Counters
Get a Counters blablablablablablabla

blablablablablablabla

srijeda, 30.08.2006.

Moj pas Nera.

smijehpuknucu
Nera je moj pas, kučni ljubimac. Ona se voli družiti i maziti. Znate li koja joj je najmilija zabava? Ne znate? Dakle, njezina najmilija zabava je griženje mojih šlapa. Kada ja hodam polako ona odmah skoči na moje šlape. smijehpuknucu Čak i kad sam bos (imam čarape) ona mi tada grize stopala! burninmadheadbangmadburninmadpuknucupuknucu Onda sam kasnije skužio da se samo moram jako naljutiti na nju. Sreća da su moje šlape kvalitetne jer bi inače već imao nove šlape.
U šetnju najviše voli ići s mojim tatom. Mom tati i najviše maše repičem. Onda drugo mjesto zauzima mama a treče, ja mislim da ga zauzimam ja a ne moj brat i četvrto moj brat(samo ju je jednom izveo van) , vi odlučite ko je od nas dvojice draži Neri. Bok. mahwavewavemahmahwavewavemahhrvatskahrvatskahrvatskahrvatska

Ajmo sad malo o povijesti koja se ne uči u školi.(barem ja tako mislim) blabla

Civilizacija Mayawinkyessmijeh

Maye su živjeli u Srednjoj Americi. Tu su osnovali nezavisne gradove-države. Svoje izvanredno znanje astronomije i aritmetike preuzeli su od Olmeka, naroda čija je civilizacija još starija od civillizacije Maya.

Pretklasično razdoblje

(650.pr.Kr. do 250 po. Kr.) Civilizacija naroda Maya razvila se na obalama Tihog oceana i na visokom vulkanskom području današnje Gvatemale. Zahvaljujući plodnom tlu i umjerenoj klimi, dobro su uspijevale poljoprivredne kulture na obroncima planina. Maye su sagradile svoje prve gradove koje su nadvisivale piramide. Svoju su civilizaciju proširili prema sjeveru, u tropsku šumu Peten, a potom na suhu visoravan Yucatana.

Klasično doba

(250-800.god.)Umjetnost i arhitektura su na svome vrhuncu. Gradovi Maya nikada nisu bili tako lijepi i tako bogati. To bogatstvo uživa ponajprije svećenstvo, kraljevi pojedinih gradova i velikaši.

Suton civilizacije

(9. do 16.st.) Od 9. stoljeća neki su gradovi napušteni. U 10. st. Tolteci šire svoju prevlast. Od tog vremena Maye žive u sijeni naroda koji su močniji od njih. Piramide i hramovi postupno se pretvaraju u ruševine. No sječanje na narod Maya preživjelo je zahvaljujući tradiciji koju su sačuvali seljaci.

Tikal-šumski grad

U 8.st., u srcu tropske šume Peten, na krčevini se uzdiže Tikal, monumentalni i šareni grad Maya. Vrhovi njegovih piramida nadvisuju okolna stabla.

Glavna piramida

Smještena u centru Tikala, glavna piramida visoka je 70 m. To je najviša piramida naroda Maya. Na njezinu vrhu nalazi se maleno svetište gdje svečenici poste i čiste se prije obreda. Svuda uokolo izgrađeni su hramovi i palače, a tu je i teren za igru loptom i veliki trg okružen terasama. Uz stećke i oltare svećenici obavljaju vjerske obrede.

Vjerski centar

U samome gradu stalno žive samo svećenici i velikaši. U blizini živi narod, u skromnim kolibama. Na velike vjerske svečanosti dolaze cijele obitelji. U te se dane kralj kiti svojim nakitom, a svećenici nose raskošne kostime živih boja, ukrašene perjem rijetkih ptica kao što je quetzal.

Zašto su nestali gradovi?

