11

ponedjeljak

lipanj

2007

Bonjour!

Priča treća: Metro, RER i auti....


Za razliku od Zagreba putovanje javnim prijevozom u Parizu je gotovo pa savršeno. Bar što se metroa i RER-a ( prigradska željeznica) tiče jer ostatak nisam imala priliku nit potrebu isprobavati.
U Parizu postoji 16 linija metroa.
Svaka linija ima svoju boju prema kojoj se je jako lako orijentirati.
Samo treba paziti početnu i završnu stanicu(koje naravno označavaju smijer kretanja metroa) i na karti pronaći na kojoj stanici se s kojim metroom presijeca.

Kad sam prvi put vidjela metro kartu pomislila sam kak mi ne gine gubljenje po Parizu. Ipak sam ja poznata po tome da sam se i u Zagrebu uspjela izgubit-čak 3 puta! ;))) (ajd, ajd imala sam puno manje godina i brzo sam našla pravi put za povratak)

Image Hosted by ImageShack.us

Frendica mi je objasnila da kod ulaska u metro samo trebam tražiti ploču sa oznakom početne/završne stanice i da neću nikak fulati smijer kretanja.
Tako je i bilo.
Izmađu svake metro stanice udaljenost je cca. 2 minute pa je jako lako izračunat i kolko vam treba do određene destinacije.
U metrou nema gužva jer vlakovi dolaze svakih 2-3 minute (kasnije navečer se malo duže čeka ali opet nisu pretjerane gužve kao u busevima ili tramvajima u ZGB-u)
Večinom nađete mjesto i za sjest(!!!)

Image Hosted by ImageShack.us

RER je malo drugačija priča.
Imate 5 linija RER-a koji vozi kroz Pariz pa u predgrađa.
Na određenim mjestima se RER račva pa od jedne linije nastaju 2 ili 4. Drugim riječima kod RER-a ipak treba biti pažljiviji kod određivajna smjera putovanja.
RER je za razliku od metroa na kat. U RER-u nema gužve osim ako se vraćate iz Disneylanda nakon zatvaranja kad se još 500-injak ljudi vraća skupa sa vama.
RER malo rijeđe vozi pa vrijeme čekanja je između 10-20 minuta(sad vam je sigurno pao mrak na oči kad se sjetite da buseve znate čekat i po 30 minuta usred dana!) no kako je to ipak brza željeznica ne treba vam jako puno da dođete do željene destinacije.

Što se tiče cestovnog prometa Pariz je koma!!!
Autoput koji vodi kroz Pariz je zakrčen u bilo koje doba dana.Umjesto kojih 80-ak da se vozite(ili brže nemam pojma koja su ograničenja jer nisam gledala jer nisam nit vozila;) u određenim trenucima vozite jedva 20 km/h!
No po gradu mislim da je još gore.
U Parizu nema kulture vožnje(kao u ZGB-u je ima-moš si misliti!)-svatko svakome presjeca put kako želi, svatko se vozi ko da je sam na cesti,od 2 trake naprave 4 bez problema i još k tome nisu sve ceste nit ocrtane tj. Nema ocrtanih tprometnih traka.
Naj zanimljivije mi je bilo gledat promet sa Slavoluka pobjede jer je oko njega u biti kružni tok.
Iz krajnje lijeve ili skroz nutarnje trake(naravno nije iscrtano!) tip je sjekao put svima da bi izašao na Elizejske poljane. Nije bilo klasičnog prestrojavanja već ono bez žmigavca piči dokle možeš. Fascinantno i iritantno!

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Inače nisam našla niti jedan auto bez obzira da li se radilo o totalnoj krntiji ili potpuno novom autu koji nije bio udubljen, ogreben ili totalno slupan!
No kad sam vidjela kak se voze i kak se parkiraju nije mi bilo ništ čudno.
Vidjela sam ženu kak parkira bočno i lupa auto iza sebe i ne zaustavlja se.malo pomalo naprijed nazad i žena je sparkiralla karavan na mjesto za mali auto i izašla sa malim dijetetom van.
Kaže mi frendica da je to tam čist normalno da se guraju na parkingu i lupaju jer oni jednostavno ne znaju drugačije.
Nije nit čudno da u cijelom Parizu nema čitavog auta osim ako je neke druge registracijske oznake od FR!


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.