39. Odgoj za humanost

Čovječnost (ili ljudskost, humanost) je pojam koji ima dva značenja. Prvo je neutralno stajalište da čovječnost sadrži i obuhvaća sve karakteristike čovjeka, dobre i loše. Drugo, i općenito više prihvaćeno i korišteno stajalište, je da opisuje razne predodžbe vrijednosti humanizma prema kojima djeluju pojedini individualci: sreća i dobrobit pojedinca i društva; poštovanje dostojanstva, identiteta i života čovjeka; razvoj čovjeka; dopuštanje razvoja dostojanstva i slobode ljudi u društvu.
Wikipedija

Na stranici AZOO-a nalazi se IZVOD IZ PROGRAMA MEĐUPREDMETNIH I INTERDISCIPLINARNIH SADRŽAJA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE.

http://www.azoo.hr/images/goo/Program_medjupredmetni-interdisciplinarni_sadrzaji.pdf

Copyright © Agencija za odgoj i obrazovanje. Prenošenje sadržaja dopušteno je uz navođenje izvora.



U tom dokumentu pronašla sam dosta sadržaja po različitim dimenzijama Građanskog odgoja i obrazovanja koje upućuju učitelje da s djecom volontiraju i uče ih humanosti. Ako mi je koja tema promakla nek' mi oprosti moje ministarstvo.

U našoj školi već dvije godinu provodi se UNICEF-ov projekt „Škole za Afriku“. Glavni nosioci projekta u našoj školi su učiteljice četvrtih razreda, no u humanitarnoj akciji sudjeluju svi učenici škole. Kolegice su organizirale više humanitarnih prodaja i humanitarni koncert. Prikupljeno je dosta novca.






Evo primjera iz "IZVODA IZ PROGRAMA MEĐUPREDMETNIH I INTERDISCIPLINARNIH SADRŽAJA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE" na kojima se može raditi na promicanju humanosti.

1. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti
o Upoznavanje s dječjim pravima
o Ravnopravnost u odnosu na dob i spol, nacionalnu ili vjersku pripadnost, sposobnosti i imovinsko stanje

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Socijalne vještine i društvena solidarnost
o Dostojanstvo osobe

2. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti
o Upoznavanje s dječjim pravima
o Ravnopravnost u odnosu na dob i spol te etničke, nacionalne, vjerske, rasne i druge razlike

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Socijalne vještine i društvena solidarnost
o Volontiranje u razredu i školi

3. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti
o Upoznavanje s ljudskim i dječjim pravima
o Ravnopravnost u odnosu na dob i spol te etničke, nacionalne, vjerske, rasne i druge razlike
o Suzbijanje ponižavajućeg i nepoštenog ponašanja

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Socijalne vještine i društvena solidarnost
o Volontiranje i društvena solidarnost u lokalnoj zajednici

4. Među/kulturna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Osobni identitet, kulturni identiteti i međukulturni dijalog
o Interkulturna otvorenost i komunikacija
o Osvještavanje i uklanjanje stereotipa i predrasuda

XVII. Izvanučoničke aktivnosti
Volontiram – pomažem djeci …

4. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti
o Upoznavanje s Konvencijom UN-a o pravima djeteta
o Ravnopravnost u odnosu na dob i spol te etničke, nacionalne, vjerske, rasne i druge razlike
o Suzbijanje ponižavajućeg i nepoštenog ponašanja

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Socijalne vještine i društvena solidarnost
o Timski rad
o Volontiranje i akcije društvene solidarnosti u lokalnoj zajednici

5. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Želje i potrebe
o Osnovne potrebe ljudskih bića koje se moraju zadovoljiti kako bi čovjekovo dostojanstvo bilo potpuno
o Osnovne potrebe ljudskih bića temelj za nastanak ljudskih prava
o Prava koja imamo jednako pripadaju svakom drugom čovjeku bez obzira na
spol, rasu, nacionalnu ili vjersku pripadnost, sposobnosti i imovinsko stanje

4. Među/kulturna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Osobni identitet, kulturni identiteti i međukulturni dijalog
o Međukulturna otvorenost i komunikacija
o Osvještavanje i uklanjanje stereotipa i predrasuda

6. Ekološka dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Zaštita okoliša i održivi razvoj
o Izrada različitih predmeta od otpadnog materijala

