šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

Slovenija: Veliki Snežnik (1796m)

28.07.2009., utorak

15. 03. 2009.

Još kad sam krajem prošle godine vidjela da moj 35. rođendan pada na nedjelju poželjela sam se uspeti na Veliki Snežnik (1796m) bez obzira na svoje zdravstveno stanje. rolleyes Prije se svake godine, prvi vikend iza 8. marta, održavao tradicionalni Zimski vzpon na Slovenski Snežnik. Prvi put smo na tom pohodu sudjelovali baš na moj rođendan, 1998. godine. Prije ukidanja ovog pohoda pohodila sam ga sveukupno tri puta. Slovenci su ga ukinuli kako bi zaštitili prirodu koja u dva dana nije mogla podnijeti posjete nekoliko tisuća planinara.

Odabrali smo standardni uspon od Planinarskog doma na Sviščakima (1242m) otkuda do vrha ima 1.30h. Do Doma se može doći djelomično asfaltiranom lokalnom cestom ( iz Ilirske Bistrice 19km), koja se zimi čisti.

Nismo se iznenadili kada smo na Sviščakima zatekli nekoliko autobusa i mnoštvo automobila. sretan Zimski vzpon je službeno ukinut, ali mnogi su izgleda zadržali naviku. Ne znam točno koliko se pohoda održalo do njegova ukidanja, mislim da negdje oko 25.

Putokaz blizu Planinarskog doma na Sviščakima.

Kada sam vidjela koliko snijega ima, nije mi baš bilo svejedno. eek Uzevši u obzir količinu snijega i moje zdravstveno stanje znala sam da će mi do vrha trebati puno više od sat i pol. Čvrsto sam odlučila da ću se popeti na vrh, pod parolom – makar mi to bilo zadnje u životu. zubo Što se tiče povratka, koji je ustvari opasniji, razmišljala sam ovako – na vrh ću se već dovući, a nizbrdo…znate već, svaki se drek kotrlja. cerek
Snijega je bilo nešto više od metar i pol, što se moglo zaključiti prema markacijama koje su bile nešto malo više od razine snijega.

Kolona se razvukla, a mene su svi prestizali. Ne da sam išla sporo, išla sam super turbo sporo. rolleyes Za pratiti mene na ovom izletu trebali su konjski živci, a RR i Štef su ih očito imali jer se od mene nisu odvajali. Jedan je išao ispred, a jedan iza mene i dobro su me čuvali. thumbup

Moji čuvari.

Pokušala sam pratiti tempo kolone u koju smo upali, ali nisam mogla. tuzan Bili su mi prebrzi, čak i one bakice koje sam redovito prije prestizala, zubo pa sam ih sada pustila da prođu. Uhvatila sam jedan spori tempo i pokušala ići bez zastajkivanja. Srce je jako udaralo, kao da će iskočiti, tako da sam ipak morala raditi česte, kratke pauze.

Zacrtala sam da će veći odmor biti nakon izlaska iz šume, na platou s kojeg se otvara pogled na Veliki Snežnik.

Tu se odmarala i većina planinara. Još dolje, na parkiralištu uočila sam autobus riječkih registarskih oznaka i odmah pomislila da bi možda mogla sresti blogera kojeg sam upoznala na Petrovoj gori. RR nije bio od pomoći jer se nije sjećao kako Gogoo izgleda pa sam ja zirkala okolo ne bi li ga ugledala. Odjednom, prišla su nam tri mladića i jedan me pitao da li sam ja šumarKA. Koji šok, koje iznenađenje. eekeek Kako uglavnom na slikama pozira RR, rekao je da je ustvari prepoznao njega, da je iz Rijeke, te da je prije bio aktivan na blogu Malenog li svijeta. sretan

Boris i ja.

Po tabli i bijelim padinama vrha se vidi koliko je puno snijega bilo. Naime, klekovinu je skroz prekrio snijeg i na ovom petom usponu na taj vrh doživjela sam ga u potpuno novom ruhu.

