Pravilo bloga
Ne dozvoljavam vrijeđanje
ni mene ni drugih osoba.
Takve komentare brišem.

Let lastavica

31.03.2017., petak

Tamiški kej


Krenuli smo na Tamiški kej u Pančevu



Tamiški kej je odmorište brojnim brodicama i kućicama na vodi





Sve smo obišli u Pančevu, pa slijede odlične torte
u "Poco loco". Tko bi odolio?




Pančevačka priča je završena. Vrijeme je za povratak...


- 06:19 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (40) - Isprintaj - #

30.03.2017., četvrtak

Pivska priča iz Pančeva


Prvi objekti za proizvodnju piva su izgrađeni uz obalu rijeke Tamiš, 1722.
godine, kada je Pančevo bilo dio Austro-Ugarske. Pivaru je otvorio
Židov Abraham Kepiš i ona je nakon promjene nekoliko vlasnika, od
1847. godine, postala vlasništvo porodice Weifert, odakle i njen današnji
naziv – Vajfertova pivara.



Poznati industrijalac i vlasnik pivare Đorđe Vajfert (Georg Weifert)
rođen je u Pančevu. Rodni grad je, u spomen na svog velikog
sugrađanina, u zgradi najstarije pivare podignute 1722. godine,
2016. godine otvorio muzej koji nosi ime Đorđa Vajferta.


U muzej je pretvoren samo jedan dio pivare, odnosno "kula" na pet
spratova u kojoj se nalaze varionica i ostala postrojenja stara više od
100 godina.




Razgledamo varionicu



kotao za ohmeljavanje



kotao za kuhanje sladovine,



bistrenik



komovnjak



a na vrhu su elevator i mlin.



Naziv piva „Weifert“ preuzeo je Heineken, Zaječar. Danas se u Pančevu
na tradicionalan način proizvode piva „Guverner“ (svetlo) i „Rudar“
(tamno), a novost je pivo sa sokom od maline.



- 06:56 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (24) - Isprintaj - #

29.03.2017., srijeda

Šetnja Pančevom


Pogledajmo Pančevo s visine


...pa pratimo smjerokaze


Lijep je ovo grad




Ima dosta parkova



Kad se umorite, slijedi ručak




Pa opet prošetate




- 06:47 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (40) - Isprintaj - #

28.03.2017., utorak

Smjer: Pančevo


Krenuli smo, vodi Keti, vozi Vlada. Ima nas za ceo bus i kombi.


Prvo ćemo posjetiti manastir Vojlovica, iz 14. stoljeća, mnogo puta
rušen i obnavljan.


Pančevo se nalazi na ušću rijeke Tamiš u Dunav. Grad lijepim čine
brojne crkve i atraktivne građevine iz 19. stoljeća. Krećemo u razgledanje
grada i kulturno-povijesnih spomenika sa lokalnim vodičem.


Simbol Pančeva je Uspenska crkva, podignuta u periodu od 1801.
do 1810. godine. Izgrađena je dobrovoljnim prilozima dobrotvora
među kojima je bio i Karađorđe Petrović, kao jednobrodna građevina
u duhu baroka, sa naglašenim elementima klasicizma. Zapadnim
pročeljem dominira raskošan portal uokviren sa dva visoka izdužena
zvonika.


„Narodni muzej Pančevo” je impresivna građevina iz 1833. godine,
rađena u stilu neoklasicizma. Tokom više od jednog stoljeća u njoj je
bila smještena uprava grada, Magistrat, a od 1965. godine "Narodni
muzej “Pančevo” sa svojom bogatom zbirkom predmeta iz oblasti
arheologije, povijesti etnologije i povijesti umjetnosti.




Pojedini eksponati koji se ovdje čuvaju po svom zanačaju prevazilaze
lokalne okvire (slika Paje Jovanovića “Seoba Srba”)


Sada je u toku postavka slika Save Šumanovića.



Tabernakl-sekretar, s kraja 18. stoljeća.


Etno soba


Šteta, moramo dalje


Da zaključamo ovu priču?



- 06:40 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (44) - Isprintaj - #

27.03.2017., ponedjeljak

Proljetna elipsa!


Divan je proljetni dan. Brzim hodom krećemo u obilazak elipse
oko Ade Ciganlije.


Ada se sređuje, nakon predugog zimskog perioda. Buldožeri ravnaju plaže.


Odrazi u vodi su jasni i čisti


Kakvi su njihovi dojmovi?


Jezero se ljeska kao more


Kamo leti ovaj avion?


Pola elipse od 7,5 km za 30 minuta, odlično prolazno vrijeme.
U daljini se vidi Most na Adi.


Usamljena klupa za pauzu?
Trener kaže, ne još!


Idemo drugom stranom jezera.


Šetaju sjene...


Gačac mi pozira. Molim profil, pametna ptico!


Duga se sada preselila točno meni na glavu! A ljubav
sjedi na klupi i uživa!


Galebovi se odmaraju


Pa i mi bismo mogli. Riblja čorba je odlična


Smuđ govori deset jezika, a jedanaesti šapuće :)



- 06:08 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (58) - Isprintaj - #

26.03.2017., nedjelja

Zar već nedjelja?


