skrpun

ponedjeljak, 18.04.2016.

Smiju li vjernici razmišljati?


Ovih dana, što u zagrebačkoj katedrali što u crkvi u Dubravi, izloženo 'tijelo' sv Leopolda Bogdana Ivana Mandića privuklo je na desetke tisuća vjernika.
Tijelo je bez desne ruke što je i razumljivo u što sam se i sam uvjerio '92g prilikom hodočašća u Padovi. Naime, tada je u tom svetištu bila izložena podlaktica sa šakom kojom je Sv Leopold Ivan Bogdan Mandić blagoslivljao ispovjednike.
Izložena relikvija bila je toliko crna kakva i može biti nakon balzamiranja i protoka vremena da mi nije uspio niti jedan snimak.
Tada nam je rečeno da tijelo nije sačuvano već samo spomenuta ruka.
Sada sam čuo nešto drugačiju priču pa je i tijelo izloženo i to u takvom stanju da svježije izgleda nego deset godina prije smrti.

U wikipediji između ostalog stoji:
''Nasuprot sobice-ispovjedaonice svetog Leopolda nalazi se kapela gdje od 1963. počivaju posmrtni ostaci sveca. Grob od crvenog mramora, cilj je stalnog hodočašćenja osoba, privučenih duhovnom snagom prijatelja koji nastavlja pružati zaštitu i ohrabrenje. U Unutrašnjosti kapele, u blizini nadgrobne ploče, u jednoj niši smješten je relikvijar u kojem se nalazi desna ruka sveca: koja podsjeća, da se bezbroj puta podizala i pružala na pokornike za odrješenje, blagoslivljanje i tješenje.''

Uz sve viđeno išla je i vijest zašto Svetac nema desnu ruku. Rečeno je kako je dio ruke u Osijeku a dio u Maglaju no nije precizirano koji i koliki dio ali sam se zgrozio pri pomisli na nekog 'mesara' koji...
Radi toga je naslov kakav jest jer sam pomislio; ako je taj, ili više njih, netko koji je otpilio ruku (izvor wikipedija) vidio sačuvano tijelo zašto je čupao ruku i tako skrnavio sveca?

To me ponukalo da nazovem prijatelja sa hodočašća koji se puno bolje razumije u crkvene i ine stvari pa da uz kapućino popričamo o fratru kapucinu Mandiću, rođenog u Herceg Novom od oca rimokatoličke i majke pravoslavne vjeroispovijesti.
I da sad ne pričam markove konake srž pitanja je bio kako to da je tijelo tako dobro očuvano?
- Pazi…- ja se trznem računam nailazi vlak ili kamion, a on nastavi- pazi, možda je tijelo iz vremena kad je bio mlađi!

Nisam više imao pitanja ali je ostala gorčina i uvjerenje da bi taj mali čovjek rastom a veliki duhom koji je mnoge saslušao i pomogao u okrijepi duše bio protivan ovim putešestvijama i mantanja vjernika.

- 00:32 - Komentari (29) - Isprintaj - #