Padinom Malog Snežnika. Vidi se Zavetišče.

Boris ni sam nije bio svjestan koliko mi je pomogao da se popnem na vrh. thumbup Bila sam iscrpljena i umorna, zadala sam si pretežak cilj u ovim okolnostima, ali uz razgovor vrijeme je prolazilo, a vrh bio sve bliži.
Što smo bili bliže vrhu to sam postala svjesnija da bi mogla imati velike probleme prilikom spusta. rolleyes Padina je bila strma i malo zaleđena, kliska, a ja i s četiri noge dovoljno nestabilna i nesigurna. Boris mi je ponudio svoje dereze za silazak, ali mi kasnije nisu trebale, jer je sunce malo otopilo gornji sloj snijega tako da je ledena kora nestala.
Hvala Borise bio si pravi gentlmen. kiss

Još malo.

Vježba GRS-a
Odmah sam pomislila, dobro je, ak' baš odletim imat će me tko spašavat'. smijeh

Još maaalo.

I nakon mukotrpnih dva i pol sata stigla sam u Zavetišče. cool.
Zavetišče na Snežniku stoji tik ispod vrha. Bilo je okovano ledom. Kretanje oko Zavetišča po ugaženom snijegu nije bilo jednostavno. Bilo je previše ljudi i bilo je klisko.

Nekako sam se popela na vrh. sretan
Pogled na Zavetišče.

S vrha je lijep pogled na sve srane. Zašto ja to nisam zabilježila fotoaparatom, nemam pojma. Možda zbog uzbuđenja što sam ostvarila cilj, ustvari pola cilja, trebalo se još u komadu vratiti do auta. Željela sam uživati u tom trenutku, iskoristiti svaku sekundu, jer sam znala da me čeka novi, teški put, borba sa zlom.
Tri dana prije tog izleta neurokirurg je nakon pregleda MR-om posumnjao u recidiv. Nisam sumnjala u njegovu procjenu što je dva dana nakon izleta potvrdila i MR mozga sa spektroskopijom. tuzan Na izletu nisam dala da mi ta «sitnica» pokvari raspoloženje. cool Bio mi je rođendan, bila sam u planinama i zaklela sam se da ću uživati, yesa plakat' mogu i u ponedjeljak. cry

RR, Štef i ja na vrhu.

Nije lako žigoljupcima zimi. Treba naći žig. cerek
RR u potrazi za žigom (koji se nalazi u Zavetišču). smijeh

Pogled s vrha prema Hrvatskoj.

Sva sam se preznojila dok sam se s vrha spustila do Zavetišča. Staza je bila poluzaleđena i malo sam se bojala da se ne odskližem.
Neki su na vrh došli skijama.

Slijedio je povratak. Boris je s derezama već napustio vrh i Zavetišče. U početku sam se grizla što ipak nisam uzela njegove dereze, ali nakon dvadesetak metara shvatila sam da je sunce dovoljno ugrijalo površinu bijelog pokrivača i da neće biti problema prilikom spusta. Morala sam biti oprezna i nisam si mogla priuštiti «skijanje» da se ne bi previše zanesla i završila tko zna gdje. nut
Često sam zastajkivala i odmarala se uživajući u pogledu na Zavetišče i vrh.

Pogled prilikom spusta na Snježnik i Risnjak.

Trebala su mi (samo) dva sata da se sa Snežnika spustim do pl. doma na Sviščakima. nut
Kasnije sam saznala da Gogoo nije taj dan bio na Snežniku, a drugi dan sam otkrila da sam u sigu, na forum.hr citirala Borisa, koji se na dotičnom i planinarskom forumu skriva iza nicka Osbourne.

«Ne idem gore po pečat, ali to nazivam planinarskim orgazmom, kad ga lupim u svoj dnevnik ili HPO»
by
Osbourne

Tako mlad, a toliko mudrosti u sebi nosi. cerek