salvavanje tirintina

nedjelja, 26.04.2009.

Rojenje pčela

U proljeće kad su livade pune cvijeća započinje rojenje pčela. Tada vlasnici stoje u svojim ulištima i spremno čekaju kad će pčele sa maticom izletjeti iz košnice. To je trenutak kad se roje i traže smještaj vlastite kolonije u novoj košnici. Vlasnik ulišta obično ih dozove trljajući među dlanovima pčelinju ljubičicu. Pritom zviždi i doziva ih. Međutim dogodi se da taj roj i pobjegne u bliže susjedstvo. Danas me iznenadio veliki broj pčela oko kuće, potražila sam odakle dolaze i ugledala na grani šipka roj pčela koje vise poput grozda na taj način štiteći maticu u sredini.

Image Hosted by ImageShack.us


Sjetila sam se susjeda koji ima par košnica i brzo ga pozvala da nešto poduzme. Nabrzinu se obukao, zaštitio ruke i krenuo u spašavanje pčela.

Image Hosted by ImageShack.us


Pčele koje se izlegu u jesen žive oko 6-7 mjeseci. U zimskom periodu u košnici je 15 tisuća pčela zbijenih u klupko oko kraljice, tako održavaju temperaturu koja je u sredini klupka 35°C. Zimske pčele u proljeće omogućuju pravovremeni i brzi razvoj legla. Ljeti ih je do 70 tisuća. Susjed je brzo rukama obuhvatio grozd pčela i polako ih spustio na košnicu koju je prije toga natrljao pčelinom ljubičicom a saće namazao medom. Na montirani ponat stavila se košnica i ostatak pčela polako je ulazio u nju.

Image Hosted by ImageShack.us


Za to vrijeme susjed je napalio poklopac kako bi se zaštitila košnica od mogućih nametnika.

Image Hosted by ImageShack.us


Cijeli ovaj događaj u meni je izazvao sjetu i tugu. Sjetila sam se pok. mame i njenih priča iz djetinjstva. Moj djed se bavio medarstvom, a ona je od njega naučila kako vratiti pčele u košnicu, kako ih zaštititi. Na koji način je najbolje vrcati med i sve ostalo što je vezano za takav posao. Kako samo jedan događaj može u čovjeku probuditi lavinu osjećaja. Zahvaljujući njoj ja danas bez problema mogu razaznati sa koje je paše pojedini med. Naučila nas je da volimo prirodu i da znamo živjeti sa njom, a ja cijeli dan samo razmišljam koje bi mi sve priče iznova pričala samo da je tu….






26.04.2009. u 22:57 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< travanj, 2009  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Travanj 2009 (6)
Ožujak 2009 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu skupljene su tirintine (stare bezvrijedne stvari koje se vuku po kući) kao i u mojim razmišljanjima. Probat ću ih salvati na ovoj imaginarnoj karti.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr