43. Prvo pisano stvaranje

U planu i programu za 1. razred, u nastavi Hrvatskog jezika, u nastavnom području Jezičnog izražavanja postoji tema Pisanje. Obrazovna postignuća za tu temu su: samostalno oblikovati kraću pisanu poruku.

Sredinom 2. mj. moji su prvašići tek obradili sva tiskana (formalana), slova i ja sam pred njih stavila zadatak da nešto samostalno napišu. Idealan dan bio je Dan zaljubljenih - Valentinovo.

Za bilo kakvo pisano stvaranje, a pogotovo ono prvo u životu, treba se pripremiti. Što djeci više ponudimo, više ćemo i dobiti.

Najgore što može zadesiti učitelja i učenike jest dati djeci prazan list papira, reći temu i narediti: „Piši!“ Učitelj će biti nezadovoljan ishodima, djeca ocjenama. Što smo dobili? Ništa pozitivno.




Uoči Valentinova razgovarala sam s djecom o pojmu simpatije i zajedno smo čitali tekst „Tko koga voli“ te usmeno odgovarali na zadana pitanja. Taj tekst, koji su morali naučiti čitati, bio je poticaj da sutradan ne zaborave obradovati svoju simpatiju i da s lakoćom napišu nekoliko rečenica o svojoj simpatiji ili o pojmu ljubavi.

Pošto prvašićima nije lako sročiti nekoliko povezanih i smislenih rečenica, na dan pisanja pročitala sam im i dva kraća sastavka o simpatiji da dobiju obrazac kako to treba izgledati.


"Ja imam simpatiju. Ona ide u 3. A razred. Lijepa je i uvijek nasmijana. Često se zajedno igramo. Kad god sam tužan, ona me razveseli.“

„Ja imam simpatiju. Zove se Željko. On ima 7 godina. Uskoro slavi rođendan. Poklonit ću mu čokoladu.“


Pretpostavila sam da će svi pisati o simpatiji, međutim većina se izjasnila da je nema. Tako su jedni pisali o simpatiji, a drugi o tome što je ljubav. Raznolikost i ljepota njihovih razmišljanja veoma me obradovala.


U svojem prvom pisanom izražavanju imali su bezbroj pravopisnih grešaka koje sam eliminirala kao kriterij za ocjenjivanje. Gledala sam na njihov napredak od početka šk. godine do sada, na stil i na ono što su uistinu htjeli reći, a nisu znali. Svima sam upisala petice u rubrici pisanog izražavanja.

Znam da će ih ta poticajna ocjena u sljedećem pisanom izražavanju potaknuti da se slobodno izražavaju bez sustezanja i straha. Strah od pisanog izražavanja i uzrečica „ja to ne znam i nikad neću znati“ u ovom razredu za sada ne bi trebali postojati. Jasno je da ću postupno trebati vrednovati i njihov pravopis, no za prvi pisani izričaj to bi bio grijeh.

Što sam dobila ? Lijepe pozitivne misli o ljubavi, čak dvije pjesmice i dva sastavka.

Za uvodni dio sata odabrala sam jedan strip s Interneta o kojem smo razgovarali.


2. STRIP

Zatim smo pogledali nekoliko sličica „Ljubav je“ koje sam ja skupljala kad sam bila dijete.

Ljubav je

LJUBAV JE - LIJEPE IZREKE

Ljubav je kad se dijeli.
Ljubav je kad se voli.
Ljubav je kad si pomažemo.
Mauro K.

Ljubav je kad vodimo brigu o nekome.
Ljubav je kad dijelimo stvari.
Ljubav je kad volimo nekoga.
Julija S.

Ljubav je puna veselih stvari.
Ljubav je tamo gdje ima puno zaljubljenih.
Ljubav je lijepa.
Ljubav je kad se zaljubiš.
Vita Š.


SASTAVCI - MOJA SIMPATIJA

Ja imam simpatiju. Zove se … Ide u 1. A razred. Uredno piše i lijepo čita. Lijepa je, jako lijepa.
Leni M.

Ja imam simpatiju. Zove se … Ide u 1. A. Uvijek kad je pogledam budem veseo. Jako je dobra. Ponekad mi pomaže. Puno je volim.
Roman M.


PJESMICE

Ja imam simpatiju

Ona je divna.
Ona je lijepa.
Ona je draga.
Ona ima lijepu pernicu.
Ona je predivna.
Karlo P.


