Snjeguljica

subota, 10.03.2012.

Gotička šminka

Kako sam dosad samo opisivala gotičku subkulturu i njene komponente za danas sam odlučila biti malo kreativnija.

Na YouTubeu sam gledala različite makeup tutorijale, i naravno, najdraži od svih su mi bili oni za gotički look. Imam običaj da kad pogledam neki tutorijal odmah nakon toga pročitam komentare ispod videa. Većina tih tutorijala je napravljena i više nego profesionalno, pogotovo ako ih rade cure koje su profesionalni vizažisti, no tinejdžerice koje to pogledaju se najčešće žale kako im je to sve prekomplicirano. To je i logično, jer kad pogledate kojim se alatom te cure služe zastane vam dah: koriste mali milijun kistova i vrlo često kozmetiku koja nama, običnom pukom, zbog previsoke cijene nije dostupna (tipa MAC, Estee Lauder, Makeup Forever i sl.), ili poput MAC-a u Hrvatskoj uopće nije dostupna, zbog čega zainteresirani idu u kupovinu u susjednu Mađarsku ili čak do Austrije.

Ja sam također neki dan po prvi put kupila neke MAC proizvode da ih isprobam i zbilja su dobri, no recenziju ću raditi u jednom od sljedećih postova. U ovom ću postu pak davati savjete o tome kako napravti neki gotički look ili kako izgledati gotički koji će za početnike ili za one koji ne raspolažu s previše alata biti jednostavni i razumljivi. Znam da većina srednjoškolki nema set kistova za šminkanje i većina ih se šminka spužvastim aplikatorima ili jeftinijim kistovima, no to ne znači da se i s time ne može postići gotički look. U ovom postu ću opisati nekoliko načina kako se možete našminkati, a opisivat ću i jednostavnije i kompliciranije metode.

No prije nego krenem objašnjavati same tehnike opisat ću neke najvažnije sastavnice gotičkog looka.

1. Blijedo lice

Većina gotičarki nanosi svijetlu podlogu i isti takav puder jer je to jedna od glavnih komponenti gotičkog looka i gotičke estetike. No prilikom odabira pudera također treba biti na oprezu. Blijedi, gotovo vampirski ten pristajat će onom tko je i prirodno svjetlije puti, i ako je za nijansu ili dvije svjetliji od tijela efekt neće biti strašan. No ako ste prirodno tamnije puti nemojte forsirati nošenje kreč-pudera, jer na taj način samo možete izgledati smiješno. Znam to iz iskustva jer sam i ja u prošlosti znala pogriješiti. Zimi bi mi bijeli puder izvrsno pristajao, no ako bih ljeti potamnila puder se u tu kombinaciju jednostavno više ne bi uklapao. Dok se šminkate pred zrcalom to najčešće ni ne zapazite, no kad se poslije pogledate na slikama s noćnih izlazaka, gdje stojite s prijateljima, primijetit ćete koliku ste grešku napravili. I vjerujte mi, na slikama to izgleda katastrofalno, ja sam čak neke svoje i pobrisala jer sam izgledala ko klaun (to je bilo prije par godina, no kako se ljeti skrivam od sunca ostanem bijela, pa više nemam tih problema).

2. Tanke obrve

Sigurno ste primijetili da većina gotičarki ima izrazito tanke obrve i stoga i mlade cure koje furaju taj đir slijede njihov primjer. Obrve su ili iščupane na tanku crtu (dakle, nešto kao jedan red dlačica), ili ih djevojke totalno obriju pa ih onda crtaju crnim sjenilom ili olovkom. Ja, međutim, ovo ne bih savjetovala. Istina je da izrazito tanke obrve pristaju nekim curama, no ako ste jedna od onih kojima i malo deblje obrve dobro stoje nemojte ih čupati pretanko. Prvo, neće vam pristajati, a pretanke obrve licu daju hladniji izraz, a može vam se dogoditi i ono što se dogodi nekima koji kao tinejdžeri naprave tu pogrešku: da vam više nikad ne izrastu. Naravno, to tako ne mora biti jer sam i ja svoje godinama čupala na tanku crtu i još mi uvijek rastu, no neki nisu te sreće. Jednog ćete dana možda poželjeti deblje obrve, a neće vam više izrasti, i bit će vam žao zbog pogreške iz mladosti (ne kaže se zaludu „mladost-ludost“).

