šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

PETROVA GORA - ZELENA STAZA

08.04.2007., nedjelja

Konačno sam odlučila poslušati doktora, da ne bi mislili da sam jako tvrdoglava. rolleyes U petak mi je lijepo rekao da mrdnem guzicom, i izađem van. A ja ga priupitah, može li u prirodu? A on meni, konačno ti došlo iz riti u glavu. Mislim ja u sebi, ništa lakše. cerekcerek

Nabralo mi se prilično materijala za blog, mislila sam to odraditi kronološkim redom, no kako je u subotu, 14. 04. otvorenje Planinarske obilaznice Petrova gora, a ja imam svježe slike s cijele trase, nema smisla da ih čuvam za sebe. thumbup

Obilaznica se sastoji od dvije kružne staze, zelene i crvene, kojima je ishodište Lovački dom Muljava. Svaku pojedinačno može se proći za 4 sata hoda, a može ih se i spojiti pa je za obilazak potrebno 7 do 8 sati hoda. Organizator Obilaznice je PD «Šumar», a voditelj sam ja. Dnevnik i vodič Obilaznice možete po cijeni od 40kn kupiti u Lovačkom domu Muljava, a bit će nešto i kod mene.

Jučer sam obišla Zelenu, a danas Crvenu stazu, pa idemo redom.

ZELENA STAZA
Muljava – Rimski put - Veliki Petrovac – Kraljev grob – Mali Petrovac – Mali Velebit – Muljava

Put započinje iza Lovačkog doma (KT-1) i do Rimskog puta (KT-5) prati poučnu stazu.

Dvadesetak minuta hodali smo kroz šumu, blago uzbrdo, a zatim još desetak minuta cestom do zadnje table poučne staze gdje se i nalazi kontrolni žig. Poučna staza se dalje spušta u Muljavu, a mi smo nastavili dalje prema vrhu.

KT 5 – Rimski put, žig je na stupu s druge strane.

Put vrlo brzo napušta cestu i blago, vrlo ugodnom stazom se uspinje na vrh. Od Muljave do vrha došli smo za sat vremena hoda, pola do Rimskog puta i pola do vrha.

Napomena: U vodiču se navodi da od KT 5 – Rimskog puta do vrha ima sat vremena. Trasa puta je nakon davanja vodiča u tisak malo izmijenjena, pa od tuda ta razlika u satnici.

Jedini žig koji još na cijeloj obilaznici nije postavljen je baš taj na Velikom Petrovcu. Odlučili smo se popeti na spomenik kako bi vidjeli kakav se vidik s njega pruža. Tko se želi upustiti u tu avanturu neka ponese baterijsku svjetiljku, jer se pri izlazu na vrh prolazi kroz jedan mračni dio. Veći problem predstavlja povratak, jer nakon ulaska u mrkli mrak treba nešto vremena kako bi se čovjek uopće privikao na mrak i orijentirao.

Zbog izmaglice pogled je bio vrlo loš: Gvozd, sva znana i neznana sela u bližoj okolici, Magarčevac.

Pogled pomoću zoom-a na Gvozd.

S Velikog Petrovca se do KT 7 – Kraljevog groba može na tri načina:
Iza spomenika se spuštati prema Gvozdu, dolaskom na cestu skrenuti desno, njome se uspinjati do raskršća gdje treba skrenuti lijevo i dalje cestom do Groba.
Drugi način je spustiti se stepenicama ispred spomenika na cestu, skrenuti lijevo. Vrlo brzo se dolazi na križanje otkuda se priključuje prva varijanta, dakle, treba produžiti ravno i
Treća varijanta je spustiti se stepenicama na cestu, produžiti ravno između baraka na Mali Petrovac gdje je postavljen žig HPO i dalje kroz šumu do Kraljevog groba.

Prvu varijantu smo odmah odbacili, jer je najduža i bespotrebno se gubi na visini. Da se ne vraćamo istim putem odabrali smo drugu varijantu.

S Kraljevog groba smo putem kroz šumu pitomog kestena, istim onim putem koji sam pred mjesec dana čistila u akciji HŠD-a ogranak Karlovac, došli do ostataka pavlinskog samostana na Malom Petrovcu. Kontrolni žig je malo dalje, u šumi, na stupu.

Ostaci pavlinskog samostana.

KT 8 – Mali Petrovac

Prije nego što smo krenuli dalje popeli smo se za par minuta do Malog Petrovca (512m) koji je uvršten u Hrvatsku planinarsku obilaznicu, a žig i upisnu knjigu dan prije postavio je Dražen Lovreček.

KT HPO – Mali Petrovac

Put se s Malog Petrovca spušta kroz šumu na cestu, te je dva puta siječe. Treći put na cestu se izbija na velikom zavoju.

Spust s Malog Petrovca.

Nastavili smo dalje makadamskom cestom prema Magarčevcu. Nakon pet minuta hoda došli smo na spajanje Crvene i Zelene staze. Makadamskom cestom se za 15-tak minuta dolazi do Magarčevca, a mi smo skrenuli, kako je pokazivao putokaz, desno, prema Malom Velebitu.

Spajanje Crvene i Zelene staze.

Put se blago, kroz šumu, spušta 20-tak minuta na Mali Velebit. Tek kada sam vidjela tu malu kamenu glavicu bilo mi je jasno otkuda taj naziv. To je jedino kamenje koje se na trasi Obilaznice može naći.

Prema Malom Velebitu

Kameniti Mali Velebit.

Kod kontrolne točke

Spust s Malog Velebita do Muljave je malo žešći, pogotovo onaj zadnji dio. Za prelazak potoka poslužilo je neko drvo koje na prvi pogled ne odaje sigurnost. Do subote će biti napravljen sigurniji prijelaz. Do Muljave nam je još preostalo pet minuta hoda.

Mi smo cijelu turu, s kratkotrajnim odmorima i posjetom vidikovcu, obišli za 4 i pol sata hoda. Staza je ugodna, visinska razlika nije velika. Tko ne želi s vrha ići na Mali Velebit može se markiranom stazom spustiti u Muljavu.

Eto, ukratko. cool
Povijesne stvari čitajte u vodiču. smijeh
Za koji dan stavit ću slike Crvene staze.