Vikendom radi doktorica za smijeh, Eurica. Lastavica zamjenjuje Eura :)


Mene sreća prati ceo život, ali nikako da me stigne.


-Nazvao sam samo da ti kažem da te volim!
-Ali gospodine, ovo je Zaječarska pivara!
-Znam!

Gde je ta magnetna renesansa?
Treba da se slikam!


Dolazi žena po recepte za redovnu terapiju i ja je pitam:
- Kako ste? Pijete li redovno lekove?
- Od kada su mi snimali mozak i na CD-u našli 2 mala šlagera,
pijem redovno lekove.






- 07:48 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (42) - Isprintaj - #

25.03.2017., subota

Zar već subota?


Vikendom radi doktorica za smijeh, Eurica. Lastavica zamjenjuje Eura :)


Došla tri prijatelja nakon smrti k Bogu u raj.
Prije ulaska u raj, Bog svoj trojici postavi isto pitanje: "Da li si ikada
prevario svoju ženu?"
Prvi reče: "Iako sam imao prilike, bio sam jak i nisam nikada
prevario svoju ženu!"
"Dobro, onda ćeš ti u raju voziti najnoviji mercedes i uživati u svim
čarima raja!"
Drugi će: "Ja sam samo dva ili tri puta, bila je situacija, nisam
mogao odoljeti i mislio sam, zašto ne . . ."
"E ti ćeš voziti bickl," nastavlja Bog.
Treći: "Oooo, ja sam je varao svaki put kad je bila prilika,
a bilo ih je puno . . ."
"Tebi onda koturaljke," odlučno će Bog.
I tako jednoga dana vozi se treći na koturaljkama i sretne prvoga
s mercedesom, a ovaj plače.
Kaže treći prvome: "Pa ti nisi normalan - u raju si, imaš novi predivan
mercedes, klima, bijela koža, stereo . . . Ti dobiješ sve što raj daje
i još plačeš. Što bih onda ja morao reći?"
Na to će prvi: "I TI BI PLAKAO DA TI JE ŽENA MALO PRIJE
PROŠLA NA KOTURALJKAMA!"
















- 07:00 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (38) - Isprintaj - #

24.03.2017., petak

DKB nakon 4 godine


Društvo književnika Beograda (DKB) nastalo je na inicijativu prerano
preminulog književnika Tomislava Miloševića prije četiri godine.
Vrijeme je za izbornu skupštinu i izbor novih ljudi koji će nastaviti
uspješno započeto.


Sekretar DKB ostaje Biljana Kotur.


Srđan Simeunović Sendan podnosi izvještaj o radu 2013-2017.
Mnogo započeto, mnogo urađeno, ima se što nastaviti.



DKB objavljuje časopis "Književne vertikale", čiji će urednik odsad
biti Živojin Ivković.


Srđan Simeunović Sendan ostaje
urednik časopisa
"Balkanske vertikale", u kojem
objavljuju pisci iz Beograda i regiona.


Novi predsjednik DKB je Zoran Ilić. Sretan i uspješan rad!
Dobio je tri podpredsjednika.


Izabran je novi Upravni odbor, i ja u njemu. Evo dobrih
suradnika.


Stari blogerski duo, Biljana Kotur i moja malenkost.




- 06:40 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (18) - Isprintaj - #

23.03.2017., četvrtak

Nebeska simfonija


Jeste li vidjeli ovakav let zmajeva, potpuno usklađen s glazbom?
Ray Bethell iz Vankuvera upravlja letovima tri zmaja, izvodeći
"Romancing The Wind". Gluh je i kada upravlja, publika maše
uzdignutim rukama umjesto aplauza. On upravlja kretanjem dva
zmaja rukama, a treći mu je zakačen za pojas.
Imajte strpljenja da odgledate video do kraja kako biste vidjeli izvanredno
sletanje trećeg zmaja. Preporučujem da uključite zvuk, jer je muzika divna
i kao da je sinhronizirana sa letom zmajeva.
Neka vaše misli i mašta polete s njima!



(Ray Bethell performs a kite ballet to Flower Duet from Lakme
by Delibes. Video camerawork and editing by Robert Holbrook)

- 05:25 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (42) - Isprintaj - #

22.03.2017., srijeda

Neka da(i)vna vremena...


Iziđimo iz muzeja "25.maj", proljeće nas prati ka Kući cveća.





Usamljeni Tito i grupna fotka sa Titom.



Ulazimo u Kuću cveća.
Mnogi se sjećaju,Titovoj sahrani je prisustvovalo 211 delegacija iz 128
zemalja svijeta. Nijednog državnika nikad nije ispratilo toliko kolega.


Prva dama Jugoslavije Jovanka Broz spava vječni san pored Tita.



Od osnivanja Memorijalnog centra, 1982. godine kada su zvanično počele
da se bilježe posjete Kući cveća pa do 2012. godine, to mjesto je, prema
evidenciji koju vode nadležni u Muzeju istorije Jugoslavije posjetilo
više od 17 milijuna ljudi.
U izložbenoj postavci su namještaj i osobne Titove stvari.





