šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

KAMNIŠKE ALPE - PREDGORJE, GOLTE

08.03.2007., četvrtak

04. 03. 2007.

Slovenija je taj vikend bila jedina opcija. thumbup Željela sam svratiti u njihove sportske trgovine i konačno si kupiti nekoliko NES-ovih hlača za teren i planinarenje. U velikom izboru planinarske opreme možete se pitati zašto baš NES i zašto ne kod nas. rolleyes To je bar jednostavno za objasniti, kod nas još nije došla proljetna kolekcija, a i u potrazi sam za starijim, jednostavnijim modelima koje je kod nas teško naći. nut Nadu mi je davala Hervisova trgovina u Celju.

U 8.30h parkirali smo se na parkiralištu ispred velikog trgovačkog centra koji se otvarao u 9h. Sunčajući se na već ugodnih 10 stupnjeva primijetila sam da na autu uopće nemam naljepnicu HR…nut headbang a bila sam uvjerena da imam. smijeh Razmišljala sam da sačuvam novce za eventualnu kaznu ako naletimo na kakvog nadobudnog policajca, ali dilema je brzo bila riješena kada sam praznih ruku razočarano izašla iz Hervisove trgovine. mad Morat ću potegnuti u Ljubljanu što mi baš i neće tako teško pasti. smijeh

Planine oko Celja bile su bez snijega. Prvi snježni pokrivač primijetili smo tek na Mozirskim planinama za koje se češće upotrebljava ime Golte, a one su i bile naš cilj. Golte su poznatije kao skijaški centar zato smo od 4 vrha, koja se nalaze u blizini Mozirske koče na Golteh, odabrali onaj koji je najudaljeniji od skijaških terena, a to je Boskovec (1587m).

Mozirska koča na Golteh nalazi se na 1356 mnv i do nje vodi makadamska cesta. Mi smo odlučili auto ostaviti na prostranom parkiralištu otkuda do Koče ima pola sata uspona.

Parkiralište

Široki put u početku vodi kroz smrekovu šumu, a kada se malo dobije na visini otvara se prekrasan panoramski pogled na Mozirje i Velenje. Snijega je na stazi bilo vrlo malo i kretanje nije bilo otežano.

Pogled na Velenje

Pogled na Mozirje

Mozirska koča na Golteh

Ispred Mozirske koče zatekli smo mnogo skijaša. Bili smo jedni od rijetkih planinara. Bez dugo zadržavanja krenuli smo prema Boskovcu, našem konačnom cilju.

Snijega je sada bilo više. Uska staza bila je djelomično ugažena, a kretanje je otežavalo propadanje u meki snijeg koji je popustio pod jakim zrakama sunca. Vrlo brzo otvorio se pogled na Ostri vrh i skijališta, a potom smo zašli u gustu i mračnu smrekovu šumu.

Ostri vrh – skijalište

Najviše napora iziskivalo je izlaženje na šumsku vlaku kroz dubok nanos snijega. Činilo mi se da je staza pri vrhu slabije ugažena, kao da su mnogi odustali od uspona i vratili se natrag. rolleyes

U snijegu

Smrekova šuma seže sve do vrha. Kada se izađe na greben otvara se lijep pogled na Velenje i dalje prema Celjskoj kotlini. Na vrhu se nalazi drvena piramida, ili po slovenski razgledni stolp, koja je izgrađena 1996. godine na 100. obljetnicu izgradnje prve Mozirske koče.

Velenje

Piramida

Ja sam se veselila lijepom pogledu na snijegom prekrivene vrhove Kamniških Alpa, ali ostala sam pomalo razočarana kada sam shvatila da su smreke skoro nadvisile razgledni stolp, te da se Alpe tek nadziru između njihovih vrhova. puknucu Od vrhova sam razaznala Pecu, Raduhu i Ojstricu. Na drugu stranu, prema Velenju, pogled je bio otvoren, jer šuma nije dopirala sve do vrha.

Pogled na Ojstricu

Velenje

Raduha

Povratak natrag bio je jednako naporan kao i uspon zbog propadanja u snijeg i održavanja ravnoteže. U Mozirskoj koči se nismo zadržavali, već smo se praktički strčali do auta. Htjeli smo još za dana stići na Janče.

Planinski dom na Jančah (792m) nalazi se na najvišem vrhu Janškega hribovja, koje pak geografski pripada Posavskom hribovju. Na samom vrhu nalazi se crkva, planinarski dom, te nekoliko kuća do kojih vodi makadamska cesta. S vrha nije otvoren pogled na sve strane, ali…mi smo došli iz pravca Litije, i nekih km-dva prije vrha, s jedne zaravni otvorio se prekrasan pogled na snijegom prekriveni lanac Kamniških Alpa, Karavanki i Julijskih Alpa. thumbup Pogled je bio tako čist da se svaki vrh mogao raspoznati. Gledajući s desna na lijevo prepoznala sam Ojstricu, Skutu, Dolgi hrbet, Grintovec i Kočnu, pa Storžič u Kamniškim Alpama. Begunjščicu, Stol i Golicu u Karavankama, te Triglav u Julijskim, a razaznale su se i Spodnje Bohinjske gore. Nikada, ni s jednog mjesta u Sloveniji nisam vidjela sva tri lanca istovremeno. Zato me taj pogled oduševio. Da sam umrla s tim pogledom, umrla bi sretna. winkwink

Kamniške Alpe

Jedino što me zimi vuče u planine su prekrasni, čisti vidici, naročito ako su destinacije predalpsko područje. Uz takve vidike zaboravim na svu muku u vidu propadanja, klizanja, mokrih nogu, mrzle vode, hladnog vjetra… rolleyes

Ipak, ono što me najviše oduševljava su ljetni usponi po «zelo zahtevnim potima»… a ljeto se bliži… thumbup