šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

PETROVA GORA - CRVENA STAZA

11.04.2007., srijeda

Muljava – Centralna partizanska bolnica – Magarčevac – Mali Velebit – Muljava

Pano na kojem je žig KT-1

U nedjelju smo obišli Crvenu stazu. Put vodi cestom, pored velike nadstrešnice i uz potok do križanja, gdje se lijevo odvaja put za Mali Velebit. Mi smo nastavili cestom do lovačke čeke gdje put s ceste skreće u šumu.

Slijedi strmi i kratak uspon kroz Jelovu šumu s rebračom ( Blechno-Abietetum Ht. 1950 ). Da mi je netko rekao da ću na Petrovoj gori vidjeti ovu šumsku zajednicu pomislila bi da je udaren u glavu, jer ona raste u Gorskom kotaru i to na nadmorskim visinama između 650 i 950 metara. U sjevernoj Hrvatskoj raste samo na Macelju i to na nižoj nadmorskoj visini.

Kroz šumu jele s rebračom

Rebrača ( Blechnum spicant L. Roth)

Nakon strmog uspona put postaje položen i vodi kroz bukovu šumu.

Zatim se dolazi do ruba šume otkuda se otvara pogled na Spomenik i toranj na Magarčevcu.

Prije nego što optužite šumare da su posjekli šumu i ogolili površinu, pogledajte malo bolje i vidjet ćete da sada na mjestu stare šume raste mlada šuma. thumbup

Od ostalih šumarskih radova moći ćete vidjeti napravljenu doznaku stabala za sječu. To su ona stabla s crvenim točkama, te otiskom doznačnog čekića na žilištu. Put naime prolazi kroz srednjedobnu bukovu šumu u kojoj će ove godine biti napravljena proreda.

Zelenilo

Nakon ugodnog i valovitog terena malo je strmiji spust do devastiranog Omladinskog doma i asfaltne ceste koja vodi do Partizanske bolnice.

Vrlo brzo se s ceste skreće u šumu i dvjema kraticama izbjegava hodanje cestom. Žig se nalazi na prvoj baraci.

Put je dalje prema Magarčevcu vodio blago uzbrdo kroz šumu, kolskim putem, pored groblja, sve do makadamske ceste. Dalje se sve do Magarčevca, izuzev kraćenja jednog zavoja, hoda cestom.

Vojni objekt

Putokaz na kojem je žig.

Od Magarčevca smo nastavili dalje cestom do križanja i spoja sa Zelenom stazom. Put ravno, cestom produžavao je prema Petrovcu, a mi smo skrenuli u šumu i već se poznatim putem preko Malog Velebita spustili do Muljave.

Prema Malom Velebitu.

Od Malog Velebita prema Muljavi

Opet kod potoka.

Satnica hoda:
Tempo normalan, više lagan (ipak sam tri tjedna gotovo mirovala) s puno slikanja
Muljava – Partizanska bolnica 1.15h
Bolnica – Magarčevac 0,45h
Magarčevac – M. Velebit – Muljava 1h
Ukupno: 3h

Gledajući cijelu trasu, dakle obje staze, najviše me se dojmila dionica od Muljave do Partizanske bolnice. Ako izuzmemo kratki strmi uspon kroz jelovu šumu put vodi blago valovitim terenom kroz lijepu bukovu šumu, pogodno i za brdski bicikl.

Vidimo se u subotu na Petrovoj gori. thumbup

Google search — pretražite http://suma.blog.hr/

Ja sam Irena Beuk i po zanimanju sam dipl. ing. šumarstva. Radim kao taksator u Hrvatskim šumama, Uprava šuma podružnica Karlovac, na Odjelu za uređivanje šuma. Ovaj blog vodim od 2006. godine i na njemu bilježim događaje s putovanja i planinarenja te zanimljive crtice s posla.

Prikaz komentara po želji možete uključiti ili isključiti, a ako mi želite pisati, možete mi se javiti e-poštom.

Planinarenje

hit counter

• posjetitelja online
  • Blogerica.com
  • Free counter and web stats
  • Free Counter
  • kako-radi.blog.hr

Lora

Nerazdvojna suputnica, prijateljica i planinarka (20. 11. 1994 — 13. 02. 2007.)

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se