šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

IVANŠČICA - BELEČKI PLANINARSKI PUT

04.12.2007., utorak

07. 10. 2007.

Sad il' nikad, pomislila sam taj vikend misleći na obilazak Belečkog planinarskog puta toliko puta do sada odgađanog zbog raznoraznih, možda i neutemeljenih razloga. Za put koji traje 8 sati i od 10 KT 7 su vrhovi tražila sam ipak neku fizičku pripremljenost. U proljeće je nisam imala, ljeti sam bježala na više visine, a u jesen sam već lagano posustajala, pa me je tako i BPP čekao tri godine, tj. od njegova otvorenja.

Baveći se planinarskim obilaznicama mogu reći da sam prilično dobro upoznala Ivanščicu kao planinu, iako sam na njenom vrhu bila samo tri puta. Bez obzira na mnoge lijepe doživljaje s izleta na tu planinu prilikom spomena njezina imena uvijek ću se prvo sjetiti svog prvog uspona, davne 1989. godine. zubo

RR i ja smo pred kraj te godine odlučili obići Planinarski put «Konjščina – Ivanščica» koji traje 6 sati. Započinje u Konjščini, pa se preko Selnice penje na najviši vrh. U to doba nam je jedino prijevozno sredstvo bio vlak. Sjećam se zime, snijega, dugačkog hodanja do vrha i trkačkog spusta u Ivanec kako bi stigli na vlak. Ali ono po čemu pamtim taj izlet je legendarni zahtjev RR-a, nakon što smo iscrpljeni i mokri došli u planinarski dom i konačno se dočepali klupa i peći, da se ustanem i odem po žigove i čaj. rofl Ne'š ti kavalira. cerek Godinama sam mu zbog toga pila krv na slamku, pogotovo zbog žigova. cerek

I eto nas ponovo u podnožju Ivanščice 18 godina poslije.
Belečki planinarski put je kružni put koji započinje i završava u malom zagorskom mjestu Belcu (271m) koje se nalazi na županijskoj cesti Zlatar – Budinščina. Poznato je po baroknoj crkvi Majke Božje Snježne (KT 1) kod koje Put i počinje.
Otprilike 45 minuta hodanja cestom može se uštedjeti ako se autom nastavi u selo Juranšćinu gdje se nalazi križanje putova. Odmah upozoravam da makadamski put i nije nešto, za one slabih živaca, a i malo je parkirnog prostora ako se izuzme parkiranje u nečijem dvorištu, ili ispred njega.

Toliko planinarskog iskustva i izleta iza sebe, ali možda nikada neću naučiti da uvijek treba nositi topliju odjeću u planine, bez obzira na prognozu i godišnje doba. headbang Umjesto toplog i ugodnog jesenskog dana dočekao nas je orkanski hladni vjetar. Pa čak ni u šumi nije bilo ugodno. Uvlačio mi se u kosti i proklinjala sam sve po spisku što nisam uzela nešto toplije za obući. bang Nikako se nisam mogla ugrijati bez obzira na brz tempo. Stalno sam gledala u krošnje stabala koja su se jako njihala na vjetru rješavajući se suhih i trulih grana. Huk vjetra, pucanje suhih grana i stalna pomisao, pa neću valjda imati toliki peh da me pogodi neka suha grana. Kada malo bolje razmislim ne sjećam se da sam ikada planinarila po tako jakom vjetru.

Put je u početku vodio nekom vododerinom. S jednog mjesta se kratkotrajno otvorio pogled na Stari grad Belecgrad, osmu kontrolnu točku BPP-a.

Ne znam tko je označavao ovaj prvi dio puta, ali oznake su na nekim mjestima očajno postavljene. tuzan Nisam pobornik da se na vidljivim i utabanim putovima markacije postavljaju pregusto, kada je očito kuda put vodi, ali u situaciji da u šumi imamo mnogo putova koje koriste mještani za branje kestena onda bi valjda trebalo obratiti malo više pažnje na postavljanje oznaka.
Zar je teško postaviti markaciju nekoliko metara nakon križanja na onom putu kojim se treba ići i to tako da je markacija vidljiva s križanja? Ali, ne, ovdje su markacije bile i po pedeset metara nakon križanja. mad To smo rješavali tako da smo se razdvajali, pa bi se onda dozivali. To nije bilo praktično zbog jakog vjetra, jer se već s udaljenosti od dvadesetak metara nismo više čuli, ali blaženi mobiteli. wink

Zbog tog lutanja do KT 2, vrha Mindžalovec (659m) trebalo nam je nešto više vremena nego što je navedeno u planinarskom dnevniku.