Stalna postavka u Kući cveća danas se sastoji od: spomen-sobe u kojoj
se posjetitelji mogu upisati u knjigu žalosti i izložbenog dijela u kome se
nalaze lokalne, republičke i savezne štafetne palice koje je omladina
Jugoslavije nosila povodom Titovog rođendana 25. maja, koji je slavljen
kao Dan mladosti. U postavci se nalaze pisane poruke koje je Tito primio
sa štafetama, fotografije nosilaca štafeta kao i svečanosti povodom
Dana mladosti, maršalske uniforme i dr.



Na kraju vodim vas još u Stari muzej, sa Titovim darovima.






Neka davna i dobra vremena...



Sjećate se Marijana Beneša?


- 05:25 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (38) - Isprintaj - #

21.03.2017., utorak

Gastarbajterska priča


Muzej istorije Jugoslavije osnovan je 1996. godine spajanjem Memorijalnog
centra "Josip Broz Tito" i Muzeja Revolucije. U sastavu muzeja danas se
nalaze objekti: Kuća cveća, Stari muzej i Muzej "25. maj." Obilaze se s
jednom ulaznicom. Uđimo u Muzej "25. maj."


Na ulazu nas dočekuje grandiozno Meštrovićevo
djelo, Udovica.


Tko još pamti pionirsku zakletvu?


Trenutno je u toku tematska izložba "Jugo moja Jugo", gastarbajterska
priča o jugoslavenskim radnicima na privremenom radu u inozemstvu.







Nastavit ćemo sutra šetnju ovim kompleksom...


- 07:07 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (50) - Isprintaj - #

20.03.2017., ponedjeljak

Proljeće u akvarijumu i tropikarijumu


Izletnik otkriva mjesta za koje većina ne zna. Tako je bio među prvim
organiziranim grupama koje su posjetile Javni akvarijum i tropikarijum
Beograd. Ako krenete iz centra grada trolejbusom br 41 dvije stanice
od Muzeja 25 maj...


...pa se prošetate Užičkom ulicom, u kojoj nema slikanja (ambasade!), stići
ćete u Ulicu Milenka Vesnića 3, na Dedinju.


Tu se od 2016. nalazi Javni akvarijum i tropikarijum Beograd
-Udruženje Aquarialife.


Nema dovoljno prostora za bogatstvo vodenog i tropskog
svijeta koje možemo vidjeti.




Ovo je vrlo pozitivno mjesto, koje će vam se svidjeti.


Evo pirane


A njena prva srodnica je plava pirana, bolje naravi, biljojed.


Bradata agama iz australijske pustinje (Pogona viticeps) šeta
po ruci jednog izletnika.



Axcolotl, meksički daždevnjak (Ambystoma mexicanum) liči na
čovječju ribicu.


Zlatne ribice, Japanke, uznemirile su se čim smo
počeli da im šapućemo želje.


U Javnom akvarijumu i tropikarijumu Beograd mogu se vidjeti ribice,
vodene i suhozemne biljke i sitne životinje sa raznih strana svijeta.
Uživat ćemo u društvu korala, tubularnih crva i ribica južnih mora.


Morske sase i morske zvijezde šepure se po akvarijumu.


Ove ribice su male, ali znaju biti agresivne.


Kornjače su miroljubivije


A ovo je kineska mekooklopna kornjača.


Palo je i prijateljstvo s jednom južnom ljepoticom



Sumnjam da ćete ovog pitona uzeti za kućnog ljubimca.


Dobro se u zelenilu sakrio zeleni balisk.


Gekon, pit bul među gušterima, tako mi nevino pozira.


Murina ima baš lijepu boju.


I jedan pametni pacov izazvao je pažnju posjetitelja.


U svijetu Save i Dunava sve su se ribe dobro sakrivale.
Ovdje samo nazirem tolstolobika.


Bolje je bila raspoložena točkasta američka štuka.


Riba puran je otrovna, pritom otrov koristi
za napad, a ne za odbranu.


Još su nam ribice južnih mora mahnule perajama, da se
vratimo ovamo!




- 06:12 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (36) - Isprintaj - #

19.03.2017., nedjelja

Na međunarodni dan lastavica


Vikendom radi doktorka za smeh, Eurica. Lastavica zamenjuje Eura :)

Dečko: -Halo, jel to policija?
Policajac:- Da!
-Ovde se 2 cure tuku zbog mene!!
- I šta je tu čudno?!
-Pa,ova ružna pobeđuje!!!


Žena u suzama uđe u policijsku stanicu i žali se
dežurnom policajcu:
-Moj muž je juče izašao da kupi grašak i još se nije vratio.
-Pa napravite prženi krompir!


Ona mu šalje SMS poruku:
-Najdraži moj, ako spavaš pošalji mi tvoje snove, ake se
smeješ, pošalji mi tvoj osmjh, ako plačeš, pošalji mi
tvoje suze. Volim te!
On joj odgovara:
-Sedim na WC. Šta želiš da ti pošaljem?


