a-strip

utorak, 25.04.2006.

Putovanje - ultimativni post

Putovanje je strip koji sam u potpunosti napravio ja. No dobro, za strip sam se inspirirao istoimenom pričom jedne portugalske spisateljice (treba pogledati u Antologiju portugalske pripovjetke njezino ime; možda mi možete pomoći oko toga). Već sam pisao o ovom svom malom velikom projektu na ovom blogu, no vrijeme je da ponovim priču. Zahvaljujući blogspremniku (bez kojeg ovaj post ne bi bio ovdje), sada možete skinuti strip i to u verziji u kojoj god hoćete. Napravio sam hrvatsku i englesku verziju, a do kraja semestra, planiram završiti i njemačku i talijansku. Hrvatska verzija je crno bijela osjenčana običnom olovkom, a engleska obojana i malo prerađena u paint shopu.

Evo linkova, a onda ću još malo pričati o stripu da imate što čitati dok se skida.

Putovanje_hr
(crno-bijela verzija)

Journey_eng_1 (1. dio verzije u boji)

Journey_eng_2 (2. dio verzije u boji)

Image Hosted by ImageShack.us

Zašto? Zato jer mogu. Ni na kraj pameti mi nije na ovom stripu zaraditi nego jednostavno pokazati i dokazati da ja to mogu. Do sad se nisam usudio nešto ovakvo niti započeti jer sam se bojao da to nikad neću dovršiti. Srećom, uspio sam doći do ovdje gdje sam sada. Veliki poticaj bila je i odlična inspiracija u priči koja mi se urezala u pamćenje i koju sam pretvorio u svoju osobnu filozofiju o životu i prolaznosti istog. Nakon što pročitate strip, nadam se da ćete i vi ponešto naučiti. Najveći razlog je ipak vjerojatno jer volim crtati i već sam se zabrinuo što dugo vremena nisam bio crtao.

Kako? Kada? Jednostavno, u mjesec dana intenzivnog rada, ali s velikim razmacima. Započeo sam u listopadu 2005. Nedostajalo mi je motivacije. Uzeo sam bilježnicu u ruku i napravio skicu cijelog stripa: organizirao sam gdje će što biti rečeno i gdje će se što raditi do detalja. Odmah zatim sam uzeo bijele A4 papire i počeo crtati olovkom s puno brisanja. To je bio najteži dio. Nisam radio nikakav tuš, nije mi se dalo. Skenirao sam strip, upisao hrvatska slova, isprintao i posjenčao olovkom. Hrvatska verzija je bila završena. Nakon velike pauze, tjedan nakon Uskrsa, uzeo sam bojice u ruke i pobojao skicu. Skenirao sam ju, umetnuo engleski tekst, stavio efekt intensive color plus još neke u paint shopu (ovisno od stranice i slike) i tako završio i englesku verziju.

O čemu se tu uopće radi? Putovanje započinje s vožnjom autom jednog muškarca i žene, vjerojatno muža i žene, no oni su zapravo predstavnici svih muškaraca i žena i predstavljaju ljude na njihovom putovanju života. Putuju prema mjestu o kojem su puno slušali i o kojem sanjaju, ali na put im dolaze razne prepreke, izgubili su se na cesti, a nakon svakog novog pokreta, sve se više gube. Hoće li ikad stići na svoje zamišljeno odredište trebate provjeriti sami.

Image Hosted by ImageShack.us

S ovim sam projektom puno naučio. Naučio sam da ne smijem crtati premalene likove kao što sam ovdje radio, kako moram slova dodavati tek na kraju, kako moram paziti i uskladiti boju i tekst, kako imam potencijal za još jedan ovakav projekt. Naučio sam i mnogo stvari u Paint shopu koje nisam znao. Ako imate kritika i savjeta, za budućnost bi mi te stvari najbolje odgovarale.

- 22:11 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>