šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

SLOVENIJA: Mirna gora (1048m)

18.06.2012., ponedjeljak

Vrijeme izleta: 19. 04. 2012.

Prva asocijacija na spomen Mirne gore je broj 144. Neobično? Nije kad spomenem da se radi o kilometrima koje sam junački odvozila, prije nešto više od 20 godina, želeći RR-u pokazati da mi znači puno više od pukog udaranja žigova u planinarske obilaznice. zubo Moram reći da ni to nije bilo dostatno da shvati dio mojih motiva za takvom ludošću. Da, ludošću, jer sam se uputila na brdsku etapu s najviše odvoženih 50-tak km, bez odgovarajuće kondicije s teen razmišljanjima da ljubav sve pobjeđuje. rofl Koliko muke, znoja, bolova u dupetu zbog tvrdog sica, a on nikako da shvati. wink

Bez obzira što se Mirna gora nalazi tek 50-tak km od Karlovca nisam nikada razmišljala da je ponovo pohodim. Nezaboravna je bol u dupetu, koju sam osjećala danima nakon izleta, a o upali mišića da i ne govorim, odbijali su me od nje. Jednostavno mi je bila odbojna, neprivlačna zbog cestovnog prilaza pl. kući i šumovitog vrha, dok me ponovo na nju nije „potjerala“ jedna planinarska obilaznica. Drago mi je da je tako, jer sam maknula pogled od RR-ovog dupeta cerek i proširila vidike na planinu koja me je u konačnici očarala, ugodno iznenadila i promijenila mišljenje o njoj. thumbup

Mirna gora se nalazi u pokrajini Dolenjska, u istočnom dijelu Kočevskog roga, gdje se divlja šumska prostranstva spuštaju prema belokranjskoj ravnici.

Dakle, iz sela Planina vodi do planinarskog doma makadamska cesta, no mi smo auto ostavili u Planini zbog gozdne učne poti „Planina – Mirna gora“

Uploaded with ImageShack.us

Kružna poučna šumska staza je dugačka 3,5km i za njen obilazak su potrebna dva i pol sata. Put vodi po južnoj padini do vrha
Iz Sela staza vodi do šume i kratkim strmijim kamenitim usponom ulazi u nju.

Uz put su pločicama predstavljene vrste šumskog drveća i grmlja koje nalazimo na ovoj planini.

Drijen (Cornus mas)

Osim drvenastih vrsta na putu su označene i razne prirodne zanimljivosti. Jedna od njih su i mravinjaci.

Objemi debelo drevo in zdravljeno bo tvoje telo
Naravno da nisam mogla proći a da ne zagrlim debelu bukvu, možda djeluje.

Igra prirode.

Ova staza je prikladna za jedan lijepi obiteljski izlet.

Slojevi šumskog tla.

Lovorolisni likovac (Daphne laureola)

Dok sam ja punom parom fotkala, muški dio ekipe me je strpljivo čekao.

Eto, konačno sam saznala koje šumske oznake koriste Slovenci. winkNapisano crno na bijelo. Granica gospodarske jedinice (tri ravne crte) i odsjeka (dvije ravne crte ) imaju isto značenje kao i kod nas. Kod nas su odsjeci označeni jednom punom crtom, a kod njih je crta isprekidana, dok im puna crta označava granicu između vlasnika (privatnih šuma).

Mirnogorska prašuma.

Približavamo se planinarskom domu.

Planinarski dom na Mirnoj gori (1000m) stoji malo pod vrhom pored ruševina crkvice sv. Frančiška.

Zanimljiva je priča kako je Mirna gora dobila ime.
Nekada je na Mirnoj gori živio zao zmaj koji je izbacivao kišne oblake i to s guštom kada je u dolini sazrijevalo žito i kada su šumske jagode postajale sočne. Kako je tuča godinom za godinom uništavala urod ljudi su se za pomoć obratili sv. Frančišku Ksaveriju. Kada je iznad zmajeve špilje sagrađena crkva njegovi su podli napadi prestali i gora je postala mirna.

Vidikovac na crkvenom tornju.

Otek i ja na vidikovcu.

S vidikovca se pruža pogled na Belu krajinu , Gorjance i hrvatske planine.

Klek sa zoom-om.

Od vidikovca, odnosno planinarskog doma do vrha dođe se za desetak minuta.

Put vodi u blagom usponu kroz šumu do…

… (nekakvog) odašiljača…

… te dalje na šumoviti vrh.

Otek i ja na vrhu.

Vratili smo se do planinarskog doma otkuda se pružaju vidici:
istočno – Bela krajina s Metlikom i Črnomljem,
sjeverno – s druge strane Kupe prema Kleku,
južno – u blizini Poljanske gore, te u daljini vrhovi Gorskog kotara i Velike kapele,
zapadno – Kočevski Rog i
sjeverno – Gorjanci s Trdinovim vrhom i Žumberkom.

Od Doma smo se drugim dijelom poučne staze spustili u Planinu.

U Planini se nalaze različiti objekti koji su dio gozdne učne poti.
Tu je i šumarska kuća u kojoj je jedna soba preuređena u muzej. Nažalost, nisam ju posjetila jer sam išla na izlet k'o kofer i nisam imala pojma da postoji poučna pot, pa tako i muzej. Dobro je to što nije daleko, pa mogu skoknuti vidjeti što još nudi Mirna gora.

Željeznica kojom se otpremalo drvo.

Zaista se mnogo toga zanimljivoga može vidjeti. Dosta sam slikala, ali ne mogu sve staviti na blog. Ako vas je ovaj post malo „bocnuo“, posjetite Mirnu goru, sigurno vas neće razočarati. thumbup

I dalje susrećemo miroljubive slovenske peseke.

Kada smo došli do auta odvezli smo se cestom do odvojka za još dvije zanimljive točke; velike bukve i velikog hrasta.

Nisam to mogla propustiti, pa smo se stazom uputili prvo prema bukvi. Debela starica na leđima nosi 260 godina, visoka je 27 metara, širokog struka od 3,77m, mase 15 kubika.

Vratili smo se na stazu, usku čiji su zidovi, sastavljeni od grmova, bili puni krpelja.

Bukva nam je praktički bila na putu, dok smo se do hrasta morali popeti.
Dedek je deblji od bukve, opseg 4,17m, malo je niži, 25m, nešto mršaviji, 25 kubika i nešto mlađi, 240 godina.

Ako ste pomnije pogledali tablu vidjeli ste da su podaci iz 1985. godine. Znači da su se starčeki još udebljali i malo poraslii.

Možda me pri slijedećem posjetu Mirnoj gori dočekaju svježi podaci. Vratit ću se jer me zanima gozdarska soba i povijest šumarstva tog kraja.

Nakom Slovenije, zna se, opet Slovenija.
Gdje? Čitajte slijedeći put.