Gost hotela nazove recepciju, recepcioner ga upita
-Kako Vam mogu pomoći?
-Ja sam gost iz sobe 458. Morate poslati odmah nekoga
u moju sobu. Imao sam svađu sa ženom i ona hoće da skoči
sa prozora!
Recepcioner:-Oprostite gospodine, ali to je lična stvar
a ne stvar hotela.
-Slušaj idiote, prozor se ne može otvoriti, a to je stvar
održavanja hotela, a ne moja!


Ulazi žena u prodavnicu i pita prodavačicu:
-Htela bih da probam onu haljinu u izlogu.
-Ne može, gospođo, moraćete da je probate u kabini.


Posle operacije grudi pita doktor pacijentkinju:
-Jeste li zadovoljni veličinom?
-Da, Doktore, ali ja imam još jednu želju,
da imam malo krupnije oči.
-Nema problema. Sestro, pokažite gospođi račun!


Ljuta žena na muža, pa mu kaže:
-Odsad ćes sve da plaćaš; ručak 10 evra, pranje veša 10
evra, peglanje 10 evra...
Malo kasnije u krevetu:-Draga,ja bih da vodimo ljubav!
-E to će da te košta 100 evra.
-Nemam ja toliko, imam samo 50, znači ništa od toga- i
okrenu se da spava.
Kad, čuje da nešto šuška. Okrene se, žena nešto kopa po
tašni.
-Šta tražiš, dušo?
-Tražim 50 evra da ti pozajmim, crko dabogda!



- 07:01 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (42) - Isprintaj - #

18.03.2017., subota

Eurica subotom


Vikendom Eurica zamenjuje Eura :) Ovog puta imamo timski rad,
Aneta je dala svoj humoristički doprinos.


Baka kupila bikini, ali se vraća u butik posle pet minuta.
- Želim da vratim gornji dio.
- Zašto, šta nije u redu?
- Pa sve može da mi stane u donji!


Vrati se Lala iznenada kući i zatekne Sosu u krevetu s nekim muškarcem.
Kad vide Lalu, švaler zgrabi odjeću i pobegne glavom bez obzira.
Lala će na to uvrijeđeno:
"Au, Soso, kakav nekulturan tip! Ni meni zdravo, ni tebi fala."


Upita jedan umišljeni doktor svoga novog pacijenta:
- Pre nego ste došli do mene, jeste li bili kod nekoga drugoga?
- Pa...bio sam kod apotekara.
- I, kakvu vam je glupost preporučio?
- Da dođem kod vas.


Ah, kako sam ja bio srećan sa tom ženom!
A onda se desilo ono čega sam se plašio.
Spakovala je stvari, ostavila muža i došla da
živi kod mene!


Prodaje Cigo pojačalo. Pita ga kupac:
"Je li bre, koliko je jako pojačalo?"
"Ama, jako brate!"
"Ma pitam te koliko je VATNO?"
"Ama, neveroVATNO!"


Pita učiteljica Pericu šta je to katastrofa.
-To je kad lisica pokolje kokoši.
-Pa, to nije katastrofa, to je šteta.
Sutra učiteljica pita isto pitanje.
-To je kad avion u kojem se nalazi puno političara
eksplodira i padne u ocean!
-Bravo Perice, to je katastrofa.
-Ali nije šteta...


Koliko god vas vaša žena koštala da se obuče,
toliko će vas koštati i ljubavnica da se svuče!


Šta kaže Lala kad zatekne sosu sa komšijom u pozi 6/9?
- Ju! Naopako!!!



- 07:27 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (34) - Isprintaj - #

17.03.2017., petak

More moje


Kad slušam na steni
kako mi šapućeš,
čujem reči majke
dok me uspavljuje.

Gledajuć’ te, more,
smirujem sve bure
i u mojoj duši
bonaca zavlada.

Da si uvek sa mnom
ja bih jača bila
i životne nevere
lakše pregrmila.

Evo me ponovo
na tvome žalu
da se opet divim
nemirnome valu.

Uvek sam s tobom
u mislima svojim
i doveka ću biti
dok ja postojim

Na ovome mestu
osećam se jakom
pod borovima starim,
na kamenu svakom

I jednoga dana
kad počine duša
doleteće ovde
more da sluša



- 06:34 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (34) - Isprintaj - #

16.03.2017., četvrtak

Pleše se, pleše...


Plesna škola radi redovno i lepo. Oni koji nikad nisu plesali, polako uče
plesne korake i nešto još važnije, radost plesa.





Meni sve to znači neprocenjivo mnogo. Ples je najbolji antistres program,
sport bez povreda i najbolja fizikalna terapija. Pa, nastaviće se :)



- 06:05 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (36) - Isprintaj - #

15.03.2017., srijeda

Proslaviti dan


Pitao si, šta slavimo. Današnji dan. Nije li to dovoljno?
Bliskost koja je prestala da bude daljina.


Nisu li ulice toplije s rukom pod ruku?
Nije li kiša prijatnija?



Šta je još potrebno za sreću?
Šta još trebamo znati jedno o drugome?
Šta mislimo, kako osećamo?
Zar to ples već nije rekao?



- 05:48 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (48) - Isprintaj - #

14.03.2017., utorak

U etno stilu


U Kući Đure Jakšića u Skadarliji često se dešava nešto zanimljivo.
Prisustvovala sam „Kragujevačkoj etno večeri“.