U 9.st. vjerske zgrade i kraljevske palače napuštaju njihovi stanovnici. U nekoliko desetljeća ti spomenici nestaju pod gustom vegetacijom. Objašnjenja su brojna: potres,epidemija, upad neprijatelja, glad. No najvjerojatnije je da su se seljaci pobunili protiv vjerskih i političkih vođa i prisilili ih na bijeg.
wavewavewavewavewavewavewavewavewavewavemahmahmahmahmahmahmahmahmahmahmahhrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatskahrvatska





30.08.2006. u 08:29 • 9 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 28.08.2006.

Škola počinje!

yesno

Škola počinje za točno tjedan dana. Neki jedva čekaju a neki jedva ne čekaju školu. thumbupzijev . Znate li što ja mislim o tome da uskoro počinje škola? Ja jedva čekam i jedva ne čekam školu. Znate li zašto tako čekam školu? Zato jer u školi se katkad događaju dobre stvari a katkad loše stvari. Meni je na kraju odmora dosadno jer više ne znam što da radim pa zato pišem ovaj blog. To mi je trenutačno jedina stvar koja mi nije dosadna. Komentirajte mi što vi mislite o početku nove školske godine! Bok!mahwavehrvatskahrvatska

Za ljubitelje povijesti (koja se ne uči u školi).blabla

Vikinzirolleyes

Vikinzi su prisutni u cijeloj Europi, pa i šire, kao trgovci, kao tragači za novim zemljama ili kao pirati.

Putevima Istoka

Ti osvajači ujedno su i trgovci. Svojim velikim laganim lađama natovarenim krznom, medom i robovima, plove Dnjeprom i Volgom. Rijeka nije plovna? Nije važno! Posada istovari teret i gura brod preko balvana. Slaveni te pustolove sa Sjevera nazivaju Rusima. Godine 882. "Rusi" osnivaju kraljevstvo Kijev. Rusija je rođena!

Osvojiti Europuparty

Deseci Vvikinških brodova plove Rajnom i Senom pljačkajuči srebro, nakit i zalihe hrane. Napadaju Pariz 885. g. No ti pljačkaši ubrzo se pretvaraju u prave osvajače. Godine 911. od Francuskog kralja dobivaju Normandiju.

Vjerovanja

Velika bitkabang

Za Vikinge je svijet pozornica neprekidne bitke između bogova i divovskih čudovišta-sila nereda. Ljudima prijeti konačno uništenje: bogovi i ljudi međusobno će se poubijati, ali će iz staroga svijeta niknuti novi.
Imam još toga za pisat ali možda sljedeči put. Do tada do viđenja.wavewavewavemahmahmahhrvatskahrvatskahrvatskahrvatska






















28.08.2006. u 07:49 • 3 KomentaraPrint#

subota, 26.08.2006.

Neki moji događaji

rolleyes
Jednog dana pozvao me jedan prijatelj na svoj rođendan i rekao je da će biti za tri dana (nisam posve siguran da je bio za 3 dana ).njami Prođu tri dana i ja pođem njemu na rođendan. Zabavljao sam se samo pola sata, sat. Kasnije se više nisam zabavljao. no Pitate se zašto?
Zato jer me netko optužio da sam zapišao WC školjku. A najgore je bilo to što ja uopće nisam bio na WC-u. Kasnije su se svi ljutili na mene zato jer me je krivac krivo optužio (barem ja vjerujem da je to bio krivac). Svi su se ljutili na mene i govorili: kako to ideš na WC, pa su mi prijateljovi roditelji rekli da ja trebam oribati WC školjku. Ali ja sam se dobro obranio jer sam rekao istinu: Ja nisam kriv i točka. headbangheadbangmadmadburninmadburninmadburninmad
Mogu ribati školjku, ali ja nisam kriv i znam to.
Tada se je odao pravi krivac.Znate li kako je zapišao WC školjku? On kada piša sjedi na školjci.naughty To nam je rekao on ili njegovi dobri poznanici kojima je to rekao. Od slavljenika otac je rekao da ode oribati školjku (ja mislim da nisu meni rekli prije toga da odem oribati WC školjku).Kasnije je došla torta i proveo sam se dobro.
Vratio sam se doma u 21 : 18 . mahmahwavewavemahwavehrvatskahrvatskahrvatskahrvatska


Ljubitelima povijesti (koja se ne uči u školi).blabla



Veliki mislilac Konfucije

U doba zaraćenih država jedan je čovjek imenom Konfucije (551-479 pr. Kr.) obilazio Kinu. Ulazio je u vlastelinske palače i kraljevske dvorove. Želio je da se čuje glas mudrosti kako bi ljudi postali bolji.