3. Kombinacija tamnog sjenila na očima i tamnog ruža na usnama.

Tako izgledaju gotički modeli na posterima i u časopisima, no budimo realni, malo tko nosi tako tešku šminku svaki dan. Ako se našminkate nešto diskretnije ne znači da će to naštetiti vašem gotičkom imidžu. A kako ga sve možete postići objasnit ću u tekstu koji slijedi.

Gotička šminka

Dakle, prvi i navažniji korak kod šminkanja je nanošenje dobre podloge i tekućeg pudera. Da budem iskrena, ja podlogu gotovo nikad ne nanosim za dan, nanosim je jedino kad se radi o noćnim izlascima kako bi mi šminka bila postojana cijelu noć. No ako vam se s tim ne da mučiti samo nanesite tekući puder koji ste prethodno pomno odabrali. Brend ne mora biti preskup: dok sam bila studentica gotovo uvijek sam koristila Miss Sporty zato što je za tu cijenu imao dobru kvalitetu i zato što sam jedino kod njih mogla naći nijansu koja mi je pristajala, no ipak ne bih nikomu savjetovala da koristi pudere i kreme iz kineskih dućana. Nakon što ste ravnomjerno nanijeli tekući puder po licu nanesite malo pudera u kamenu ili prahu iste ili slične nijanse. Nakon toga se možete početi baviti šminkanjem očiju.

Vrlo važan proizvod kod šminkanja očiju je baza za sjenilo ili primer. Na našem tržistu izbor baza za oči nije širok, no dobar primer po povoljnoj cijeni ćete naći u Kozmu, a brend se zove Catrice. Možete naći i primer za oči i za cijelo lice. Kad sam ja kupovala svoj primer nije bilo onih za sjenilo pa sam kupila onaj za cijelo lice i nanosila ga na kapke. Iako vizažisti to ne savjetuju ja vam iz iskustva mogu reći da nisam imala nikakvih loših iskustava ni alergijskih reakcija: baš naprotiv, primer se da lako nanijeti i razmazati, a kad povrh njega nanesete sjenilo ono traje cijeli dan. Neki dan sam kupila novi primer za sjenilo od MAC-a, no još uvijek ponekad koristim ovaj od Catrice.

Primer je dobar iz više razloga: prvo, kad nanesete sjenilo preko njega ono se ne skuplja na pregibima, duže traje, a kao drugo, ne morate se mučiti nanositi sjenilo spužvastim aplikatorima već ga lako možete nanijeti kistom, a i boje su s primerom intenzivnije.

Postoji više vrsta gotičkih lookova. Ako želite dramatični gotički look potrebne su vam bar dvije nijanse crnog sjenila i dva kista. Najbolje vam je da vam je jedna sedefasta, a druga mat. Najprije nanesite sedefasto crnu po cijelom kapku i na pregib oka, praveći pritom kružni oblik, no ako su vam kapci ovalnog oblika jednostavno slijedite prirodni oblik kapka. Isto sjenilo nanesite i ispod oka i spojite ga sa sjenilom na kapku. Kad ste napravili lijepi oblik uzmite nešto širi kist (po mogućnosti kist za blendanje, no ako ga nemate, možete se poslužiti drugim sličnim kistovima). Blendajte nanešeno sjenilo prateći oblik koji ste prethodno napravili dok ne dobijete „smokey“ efekt.

Kad ste sve dobro izblendali i kad ste zadovoljni s postignutim rezultatom kistom ili spužvastim aplikatorom nanesite malo crnog mat sjenila praveći malo deblju crtu na kapku. Potom uzmite kist (ne mora biti za blendanje, no ako ga imate, još bolje) i blendajte mat sjenilo sa sedefastim kako biste ih stopili. Na taj se način postiže dubina i izbjegava monotonija. Pri kapku sjenilo je nešto tamnije, a pri vrhu je svjetlije, a najvažnije je da su boje stopljene i da među njima oštrih prijelaza. Look upotpunite crnim tušem i obavezno ispod oka na „waterline“ nanesite crnu olovku i dobru maskaru kako vam se oči ne bi „istopile“ u tamnom sjenilu.

