šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

AUSTRIJA - LENZING I dio

17.04.2007., utorak

Pala i meni sjekira u med. Došlo je vrijeme da i ja vidim svijeta na trošak firme. smijeh Putovanja me uvijek vesele, a i ne mogu se pohvaliti nekom lepezom država koje sam posjetila, barem ne onih kojih se imalo sjećam, kao recimo Kanade. rolleyes

Firma je sredinom trećeg mjeseca organizirala dvodnevni posjet novom austrijskom kupcu, Lenzing-u. Iz svake uprave šuma išla su tri zaposlenika posredno ili neposredno vezana za otpremu kupcu. Uprava šuma Podružnica Karlovac vagone tovari na Glavnom stovarištu u Mrzlom Polju, koje je naše najveće stovarište, te u Jastrebarskom, Generalskom Stolu (moja šumarija), te Blati (Šumarija Rakovica). Kada je počela otprema novom kupcu ja sam već bila pri kraju sa zalihom bukve tako da sam vrlo malo robe otpremila za Lenzing. Upala sam u tročlanu ekipu, čini mi se, više slučajno, jer neki više pozicionirani nisu htjeli ići, a neki nisu imali putovnice. party

Krenuli smo autobusom u 10 sati s Glavnog kolodvora u Zagrebu. Mislila sam da nikoga neću poznavati (nisam znala čak ni drugu dvojicu iz svoje uprave), ali na kraju je ispalo da sam nakon dugo vremena vidjela neke poznate face s faksa. Zastupljenost spolova bila je ravnopravna: žene – komada dva, tipovi – hm, komada 40-tak, nisam brojala. winkwink

Put do Gornje Austrije, jedne od 8 austrijskih pokrajina, bio je izrazito dosadan. Autoput, tuneli, visoka zaštitna ograda, tek povremeno pogled na planine i naseljena mjesta. Kod kuće se nisam ni trudila pronaći mjesto gdje idemo tako da nisam znala da taj dio Austrije krase mnoga jezera.

Kako je Lenzing vrlo malo mjesto, prije bih rekla selo, nema kapacitete smještaja toliko gostiju na jednom mjestu pa je spavanje bilo organizirano u Traunkirchenu, malom mjestu smještenom na obali jezera Traunsee.

Hotel Post, u kojem smo odsjeli, od jezera dijeli samo cesta i malo parkiralište. Ne znam da li je slučajno ili da to pripišem gostoljubivosti, ali moja cimerica, iz UŠP Koprivnica, i ja dobile smo sobu u potkrovlju s lijepim pogledom na jezero. thumbup

Uživajući u pogledu na jezero i vrhunce, tek na vrhu, pokrivene snijegom razmišljala sam kako bi ovdje bilo fantastično provesti godišnji odmor. Jezero za kupanje, biciklističke staze, planine…fali još samo žrtva koja bi u sezoni sve to platila. cerek

Do večere zakazane u 18h imali smo samo vrlo malo vremena za šetnju uz jezero što sam iskoristila za slikanje.

Prije večere odslušali smo pozdravni govor domaćina, naravno uz simpatičnog starijeg gospodina koji je, kasnije smo saznali, ustvari sudski tumač za hrvatski jezik i koji je imao ulogu prevoditelja. Svaka mu dala. cerek Jer, da nije bilo njega možda bi ostala i gladna. rolleyes Tko bi rekao da hotel s 4 zvjezdice nema jelovnik i na engleskom. Ovaj na njemačkom nisam pod milim Bogom ništa razumjela, osim možda deserta, ali kakvog, koji je sadržavao voće. nut

Ali, zato je tu bio prevoditelj koji je objasnio što se sve nudi, jedino nije znao prevesti zelenu juhu od neke domaće trave koja raste u njihovim šumama. Pa tko to ne bi želio da probati? Inače, ne volim eksperimentirati. Naš konobar Stefan, kojeg smo od milja prozvali Štef, pokupio je narudžbe. Štef je simpatičan, mladi konobar koji priča vrlo brzo, pa je bila potrebna dobra koncentracija (barem meni) da ga uspijem razumjeti i na engleskom. rolleyes

I tako je Štef donesao juhu. njami

Hm, mala nevjerica, možda zbog čudne zelene boje. Nekako mi se činilo dražim jesti kruh, špek i luk ispred šatora i promatrati zvjezdano nebo, nego u hotelu s 4 zvjezdice probavati neku lokalnu juhu. cerek Prvo sam pomirisala, ništa, pa sam probala, no ta juha je meni bila bez ikakvog okusa, dok su pojedinci rekli da im je bila baš ukusna. Pojela ja nju, iz pristojnosti, ali poslije sam imala neke čudne zvukove u želucu što je jako nasmijavalo moju ekipu za stolom. smijeh Ostatak večere je ipak bio poznat.

Večera se odužila tako da smo se poslije povukle u sobu i vrlo rano otišle na spavanje. zijev Jutro je osvanulo sunčano, ali malo vjetrovito. Nakon doručka uspjela sam snimiti još nešto fotografija, a potom smo krenuli put Lenzing-a, najveće tvornice celuloze u svijetu.