/*oglasi*/ #FLASH_AD{display:none} [id^="banner"]{display:none} [id^ ="topl.inside"]{display:none} [id^="igre_toolbar"]{display:none} /*kraj oglasa*/ *{margin: 0; padding: 0; border: none; text-decoration: none} tičerica

(m)učenje

Ovih dana (m)učim za stručni. Nije da se žalim, dobar je osjećaj zgrabiti knjige, bilježnicu, listove papira, markere, kemijske, pa lijepo čitati, pa na papire ili u blokić raditi kratku skriptu, pa onda od te skripte u bilježnicu (lijepu, šarenu, Profilovu, ima čak i plavi print na svim listovima, milina ju je gledati!) slagati proširenu skriptu (za one koji su sada zbunjeni: kratka ili mala skripta se nosa sa sobom u torbi, i na brzinu se pomoću nje utvrđuju ključni pojmovi, podjele i sl., a proširena ili velika skripta služi da se na osnovu nje štrebači na eks), a onda skriptice dotjerati kombinacijom tiskanih i pisanih slova, crvenom, plavom i zelenom kemijskom, pa se onda diviti kako je lijepo ispala, pa onda padati u očaj što se već pedeseti put ne mogu sjetiti neke podjele ili definicije… pa onda malo vježbam pisanje eseja od minimalno tri stranice (jbt, meni tri sata neće biti dosta da složim taj esej, i onda ga još prepišem u čistopisu), koji za neke teme raste i na četiri i po. (sad mi recite, kakve su šanse da stvarno dobijem razumijevanje slušanjem ili obradu vokabulara kao esejsko pitanje?)

Sve skupa, stvarno bih uživala u učenju da ne znam da se ispit sastoji i od oglednog sata i od ružnih zakona. Ovako svako toliko poželim vrištati kad se sjetim one ružne debele fascikle sa zakonima, a o oglednom satu se trudim niti ne razmišljati. Kao ni o savjetnici, koja se prije praznika raspitivala u školi kada može navratiti malo me udaviti.

I, naravno, učeći za teorijski dio stručnog, palo mi je na pamet kako bi bilo krasno upisati postdiplomski. Baš bih uživala u tome - ponovno moći raditi nešto u čemu sam stopostotno dobra: učiti i polagati ispite. S tim da mi afiniteti u zadnje vrijeme s književnosti (koja je moja prva ljubav, ali područja koja me zanimaju su prilično marginalizirana u programima trenutno aktivnih doktorskih studija) nekako prelaze u glotodidaktičko-metodičke vode. A taj postdiplomski je tek u sferi imaginarnoga – osim što semestar isto košta 10 milja kuna, dotični studij se odvija isključivo u metropoli, a prima nevjerojatno malu količinu ljudi, a natječaj za upis se ukazuje poput nlo-a ili Gospe Međugorske, svakih nekoliko godina, ali ne pretjerano redovito… Sve skupa, našla sam još jednu stvar zbog koje mogu biti überjadna – ovaj postdiplomski actually ima veze s mojom profesijom, imalo bi smisla upisati ga, možda bi čak i neke konkretne koristi mogla imati od njega jer su metodičari stranog jezika u nas još uvijek endemske biljke… ali tata mi nije Rockefeller, a Milijunaša su ukinuli prije nego što su se sjetili pozvati mene da im odnesem bar 32 milje kuna… zadnja nada mi je mama. Ona igra loto. A nada umire zadnja.

Štreberski pozdrav od
Tičerice


16.04.2009. u 19:58 sati | ožeži (x21) | papirnato | linkaj | vozi gore

sretan Uskrs - trojezično

Sretan Uskrs!

Happy Easter!

Frohe Ostern!

Dragi moji, ovih dana se planiram družiti s velikim količinama šunke, rotkvica, mladog luka, upravo završene francuske salate (kuhana jaja namjerno ne spominjem, jer ih ne volim - tj. ne volim bjelanjak), degustiranju par vrsta kolača, mlaćenjem najmilijih koji mi pokušaju maznuti komad šunke koji sam usnimila ili zadnji kolačić, kao i čestitarenju okolo naokolo, pa vam onda svima kolektivno ovim putem čestitam Uskrs, umjesto da skakućem od blogića do blogića i ponavljam čestitkice.
Čestitke svima koji naiđu!

