šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

Sveti Vid (348m) na Pagu

17.05.2010., ponedjeljak

Vrijeme izleta: 11. 04. 2010.

Ovaj ću izlet pamtiti po mnogočemu, a ponajviše po želji da imam, prvi put u životu, više kila nego što kazaljka na vagi pokazuje. zubo
Te nedjelje RR i ja pridružili smo se organiziranom društvenom izletu PD «Dubovac»,autobusom, na najviši vrh otoka Paga, Sveti Vid, jedan od mnogih otočnih vrhova koji mi nedostaju u Hrvatskoj planinarskoj obilaznici.

Kada smo u 5.30h krenuli prema jugu, Paški most je, zbog jake bure, bio zatvoren za autobuse i kamione. eek Prognoza vremena za taj dan nije bila očajna, ali bila je loša s naznakama poslijepodnevnog poboljšanja i slabljenja vjetra. U Karlovcu je bilo hladno i tmurno, ali još bez kiše, u Gorskom kotaru je padala kiša, a u Lici snijeg. Tokom naše vožnje stanje se malo popravilo, pa je Paški most otvoren za autobuse.

Gledajući površinu otoka, Pag zauzima peto mjesto, ali je zato na vrhu po duljini obale od skoro 270km i najrazvedeniji je otok Jadrana. Poznat je po svojoj slaboj pokrivenosti vegetacijom, pa se često uspoređuje s mjesečevom površinom. To duguje svom položaju, paralelan je s masivom Velebita s kojega cijele godine puše bura, pa je gotovo cijeli otok prekriven posolicom iz Velebitskog kanala.

Sveti Vid nalazi se neposredno iznad Paškog zaljeva. Gledajući cijeli otok to je otprilike na polovici otoka. Do njegovog vrha postoje tri markirana puta: iz Kolana (iz sz smjera – 1.15h), iz Šimuna (jz – 1.15h) i iz Dubrave (s/si – 45 minuta).
Plan je bio uspon iz Dubrave i spust na drugu stranu u Šimune. To je manje od dva sata hoda, ma sitnica. smijeh

Ovdje prolazi 15. paralela sjeverne geografske širine.

Tu nas je ostavio autobus. Prednost ovakvih izleta je mogućnost linijskih tura, tako smo se i mi planirali spustiti u Šimune, mjesto s druge strane masiva Sv. Vida gdje će nas čekati autobus. thumbup Krenuli smo cestom natrag prema Dubravi i vrlo brzo, prateći oznake, skrenuli na uski put.

Kad sam pogledala padinu, strminu, pitala sam se što ja ovdje radim. zujo Pitala sam RR-a da li put ide ravno gore. Ide, kaže, pa kaj nisi pogledala u vodiču? Nisam. Mislila sam da me na brdu visokom samo 348m ne može dočekati ovakva strmina. zubo Bio je to zaHeb i omalovažavanje, e pa neka mi je… headbang

Vršni greben Velebita kojeg su obavili oblaci.

A bura? Prava sitnica. Bila je prava umjetnost, meni ovako nestabilnoj, održati se na nogama. Da i ne spominjem koliko me propuhalo i da sam se smrzla do kosti. nut Dobar potez je bio što sam uzela windstoper jaknu koja je bar gornji dio tijela uspješno štitila od bure. thumbup jest, stvarno štiti, mislila sam da je to marketinško podvaljivanje.

S visinom je pogled bio ljepši, ali što to vrijedi kad se nije moglo uživati u njemu. tuzan Bura nas je tjerala dalje. Nadala sam se da će spust biti ugodniji.

Kuće u Dubravi bile su sve manje i manje.

A teren strmiji. Povremeno sam se morala poslužiti i rukama.

A da mi je baš bilo ugodno na toj buri i s pogledom u dubinu, i nije. rolleyes

Nije problem bila bura, već povremeni orkanski naleti. Jedan od njih me je opasno izbacio iz ravnoteže tako da sam skoro pala i odletjela sa staze. Prvo što sam pomislila bilo je – hvala ti Bože što sam tako skladno popunjena, jer me mojih 74kg zadržalo na stazi. smijehsmijeh

Od Dubrave do vrha ima 45 minuta hoda, meni je u ovim uvjetima to bila vječnost.

Konačno vrh.
Ostaci stare kapele Sv. Vida poslužili su kao zaklon od bure.

Pogled s vrha prema sjeveru.

Na Velebit.

Mjesto Pag.

Odlazak iz zaklona do geodetskog stupa zbog slikanja nije bilo nužno, ali sam se ipak žrtvovala. zubo

Nismo se dugo zadržali na vrhu.
Bijeg s vrha u nadi da će jugozapadna padina biti pitomija po pitanju bure.

Spust je bio ugodan jer nije bilo strmine, za mene neugodan po pitanju terena. Mogu hodati normalnom brzinom, ako gledam ispred sebe, ali zbog kamenja sam morala gledati pod noge i usporiti jer moj mozak trenutno radi smanjenim kapacitetom i treba mu vremena da obradi podatke koje mu šalje centar za vid. Da nisam usporila vjerojatno bi se spotaknula i pala, a na te kamene šiljke to baš i ne bi bilo ugodno. rolleyes

Pogled na vrh.

Tu je bilo križanje. Put desno vodio je u Kolan, a mi smo skrenuli lijevo Prema Šimunima.

Još malo.

Tabla kod izlaska na glavnu cestu (Pag – Novalja).

Na parkiralištu pustog kampa čekao nas je autobus. Slijedeće odredište bila je Metajna, selo smješteno s druge strane Paškog zaljeva, polazište za «mjesečevu površinu» na kojoj su vjetar, more i kiša zanimljivo oblikovali kamen i pješčenjak
Kružna tura traje sat i pol hoda.

Zbog ranog ustajanja i kasnog dolaska kući bila sam prisiljena obilazak «mjesečeve površine» zamijeniti spavanjem. Dok su ostali obilazili tu prirodnu znamenitost (budem i ja jednom, neće mi pobjeći) ja sam u autobusu, sigurna od bure, spavala snom pravednika. smijeh

Solidan izlet, samo puno vožnje.
Prethodni izlet na Oklinak, Vilaju i Vidovu goru na Braču, te ovaj na Sveti Vid, premašili su moju godišnju potrebu za kamenjarom, pa smo se već slijedeći vikend zaputili u pitomije, nozi ugodnije krajeve na rehabilitaciju. smijeh