šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

AUSTRIJA - LENZING II dio

19.04.2007., četvrtak

Možda će mi u sjećanju najviše ostati sam dolazak u Lenzing. Šteta što nisam bila brza i fotoaparatom, pa makar i kroz staklo autobusa, snimila taj prizor. Blago valovit teren. Približavamo se polako Lenzingu. Uz cestu promatram kuće, zelenu travu i svijetlo plavo nebo, a onda se najednom u kadru pojavi ogroman oblak bijelog dima, a potom i vrh dimnjaka. Idila najednom nestaje. Naime, tvornica je smještena u udolini.



Prvo smo u maloj sali glavne zgrade pogledali prezentaciju firme putem kratkog filma, koji ima verziju na tri jezika: engleskom, njemačkom i kineskom. Prevoditelj je upitao na kojem jeziku želimo prezentaciju. Netko je viknuo – njemačkom... i bi njemački. bang Naravno, nisam ništa razumjela, ali ponešto se dalo shvatiti putem slike. rolleyes
Zatim smo krenuli u obilazak tvornice.



Slikanje je bilo dozvoljeno jedino na stovarištu. Putem sam hvatala informacije vezane za firmu.
Lenzing je najveća tvornica celuloze u svijetu. Osim u Austriji (2 tvornice), po jedna se nalazi u Engleskoj, SAD-u, Indoneziji i najnovija u Kini. Ova u Lenzingu prostire se na površini od 1.2 km2 i ima 3000 zaposlenih. Godišnje proizvedu milijun kubika uglavnom bukve. Na lageru, kojeg smo vidjeli, imali su zalihu od 10000 m3. Baš sam si nešto razmišljala kako je to jednoipolgodišnji etat mog revira uzimajući u obzir i glavni i prethodni prihod. nut



I tako smo saznali da im zbog lakšeg i bržeg istovara najviše odgovaraju dužine višemetrice od 4 metra, dok one od 2 i 3 metra treba tovariti u posebne vagone. Naglašeno je da se višemetrica duža od 6 metara ne može obraditi. Malo je bilo prigovaranja da vagone trebamo bolje natovariti, jer oni plaćaju željeznici naknadu po vagonu, a ne toni. Spominjali su se vagoni koji su vagali preko 45 tona. Sjetila sam se mojih koji su vagali između 32 i 35 tona. Ma da, sve bi mi (žene) željele Brada Pitta, ali ako ne može, onda ne može. smijeh Tako moja tanka bukva nije ni mogla vagati više, ali ipak dovoljno da zadovolji sklopljeni ugovor u kojem vagon ne smije biti lakši od 30 tona.





Ukazali su nam na važnost dobro obrađenih kvrga. Proces skidanja kore je automatiziran. Ako se na traci pojavi deblo s loše obrađenom kvrgom dolazi do zastoja koji se onda uklanja ručno. To smo imali prilike i vidjeti, nažalost ne i slikati.

Prošetali smo velikim lagerom, vidjeli vagu i vaganje kamiona, te istovar.







Nakon otprilike dvosatnog obilaska uslijedio je ručak u sklopu tvornice. Bilo je onih koji su si željeli popiti jedno dobro pivo, ali gle vraga unutar tvornice nema alkohola. cerek Izbor se nudio između soka i bezalkoholnog piva.
Ono što je fasciniralo, a ne bi trebalo, je činjenica da su svi radnici unutar tvornice imali šljemove na glavi. thumbup Sjetila sam se odmah zgrade koja se gradila u blizini autobusnog kolodvora u Karlovcu, gdje sam često promatrala radnike kako uopće ne nose šljem, i to ne jedan, nego svi.

Nakon ručka, a bilo je prošlo podne, krenuli smo kući.
Bio je ovo naporan dvodnevni posjet Lenzingu s toliko nabijenom satnicom da nisam uspjela potrošiti ni dnevnicu od 70 eura, ali nije mi žao. cerek Tako veliku tvornicu se ne da opisati, to se mora vidjeti. cool

Komentari

<< Arhiva >>

Google search — pretražite http://suma.blog.hr/

Ja sam Irena Beuk i po zanimanju sam dipl. ing. šumarstva. Radim kao taksator u Hrvatskim šumama, Uprava šuma podružnica Karlovac, na Odjelu za uređivanje šuma. Ovaj blog vodim od 2006. godine i na njemu bilježim događaje s putovanja i planinarenja te zanimljive crtice s posla.

Prikaz komentara po želji možete uključiti ili isključiti, a ako mi želite pisati, možete mi se javiti e-poštom.

Planinarenje

Na dva kotača

Podzemni svijet

Putovanja

Blogersko društvo

od 01.01.2016
hit counter


  • posjetitelja online
  • Blogerica.com
  • Free counter and web stats
  • Free Counter
  • kako-radi.blog.hr
 
Lora

Lora

Nerazdvojna suputnica, prijateljica i planinarka (20. 11. 1994 — 13. 02. 2007.)

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se