Čujemo se nakon blagdana, s detaljnim izvještajem svih cirkusada koje će se izroditi (a hoće - još nisu, ali neće ovo biti prvi blagdan a da se obitelj nije poklala!), i toga kako već gledam u križ od šugave metodike.

Napapajte mi se šunkice, i nemojte se jako udebljati.

Sve vas pozdravlja
Tičerica.


11.04.2009. u 19:19 sati | ožeži (x11) | papirnato | linkaj | vozi gore

Udžbenici, nakladnici, i posebni osvrt na Profil

Evo, radim u školi već više od godinu dana. I svaki dan naučim nešto novo. :D Vlastiti prvi „rođendan“ nisam obilježila, jer mi je jednostavno – promaknuo. Shvatila sam da je prošao tek dva tjedna kasnije. (to je još dobro. Jučer sam shvatila da je prošao i prvi rođendan mog bloga, a nisam ga niti primijetila. Uspjela sam smetnuti s uma i šestu godišnjicu veze – tješi me samo da je se ni dragi nije sjetio :D – nadam se da kada jednom budem mama, neću biti toliko „dobra“ s rođendanima vlastite djece :D).
Po drugi puta doživljavam navalu nakladnika i njihovih promotora na škole. Prošle godine su me zbilja zatekli: iz tjedna u tjedan gomilali su se udžbenici prvo na mom mjestu u zbornici, a potom pod mojim krevetom (jer ih nemam gdje drugdje držati, pa se druže sa starim skriptama s faksa), pozivi na stručne skupove i tome slično. Ja sam bila zabezeknuta, a kolegice (i pokoji, rijetki kolega) su mi se smijale jer su baš te godine, zbog onih glasina o „kupovanju“ nastavnika da odaberu njihove udžbenike laptopima i fotoaparatima baš te godine nakladnici bili puno skromniji. I po prvi put sam birala udžbenike. Mogu vam reći da mi izbor nije bio lak, no o tome malo kasnije…
Ove godine je ministarstvo odlučilo da udžbenike moramo odabrati ranije, pa su i nakladnici ranije započeli snubljenje. Poput paunova, mašu svojim šarenim stranicama, promotori šetaju zbornicama, natječu se tko će ponuditi više uz udžbenike i priručnike: metodički paket, kartice s riječima, slikovne kartice, detaljne pripreme, dvd-e s multimedijalnim prezentacijama… Sve to dolazi u šarenim vrećicama, s blokićima, olovčicama i fasciklima (njih nikada dosta), a ovih dana su mi najdraži platneni „cekeri“ u kojima smo dobili knjige od Profila.
Dakle, u samo godinu dana sam uspjela raditi po naslijeđenim udžbenicima, po udžbenicima koje sam odabrala sama i po udžbenicima koje je odabrao netko drugi. Pa sam odlučila dati svoje kratko mišljenje o svakom od njih. Ako ima učenika među publikom, cijenila bih feedback, a s kolegicama bih rado razmijenila mišljenja o njima.
Prošle godine sam njemački radila po Alfi (Deutsch lernen, Deutsch spielen). To je udžbenik koji je jako prirastao srcu starijim kolegicama. Meni je bio odvratan. Grozan, dosadan, blje. Udžbenik sam po sebi šaren i dopadljiv, ali normalan tekst se, nakon prve lekcije i „ich heiße“ dijaloga, pojavljuje tek u drugom polugodištu. Koma! Djeca ŽELE tekstove, žele vidjeti kako oni to RAZUMIJU, a da ne govorim o tome kako im je dosadno učiti „suhe“ riječi bez konteksta, i koliki je problem naučiti ih čitati nakon toga. Radna bilježnica sirota, sirota, tanahna, zadaci u njoj se riješe dok kažeš tegla, a priručnik… isto bez veze, puno praznog hoda, morala sam dubiti na glavi da smislim čime ću ispuniti vrijeme koje su oni predvidjeli za „prepisivanje riječi i crtanje pojmova u bilježnicu“ – halo, ne traje to 25 minuta, i najveći sporići su s tih deset riječi gotovi za 10 minuta.
