Skice Slavonije

25.12.2007., utorak

Blagoslovljen Božić svima !!!

Evo, upravo smo se vratili sa mise, i jedva probili kroz snijeg (a ima ga oko desetak centimetara), pa reko' idem ja mojim vjernim blogerima ostavit frišku čestitku sa slikicom jaslica iz požeške katedrale....
Pa lipi moji, iskreno i svim srcem želim vam svima



BLAGOSLOVLJEN I ČESTIT BOŽIĆ !!!


Tol'ko za sad, idem ja....

23.12.2007., nedjelja

Po Slavoniji u jednom danu

Lipi moji, ko šta sam vam i reko, bijah malo u skitnji i obilasku ove naše lipe Slavonije, točnije, linija kretanja bila j': Požega, Slavonski Brod, Babina Greda, Vinkovci, Ivankovo, Velika Kopanica, pa opet Slavonski Brod, Požega... I naravno da ne zaboravim najlipši dio puta, a to su sela kroz koja smo prolazili....



'vak je u "mojoj" "ravnoj" Slavoniji - odovud smo krenuli...


Ma, jedino što smo se kratko mogli zadržati sa ljudima di smo bili, sve na brzinu, koda nismo u Slavoniji, al već se "kuha" slijedeći odlazak - natenane.



tu smo prolazili - i stvarno j' ravna


Glavno da smo u Vinkovcima pokupovali pola Knjižare Privlačice i dobro se potkožili kalendarima i novim izdanjima ovog našeg izdavača...



U Vinkovcima...


E, poslije ugodnog trošenja, posjetili smo krojača Šajnovića u Vinkovcima i kupili kome j' šta trebalo, usput se divili radu lokalnog remenara i malo se omastili proizvodima obližnje pekare, onako s nogu...
Ali čekao nas je još dug put, pa smo se na brzinu pokupili i iz Vinkovaca krenuli u obližnje Ivankovo do majstora Stanka Ištokovića po šešire (naravno za one koji ih nisu imali).
Nakon izbora šešira, uz izvrsnu rakijcu i razgovor sa majstorom Stankom proveli smo slijedećih par sati... Već u mrak, i nevoljko, jer majstor nam još nije sve ispričao što smo htjeli čuti, krenusmo put Slavonskog Broda i Požege. Žao mi je što nisam mogao slikati sela uz put, jer su stvarno ukusno isvečano ukrašena u iščekivanju Božića... U Slavonskom Brodu morali smo nešto prigristi, onako prema pravilima, i ni nam to teško palo... Nakon toga krenuli smo za Požegu i sretno i spretno stigli...

Eto, tako vam je to, lipi moji, izgledalo.... Bilo j' lipo, bilo j' ugodno, al bilo j' kratko, bit će bolje drugi i treći i ....., put.

Idem sad ja malo vas pročitati, a vi mi ostajte zdravi, sretni i veseli, a valjda ćemo se još čitati prije Božića... Najljepše vam pozdrave i želje upravljam...

18.12.2007., utorak

Evo mene, moji ljudi

Da citiram jednog, u Požegi ne baš toliko omiljenog (zbog koncerta /ne/održanog ovog ljeta), pjevaca: EVO MENE MOJI LJUDI !
Ni me dugo bilo, al dobra isprika zlata vrijedi, jel'!?
Svašta se dešavalo, bilo j' tu posla do guše i još kojeceg... Al idemo redom....

Ovo sam vec spomen'o, al bitno mi je:
10. prosinca 1892. Fotograf iz Beča privremeno je u Požegi otvorio "FOTOGRAFICKI ATTELIER" i počeo podučavati nekoliko naučnika.
isto tako je 10. prosinca moja pokojna baka Olga, slavila svoj rodendan, a po struci bila je fotograf, i to u poznatoj požeškoj radnji u to doba pod nazivom "Foto Marta" koji se nalazio u Županijskoj ulici, nasuprot zgrade Županije. Više o njoj i njenom radu drugom prilikom i sa puno više priloga, a u njenu cast objavljujem njezin autoportret iz školskih (fotografskih) dana.



Na dalje, bilo je tu i bolnice i kozica (sve djeca), pa malo puta, pa slavlja, pa..... ma svega, a dobar mi je izgovor i što blog nije baš htio primit moj objavak prije dva dana pa sam ga kaznio - baš nisam htio jucer objaviti...
U meduvremenu pao je i obilan snijeg i grad, stvarno, izgleda malo cišce, bar kad se gleda s brda ponad grada. Da ne mislite da vas lažem, evo i "žive" slike:



Puno i zdušno radim na par projekata koje cu vam, s veseljem, predstaviti u bliskoj buducnosti, možda nagodinu, a nisam zaboravio niti datu si zadacu oko etno-modnih skica u svakodnevnoj uporabi... Oni koji se cešce šecu gradom mislim da su vec primjetili kako sve više ljudi nosi, moram reci, s ponosom, naše šokacke šešire iliti kape, a ima tu i drugih detalja o kojima cu par rjeci reci uz prigodne slicice. Pa moram nešto ostaviti i za kasnije.
Toliko za sad, sutra idem malo u ravnicu - prema Vinkovcima, pa ocekujte i jedan ravnicarski objavak, a vi, ma ostajte mi lipi, zdravi, veseli i debeli (pa zima je ljudi moji) !



