šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

HRVATSKO ZAGORJE: Na najvišem vrhu Ravne gore (686m)

31.05.2011., utorak

Datum izleta: 22. 05. 2011.

Ravna gora je najsjevernija planina Hrvatskog zagorja. Tko joj dade ime «ravna»? zubo Uopće nije ravna, naprotiv njezine južne padine su strme.
Prošle godine sam se priključila izletu PD «Dubovac» na Ravnu goru. Išli smo od Trakošćana, sada je plan bio ostaviti auto na makadamskoj cesti, ispod prijevoja Vrata, te napraviti polukružnu turu: auto – vrh Ravne gore – Pl. kuća Pusti Duh – Piramida – Filićev dom – auto.

Tu smo ostavili auto.

Hodali smo stotinjak metara cestom i došli na križanje. Desno se odvajao put za najviši vrh Ravne gore, a lijevi put je vodio do Planinarske kuće Pusti duh. Krenuli smo na vrh.
Put je vodio blatnjavom vlakom…

…pa šumskim putom ne prestrmo uzbrdo…

…kroz ariševu šumu…

Staza je bila u redu sve do pod sam vrh kada se trebalo probijati kroz gustu vegetaciju.rolleyes U tom šibljaku markacije se nisu imale gdje postaviti, pa smo pratili dobro ugaženi put.
Dugo vremena sam mislila da je Piramida, nedaleko Filićeva doma, najviši vrh Ravne gore. Otvaranjem planinarske obilaznice Najviši vrhovi hrvatskih županija, saznala sam da sam u zabludi. Ovaj vrh na koji smo došli viši je čitavih 6 metara, šumovit i ne pruža nikakve vidike. tuzan

Otto na vrhu.
Cijelo vrijeme uspona pitala sam se hoće li se po pitanju krpelja ponoviti Strahinjčica. eek Bilo ih je, ali u puno manjem broju.

S vrha smo se istim putom spustili natrag na križanje…

…i krenuli lijevim putem, prema Pustom duhu.

Vlaka je bila prilično blatnjava i unatoč pomoći planinarskih štapova sam proklizavala i pitala se hoću li se složiti u to blato. zubo

Kada naletim na ovakve putove više razmišljam o tome kako ću to blato doma morati očistiti zubo, nego kako ću bez pada/pokliznuća savladati takvu neugodnu dionicu.

Put nas je doveo na prijevoj s kojega se pružao vidik na Ivančicu.

Na prijevoj je dolazila i makadamska cesta kojom smo nastavili prema Filićevom domu lijevo) odustavši od posjeta zatvorenoj planinarskoj kući Pusti duh (desno).

S ceste se otvaraju vidici na Trakošćan.

A vidi se i vrh kapelice.

Kapelicu Sveta Tri Kralja dao je 1616. godine izraditi grof Ivan II Drašković. Kapelica je u 18 stoljeću stradala od požara, a pri obnovi je proširena.

Cesta nas je dovela podno Piramide, RR i Otto su otišli na vrh, a ja sam produžila pored vidikovca i Slovenca koji je čekao pogodan vjetar da se vine u visine, do Filićevog doma.

Filićev dom, kojeg još zovu i Veliki dom (660m) nalazi se na glavnom grebenu Ravne gore, nekih 15-tak minuta hoda od Piramide.

Pojela sam veliku porciju ćevapa u somunu (30kn). njami
- Što imate za pojest' ? – pitah simpatičnog i šaljivog tipa s druge strane šanka.
- Imamo šarana na žaru…
- Aaaa, ne bih ribu – odgovorim ozbiljno shvativši da me farba
- Imamo ćevape u somunu!
- Super! 'Ajmo sada ozbiljno, gladna sam.
- Rekoh ti, ćevapi u somunu.
Mislila sam da me i dalje farba, ali čovjek reče istinu, ćevapi u somunu, i to kakvi. smijeh

Od Doma se pruža vidik na Trakošćan i zagorske brege.

Nakon dobrog ića i pića, odmora, makadamskom cestom smo se spustili do auta.

Tura je trajala sveukupno dva i pol sata, lagano, ugodno, osim onog gustiša pri usponu na najviši vrh Ravne gore.

U slijedećem broju čitajte kako sam (jedva) preživjela najdužu turu otkad mi se desio Joey, ni manje, ni više 7 i pol sati hoda. zubo

Google search — pretražite http://suma.blog.hr/

Ja sam Irena Beuk i po zanimanju sam dipl. ing. šumarstva. Radim kao taksator u Hrvatskim šumama, Uprava šuma podružnica Karlovac, na Odjelu za uređivanje šuma. Ovaj blog vodim od 2006. godine i na njemu bilježim događaje s putovanja i planinarenja te zanimljive crtice s posla.

Prikaz komentara po želji možete uključiti ili isključiti, a ako mi želite pisati, možete mi se javiti e-poštom.

Planinarenje

hit counter

• posjetitelja online
  • Blogerica.com
  • Free counter and web stats
  • Free Counter
  • kako-radi.blog.hr

Lora

Nerazdvojna suputnica, prijateljica i planinarka (20. 11. 1994 — 13. 02. 2007.)

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se