šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

Gorje SI Slovenije: Paški Kozjak - Basališče (1272m)

15.10.2009., četvrtak

26. 09.2009.

Paški Kozjak je planina koja pripada gorju sjeveroistočne Slovenije. Vrlo je pristupačan zbog ceste koja se penje do Sv. Jošta na visinu od 1063 metra. Dom na Paškom Kozjaku nalazi se sto visinskih metara niže (960m). Makadamska cesta do Doma je dobra što se baš ne može reći za nastavak ceste koja vodi do Sv. Jošta. rolleyes

U Vodniku po planinskih postojankah v Sloveniji (ja imam 4. izdanje iz '98.) piše da se do Doma može doći lokalnom cestom, 7km, koja se u Paki odvoji od ceste Velenje – Dravograd. Bio je sumrak kada smo tražili to skretanje. Na Paškom Kozjaku smo bili prije točno deset godina, sjećali smo se da moramo doći do kamenoloma i bunio nas je opis pristupa iz spomenutog vodiča. Zbunilo nas je i to što na glavnoj cesti nije bilo putokaza za planinarski dom, jer motajući se sve ove godine po Sloveniji naučeni smo da su ceste do planinarskih objekata i odredišta jako dobro označene. nut

Na kraju nam je ipak pomogla intuicija. Za Dom se ne skreće u selu Paka, već treba nastaviti dalje prema Dravogradu, te kod kamenoloma skrenuti desno, na cestu koja se uz kamenolom penje prema Domu. thumbup

Paški Kozjak s Velenjskog grada

Dom na Paškom Kozjaku

Pogled na Šalešku dolinu s dimnjacima TE Šoštanj iz sobe u kojoj smo spavali.

Od Doma se mogu poduzeti izleti na nekoliko vrhova: Špik (1108m) pola sata, Visoko (991m) 15 minuta i najviši vrh Paškog Kozjaka – Basališče (1272m). E sad, kojoj satnici vjerovati? Uzevši u obzir Vodnik, putokaze na putu, podatke s interneta od Doma do Basališča potrebno je od 1 sat i 15 minuta do dva sata. eek
15 minuta ima od Doma do Sv. Jošta, pa bi se prema nekim satnicama na vrh trebali popeti za sat vremena. Odmah sam bila sumnjičava, jer mi je u sjećanju ostao dugotrajan grebenski put do najvišeg vrha, Basališča.

Putokaz kod Doma – Basališče 1.30h

Odlučili smo uštedjeti tih stotinjak visinskih metara, pa smo autom došli do Sv. Jošta. Poslije se to pokazalo dobrom odlukom. sretan

A na Sv. Joštu piše da opet treba sat i pol do vrha. nut

Dobro sam se sjećala dugotrajnog puta, no nisam se sjećala onog najvažnijeg, a to je da je, ukupno gledano, skoro polovica puta stjenovita, ustvari neprimjerena mojem trenutnom stanju. headbang

Zbog moje nestabilnosti i nesigurnosti, unatoč štapovima, ja sam na takvim dijelovima išla vrlo sporo, korak po korak kako se ne bi saplela i pala.

Mjestimično su se pružali vidici prema sjeveru.

Put je vodio malo sjevernom, malo južnom padinom s vrlo malim gubicima na visini. Dok se južna padina kupala u suncu, na sjevernoj je bilo pomalo mračno.

Napredujem ja…

Prozor u svijet.

Taman kad pomislim da je kameniti dio ostao iza nas, dođe neka nova dionica. tuzan

Pogled na Pohorje.

Nakon kamenitog dijela slijedi raj za mene, pašnjak. Konačno sam mogla dići glavu i gledati ispred sebe, a ne pod noge. sretan

Usamljena bukva na rubu pašnjaka odjevena u jesensko ruho.

Na granici pašnjaka i šume strelice i malo razočarenje, tabla pokazuje da do vrha ima još pola sata, do Paškog Kozjaka sat i pol.

Zadnji strmiji uspon.

Pa još malo po grebenu kroz gustu vegetaciju.

Već se pitam, kad će taj vrh?

Od Sv. Jošta do vrha trebala su mi dva sata. smijeh

Vrh je obrastao pa nema vidika. Šteta. tuzan
Povratak nazad bio je mukotrpan na stjenovitim dijelovima. Već sam bila umorna. S iskrivljenim osjećajem za udaljenost došla sam na Sv. Jošt s nekoliko masnica na neobičnim mjestima. cerek
Dva sata su mi trebala od Sv. Jošta do vrha i 1.45h natrag.
Iako sam u početku htjela da auto ostavimo kod Doma, poslije sam bila sretna što smo autom došli do Sv. Jošta.

Nakon Basališča, slijedeći izlet u Samoborsko gorje bio je pravi odmor. zubo