ples - i sve što to donosi sa sobom...© https://blog.dnevnik.hr/suvremeni

subota, 01.09.2007.

dan 5
petak, 31.08.2007. “Private? – A gdje ti živiš, molim te!”

Počeo sam danas čitati članak u TIMEu koji je nadahnut knjigom koja će uskoro vidjeti svjetlo dana, knjiga koja sadrži brojna pisma Majke Terezije, brojna pisma za koja je ona zahtjevala da budu spaljena. Zaboravljena.
Najviše me razljutilo kada je u novinama osvanula stranica iz dnevnika nedavno preminule djevojčice.
Stranica dnevnika. U novinama. ???
Okej, svi mi ponekad želimo zaviriti u tuđi dnevnik, u dnevnik jednog od naših prijatelja, samo nakratko, da vidimo tko je kad je sam sa sobom, iako nas od malih nogu uče da je čitanje pisama i dnevnika nešto nedopustivo (naravno, ukoliko se radi o tuđem vlasništvu istih). Ali kako nekome padne na “pamet” objaviti tako nešto u dnevnim novinama. Službeno proglašavam vrhunac ljudske gluposti dostignutim.
Kažu da je cijeli London prekriven kamerama. Kažu da je kretnje svakog pojedinca na Zemlji moguće neprestano pratiti – raznovrsnim satelitima koji kruže oko zemlje. Kažu da je poznati hollywoodski glumac skoro pretukao paparazze – pitam se zašto bi učinio tako nešto.
Mislim da sam propustio onaj moment kada je svijet jednostavno ušao u pubertet i odlučio izbrisati sve ono što su mu baka i djeda ikada rekli. Ali zanima me tko je iza svega toga? Je li stvarno moguće da je novac tu glavni animator. Ili je ipak riječ o ljudskoj gluposti. Jasno mi je da neke npr. dnevne novine imaju status, ali da se neke moraju boriti za svoj udio na tržištu. Koliko daleko su ljudi spremni ići?
Nikako da ne pomislim – novac. Zna se da će i jedna riječ o svima nama dragom paru Pitt-Jolie donjeti top prodaju tog dana, zna se koji političar trenutno najviše zanima javnost i koja je jučerašnja glupost spremna za naslovnicu koja će izmamiti tih 6 kuna iz svakog džepa. Ali što je s onim drugim faktorom, s našim srcima. Mozak lovi pare da mu bude lijepo. A srce? Mi smo svojevrsni vampiri, nalazimo poseban užitak u tome što smo prvi koji znamo da je Britney obrijala glavu, Vlatkica kupila laptop, a Snješka bankrotirala. Kakav osjećaj imate dok čitate neki trač? Jednostavan, klasičan trač? Neko čudno zadovoljstvo je znati tko je od tih slavnih divova na kojoj plaži ostavio opušak svoje cigarete. Pravi smo predatori. Ali treba negdje stati!!!
Majka Terezija imala je pitanja, ideja, kolebanja, sumnji o kojima je pisala u svojim pismima. Odlučila je da pisma budu spaljena, no netko se sjetio da će ih sačuvati... a onda objaviti u knjizi i baciti ih sve nama predatorima koji samo čekamo novi materijal za analizu. No u ovom trenutku više ne čitamo gdje se Majka posljednji put okupala i kakav je kostim imala na sebi. Čitamo njene najdublje, najprivatnije misli. Ulazimo u onaj dio njene svijesti koje je ona sama odlučila podijeliti, ali samo s posebno odabranim osobama u koje je imala povjerenja. Hokus-pokus i tri sekunde kasnije cijela zemlja stoji na trepavicama i čeka da se baci na nešto novo čime će opet i još jednom pobjeći od svog života. No ipak,da su recimo pisma postavili u regale nekog muzeja, svetišta, na neko mjesto vezano za Majku...predstavili ih dostojanstvenije, ali ne, oni su ih prepisali i uvezali i umnožili u bezbroj primjeraka i uskoro će ih odaslati u svijet onako kako bismo mi bacili mesinu morskim psima ili gladnim lavovima koji nas neumorno love u nadi da će probati novu vrstu mesa.
Kada sam vidio tu priču i neznajući puno detalja jednostavno sam ostao tužan. Nekako mi je stalo do te žene, a gotovo ništa o njoj neznam. Ali napravila je puno. Zaslužila je da poštujemo njene želje, zaslužila je da je poštujemo, zaslužila je da je slušamo.
A što mi radimo? Da prostiš, sranja.

01.09.2007. u 19:52 • 7 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

evo me opet.

volim pisati. trenutno sam preinspiriran. bit će i faza (a možda i ne) kada neću biti tako inspiriran, ali... radujmo se dok traje, ne?!

unaprijed - hvala na pažnji!

linkovi

za znatiželjne:

(meni je balet samo strast, a ovo su neka djela koja su mi jako draga)

the swan lake
sylvie guillem, jonathan cope


william forsythe: in the middle, somewhat elevated
sylvie guillem (solo)


matz ek: smoke
sylvie guillem (solo)


(moje područje je bliže ovom...a zapravo između ovog gore i ovog dolje)

angelin preljocaj: le sacre du printemps
nagisa shirai (the chosen virgin)


pina baush: le sacre du printemps
malou airaudo (the chosen virgin)


wim vandekeybus: blush
ultima vez (company)

obitelj
Nina
Meggy
Lina
Tea
Elizabeta
i prijatelji
Jura
Coco
Zahir
Pink*kniP

also se me at:
mojprostor
- za međunarodnu komunikaciju

knjiga lica
- za još malo međunarodne komunikacije

ovo slušam sada...

amy winehouse


damien rice


anthony and the johnsons


hairspray