Na njoj su se svojim rukotvorinama predstavile:
Suzana Gorjanac, ručno tkanim šalovima i ogrtačima i
Ljiljana Marić, ručno slikanim ešarpama





Saša Jakovljević je vodio program


Veče je otvorila Gorica Popović, glumica i kreatorka rukotvorina,
podpredsednica Skupštine Udruženja Kragujevčana.


Zagrejao nas je nadahnutim pojanjem Ljuba Manasijević,
pojac, kompozitor i tekstopisac


Zadivio nas je Milinko Crni Ivanović, solista na fruli


Pa su nastupili obojica zajedno


Vesna Dušković, muzejski savetnik, Etnografski muzej
Beograd, govorila je o značaju nematerijalnog nasleđa


Priču je ispričala Gorica Popović, na svoj originalan način.


Posebno osveženje bila je Katarina Bogdanović, mlada
interpretatorka etno pesama.


Još jedno lepo veče...


- 07:03 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (34) - Isprintaj - #

13.03.2017., ponedjeljak

Zadovoljstvo inovacije znanja


U medicini nema pauze ako mislite biti u toku. Jučerašnje znanje
već je zastarelo. Kragujevac obično najbolje obeleži Svetski dan
bubrega, uvek nekim kvalitetno urađenim inovacijama znanja.



Ovog puta je u hotelu "Kragujevac" održan Svetski dan bubrega
sa nacionalnim simpozijumom "Ultrazvuk u kliničkoj nefrologiji."




Plaćanje kotizacije... nije ni mala.


Sa posebnim zadovoljstvom i danas učim.
Imala sam šta čuti.



Među odličnim predavačima, najbolji, prof. Mileta Poskurica,
pobrao je dugačak aplauz.


A posebno cenim što sam videla drage kolege iz drugih
gradova i nefroloških centara.


Na kraju, jedan pogled na Kragujevac


i još samo dobra kafica


...pa se vraćamo. Do sledećeg učenja!



- 06:00 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (40) - Isprintaj - #

12.03.2017., nedjelja

Vikend Eurica


Vikendom Eurica zamenjuje Eura :)


98% ljudi ne zna matematiku!
Hvala bogu ja sam u onih 13%.


- Radiš li nešto?
- Da, ja sam "prevedi!.
- Dodajem alat majstoru..


Ako vam treba para, PROKUVAJTE VODU!



Ne diraj me ako se ne razumeš u mene. Pokvarićeš nešto.


Dijeta po feng shui metodi:
vrata od frižidera okrenuti ka zidu!


Kažu da mudrost dolazi sa godinama. Sve sam više siguran
da godine dolaze same.


Pismeni i nepismeni nisu isti.
Pismeni danas obično rade kod nepismenih.


Ko nije tres'o kesu od usisivača, taj ne zna šta su
50 nijansi sive.


Žena viče na muža preko telefona:
-Lepo sam ti rekla da dolazim za 5 minuta!
Šta me zivkaš na svakih pola sata?






- 06:28 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (48) - Isprintaj - #

11.03.2017., subota

Konačno u Konaku


Ako krenemo ulicom Sime Markovića u Beogradu...



...videćemo jednu od najlepših zgrada, Konak kneginje Ljubice.
Građen je u periodu od 1829-1831 godine pod rukovođenjem
Hadži Nikole Živkovića koji je bio zvanični graditelj Knjaza Miloša
Obrenovića. Zamišljen je da bude reprezentativan dvor srpske
vladajuće dinastije Obrenović. Međutim, zbog blizine Turaka
knez Miloš je malo boravio u njemu.



Svoju primarnu namenu Konak je ostvario tokom prve
vladavine kneza Mihaila (1839-1842) kada je služio
kao njegova rezidencija.


U konaku su izloženi nameštaj i predmeti iz vremena Knjaza Miloša
i Knjeginje Ljubice.






Portreti Miloša Obenovića, kneginje sa sinom Milanom i drugog sina
Mihaila Obrenovića.


Portreti Milana i Natalije Obrenović, naljepšeg vladarskog para
Evrope u njihovo vreme. Ima dokaza da je nestašni Milan bio otac
Vinstona Čerčila.


A na spratu su postavke građanskih salona iz malo kasnijeg vremena.







Kustos muzeja Nataša Popovska svoje znanje o kneginji Ljubici,
tragičnoj heroini, pretočila je u monodramu "Na kafi kod kneginje
Ljubice". Gosti polako piju kafu iz fildžana s ratlukom i kockicom
šećera i slušaju priču kneginje.






- 00:34 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (40) - Isprintaj - #

10.03.2017., petak

Savršeni dan

Kako osmisliti savršeni Osmi mart? I nije tako teško. SMS i mejlovi
stižu od ranog jutra, sa željama lepšim od lepše. Stižu ruže, jedna lepša
od druge, od najdražih.


Zdravica ide uz dobar ručak, zar ne?



Red je to i zasladiti, da sve bude slatko i lepo.


Konac delo krasi. Muzičko poetsko veče "Par stihova
za nas" na sceni pozorišta "Madlenianum."