Image Hosted by ImageShack.us
By morbidia86 at 2012-03-10

Ako imate kolekciju kistova (ili bar najosnovnije kistove), ovo vam ne bi trebalo biti ni malo komplicirano, no ako ih nemate jedan savjet za vas: U dm-u možete kupiti Essence kistove za smokey eyes i za nanošenje tuša u kremi, a i sjenila, posebno ona u kremi su im izvrsna. Najbolja olovka za oči ikad je također od Essence, ona na izvlačenje, imate ih u svim bojama, no crna je zagarantirano najbolja. Probajte, nećete požaliti.

Naravno, dramatični gotički look ne mora biti isključivo crne boje: gotika voli ljubičastu, crvenu, tamno plavu i indigo plavu, razne nijanse sive i s bojama se možete igrati i biti kreativni. Meni su osobno najdraže kombinacije ljubičastih nijansi i crne, a ni taj look nije kompliciran. Na kapak jednostavno nanesite ljubičaste nijanse po vašem izboru, ja najradije svijetliju nijasnu stavljam u unutarnji kut oka, a tamniju u vanjski (za ovo vam ne trebaju kistovi, dovoljni su aplikatori). Zatim kistom nanesite crno sjenilo na sami kraj vanjskog kuta oka i na pregib i ponovite proceduru iz prve varijante. Isto tako vodite računa da su ljubičaste nijanse dobro izblendane i da crno blendate s ljubičastim jer oštri prijelazi ne djeluju nimalo lijepo.

Image Hosted by ImageShack.us
By morbidia86 at 2012-03-10

I sama sam napravila nekoliko sličnih tutorijala za gotičku šminku koje sam bila objavila na YouTubeu, no nedavno sam ih izbrisala jer nisam bila zadovoljna kvalitetom, no namjeravam napraviti nove. Mislila sam u ovom postu i objaviti slike mojih lookova, no odustala sam budući da su slikane mobitelom pa nisu najbolje kvalitete.

Ako se radi o noćnom izlasku spomenute lookove možete upariti s tamnijim ružem. Gotičarke često uparuju crno sjenilo s crvenim ružem, neke preferiraju ljubičaste ili one boje vina, no ako se odlučite i za svjetliju varijantu ruža nećete pogriješiti (ja osobno preferiram svjetliji ruž na jako tamne oči, iako volim obe varijante)

Image Hosted by ImageShack.us
By morbidia86 at 2012-03-10

No ako se radi o dnevnom looku, pogotovo ako idete u školu ili na posao, sa šminkom ipak treba biti malo umjereniji, a ista stvar i kad se radi o sporovodima da ožalošćeni ne bi mislili da im na taj način iskazujete nepoštovanje ili im se rugate. Srednjoškolkama preporučam da na oči nanesu samo eyeliner i njime uokvire oči, a ruž može biti tamniji. No ako ipak ne možete bez sjenila savjetujem vam da se poigrate ljubičastim ili crvenkastim nijansama. Nanesite ih na najjednostavniji mogući način: pomoću spužvastog aplikatora, a zatim oči uokvirite olovkom ili tušem. I pazite pritom da se nijansa ruža slaže s bojom sjenila.

Ako ste maštoviti ili imate sav potrebni alat savjetujem vam da pogledate par tutorijala na YouTubeu jer su cure zbilja majstorice (meni je najdraža Delyria), isprobajte ono što vidite i makeup će vam postati zanimljiiv, a možda čak i hobi. Ne bedirajte se ako prvi put sve ne ispadne kako ste zamislili jer na greškama se uči, a znate i onu staru, „vježba čini majstora".

10.03.2012. u 19:40 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< ožujak, 2012 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Travanj 2012 (3)
Ožujak 2012 (12)
Veljača 2012 (1)

Opis bloga

Ovaj blog se bavi svačim pomalo, dakle, nema neke određene koncepcije niti teme, no na njemu ću uglavnom govoriti o gotičkoj subkulturi (budući da i ja u nju spadam). No budući da sam i veliki bjutiholičar ili makeup junkie, vidjet ćete i neke moje makeup tutoriale te recenzije proizvoda (makeup i njega kose) i još neke zanimljivosti za koje budem smatrala da ih ne bi bilo loše podijeliti s vama.

Linkovi

http://www.youtube.com/user/snowwhitebeautyful

http://www.myspace.com/571678661