YouTube-a, prepuni su vertikalnih videa!

Sindrom vertikalnog videa

Iako mnogi, pogotovo oni koji snimaju vertikalne videe to ne smatraju problemom, postoji jedan vrlo konkretan razlog zašto to je problem i zašto video MORA biti horizontalan:

Ljudske oči, odnosno ljudsko vidno polje je horizontalno, a ne vertikalno! Zbog toga je ljudima puno lakše i prirodnije gledati i pratiti horizontalni video od vertikalnog, iz prostog razloga što je horizontalni video najsličniji onome što oči i inače vide kad gledaju svijet oko sebe.

Međutim, jako puno ljudi uporno snima vertikalne videe, i to iz različitih razloga i opravdanja. Pa tako, jedni smatraju da "to tako mora biti" jer se "mobitel i kod razgovora drži vertikalno", drugi video doživljavaju kao fotografiju, pa idu za time da "ako može fotografija biti vertikalna, može i video.", treći se na kritiku zbog toga što su snimali vertikalni video brane time da je to "njihov video i njihova pravila", a "kome se ne sviđa, ne mora ga gledati".... itd.

Čini se da je jednostavna radnja okretanja mobitela za 90 stupnjeva, iz vertikalnog u horizontalni položaj - nekima jednostavno prevelik fizički i intelektualni napor.

18.02.2017. u 00:07 • 2 KomentaraPrint#

petak, 17.02.2017.

Hrvatski policijski "big brother"

Već nekoliko godina na hrvatskim cestama postoje kamere za mjerenje brzine i automatsko ispisivanje kazni za prekoračenje ograničenja brzine.

Lokacije policijskih kamera

Prije par dana objavljena je vijest da policija namjerava poboljšati sustav "naplate" kako bi kazne na kućne adrese stizale brže, te nabaviti još kamera, kojima se namjerava "načičkati" magistralne pravce, a neke već postojeće će se premjestiti na druge lokacije.

Policija oštri zube: Kamere na cestama vide sve, kazne stižu brže no prije

Dio radara seli na nove lokacije, saznajte gdje


Naravno, kao i do sada "mjerodavnima" su puna usta "prevencije", gdje se realno nastoji što efikasnije provoditi - represija. Cilj zapravo nije toliko "usporiti promet iz sigurnosnih razloga" koliko ispisati što više kazni kako bi se njima punio proračun, jer kamere najčešće nisu uopće postavljene na kritična mjesta gdje se događa najviše prometnih nesreća uzrokovanih brzinom, već upravo na cestama gdje je najveća vjerojatnost da će ljudi voziti malo većom brzinom (razni magistralni pravci).

Naime, ako je cilj doista prevenirati prebrzu vožnju o čem "mjerodavni" uporno baljezgaju, to se onda može lako postići na način da se ispod prometnog znaka sa ograničenjem brzine postavi znak obavijesti da se brzina na toj dionici ceste nadzire kamerom. To je uobičajena praksa u drugim zemljama. Naime, na taj način svaki vozač bude pravovremeno upozoren, pa tko je pametan, taj će usporiti na propisanu brzinu (pa makar kutija s kamerom bila i prazna), a tko je glup će namjerno ignorirati obavijest o kameri i lako dobiti (zalsuženu) "čestitku". No to postavljanje znakova obavijesti se od strane "mjerodavnih" iz nekog razloga ignorira i izbjegava (vjerojatno zato jer bi takva obavijest vozačima smanjila šansu za zaradu na kaznama...).

Štoviše, bez znakova obavijesti da se brzina nadzire kamerama, može se dogoditi čak i to da vozači, kada na maloj udaljenosti uoče kameru za mjerenje brzine, svijesni da voze malo prebrzo, počnu naglo kočiti i na taj način zapravo - ugroze promet. Ili čak izazovu prometnu nesreću! Upravo iz tog razloga su u nekim zemljama čak i kućišta za kamere obojene u žutu ili narančastu boju, kako bi bile uočljive iz veće udaljnosti!

Grey speed cameras to be painted bright yellow in bid to reduce accidents and sudden braking

Speed cameras to be painted orange

17.02.2017. u 00:01 • 4 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< veljača, 2017  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          

Blog za promicanje kulture fotografije, prava fotografa i borbe protiv ljudske gluposti

Fotoaparat nije oružje, a fotografiranje nije zločin. Međutim, nakon terorističkih napada na WTC u New Yorku (2001.) i podzemnu željeznicu u Londonu (2005.), te nakon pojave interneta i digitalne fotografije, fotografi i fotoreporteri su demagogijom raznih "velikih moralista", dušebrižnika i drugih lažnih autoriteta, od hobista, umjetnika, turista i profesionalaca, pretvoreni u "teroriste", "voajere", "pedofile" i "dežurne krivce za sva zla koja se događaju u svijetu".

Mole se svi koji imaju potrebu komentirati postove da se drže teme koju obrađuje post, da se pridržavaju bon-tona, da ni ne pokušavaju provocirati, patronizirati ili trolati, već da koriste logički ispravne argumente. U suprotnom, kao i u slučaju bilo kakvog spama, komentari će biti izbrisani bez pardona.

Linkovi

Fotografski blogovi
Alexxl
Bablfotograf
Fotografske priče
GP-Zagrebancije
Kojekakve
Nachtfresser
Nepoznati Zagreb
Splitkarenje u po bota

Ostali blogovi
Bitke kroz povijest
Euro smijeh
Plastično je fantastično
Saddako's apprentice

Ostali linkovi
Blog.hr
Google

Kontakt
toco1980blog(at)net.hr

Copyright

Copyright © Toco1980
Sva prava pridržana.

Nije dozvoljeno korištenje materijala s bloga bez odobrenja autora, osim onih dijelova koji su zasebno označeni kao (cc) creative commons ili public domain.

Arhiva

Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (26)
Siječanj 2017 (32)
Prosinac 2016 (16)
Studeni 2016 (22)
Listopad 2016 (15)
Rujan 2016 (14)
Kolovoz 2016 (15)
Srpanj 2016 (15)
Lipanj 2016 (14)
Svibanj 2016 (7)
Travanj 2016 (7)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (19)
Siječanj 2016 (25)
Prosinac 2015 (18)
Studeni 2015 (16)
Listopad 2015 (18)
Rujan 2015 (21)
Kolovoz 2015 (10)
Srpanj 2015 (19)
Lipanj 2015 (15)
Svibanj 2015 (18)
Travanj 2015 (11)
Ožujak 2015 (14)
Veljača 2015 (13)
Siječanj 2015 (25)
Prosinac 2014 (23)
Studeni 2014 (10)
Listopad 2014 (10)
Rujan 2014 (8)
Kolovoz 2014 (14)
Srpanj 2014 (15)
Lipanj 2014 (15)
Svibanj 2014 (20)
Travanj 2014 (24)
Ožujak 2014 (13)
Veljača 2014 (23)
Siječanj 2014 (19)
Prosinac 2013 (23)
Studeni 2013 (14)
Listopad 2013 (16)
Rujan 2013 (12)
Kolovoz 2013 (22)
Srpanj 2013 (14)
Lipanj 2013 (8)
Svibanj 2013 (9)
Travanj 2013 (12)

Početak

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se