Najlepši glumac i pevač osmislio je veče uz podršku talentovanih
prijatelja: Mirjana Stojanović, sopran, Biljana Peković, alt,
pijanista Aleksandar Miletić, gitara: Nikola Sarić i Branko Stiković,
bubnjevi: Marko Kalabić. Predivne pesme pretaču se u još lepše
stihove, iskazane dušom kako samo Bosiljčić ume.








- 00:19 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (40) - Isprintaj - #

09.03.2017., četvrtak

Kuća Veljkovića


Iznad Slavije skrenimo u stari deo grada, u Birčaninovu ulicu



U broju Birčaninova 21 nalazi se kuća porodice Veljković.


Kuća je podignuta 1883 godine u stilu akademizma 19.veka.



Pogledajmo kuću iz dvorišta


Dvorišni ulaz za kočije


Dvorišna zgrada, takođe stambena, sagrađena je između 1878. i
1883 godine.


U okviru restitucije deo po deo se vraća vlasnicima i oni obnavljaju
šta stignu. Pošto je kuća pod zaštitom države, ne smeju raditi spoljne
promene. Jedna je od malog broja onih koje su pre II svetskog rata bile
poznate kako po značajnim i uglednim vlasnicima, tako i po arhitekturi
i enterijeru, bogatoj porodičnoj zbirci slika i skulptura, privatnoj
biblioteci, kolekciji oružja i upotrebnih predmeta.



Originalni parket u intarziji




U zelenom salonu levo je portret Katarine Veljković, a desno Stojana
Veljkovića, značajnih ljudi svog vremena.


Gospođa Katarina Veljković priča nam o istorijatu svoje porodice.


Prelep portret Kleopatre Karađorđević


U svojoj kolekciji ima i neprocenjivo vredan Sretenjski ustav
iz 1835. u čijem pisanju je učestvovao i član njene porodice.
Za ono vreme bio je previše napredan, pa su velike sile
dozvolile da bude na snazi samo 55 dana.





- 06:40 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (30) - Isprintaj - #

08.03.2017., srijeda

Slatki foto trenuci


Ima jedno ušuškano mesto, Topličin venac


...i tu negde dobra fotografska prodavnica "Nikon",
a meni je sazrelo vreme za novi fotoaparat

Red je zasladiti kupovinu, da me dobro služi,
zar ne?


Torte su bile mm, ne nego mmmm... Taman za damski praznik!
Sretan bio svim damama!




- 06:01 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (44) - Isprintaj - #

07.03.2017., utorak

Etno, gastro i poezija


Nastavljamo u etno selo Babina reka, u selu Trbušnica između
Lazarevca (12 km) i Aranđelovca (20 km) koje je osmislio pesnik
Slaviša Živković. Punom parom radi od 2010. Po etno selu
razmešteni su panoi sa lepim pesmama Slaviše i njegove ćerke.




Uživamo u lepom spoju etno elemenata, gastronomije i poezije.


Mesto za poljubac, a dragi nije tu...


Kako se piše pesma? I tako lako
i tako teško...


Uđimo u restoran, prijatno uređen prostor za kulinarstvo i igru



Jelovnik: pastirska čorba (sa šampinjonima)

Glavno jelo: karabatak na žaru, rebarca ispod sača,
pire, salata.

Kolač: pita s jabukama

Zna se, uz dobar bend ide dobro raspoloženje.
Dobro smo započeli sezonu putovanja!


Nažalost, propisni bečki valceri nisu slikani, jer kad fotograf
pleše, niko se ne seti da slika :( Ostaje vam da ih zamislite.



- 00:20 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (30) - Isprintaj - #

06.03.2017., ponedjeljak

Vranić


Spremite se, polazimo!

Ada promiče pored nas


Vranić nije daleko. Tu ćemo obići zanimljiv kompleks: crkvu Sv. Ilije


riznicu




Tu su i porodična stabla dinastija
Obrenović i Karađorđević




Obilazimo i crkvu brvnaru iz 19. veka sa etno selom.

U Lazarevcu obilazimo spomen kosturnicu u hramu svetog Dimitrija

Nastavljamo put dalje... čeka nas veselje.

- 07:15 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (32) - Isprintaj - #

05.03.2017., nedjelja

Po trejleru se film poznaje...


Nekad je trejler dovoljan da pogledamo film, a neki ostaju dugo u
sećanju. Neka to bude i predlog za kućno gledanje filmova ovih dana.

"La La Land"


"K-pax"


"Shall we dance?"


"Take the lead"


"Scent of a woman"- "Miris žene"


"Prohujalo s vihorom"- "Gone with the wind"


"The Great Gatsby"(1974)


"The Great Gatsby" 2013


Kojih ste se lepih filmova prisetili?