Ove godine radim njemački po Profilu (Treffpunkt Deutsch). Mlađe kolegice s kojima sam pričala su se sve redom bez imalo dileme prebacile na njega, slaveći pritom ime Profilovo. Ne mogu reći da nisam imala dileme, čak sam radila usporedne tablice, analizirala ga od korica do korica, i na kraju se odlučila za njega u maloj školi, čak i pod cijenu da moram raditi po dva udžbenika (ako kolegica u velikoj školi odabere nešto drugo). Nakon pola godine druženja s Treffpunktom, mogu reći da je pun pogodak. Prvo što mi se kod njega sviđa su tekstovi, tekstovi, tekstovi. Svih duljina, veličina, boja i oblika. :D Djeca ih također vole („Lehrerin, hoćemo ga čitati naglas? A možemo dvaput?“). Druga stvar koja me odmah kupila su prateći likovi, koji se ponavljaju kroz cijeli udžbenik. Učenici ih počnu doživljavati kao prijatelje, i vesele ih njihove zgode i nezgode. Također mi se jako sviđa progresija: gramatika se obrađuje u kontekstu, a uvježbava uporabom u smislenim rečenicama (koje ne moram izmišljati sama, već su u prekrcanoj radnoj bilježnici i udžbeniku) vezanima za temu cjeline. Tako su mi četvrtaši bez imalo muke usvojili konjugacije, koje sam prošle godine morala papagajski drilati preko nastavaka jer su prekasno uvedene. I još uvijek mi petaši štucaju na njima. Nadalje, uz udžbenik i radnu pune zadataka, tu su i radni listići (doduše, imam samo svoj primjerak, pa ih moram kopirati), komplet slikovnih kartica i kartica s riječima (olakšavaju život ako niste završili likovnu akademiju :D), i metodički priručnik po kojem lijene bube mogu izvoditi sat da ne mrdnu prstom, ili opsesivcima poput mene mogu poslužiti kao dobre ideje za formuliranje vlastitoga sata. Udžbenik je rađen tako da bude blizak učenicima: naći će se tamo e-mailovi, sms-ovi, pa tekstovi o tome što njihovi vršnjaci u Njemačkoj rade… A ako je sam tekst zanimljiv, i djeci je zanimljivije raditi na njemu. Nije da je sve sjajno – imala sam i nekih „nesuglasica“ s udžbenikom: prvo, nije mi „leglo“ što se određeni član još uvijek ne pojavljuje u udžbeniku kada se uvode nove riječi i deklinacije, ali to lako riješim: dodam ga, i to u boji, et voila, klinci znaju članove. :D Također mi količina prepisivanja baš i nije pasala, jer sam od mase razreda kojima sam predavala do sada (12 razreda u godinu dana) srela samo jedne četvrtaše koji pišu brzo, kod svih ostalih je lakše smrt dočekati nego da oni prepišu par rečenica. Udžbenik nije radni, ne bi se smjelo ništa pisati u njega, svi tekstovi na nadopunjavanje su predviđeni da se prepisuju u bilježnicu, što smanjuje dinamiku sata – ali učenici su mi zato postali prave male pravopisne zvjerčice, pišu k'o veliki, nema natezanja i drž-nedaj, pa onih zlih č i š koji su mi znali svako malo osvanuti… Ispadne da je ono što mi je djelovalo kao mana ustvari prednost. Zadnja zamjerka koju imam su audio-tekstovi. Snimali su ih izvorni govornici, koji su zaboravili prebaciti u nižu brzinu na pojedinim tekstovima, pa učenicima bude teško pratiti ih (i frustrirajuće, sjećam se svog audio-tečaja francuskog), no to rješavamo fotokopiranim tekstom koji paralelno čitaju. Sve skupa – pet minus za Treffpunkt.
Engleski: Školska knjiga, Way to go + za prvi strani jezik i Way to go za drugi strani. Počet ću od kraja. Way to go je zastarjeli udžbenik. Klincima je dosadan, prespor je. Iako ubrzavam tempo, i dodajem materijale iz udžbenika za prvi strani jezik, oni su frustrirani udžbenikom. I ja. Pazite ovo, priručnik mi predlaže da nove riječi za članove obitelji uvodim cijeli školski sat. Mislim da bi me učenici gađali knjigama da sam išla tako. Obavili smo to u 10 minuta, i još sam im morala pojašnjavati da „bro“ i „sis“ spadaju u sleng. Udžbenik uopće ne uzima u obzir da se radi o cyber-generacijama djece, koja se s engleskim sreću puno prije no što pođu u školu, koja koriste engleske izraze u svom slengu i šišaju igrice na kompjuteru bar 6 sati na dan. Zaboga, neki od njih gledaju crtiće na divixima bez titlova! Palac dolje za Way to go. Way to go plus je Way to go s face-liftingom. Udžbenik je opsežniji, radna bilježnica bogatija, dobra stvar je Superduper Ray, stripić o šašavom detektivu i njegovom zakletom neprijatelju, pljačkašu Edu, koji učenici apsolutno obožavaju, no tekstovi u njemu su mi… pa, nekako bez veze. Možda ću najbolje objasniti zašto mi nije legao uspoređujući ga s Profilovim Building Blocks.
