šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

KUTEREVČEVA PEĆINA

11.09.2006., ponedjeljak

Kuterevčeva pećina nalazi se u blizini Slunja, nedaleko Lađevačkog Selišta, udaljena 30-tak metara od Korane. Na internetu o njoj nisam našla nikakve podatke. Naziv je prepisan iz topografske karte, dok lokalno stanovništvo pećinu naziva Kuterčeva.

Prije dva i pol tjedna zaputila sam se u Slunj u posjet bivšoj šumariji. Otkada sam se s Mašvinarom dogovorila da će me prilikom svakog posjeta Slunju odvesti u jednu pećinu, kojima područje ove šumarije obiluje, posjeti Slunju postali su vrlo zanimljivi. Poruka Slunjanima – ma došla bi vas ja posjetiti i bez pećina. winkwink

Da se malo vratim u prošlost. Mene je isključivo zanimalo planinarenje. Alpinizam i speleologija, kao grane u sastavu Hrvatskog planinarskog saveza, nikada mi nisu bile interesantne. Bez obzira što se volim četveronoške penjati po «zelo zahtevnim potima» u Sloveniji alpinizam sam otpisala nakon pokušaja savladavanja alpinističkog smjera težine 4+, dužine 18 metara (čini vam se malo – e nije kada visiš na štriku u okomitoj stijeni cerekcerek ) kojeg sam skoro savladala (ispričat ću vam jednom i taj doživljaj yes). Speleologija me nije zanimala jer nisam voljela mračne prostore, a i odbojnost mi je stvarala blatna oprema članova Speleološkog odsjeka Planinarskog društva Dubovac», koju sam svaki četvrtak mogla vidjeti u prostorijama Društva. nut

I tako smo došli do one – nikad ne reci nikad. smijeh Nakon posjeta Matešića pećini, i sada Kuterevčevoj, moram priznati da me speleologija zainteresirala. Možda je do promjene došlo jer više ne osjećam nelagodu u skučenom i mračnom prostoru, još jedino da se oslobodim straha od šišmiša. rolleyes

Vozeći se prema Lađevačkom Selištu najednom me Mašvinar upita:
- Jesi li ti uzela buce (gumene čizme)? headbangheadbang
Normalno da sam ih zaboravila, i to ne izvaditi iz auta u Slunju, već sam ih zaboravila ponijeti iz Karlovca. Ustvari ne znam kako mi se to dogodilo i već mi se počelo kvariti raspoloženje jer sam znala da idemo u pećinu u kojoj ima vode. Mašvinar me pokušao utješiti:
- Vode možda nema puno, suho je ljeto i Korana je niska, a možeš se i pentrati po stijeni i vodu zaobići.

Auto smo ostavili u Lađevačkom Selištu, te se šumskim putem kroz grabrovu šumu spustili do Korane. Pećina se nalazi 30-tak metara udaljena od Korane i korito do pećine, zbog niskog vodostaja, bilo je suho. Kada je vodostaj veći i ulaz u pećinu je pod vodom.

Ulaz u pećinu

photo by Mašvinar

Nabila sam lampu na glavu, pripremila fotoaparat, te smo ušli u prvu, veću dvoranu. Dalje se prostor sužavao u uzak kanal. Mašvinar me odmah upozorio da u pećini ima puno šišmiša.

Šišmiši

Vučem strah od šišmiša još iz djetinjstva kada mi je jedan po noći upao u sobu, pa mi ni sada nije bilo ugodno kada su počeli letjeti po pećini nakon što smo ih uznemirili svjetlom. Bilo ih je zaista puno. Po stropu se sve crnilo od njih, a ispod smo morali paziti gdje stajemo i gdje se primamo jer je sve bilo puno guane tj. izmeta šišmiša. nut

Guana - izmet šišmiša

Svojim svjetlom smo ih potjerali dalje, u unutrašnjost pećine. Vrlo brzo oni bi se vraćali. Scena iz horor filmova. Uzak kanal i mnoštvo šišmiša koji lete prema nama. Uglavnom sam se skrivala iza Mašvinara, kavalir, nema što, smijehsmijeh ali uspjela sam vidjeti kako šišmiši iz zone mraka ulaze u osvijetljen prostor leteći prema nama. Živi horor. Kako se šišmiši nalaze samo u jednom dijelu pećine, kada smo izašli iz njihovog prostora bilo je lakše.

U bucama je lakše

Moja borba sa savladavanjem vodenih prepreka bila je interesantna i puna adrenalina. thumbup Dubina vode kretala se od par centimetara, pa do visine koljena. Samo na jednom mjestu uspjela sam dio vode preći po razbacanom kamenju. Kada smo došli do prve veće prepreke Mašvinar je krenuo lagano kroz vodu dalje, a ja sam mozgala kako se popeti višlje, te po uskom izbočenju stići na drugi kraj. Kad najednom čujem ja.
- Jebem mu muku! smijehsmijeh
Stao Mašvinar u dublju vodu koja mu se slila u bucu. Još je poslije dodao:
- Ja imam buce i mokar sam, a ti bakse i suha si, u pećini u kojoj ima vode. roflroflrofl
- Tko zna, zna ! – dodah ja. cerek

Malo alpinizma

photo by Mašvinar

Kanal je bio uzak, stijena mokra, a primijetila sam i jedno izbočenje, pa sam se bojala da ne skliznem u vodu. Nije problem bilo možebitno kupanje, već me plašilo da u tako uskom kanalu prilikom pada ne prasnem o stijenu. Ali, adrenalin je proradio, popela se ja i spustila k'o pravi alpinist. Malo uzbuđenja za prekrasan prizor na mjestu od kojega dalje više nismo mogli.

Ukrasi

Po mojoj procjeni, koja može biti i upitna, ušli smo u pećinu nekih 150 metara. Dalje se nije moglo. Visina između vode i stropa bila je možda do pola metra. Primijetili smo veliku hrpu šljunka koju su speleolozi napravili kopajući šljunak kako bi si povećali prostor za prolaz. Bać mi je prekjučer rekao da su preronili dva sifona, te da pećina dalje nije istraživana.

Dalje se ne može

photo by Mašvinar

Ova pećina nije bogata špiljskim ukrasima, ali njoj ljepotu daje voda. Povratak nije bio ništa manje zabavan. Trebalo je na isti način savladati prepreke i preživjeti šišmiše. Jedina je razlika što Mašvinaru voda nije zašla i u drugu bucu. cerekcerek

Izlaz iz pećine

Korana

photo by Mašvinar

S nestrpljenjem čekam slijedeći posjet Slunju i nekoj novoj pećini. thumbup