šumarKA

Zgode i nezgode jedne šumarice

KREMEN (1591mnv)

04.06.2006., nedjelja

Veselila sam se ovom vikendu i dvodnevnom izletu na Velebit, pogotovo što su mi momci dali da sama izaberem gdje ćemo, te da isplaniram hodačke ture. yes Cijeli tjedan proučavala sam karte i vodiče i sredinom tjedna odlučila da ćemo svakako jedan dan na Konjevaču, dok je za drugi dan postojalo nekoliko varijanti. Zatim je ispalo da je prognoza za vikend loša. puknucu Željela sam ipak na Velebit, makar na jedna dan, ali momci su krajem tjedna bili bliže gerijatriji, nego planinarenju. cerekcerek Prvo ukočilo jednog u leđima, pa drugog i u subotu sam se već pomirila sa sudbinom da ni ovaj vikend neću u planine, iako sam razmišljala da se sama zaletim u Samoborsko ili Žumberačko gorje. rolleyes

Kada sam danas ujutro otvorila oči sat je pokazivao 6.25. Pogledala sam kroz prozor i vidjela da je kiša prestala, te da se razvedrava. Lora se lijeno protegnula i taman kad se htjela okrenuti na drugu stranu ja sam zdrmala RR-a i graknula:
- Ajmo!
- Kamo? – pospano i s pogledom kroz prozor.
- Pa u planine! Kako leđa?
- Bolje, al' ne bi nešto teško.
- Izaberi!

Izabrao je Kremen U 8h već smo bili na izlazu iz Karlovca. Bilo je oblačno, ali se razvedravalo i nadali smo se lijepom vremenu. thumbup

Kremen je vrh koji se nalazi s lijeve strane ceste Udbina – Gračac. Vidi se s glavne ceste i to malo prije Bruvna, u kojem smo skrenuli prema Donjem Lapcu. Ovako lošom asfaltnom cestom još se nisam vozila. namcor Rupa na rupi, tako da se, bez obzira što je cesta ravna, ne može voziti brže od 50km/h. Nakon 6km od Bruvna dolazi se na Mazinski prijevoj s kojega se odvaja makadamska cesta prema Kremenu. U vodičima piše da s Prijevoja do vrha ima dva i pol sata hoda.

Kremen s Mazinskog prijevoja

Nismo znali u kakvom je stanju makadamska cesta pa smo odlučili autom krenuti prema vrhu, pa koliko skratimo put – skratimo. Nakon 3km dolazi se do rampe koja je bila otvorena pa smo nastavili dalje, te nakon još 2km stigli do izvora Luka, gdje put s ceste skreće u šumu. Na tabli je pisalo da do vrha ima 1.10h hoda.

Kod izvora Luka

uspon kroz bukovu šumu

Put vodi kroz bukovu šumu, ne baš prestrmo uzbrdo do travnate livade s izvorom, zvane Ledina. Dalje do izlaska iz šumskog pojasa put je poprilično strm. nut Zbog nedavne kiše put je bio mokar, te je bilo klisko. nut Uspinjući se razmišljala sam kako ćemo se spustiti kada se već kod uspona mučimo i proklizavamo. Loru nisu mučile naše brige, ona ima pogon na sve 4. cerekcerek

Izlaz iz šumskog pojasa

Izlaskom na greben otvaraju se vidici, prvo prema Gračacu i Velebitu, a poslije i Mazinskom prijevoju i Bosni. Naime, vegetacija na toj strani dopire skoro do samog grebena. Teren više nije tako strm i nakon 15-tak minuta hoda grebenom stiže se na vrh.

Na grebenu

Vrh je travnat i uzdiže se iznad stijena i šumskog pojasa. S obzirom da u blizini nema visokih vrhova vidik se otvara na sve strane. Kako ne poznajem bosanske planine, ne znam koje su se vidjele s vrha. Mene je očarao pogled na Udbinu, Gračac, Crnopac i cijeli Velebit. thumbup

Trigonometrijski stup na vrhu

Pogled s grebena na Mazinski prijevoj

Na vrhu se nismo dugo zadržavali, jer je bilo vjetrovito i prohladno. Spust najstrmijim dijelom bio je noćna mora. headbang Nisam uspjela napraviti nijedan normalan korak. Stalno sam se klizala i pazila da ne završim na riti. rolleyes Uspješnom silasku pridonijeli su i štapovi. Na početku strmog uspona susreli smo veliku skupinu planinara. Danas je na Kremenu bila gužva. U podnožju smo zatekli jedan autobus i 7 automobila. Na vrhu sam prelistala upisnu knjigu. U zadnjih 6 mjeseci na vrhu je bilo samo 80-tak planinara, a eto danas skoro toliko. yes

U 13h došli smo do auta. Bilo je vremena za obići još neki vrh, u blizini ili na putu kući. Kopajući po planinarskim dnevnicima i vodičima odlučili smo se za jedan na kojem još nismo bili. A o kojem se radi više u slijedećem broju. smijeh