Building blocks je udžbenik koji, kao i Treffpunkt, ima stalne likove koji se provlače kroz knjigu. Učenici ih obožavaju, pogotovo zeku Ronnija. Obiluje tekstovima koji su djeci zanimljivi za čitanje (iako je tlaka kada tema „hrana“ uleti onaj tjedan kad smo popodne, uz to zadnji sat, pa svima krulji želudac, a ja postavljam na ploču sličice pečene janjetine i ribe na gradele :D). Ono što mi se kod njega sviđa je što se gramatika radi na dva načina: prvo izoliramo rečenice, pa ih prokomentiramo, pa zapišemo u bilježnicu, a onda, u aktivnostima koje naizgled više nemaju veze s time već s tekstom koji obrađujemo, ili s njihovim osobnim iskustvima, drilamo konstrukciju do iznemoglosti. I onda to pustimo. Pa u idućoj lekciji ponovno. A onda učenici sami shvate: ako je he/she, dodajemo –s, a ako je bilo što drugo, ne dodajemo. Ako je he/she, onda je has got, svi ostali su have got. Čarobno, zar ne? Također mi se sviđa što već u četvrtom razredu uvode Present Continuous (u Way to go se on nalazi u zadnjoj lekciji, koju se po defaultu samo okrzne), i što su svi zadaci orijentirani na uporabu gramatike, dakle: učenici drilaju gramatiku a da toga nisu ni svjesni. Napredak je postupan, čak se i meni u prvi mah činilo da tapkamo na mjestu (ah, rookie sam, što da radim, nagodinu ću znati bolje), a onda u jednom trenutku većina učenika jednostavno SHVATI. Veliki minus je to što sam udžbenik, ako ga se doslovno prati, ne ostavlja dovoljno prostora za ponavljanje i utvrđivanje gradiva, posebno pred test, kada je dobri stari dril dušu dao umjesto suvremenih didaktičkih igrica nakon kojih će učenici brljaviti po testu. Zato se moram igrati „izbacivača“, pa malo preurediti operativni plan kako bih osigurala bar dva sata ponavljanja pred test (i iz testa izbaciti pozamašni dio gradiva kako ga ne bismo pisali predzadnji sat, nego početkom svibnja – meni je pritisak kada se test piše predzadnji tjedan, a kako ne bi bio njima). Izbacivanje predstavlja problem zbog lagane progresije – recimo, Present Simple se obrađuje kroz 5 lekcija, po licima, i veliki je problem preskočiti lekciju, jer se gubi gramatika. Neke kolegice su baš zbog te prenatrpanosti odlučile pozdraviti Profil i vratiti se Školskoj knjizi. Još jedna zamjerka koju imam je manjak pitanja po razumijevanju teksta – koja bi bila zgodna kao pismena zadaća, da su ponuđena u knjigama. Mogu ja njih smisliti i usmeno proći, ali dok ih oni prepišu, prođe cijela vječnost.
U drugom razredu radim također po Building Blocks, s kojima sam prilično zadovoljna: udžbenik je šaren, tekstići u obliku stripa, Ronnie the Bunny zvijezda udžbenika, radna bilježnica sva u konturama koje se mogu obojati za domaću zadaću, a priručnik takav da bi moja mama (koja je učila njemački u školi) mogla uzeti ga, pročitati i izvesti taj sat. :D Pjesmice su superiška, djeca ih obožavaju. Jedina zamjerka je to što se premalo pažnje posvećuje čitanju i pisanju, no za to je više kriv HNOS nego Profil, pa ću im to oprostiti. :D
Nakon što sam vas ovako lijepo i opširno udavila, idem u krpe, sutra je radni dan. :D
Pozdrav, Tičerica