Na vrhu borba s vjetrom. Na temelju starog duga i žigova prije 18 godina uredno sam turnula RR-u planinarske dnevnike kako bi s kamatama naplatila sve duševne boli. belj Nek' on udari žigove, bori se s vjetrom i smrzava prste, zubo a to vrijeme ja sam otišla do vidikovca kako bi slikala Belecgrad.

Pobjegli smo s vrha u potrazi za bilo kakvim zaklonom od vjetra. Željela sam malo stati i predahnuti, ali to u društvu ovakvog vjetra nije bilo ugodno pa smo bez odmora hodali do slijedeće KT – vrha Židovna (692m).

Na vrhu se nalazi ruševina židovske građevine po kojoj je vrh i dobio ime, idealna za kratki odmor i skrivanje od vjetra. Nažalost, vrh je obrastao vegetacijom i ne pruža nikakve vidike.
S vrha smo se istim putem, 15-tak minuta, vratili do lovačke kuće i križanja putova, te nastavili prema vrhu Ivanščice.
Na vrhu magla i naravno vjetar. Pobjegli smo u planinarski dom.

Unutra je pak bilo pakleno vruće. Na vješalici iznad kamina sušila se mokra odjeća ono malo planinara, trkača i biciklista koje smo u Domu zatekli. Popili smo čaj, odmorili se i udarili žigove. Ovaj put je RR išao po njih, dva puta se ne dam preveslati. cerek
Bez obzira na loše vrijeme skočili smo do piramide.

I brzo pobjegli zbog vjetra. Prisjetila sam se lijepog vidika na Ivanec prilikom mog drugog posjeta ovom vrhu.
Vrh Ivanščice (1061m) je 4. KT BPP-a.
Slijedeća, 5. KT je vrh Hanjžica (994m). Od planinarskog doma do vrha dođe se za pola sata laganog spusta. Vidika nema, jer je vrh obrastao šumom.

Iako bez vidika, mogu reći da mi se ovaj dio puta prilično svidio. Za razliku od uspona, gdje smo hodali kolskim putovima, sada smo pratili usku stazu kroz šumu koja je vodila grebenom i davala veći dojam divljine. thumbup

I 6. KT, vrh Belige (974m) bio je obrastao šumom, bez vidika.

I kada smo već mislili da ćemo ostati uskraćeni za vidik, dočekali smo ga na KT 7 – Babinom zubu (638m). Babin zub je ustvari skupina stijena do koje se odvaja strm uspon od puta koji vodi na Belecgrad. Tu sam prvi put osjetila umor u nogama.

Pogled s Babinog zuba prema zapadu.

Konačno je vjetar oslabio, a i sunce se probilo pa je na vrhu bilo ugodno toplo što smo iskoristili za odmor.
BPP dalje vodi do Starog grada Belecgrad (539m) – KT 8, koji se prvi put spominje u 14. stoljeću. Popeli smo se do ostataka ruševina koje polako počinje zaklanjati vegetacija.

U podnožju Belecgrada nalazi se križanje putova. Jedan put vodi do Pl. Kuće Belecgrad, a drugi na susjedni vrh Osinec (531m), predzadnju KT BPP-a.
Vrh je lijepi vidikovac, što nas je oduševilo s obzirom da se s većine puta ipak ne pružaju nikakvi vidici.

Pogled prema Belcu.

I prema vršnom grebenu Ivanščice.

Za završetak Puta još nam je preostalo obići Plan. kuću Belecgrad. Spust do potoka bio je strm. Prešli smo potok i došli na kolski put, ali nigdje nije bilo oznake u kojem je pravcu Plan. kuća, a i kada se dolazili iz suprotnog pravca nigdje nije bilo oznake koja upućuje da s kolskog puta treba skrenuti prema potoku. Opet je netko zabušavao kod označavanja. naughty
Prvo smo skrenuli desno, pa utvrdili da ipak trebamo ići u drugom smjeru. Nakon desetak minuta hoda uz potok došli smo na makadamsku cestu i Planinarske kuće Belecgrad.

Radi se o planinarskom objektu u izgradnji koji ovako, na prvi dojam, jako lijepo izgleda.
Još nam je preostalo cestom doći do auta.

Mogu reći da je to bila jedna vrlo lijepa planinarska tura, bez obzira na mali broj vrhova s vidikom. Ugođaj je pokvario vjetar, ali bože moj, ne može uvijek biti idealno. Moram reći da su svi žigovi na mjestu, ubetonirani u stijene, osim dva koja su u planinarskim objektima.
I sviđa mi se što je tura kružna. thumbup

I za kraj, pogled iz Belca na Ivanščicu.