- 00:08 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (46) - Isprintaj - #

04.03.2017., subota

Subotnji humor


Vikendom Eurica zamenjuje Eura :)


Ide Mujo pustinjom i naiđe na beduine:
– Koliko ima do mora?
– 300 km.
– Lijepa vam je plaža, ali vam je more daleko


Stariji farmer je imao veliko imanje kraj jezera.
Ispod stabala jabuka i breskvi je postavio vrtne klupe i stolove.
Perfektno za piknik. Jezero je bilo uređeno i idealno za plivanje.
Jedno popodne, odlučio je pogledati je li sve u redu i ima li
zrelog voća koje bi mogao pobrati. Uzeo je veliku kantu i krenuo
prema jezeru. Prvo je čuo hihot ženskih glasova, a kad se
približio obali vidio je grupu mladih jevojaka kako se gole
kupaju u njegovom jezeru. Kad su ga primetile sve su uronile
u vodu do vrata. Jedna od devojaka je povikala:
"Nećete ništa videti. Ne izlazimo dok ste Vi tu !"
Čojek odgovori: "Nisam ja vas došao gledati kako se kupate
gole i kako gole izlazite iz vode".
Pokazao im je kantu i rekao: "Samo sam došao nahraniti
krokodile u jezeru!"
Pouka: I stariji ponekad brzo misle.


Danas sam pozvao jednog druga da se vidimo.
- Jel dolaziš danas na druženje u kafanu ?
A on odgovara:
- Došla mi komšinica na kafu, pa ako budem mogao,
neću doći. A ako ne mogu, onda ću doći.


- Dragi, napravila sam ti kolače, kao izvinjenje jer
sam ti slupala kola.
- Šta si uradila?!
- Napravila sam ti kolačeee!


U jednoj poznatoj vinariji u penziju je otišao degustator. Raspisali su
konkurs za novog, javio se samo jedan odrpani pijanac. Direktor
kaže sekretarici: „Ovog ne smemo primiti!“ i počinje probu vina,
kojom će kandidat pokazati svoje znanje o vinima.
„Dajte mu prvu čašu!“ reče direktor. Sekretarica spušta čašu pred
pijanca, on je podiže, okreće, miriše i spušta na sto.
„Božole, 6 meseci star, može odmah da se pije!“
„Dajte mu drugu čašu!“
Pijanac vrti čašu, miriše i spušta. „Šardone, 5 godina star, voćni buke,
svrstava se u odlična vina!“
Direktor zabrinuto kaže: “Dajte mu treću čašu!“
„Muskat, 8 godina star, rastao na sunčanoj padini, odležao 6 meseci
u lajt barikiranoj bačvi, svaka vinarija može njime da se ponosi!“
Direktor šapuće sekretarici i ona donosi četvrtu čašu.
Pijanac je pomiriše i spusti.
„Plavuša, tri meseca trudna, ako mi ne date posao, reći ću ko je otac!


Prodajem povoljno diplome (Ekonomski, Filozofski, Arhitektura i
Građevina). AKCIJA: 3+1 gratis!


Povodom 25-godišnjice braka Mujo odlučio da odvede
Fatu u neki fini restoran.Rezervisao on sto i uveče
došli oni svečano obučeni i prilazi im konobar:
-Dobro veče, šta želite da popijete?
-Jarane, mi obeležavamo 25-godišnjicu braka, preporuči nam
neko fino vino...
A konobar mu diskretno šapnu:
-U redu, samo mi recite da li želite da slavite ili da zaboravite?




- 07:23 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (36) - Isprintaj - #

03.03.2017., petak

Glazbena kutija za vivianu


Obećala sam dragoj viviani priču o svojoj glazbenoj kutiji. Dugo
je već imam. U vreme kad su one bile retke, neko ko me je voleo,
potrudio se da mi je nabavi i pokloni. Urađena od tamnocrvenog
lakovanog drveta, sa motivima iz Japana, bila je kod mene uvek
na vidnom mestu.


Kad se otvori, baletski par igra na melodiju "Fascination".
U pretincima kutije čuva se nakit i pohranjuju najdraže uspomene.
Dugo već nema onog ko mi je s toliko ljubavi poklonio muzičku
kutiju, a ona još uvek svira. Moji unuci uživaju kad im je otvorim
i par zapleše. Takvu stvar retko gde još mogu videti...






- 00:53 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (36) - Isprintaj - #

02.03.2017., četvrtak

Elipsa oko Ade


Divan je dan, savršen za vraćanje u kondiciju. Elipsa oko Ade Ciganlije
iznosi 7,5 km. Polazimo od rukavca Save s pogledom na Most na Adi.



I Ada ima svoj Stonehenge.


U elipsasti obilazak polazimo s desne strane, oko vodoskoka,
koji pravi ogromna flaša mineralne vode "Knjaz Miloš". Vodoskok
je lep, flaša nije.



Na pola puta obavezna je kafica.


Led se otopio, ima već i ljudi koji se sunčaju



Pola elipse, prelazimo na drugu stranu



Ovde se na centralnom vodoskoku često može uhvatiti duga.



Pa doviđenja, do naredne šetnje!



- 07:15 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (34) - Isprintaj - #

01.03.2017., srijeda

Šetnja kroz Muzej u Smederevu


Krenuli smo u Muzej u Smederevu

Čeka nas mladi kustos velikog znanja i volje da objasni,
Miroslav Lazić, pa obilazak muzeja poduže traje.

