VISOKO PODIZANJE KROVNIH GREDA ...

Image and video hosting by TinyPic

...lijepljenje ogledala

i nešto

...krpljenja i kotlokrpljenja


samosanacije

26.08.2012., nedjelja

Nisu krv suze


da se ne izgubi... da ostane ovdje - ta priča. jer ipak je ovo moj jedini dnevnik.

priča za natječaj s deset zadanih riječi koje su vrišteći tražile drugu vrstu pažnje od one koju ja riječima dajem.
riječi su bile - novac, štenara, kuharica, dezintegrirajuće, pravda, pustopoljina, promjena, nadžak-baba, zavijati, zgrožena.


tog dana koji je nama dvjema bio potresan, ja nisam bila uz nju. i onda sam napisala tu priču,
... onakvu kakva je meni bila potrebna.
i odlučila sam ne podati se, tim riječima... ne udomiti ih u onu nadrealnost koju one traže i očekuju,
ne uzeti od njih ono što nude na prvu, drugu i petu... i desetu,
nego ih umotati u jedan život koji jest jako nadrealan, ali je realno - moj,
i u jednu potpunu ranjivost i nevinost i nježnost... kao oštro staklo u (ispisani) papir,
staviti njih bez dileme "ružne", u službu jedne potpune bez dileme ljepote
... koja ima deset godina

i koja oduvijek podiže moj obzor jako visoko.



Image and video hosting by TinyPic

(N. kada je imala sedam)




Nisu krv suze


Ima mjesec dana i toliko dugo je gladna na mojim prsima. Ja nemam prsa, ali svejedno želim biti najbolja mama. Plače neprekidno. Ja je ljubim i ne ispuštam iz ruku. Na mjestu na kojem mi je puklo srce i danas se može vidjetii pukotina.


Ima tri godine. Budim je. Pita tužno:
- Zašto moraš ići raditi?
- Moram zaraditi novac... za igračke, za hranu...

Ne zna ništa o svojoj iskonskoj gladi. Kaže:
- Ja bih onda radije bila gladna.


Ima četiri godine i smišlja brojalice koje vraćaju brojilo straha na nulu i mogu otjerati neprijatelje. Oba: Kuharicu koja silom pravde dijeli vrtićke krafne, i ulično pseto koje je nekoliko puta izbjeglo sudbini štenare , pa se sve glasnije uglazbljuje u život alfa avlijanera i ne prestaje zavijati.
Ali ona zna tajne dezintegrirajuće riječi - kad ima četiri godine i par brojalica više, vraća se svakodnevno s hrpom šećerom posute poputdbine u ruksaku. Pas na zlu glasu rasipa svoju žuč u sitni šećer; zaboravlja sve omražene poštare i zgrožene nadžak-babe ovoga svijeta. Juri joj u susret.
- Govorila sam im da ih volim.


Ima pet. Ja baš stojim na najvećoj pustopoljini života.
- Mama, da li gusjenica zna koje će boje biti njena krila jednom kad postane leptir.
Ne znam, ali znam da ću preletjeti i ono što bih trebala prešepati.


Šest godina. Držim njenu trepavicu i bolno znam koja prevelika želja leži u njoj.
Pita plaho:
- Jel' se može dogoditi da se neka želja ne ispuni?
Skupljam glas u hrpu i izgovoram rečenicu za koju znam da će zauvijek oteti komadić djetinjstva; da se neke želje nikada ne ispune... postoje takve želje, ali će se ispuniti puno drugih.
Kaže kroz suze:
- Ali ja uvijek zaželim samo to.
Tada shvatim: možeš ostati živa i kad umreš od tuge... jer si morala spustiti brklju želji djeteta kojeg voliš više od života, da bi oslobodila put sebi.



Ima sedam, leti u putanji zvijezde, zna mušku špagu i riječi koje zaokreću svijet. Slomila je ruku dvostruko spiralno, ostaje u bolnici danima, tamo još dvaput lome i ravnaju tu malu ruku, pa stavljaju u oklop od gipsa. Ispod oklopa prisebne mame, meni su slomljena moja krila.
A onda, dok me prima svojim malim bolnim dlanom, znam da ću u njemu naći dovoljno zraka za disati kad god se moj čamac prevrne. Kaže:
- Dobro je da ne mogu svi napraviti takvu zvijezdu. Bila bi gužva na nebu.


S deset:
- Hoćeš li ti zauvijek živjeti sama?
Mislim - hoću, ja tu nisam čak ni ateist, da bi bio ateist trebaš imati ideju Boga, ja je nemam, nikakva promjena tu nije moguća, ali svejedno, jer je moram očvrsnuti, pa makar i neistinom, tu malu djevojčicu razvedenih roditelja koja još uvijek pati, i pokazati joj da je život po definiciji nepredvidljiv (bar je moj uvijek bio) kažem:
- Nikad ne možemo znati što će biti.
- Znaš...kad prođemo ispod vlaka ili nešto, ja uvijek zaželim istu želju. Ja zaželim...

Pomislim kako će naglas izgovariti da još uvijek vjeruje u mirenje dva nepomirljiva svemira, a ja ću onda jedva preživjeti čuti ono što dobro znam - da je još uvijek nepomirena.
- ... da se ti zaljubiš u nekoga s kim ćeš živjeti. Da ne budeš sama.
Srce lupa u meni danima, poput ptice. Nikad niti jedna rečenica nije proizvela takvo potresanje svega moga krvavog. Ne, nije to njena želja, ta je posve druga, ali ona ju je poništila. Namjesto - zaželjela je moju sreću.


Bila je gladna u mojim rukama prvih mjesec dana svog života.
Od prvog je dana hranila mene.





...



tessa k

- 01:42 - Komentari (47) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2012 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Lipanj 2016 (5)
Kolovoz 2015 (2)
Lipanj 2015 (6)
Travanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Listopad 2014 (2)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (7)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (9)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (4)
Veljača 2013 (5)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (6)
Studeni 2012 (6)
Listopad 2012 (10)
Rujan 2012 (15)
Kolovoz 2012 (15)
Srpanj 2012 (8)
Lipanj 2012 (7)
Svibanj 2012 (6)
Travanj 2012 (12)
Ožujak 2012 (6)
Veljača 2012 (13)
Siječanj 2012 (6)
Prosinac 2011 (9)
Studeni 2011 (3)
Listopad 2011 (5)
Rujan 2011 (8)
Kolovoz 2011 (5)
Srpanj 2011 (3)
Lipanj 2011 (7)
Svibanj 2011 (8)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (7)
Veljača 2011 (7)
Siječanj 2011 (3)
Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (4)
Kolovoz 2010 (4)
Srpanj 2010 (2)
Lipanj 2010 (5)
Travanj 2010 (1)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (2)