Slavko Kukec - PiPi

27.02.2010., subota

Kobni dodir

Kobna večer
( Aleksa Šantić 1868 - 1924 )

Ja htedoh da budeš ti čuvarka tajne
Lepote i blaga u dnu duše moje -
I pružih ti ključe gradina gde stoje
Moje nimfe bele i arkade sjajne.
Ja sam hteo tako da utone u te
Moje biće celo, i da tvoje ime,
Kô zlato rušpija, urežem u rime,
I sva stabla svoja, i sve svoje pute.
...





Kobni dodir


Htjedoh u pamćenje urezat ime;
ne za danas ili sutra, već za vazda,
sonetom (u kom žudnja srcem vlada)
obrubljen zlatom savršene rime.

Htjedoh više, jao, meni grešnome
i neka mi od toga srce strada,
kad nimfu bijelu vidjeh di pada,
ranjenu sumnjom, stihom jedne pjesme.

I gdje su sada tvoje oči mile,
ljepota od koje mi dah zastane
i riječi koje su me hranile?

Oh, ženo! Gdje li nimfa sad nestane;
ona, čije oči su sjajno sjale,
jer od tvog pogleda, srce mi vene?

.........................................................

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.