Temelj muzeja je privatna kolekcija Milana Jovanovića Stojimirovića,
koju je zaveštao gradu, a zatim gimnazijska zbirka koju su sakupljali
profesori smederevske gimnazije. Sadašnja zgrada muzeja je ranije
bila hotel „Jadran“, podignuta u balkanskom, klasicističkom stilu,
pa je preuređena u muzej.

- 06:30 - Dobro došli pristojnim komentarom na moj blog (12) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< ožujak, 2017 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Travanj 2024 (18)
Ožujak 2024 (28)
Veljača 2024 (22)
Siječanj 2024 (24)
Prosinac 2023 (27)
Studeni 2023 (28)
Listopad 2023 (21)
Rujan 2023 (17)
Kolovoz 2023 (19)
Srpanj 2023 (21)
Lipanj 2023 (24)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (16)
Ožujak 2023 (32)
Veljača 2023 (28)
Siječanj 2023 (32)
Prosinac 2022 (32)
Studeni 2022 (29)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (28)
Kolovoz 2022 (25)
Srpanj 2022 (33)
Lipanj 2022 (26)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (22)
Ožujak 2022 (31)
Veljača 2022 (30)
Siječanj 2022 (32)
Prosinac 2021 (39)
Studeni 2021 (31)
Listopad 2021 (32)
Rujan 2021 (30)
Kolovoz 2021 (31)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (29)
Svibanj 2021 (32)
Travanj 2021 (32)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (30)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (32)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (27)
Kolovoz 2020 (31)
Srpanj 2020 (31)
Lipanj 2020 (30)
Svibanj 2020 (33)
Opis bloga

"Let lastavice –
slijedi tok rijeke
kao da pliva." ...

Saimaro


Opis bloga, najkraće: BITI ILI NE
BITI. Zašto netko piše, ako ne da
bi sastavio sve svoje dijelove?
Od trenutka kad krenemo u školu
ili crkvu, obrazovanje nas kida na
dijelove, uči nas da rastavljamo
dušu od tijela i razum od srca.
Mora bit da su ribari sa Kolumbijske
obale učeni doktori etike i morala
jer su izmislili riječ sentipensante,
osjećati-misliti, da bi definirali jezik
koji govori istinu.

Eduardo Galeano

(misao pronašla pedeset+)


Sviđa mi se koncept bloga. Šalješ misli
kao sjeme koje odnosi vjetar. Postoji
mogućnost da se sjeme primi i nikne
negdje, a da ti to i ne znaš. Da ga
netko nastavi njegovati bez da zna
tko ga je poslao. Ostavlja mogućnost
da ostaneš nepoznat i nepoznatom
otvoriš vrata za milijun potencijalnih
mogućnosti koje leže u svakom sjemenu.
(pedeset plus)


Cilj mi je biti Čovjek.
I tražim samo
Respect
I jednog dana, kada me ne bude, neka
iza mene ostane (između ostalog) bar
moja Pisana Riječ.

(White lilith)



Putovodoljubni gastronaut
(milord55)



Vrata prvenstveno služe
da prostor zatvore. Ona su
ulaz u njega. Uglavnom su
zatvorena. Otvaraju se
milom ili silom.
Internetske stranice zovu se
portali (portal: glavni ulaz
na pročelju dvora, palače,
crkve ili veće građevine,
izrazito likovno obrađen
(skulpturama i reljefima)
Tvoj blog je portal u tvoj
bogati svijet. Ulaz.

(Potok)


Nije li to smisao
putovanja
- da težimo
postati bar malo
bolji ljudi koji će
dobro što ga
u nekom času
drže na dlanu
dijeliti s drugima
oko sebe?

(j.)

Dok je mora biće i plime,
dok je plime biće i ljubavi
dok je ljubavi mora biti i oseke..

(mecabg)


Sad znam.
Ti si kao Dunav.
Stvorena da teče...
(sewen)

Prava si čuvarica od zaborava...
(sewen)



Kada lasta
u svoj foto virne
slikama nas
sve u srca dirne

(semper contra)



Ljepota se zrcali u očima promatrača
i pamti srcem...

(Dinaja)



Gde je ljepo u svim pogledima, tamo "leti" lastavica:))
(modrina neba)



Postoje lijepa mjesta na svijetu.
Jedno je ljepše i posebnije od svih.
O njemu pričamo srcem,
njega slikamo dušom.
Rodno mjesto.
Svaki tvoj zapis je lijep,
ali ovaj se zove
pripadnost i ljubav.

(Razmišljanja jedne žene)


Ne valja bez riječi.
Ne valja sa puno riječi.
Prava mjera je kad si
jasan sam sebi.
I kad se odražavaš u toplini
očiju drugih. To je onda, valjda,
prava mjera riječi
(morska iz dubina)


Svaka žena i muškarac
su unikati, a mi se
uglavnom ponašamo
isto prema svima,
tj. ponavljamo greške.
(Gogoo)

Drago nam je da si uzivala
i hvala ti na lijepim fotkama.
(posljednji komentar GMD)


mail:
ankas33@yahoo.com


Počasni komentatori bloga:
gogoo i Vladkrvoglad,
koji uvijek dodaju neke korisne
informacije mojim postovima.