03.04.2009. u 01:09 sati | ožeži (x30) | papirnato | linkaj | vozi gore

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< travanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (1)
Studeni 2011 (1)
Rujan 2011 (3)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (2)
Svibanj 2011 (3)
Travanj 2011 (1)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (1)
Studeni 2010 (2)
Listopad 2010 (3)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (2)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (1)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (3)
Svibanj 2009 (5)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (6)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (4)
Studeni 2008 (6)
Listopad 2008 (8)
Rujan 2008 (7)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (6)
Lipanj 2008 (5)
Svibanj 2008 (7)
Travanj 2008 (3)
Ožujak 2008 (5)
Veljača 2008 (1)

rekli su/nisu rekli

Opis bloga

blog je započeo kao zgode i nezgode fluorescentno zelene prosvjetne radnice.
nastavio se kao lamentiranja trudnice na održavanju trudnoće.
trenutno je u fazi fluorescentno zelene majke malog cvrčka koja se pokušava snaći u novoj ulozi i još se pita kako li je samo prošla na castingu. ;)

Bilješka o piscu

evo nekoliko potpuno beskorisnih podataka o meni, za sve one koje to zanima, a i za one koje to ne zanima, nek se nađe pri ruci.

lokacija: middle of nowhere
zanimanje: maltretiram sirotu djecu s katedre

za sve koji me žele gnjaviti ovim putem, emajl je: d.ticerica(ad)gmail.com

tko me gleda:



Linkovi

evo nekih mjesta koja posjećujem, i koja nalazim jako zanimljivima.

roditeljstvo - najbolji forum za roditelje, sadašnje i buduće, kao i trudnice i sve koji se tako osjećaju

NOSF forum - forum za ljubitelje SFa

Šapice - forum za ljubitelje životinja

forum za nastavnike i učitelje - samo mu ime kaže, zar ne?

mali brat - ovdje trošim višak vremena - prijevod romana little brother

blogotomija

evo par linkova na blogove na koje virnem tu i tamo_

Milerama - blog Milene Benini, - spekulativna fikcija, feministička promišljanja, i free fantasy roman u nastavcima

translator wannabe - simpatičan blogić jedne prevoditeljice

Kinky Kolumnistica razmišljanja i zapažanja jedne Osječanke bez dlake na jeziku

Lady of the Lake Scrolls - zapisi vodene vile Niniane

Luki - svestrana Luki i njena wufica Goldie

Natuknica - ako želite suvislo i artikulirano, o dubokoumnosti i argumentiranosti da i ne govorimo, mišljenje o raznim sferama života, ova žena piše za vas

Katalona

Priče iz Bečke šume - Mare iz bečke perspektive, na bečki način (sa stilom)

Hvalospjev gluposti - kako i sam naziv kaže, blog posvećen ljudskoj gluposti, kakvom ju srećemo u svakodnevnom životu.


ZBORNICA
odjeljak posvećen kolegama (m)učiteljima. Ne pišu nužno o prosvjeti, ali da se zna da nas ima. :D

ire's corner office - svakako vrijedno posjeta. Irena Rašeta o sf-u i svemu ostalome

Bernardov ritam - Bernard, "jedan od 28 tisuća delatnika u hrvatskom osnovnom školstvu", o školstvu i raznim drugim društvenim aspektima

peempe- dragi blogoprijatelj i kolega na novoj adresi

mačka u martama - jedna neobična učiteljica. možete vidjeti njene crteže i pročitati njena razmišljanja o svemu i svačemu. I nosi marte!

An(t)onimka - i još jedna kolegica tičr englezica

Akademska stranputica - još jedan mladi i zeleni kolega o svojim traumatičnim susretima s bajnim hrvatskim školstvom

gospon profesor - a što se dogodi kad ste stvarno dugo u prosvjeti?

mudrolije jedne teacherke Punky - kolegica ingliš-tičr, povratnica na blog :D

bastet - promišljanja o svemu i svačemu

Na kavi s prijateljicom Majstorica s mora moderira blog-talk-show. :D

Free counter and web stats

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se