Ljubav je

mama i tata
kad si zaljubljen
obitelj
simpatija
kad si sretan
dobar osjećaj
David L.


P.S. Poštovani roditelji, hvala što ste mi dozvolili da objavljujem uratke vaše djece. Preporučam da djeca ne znaju za blog. Zbog nemogućnosti da u jednom postu objavim sve uratke, djeca bi se mogla naći uvrijeđena. U daljnjem objavljivanju radova mojih Ježića bit će svi zastupljeni.
Na ovom blogu prikazujem uspješne satove i projekte, a cilj im je prezentacija metodike rada i svih načina odgoja i obrazovanja učenika razredne nastave.








03.03.2017. u 19:41 | 21 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2017 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Lipanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (1)
Svibanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Srpanj 2015 (5)
Ožujak 2015 (2)
Veljača 2015 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Crtice iz školskog života viđene očima učitelja i učenika.
Samohvala koja će nekima smetati pa me možete kuditi.

Linkovi

Obožavam svoj posao zato mu posvećujem ovaj blog.

Nastava ne mora i ne smije biti dosadno i prezahtijevno prenošenje poruka, informacija iz raznih izvora, a nažalost ponajčešće iz glave učitelja u glavu učenika. Osvježenja kojima učitelj razbija monotoniju čine doživljaj škole lijepim i poželjnim. Nitko nama učiteljima neće zamjeriti ako u svoj posao unesemo malo razbibrige, neobičnosti, rukotvorina, zabave i igre. Dapače. Takvi oblici nastave su poželjni jer opuštaju i odnose stres.

Stoga drage mlade kolegice i kolege, opustite se i osluškujte svoju djecu. Ispunite svoj razred veseljem i smijehom jer će jednog dana eho njihovih glasova postati i vaša sreća. Provodimo s tom dječicom velik dio njihova života, oblikujemo ih i fizički i mentalno i naša odgovornost je velika. Iako važim za vrlo strogu učiteljicu, pravila se znaju i poštuju, važim i za "puknutu" i cool ili zakon učiteljicu ( riječi djece).

Nije oduvijek bilo tako. Djeca su me načinila takvom. Kao što ja klešem njih, tako su oni oblikovali mene. Nisu dozvolili da nestane dijete u meni i zato im veliko hvala.

Pišem ovaj blog da podijelim svoja iskustva i da dam krila mladim snagama, da znaju da smo mi učiteljice i učitelji kreatori svojega sata i sretnog dječjeg djetinjstva.

HJ
Rasprava
Stvaranje sastavka
Prvo pisano stvaranje

LK
Rad u paru
Kiparska škola - Montraker
Maske
Dizajn - Narukvice i broševi
Dizajn - Sandale



GK

MAT
Tri metra

PID

TZK

SR
Moj hobi

LIKOVNA GRUPA
Pokloni za Dan žena
Maske
Snjgović - čestitka

GOO
Sudjelovanje u odlukama
Rasprava
Projekt "Najbolji navijači"
Šikaniranje
Ekološki odgoj - Izrada kamenjara
Ekološki odgoj - Recikliranje
Manipulacija
Odgoj za humanost
Uzgoj lavande i ružmarina

ZO
Projekt "Srdela"


INTEGRIRANI NASTAVNI DAN
Za najboljeg tatu
Dan životinja
Dan laganja

TERENSKA NASTAVA
Terenska nastva - Pazin
Kiparska škola - Vrsar

IZLETI
Dvodnevni izlet 4. razreda

PROJEKTI
Projekt tolerancije - Kako je biti drugačiji
Projekt "Srdela"
Projekt "Najbolji navijači"
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Usmena narodna predaja
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Običaji pred Božić
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Štrige, štriguni, vukodlaci i babaroge
Projekt "Nardona baština zavičaja" - Izrada suvenira kažuna
Knjiga - Narodna baština zavičaja
IGRE
Igra vjenčanja

SURADNJA S RODITELJIMA
Suradnja s roditeljima

POSEBNI DANI
Dani koji se pamte - Dan ludih frizura

OSTALO
Pametna ploča u nastvi
Kako od Wordovog dokumenta napraviti sliku
Oproštaj s jednom generacijom
Školska vrata u blagdanskom ruhu
Intelektualno vlasništvo na Internetu
Proceduralna pogreška

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se