08.12.2007., subota

41.


Evo, društvo, prije točno 41 godinu, 8. prosinca 1966. u 0 sati i 15 minuta (i uvijek bio noćna ptica) - ja dođoh na ovaj svijet, koji u meni od prvog trenutka, pa do dan danas uvijek i ponovo izaziva čuđenje. Puno toga lijepoga stalo je u ovu četrdeset i jednu godinu, mnogi su dobri i čestiti ljudi bili uz mene i svima im ovom prilikom, uostalom, kao i vama, koji ste samnom sada kao dobri prijatelji putem bloga zahvaljujem na pruženim dobrotama, razumjevanjima, potporama i svemu što su mi u dobroj namjeri dali. Od želja, osim zdravlja, samo da se nastavi kao i dosada... A rođendan nije rođendan bez torte, pa evo jedne:



Ovo izgleda sve više k'o požar neg' k'o rođendanska torta...
Za sada toliko, lipi pozdrav svima i čitamo se... Zis

05.12.2007., srijeda

Malo "poviesti" za mjesec prosinac

Prosinac, velikobožićnjak, gruden ili dvanajstnik (december - latinsko ime ovog mjeseca, dolazi od riječi decem, a označava deseti mjesec Rimskog kalendara) obično nije mjesec bogat događajima, ali da vidimo šta se dešavalo kroz povijest u Požegi u ovom mjesecu:

1. prosinca 1899. Dječačka pučka škola u Požegi postaje članom utemeljiteljem Hrvatskog pedagogijsko - književnog zbora u Zagrebu.

2. prosinca 1894. u Požegu je stigla prva željeznička kompozicija sa putnicima.

3. prosinca 1836. blagoslovljena je i predana na korištenje Gradska bolnica u Požegi (u Ulici Vučjak)

4. prosinca 1847. Županijska skupština u Požegi prihvatila prijedlog Miroslava Kraljevića i uvela hrvatski "narodni" jezik kao službeni (tu odluku je požeška županija donijela prva u Hrvatskoj).
“Evo radosna glasa iz Požege !”, napisao je tim povodom na početku članka Ljudevit Gaj u “Novinama dalmatisko - horvatsko - slavonskim”.

6. prosinca 1924. osnovan je Gradski muzej u Požegi, a osnovao ga je Julije Kempf.


8. prosinca 1768. u crkvi Sv. Terezije Avilske (današnjoj katedrali) prvi puta upotrebljene su orgulje

10. prosinca 1892. Fotograf iz Bečaprivremeno je u Požegi otvorio "FOTOGRAFIČKI ATTELIER" i počeo podučavati nekoliko naučnika.

12. prosinca 1886. Ženska građanska škola u Požegi postala je članicom Matice Hrvatske

13. prosinca 1861. Požeška županija odobrila je izdavanje časopisa "Slavonac". "Slavonac" je bio prvi list, odnosno novine na hrvatskom jeziku u Slavoniji.

16. prosinca 1945. provedena nacionalizacija nad firmom "STOCK Cognac Medicinal d.d.", koja od 1950. godine nosi ime "ZVEČEVO"

17. prosinca 1876. Hrvatska čitaonica u Požegi postala član utemeljitelj Matice hrvatske


18. prosinca 1922. pušten je u promet novi željezni most na Orljavi preko kojega ide pruga za Veliku.
18. prosinca 1980. Radio postaja Požega počela je emitirati svoj program.

22. prosinca 1748. službeno je raspuštena regimenta baruna Franje Trenka, čuveni Trenkovi panduri, a je Marija Terezija ovu postrojbu u znak njezine slave proglašava “Slavonskim bataljunom”.

26. prosinca 1980. u Požegi osnovan Povijesni arhiv.

27. prosinca 1863. otvoren je u Požegi BRZOJAVNI URED.


28. prosinca 1904. otvoren je u Požegi TELEFONSKI URED.

29. prosinca 1847. Gradsko zastupstvo u Požegi prihvaća zaključak da hrvatski jezik bude i jedini službeni jezik na sjednicama.


Ukratko, to j' to, mislim da kao mali uvod u mjesec nije loše, a o svemu ostalome ovih dana. Budite mi vridni (pa radni tjedan još traje), lipi, zdravi i debeli !


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>