IX. Izvanučioničke aktivnosti - primjeri:
Primjeri:
Obrada teme „Proizvodnja i sudjelovanje u stvaranju novih vrijednosti u novcu i
zajedničkim društvenim dobrima“ može se povezati s prepoznavanjem poduzetnika u
lokalnoj zajednici, sudjelovanjem učenika u radu školske zadruge, prepoznavanjem i
sudjelovanje u istraživanju i rješavanju manjih problema društvene zajednice, sudjelovanjem
u volonterskim aktivnostima – Crveni križ, Caritas, u aktivnostima mladih tehničara i sl.
Praktično upoznavanje s medijima može se pospješiti tako da učenici izrađuju razredne
novine; uče o strukturi toga medija; prikupljaju i pišu o događajima iz škole i lokalne sredine itd.

6. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti
o Temeljna načela Konvencije o pravima djeteta: pravo na sudjelovanje, pravo da
razvijemo naše potencijale, pravo na sigurnost i dobar život, pravo na zaštitu
o Osobno dostojanstvo i ravnopravnost, uključivanje umjesto isključivanja

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Socijalne vještine i društvena solidarnost
o Solidarnost i društveno koristan rad: pomoć slabijim učenicima, volontiranje

4. Među/kulturna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Osobni identitet, kulturni identiteti i međukulturni dijalog
o Među/kulturna osjetljivost: prepoznavanje i uklanjanje stereotipa i predrasuda

5. Gospodarska dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Gospodarstvo, poduzetnost, upravljanje financijama i zaštita potrošača
o Poduzetnost u pokretanju projekata istraživanja i rješavanja problema u društvenoj zajednici, volontiranju, korisnog rada u školskoj zadruzi i sl.

XIII. Izvanučioničke aktivnosti – primjeri
o Pokretanje projekta istraživanja i rješavanja problema u lokalnoj zajednici, volontiranja, korisnog rada u školskoj zadruzi i sl.

7. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti građana
o Ravnopravnost spolova, povijest borbe za ženska prava te mijenjanje položaja žena tijekom povijesti Pravo glasa žena
o Donošenje Deklaracije o pravima čovjeka (povijest)
o Pojava humanitarnih organizacija u zaštiti ljudskih prava (povijest)

2. Politička dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Demokratska država i uloga građana u demokratskoj državi
o Zajednička dobrobit i društvena solidarnost osnova opstanka i razvoja društvene zajednice

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Društvene komunikacijske vještine
o Volontiranje i dobrovoljni društveni rad u zajednici: volonterstvo, etički kodeks volontiranja, iskustvo volontiranja
o Društvena isključenost, predrasude, diskriminacija, koruptivno ponašanje
o Društvena solidarnost prema učenicima i osobama s invaliditetom

8. RAZRED

1. Ljudsko-pravna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Prava, slobode, dužnosti i odgovornosti građana
o Problemi u svijetu: glad, siromaštvo, terorizam, rat, ekološki problemi, ugrožene vrste, kloniranje

3. Društvena dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Socijalne vještine i društvena solidarnost
o Volontiranje i dobrovoljni društveni rad u zajednici: volonterstvo, etički kodeks volontiranja, iskustvo volontiranja
o Društvena solidarnost prema osobama s invaliditetom

4. Među/kulturna dimenzija povezana s ostalim dimenzijama
Kulturni identiteti i međukulturni dijalog
o Stereotipi i predrasude


Prepisani dijelovi iz "IZVODA IZ PROGRAMA MEĐUPREDMETNIH I INTERDISCIPLINARNIH SADRŽAJA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE". (AZZO)


Moram napomenuti da se humanosti tj. humanom odnosu prema sebi i drugima kao i životinjama djeca uče i kroz program Zdravstvenog odgoja.


Dakle prema svemu ovome svaki učitelj koji je razrednik i svaki učitelj koji vodi bilo koju skupinu u školi može odvojiti nekoliko sati humanitarnog rada za izradu predmeta za prodaju. Satovi razrednika, Likovne kulture i Tehničke kulture idealni su za izradu različitih predmeta, ali u planu lijepo piše da se Građanski odgoj i obrazovanje treba provoditi kroz sve predmete, pa nema prepreka da se uključe svi.

Pošto se na ovom blogu samo hvalim, pohvalit ću se što sam sve načinila za taj projekt. S djecom izrađujem humanitarne čestitke i predmete za prodaju i to na Likovnoj grupi i na satovima razrednika.






Ove godine u prosincu bit će ponovna akcija humanitarnih priloga „Škole za Afriku“.

