within myself's blog

26.07.2008. 18:03

Dvorac Lužnica


Dvorac Luznica smatra se „jednim od najslikovitijih dvoraca Hrvatskoga zagorja“. Okruzen je perivojem koji skriva dvorac i koji se primjecuje tek s ceste koja ide Zapresic-Brdovec. Impresivnu sliku uveliko uvecava i zitna polja izmedu ceste i dvorca. Dvorac je sagraden u 18.st. u baroknom stilu, a 1791. godine je preureden i povecan. Ukrašen je cilindričnim kulama, balkonskom ogradom od kovana željeza kao i reljefnim ukrasima s poprsjima muških i ženskih likova. Okružen je engleskim perivojem s jezerom, poljima, vrtom i gospodarskim zgradama koji zauzimaju osam hektara i zajedno s dvorcem čine funkcionalnu i slikovitu cjelinu. U unutrašnjosti dvorca nije bilo značajnih građevinskih promjena. Na prvom katu nalazi se grofovska kapela posvećena Svetom Križu i Svetom Ivanu Krstitelju. Građena je u baroknom stilu. Očuvani su takoder ugrađeni ormari, kamena stubišna ograda, stubište, a u dvoranama se nalaze dobro očuvane kaljeve peći.
Image Hosted by ImageShack.us


Prvi vlasnici lužničkog posjeda bili su plemići iz obitelji Čikulin koji se u Hrvatskoj pojavljuju u 16. stoljeću. U 18. stoljeću lužnički posjed je nakon dioba i parnica pripao obitelji Rauch. 1925. godine dvorac je na dražbi kupila Družba sestara milosrdnica. Nakon Drugog svjetskog rata sestrama je onemogućena odgojno-prosvjetna djelatnost. Otada je Lužnica bila dom za umirovljene sestre i duhovni centar.

izvor: Wikipedia 11 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  srpanj, 2008  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Srpanj 2008 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga

Novo radanje...novi pokusaji necega davno prekinutoga a ne zavrsenoga...vrijeme bude reklo svoje i ono ce odluciti sto u zivotu potrebno je a sto nije...ta ipak je mala granica izmedu pada i uspjeha...zato nemojmo misliti i razmisljati nego znajmo i ucinimo to...



O Meni

Zovem se Juraj, 19 mi je godina, zivim unutar zidina vlastite sobe. Upisao sam arheologiju i uzivam. Trudim se ne dirati u tude poslove i izbjegavati sukobe. Volim kada me puste da zavrsim misao i da me poslusao kao i ja njih, da me postuj ukoliko i ja druge, recimo da volim i pisati nekada, volim svoj balkon, sobu, pjesme koje slusam i zivot kojeg zivim, crninu i groblje...Ne volim ljudsku , da to nazovemo, zadrtost u jedan svijet, da ne vide dalje od svoga nosa i misle da samo ono sto lijepo je da i dobro je, ne volim jos neke stvari koje mozda sada nisu bitne ali saznat ce se iz konteksta...Za kraj slusam uglavnom gothic rock, gothic metal, black metal i ponesto dead metal, no u sklopu toga mogu poslsuati dobri stari rock kojeg smatram najkvalitetnijom glazbom iako sam se nasao u potpuno drugim smjerovima te umijetnosti. Ako vas sto jos zanima slobodno pitajte.


"Čovjek je biće na Zemlji
Zemlja je planet u svemiru
Čovjek je malen na Zemlji
Zemlja je malena u svemiru
Za mene nitko nece znati
Osim onih kojima je stalo do mene
I do kojih je meni stalo
Život je iluzija, živiš da umreš
Sve što imaš u životu je prolazno
Nakon smrti postaješ samo prah i pepeo
Kao da te nikad nije ni bilo
Ostat će samo zapisi
Zapisi koji će negdje kupiti prašinu
I nitko ih neće očistiti
Nitko se neće sjetiti da ih pročita
A od mene će ostati samo veliko ništa"


Rujan, 2006., by: Juraj

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Zahvale