Slavko Kukec - PiPi

16.10.2009., petak

Medinea & PiPi

DRUGO PJEVANJE:


PIPI:

Zora u tišini ne mogne svanut`,
gužvam pismo, stoti put čitajući
oh, njeno bolno pismo suzom kvasim,
dok mi ruku, srce vodi pišući
te stihove kojima ću je zovnut`.

„Najdraža! Ja ti osmijeh donosim,
i s novom zorom još više volim
zato tužna nit` trena nemoj biti
s novim danom još te više želim
da svakome stvoru tako prkosim.

Oh, dragi moj! Srce će govoriti
u sjeni podno stare lipe, danas;
sutra il dan dok život u me kuca
i prestat` živjet` neću dok čekam čas
kad poljupce naše nećemo kriti.“

MEDINEA:

Bijeda je poput okrutnog suca
dosudila bijedu dušama našim!
Ispustih suze, orošene kose,
što bjelkasto lice učini lakšim
trena kad' majka na vrata pokuca.

Oči joj čudesnu radost nose -
papir ispisan rimama i stihom.
Ta moja ljubav još me silno želi!
Riječi čitah u šapatu tihom,
te riječi koje mi ruku prose.

Kada bi se naši poljupci sreli,
vječnost bi postala naši trenuci:
morska pjena u zagrljaju snova,
tvoj glas k'o latica u mojoj ruci,
dodiri, ljubav - sve što bismo htjeli!

Tada majka prepozna tvoja slova
i ime, potpis na rubu papira.
Gdje živi zaštita, ako ne u njoj?
Te noći sanjah zvuk ljubavnog pira.
Vidjet ću te! Kad' zaspi noćna sova.

PIPI:

I kad poče dan u hvali Gospodnjoj,
s cvrkutom ptica i zrakom Sunca
a miris rose i poljskog cvijeća
ispuni sobu dahom povjetarca;
nestane trag tuzi cjelovečernjoj.

Vatra na ognjištu iskri i plamti
Doručak sprema moja stara mati:
Tko li je kriv za taj zlatni osmijeh?
Pa tako stane pitanja redati,
radoznala al s puna brižnosti.

Ne pitaj majko rad` koje oživjeh,
rad` koje plačem il se osmjehujem,
ne pitaj za ime jer ne kanim reći
to tajit` obećah to joj dugujem,
drugačije li činim, činim grijeh.

Neka ti utjeha srce lijeći;
lice ćeš vidjet kad dođe vrijeme,
i prva doznat, ime njeno milo,
do tad` majko usne su mi nijeme,
molim te, ti se smiješi mojoj sreći.

Zar ja to čujem da je zagrmilo,
oh majko, ne reci, istina to je!
Na put se spremam i susret s dragom,
gdje nestaju s neba plave boje
zašto se Sunce sad od mene skrilo?

MEDINEA:

Jutro odiše mirišljavim tragom
tvoje prisutnosti sred moje kože.
No uskoro će tog maštanja sjena
bit' ispisana tvojom rukom, Bože,
bit' ispunjena neviđenom snagom.

Proljeće, sjaji, nježna boja tena,
cvrkuti ptica na granama živim,
pupoljcima ogrnjena svečanost
i vitez - ushićena mu se divim
jer gospa sam, njegova čast i žena!

Sa mnom je Duša Zemlje, krči most
kojim dolazim do njegove duše!
"Grmljavina će doći." - mrmlja oblak
i ja ga čujem, a vjetar što puše
šapće mi da dolazi nezvani gost.

I zaista! Nakon zore pao mrak
nad očima željnih tvoga pogleda!
Neželjeni izabranik srca mog'
zove me imenom slađim od meda,
udiše moj miris kroz jutarnji zrak.

PIPI:

Zar potopa moram gledat` bibliskog`
i prisjećat se suza što sam lio,
kao što lije ovo nebo danas
kad dan je prošao a da nisam volio
usta nježnost i oka ti bisernog`.

Dok nebo plaće nema mjesta za nas;
stara lipa svjedočit sjenom neće,
nit stope žurne na putu prašnjavom,
nit ptice, nit zvijeri vidjet nas hoće,
znam da ću ko i nebo biti noćas.

Tugo zar tužnijom možeš bit` kletvom,
kad oka pogled u daljine pružaš,
da prepoznat` mognem onog što hoda
putem kojim draga moja, ti vladaš,
oh, aveti; srce probadaš javom!

MEDINEA:

Iz ruku mi nestade sva sloboda,
on me zagrli kao najveći spas!
Oh, Amore, svesilni ljubavniče,
zar ne čuješ nespokojne duše glas?
Suze su slane kao morska voda.

"Moj san! On mi u zagrljaju niče." -
reče mi vitez, nesuđen srcu tom.
- "Dajem ti svo bogatstvo koje imam.
Raskošni vrtovi će nam biti dom,
podanici ti ime časno diče."

"Ali viteže, u ljubavi si sam.
Moji osjećaji ne pripadaju
tvome srcu, nego srcu viteza
za kojeg niti zastave padaju,
za kojeg se ne gradi kameni hram.

Ti si sred mojeg srca poput reza,
ruka koja drži taj krvavi mač!
Nek' mi oprosti tvoja duša smjela,
ali ne žudim njoj! Evo, stiže plač,
oslobodi me, slomljena sam breza."

PIPI:

Što mi je činit, već krenut put sela,
nek me kaplja ne sprečava iz neba,
da pohitam žurno u njene dvore
utjehu mi srce bolno sad treba;
da nije on taj kog bi ona htjela.

Neću li vidjeti ono najgore
u sjenici posred vrta zelena,
međ` ljiljanima gdje se ljubi, dragu,
gdje odoljet nije mogla rumena
dok kaplje sitne po licu romore.

Oh, sretan ću bit kad raskinem spregu,
što otac joj kuje s vitezom tim,
zar da ko ružica pod Suncem vene
rad zlata u kulama kamenitim
a ljubi, ljubi mene bosih nogu.

Sad oči već vide lice voljene,
tužna je ona dok njemu govori;
o, koda ga svojim životom moli,
a on sav u nekakvom čudu gori,
kad mu pokaže za kim ona čezne.

MEDINEA:

"Ne preklinji moju ljubav dok voli!
Reci mojoj duši da te ne ljubi,
ne licu što sada u te gleda bjesno.
Izdaješ me!, no tvoje srce gubi
jer grizem ti obraze poput soli.

Uz mene ćeš sjati, najljepša pjesmo
ikad' pjevana; njega zaboravi,
jer jedino ću ja ljubiti, silom
usne ti slasne, crvene u javi,
najveća ljubav sad' je gdje mi jesmo."

Izreče vitez zaigranim bilom
a ja, sva u palom cvijeću, strahu
vidjeh u daljini oči moga sna
kako motri me, rasipa u prahu
kapljice kiše sa ljubavlju milom.

"Viteže!" - kaže mi duša k'o da zna
da svjetlost je staza kojom će proći
njihove duše zaljubljene u čas
sjaja najveće zvijezde u noći.
-"Kada sam s tobom, ja sam korak do dna.

Al' zagrljaj Vam dajem, cijenim Vas."
I zagrlim ga sretna, sam' jedan tren
jer vidjeh njega, moju ljubav, moj dah,
jer namjera mi bješe da ode snen
od mene, da duša mi doživi spas;

Sanjah da ode, kao duševni krah,
i, odsanjah! Šapatom mi prozbori:
"Gospo, zar ja to olakšanje ćutim?
Sad' odlazim putem što strašću gori
da svi vide da ozdravih u taj mah."

...................

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.