Za tu prigodu izdvojila sam dosta svojeg slobodnog vremena i načinila dvadesetak ukrasnih kutijica na rezaču sizzix, vijence za vrata i nekoliko kuglica za bor. Znam da će to obradovati četvrtaše i moju kolegicu koja mi je ujedno i prijateljica.
















Idealan primjer učenja humanosti je imati na nivou škole grupu koja promiče humanost i volonterstvo. Ove godine jedna moja kolegica izabrala je za slobodnu aktivnost upravo takvu grupu - Humane vrednote.

Eto zašto me nije tako dugo bilo. Prvi je razlog moji prvašići, a drugi što volim kreativan rad.


27.11.2016. u 14:15 | 12 Komentara | Print | # | ^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< studeni, 2016 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Lipanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (1)
Svibanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Srpanj 2015 (5)
Ožujak 2015 (2)
Veljača 2015 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Crtice iz školskog života viđene očima učitelja i učenika.
Samohvala koja će nekima smetati pa me možete kuditi.

Linkovi

Obožavam svoj posao zato mu posvećujem ovaj blog.

Nastava ne mora i ne smije biti dosadno i prezahtijevno prenošenje poruka, informacija iz raznih izvora, a nažalost ponajčešće iz glave učitelja u glavu učenika. Osvježenja kojima učitelj razbija monotoniju čine doživljaj škole lijepim i poželjnim. Nitko nama učiteljima neće zamjeriti ako u svoj posao unesemo malo razbibrige, neobičnosti, rukotvorina, zabave i igre. Dapače. Takvi oblici nastave su poželjni jer opuštaju i odnose stres.

Stoga drage mlade kolegice i kolege, opustite se i osluškujte svoju djecu. Ispunite svoj razred veseljem i smijehom jer će jednog dana eho njihovih glasova postati i vaša sreća. Provodimo s tom dječicom velik dio njihova života, oblikujemo ih i fizički i mentalno i naša odgovornost je velika. Iako važim za vrlo strogu učiteljicu, pravila se znaju i poštuju, važim i za "puknutu" i cool ili zakon učiteljicu ( riječi djece).

Nije oduvijek bilo tako. Djeca su me načinila takvom. Kao što ja klešem njih, tako su oni oblikovali mene. Nisu dozvolili da nestane dijete u meni i zato im veliko hvala.

Pišem ovaj blog da podijelim svoja iskustva i da dam krila mladim snagama, da znaju da smo mi učiteljice i učitelji kreatori svojega sata i sretnog dječjeg djetinjstva.

HJ
Rasprava
Stvaranje sastavka
Prvo pisano stvaranje

LK
Rad u paru
Kiparska škola - Montraker
Maske
Dizajn - Narukvice i broševi
Dizajn - Sandale



GK

MAT
Tri metra

PID

TZK

SR
Moj hobi

LIKOVNA GRUPA
Pokloni za Dan žena
Maske
Snjgović - čestitka

GOO
Sudjelovanje u odlukama
Rasprava
Projekt "Najbolji navijači"
Šikaniranje
Ekološki odgoj - Izrada kamenjara
Ekološki odgoj - Recikliranje
Manipulacija
Odgoj za humanost
Uzgoj lavande i ružmarina

ZO
Projekt "Srdela"


INTEGRIRANI NASTAVNI DAN
Za najboljeg tatu
Dan životinja
Dan laganja

TERENSKA NASTAVA
Terenska nastva - Pazin
Kiparska škola - Vrsar

IZLETI
Dvodnevni izlet 4. razreda

PROJEKTI
Projekt tolerancije - Kako je biti drugačiji
Projekt "Srdela"
Projekt "Najbolji navijači"
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Usmena narodna predaja
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Običaji pred Božić
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Štrige, štriguni, vukodlaci i babaroge
Projekt "Nardona baština zavičaja" - Izrada suvenira kažuna
Knjiga - Narodna baština zavičaja
IGRE
Igra vjenčanja

SURADNJA S RODITELJIMA
Suradnja s roditeljima

POSEBNI DANI
Dani koji se pamte - Dan ludih frizura

OSTALO
Pametna ploča u nastvi
Kako od Wordovog dokumenta napraviti sliku
Oproštaj s jednom generacijom
Školska vrata u blagdanskom ruhu
Intelektualno vlasništvo na Internetu
Proceduralna pogreška

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se