Tko je Konfucije?

Konfucije se rodio u siromašnoj obitelji. U trećoj godini ostao je siroče bez oca.no Majka je odgojila da poštuje tradiciju i drevne obrede.Rastao je u vrijeme kada su vlastelini kraljevstva Zhou borili za vlast , u doba nasilja , izdaje i laži.Kad je odrastao , bio je žalostan vidjeti kaos posvuda i stoga je želio naučavati novu mudrost kako bi pomogao ljudima da postanu bolji.

Konfucijeva mudrost

Njegova mudrost podrazumijeva osam načela: poštovanje drugih, vjernost, odanost , povjerenje, dužnost i kult predaka. Tako će čovjek postati dobar, ispravan i krepostan.thumbup
Jesu li ga poslušali?

Ni jedan knez nije želio poslušati Konfucijeve savjete. Razočaran, mudrac se veatio u svoju provinciju gdje je osnovao školu. Carevi su tek mnogo kasnije prihvatili njegovo učenje koje će više od dvadeset stoljeća vršiti utjecaj na kinesko društvo.

Kineski zid

Car prisiljava seljake na teške radove: gradnju cesta, palača, kanala za navodnjavanje. Najnevjeroatnija od tih građevina je Veliki zid.

Čemu takav zid?

Zid povezuje stare utvrde. U početku je bio zamišljen da štiti zemlju od napada barbara, ali je ujedno bio prava cesta koja je povezivala zemlju i služila kao put kojim se dopremala opskrba za garnizone. No taj divovski bedem nije nije potpuno zaštitio Kinu od invatija kojih su se njezini vladari pribojavali.

Čudesna građevina

Za taj pothvat car je uposlio tisuće ljudi koji su radili poput robova, pod vojničkom stegom. Mnogi su umrli na gradilištu, od iscrpljenosti ili bolesti. Njihovi bi se leševi jednostavno ugradili u zid. Radovi su trajali oko 2 000 g.

Jedinstvena konstrukcija

Krajnji rezultat je čudesan: 3 500 kilometara zida, 25 000 kula postavljenih na pravilnim razmacima. Zid je rekonstruiran i dovršen u 15. st. Danas je to jedino ljudsko dijelo koje se može vidjeti s Mjeseca.

wavehrvatska

26.08.2006. u 10:08 • 4 KomentaraPrint#

petak, 25.08.2006.

Prvi put na blogu

Imam nepunih dvanaest godina. Želim pisati o svojim razmišljanjima. Posebno me zanima povijest, to je moj omiljeni predmet u školi. Pozivam istomišljenike (ako ih ima) da mi se jave i podijele svoje misli sa mnom.hrvatska

mahwavenutzujo

25.08.2006. u 23:04 • 3 KomentaraPrint#

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Kolovoz 2008 (1)
Travanj 2007 (3)
Ožujak 2007 (2)
Veljača 2007 (2)
Siječanj 2007 (1)
Studeni 2006 (6)
Listopad 2006 (15)
Rujan 2006 (8)
Kolovoz 2006 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Moja razmišljanja, dnevna događanja, zanimljiva povijest

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr

Mudre izreke

Historia est magistra vitae. (povijest je učiteljica života)
Affirmati incumbit probatio. (Tko tvrdi mora i dokazati)
Nil lacrimae et gemitus defuncto corpore prosunt. (Kada je tijelo mrtvo, ništa ne koriste suze i jecaji)

Zanimljivi blogovi

Bitke kroz povijestthumbup
Mitologijawink
atlantidasmijeh
sirenicacool
rusalkathumbup
mali iz Metkovićathumbup
apstinenticathumbupcoolsmijeh